Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 10:03

http://www.horseandhound.co.uk/competit ... 50474.html
horseandhound.co.uk

De Ierse amazone Jessica Kürten heeft de FEI beschuldigd van "een flink aantal procedurefouten", tijdens de dopingzaak van haar paard Castle Forbes Maike.

Ook de tweede test bleek afgelopen week positief te zijn op het middel Etoricoxib. Het monster werd genomen tijdens La Baule, Frankrijk.

Als Jessica een fout zou toegeven, dan zou ze 750 Zwitserse franken moeten betalen, en de 22.000 euro terug moeten geven die ze won tijdens de betreffende wedstrijd. De amazone blijft echter volhouden dat haar paard geen Etoricoxib heeft gehad, en wil het uitvechten tijdens een FEI tribunaal. Ze beschuldigde de FEI ook van insecuur te werk gaan.

Jessica claimt dat het nieuws van de eerste positieve test "indiscreet naar het Ierse en Duitse team naar buiten is gebracht". Ze beweerde ook dat de FEI niet wil bevestigen hoeveel doping er precies in het bloed is gevonden, en dat een onafhankelijke getuige niet werd toegelaten tijdens het testen van het tweede monster.

FEI woordvoerder Malina Gueorguiev weerlegde de beschuldigingen.

"We zijn extreem voorzichtig geweest met het volgen van onze eigen regels, zodat er geen procedurefouten zijn gemaakt," sprak ze. Ook legde ze uit dat volgens het FEI regelement het is toegestaan dat een getuige mag controleren dat het monster niet is besmet, maar niet aanwezig mag zijn tijdens het testen.

Gueorguiev verklaarde ook dat de gelekte informatie naar de pers over de eerste positieve test, niet van de FEI afkomstig was. Ook blijkt Kürten haar klachten niet eerst officieel te hebben ingediend, en ook geen officieel tribunaal te hebben aangevraagd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-07 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: She --> ze veranderd.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:27

Citaat:
FEI woordvoerder Malina Gueorguiev weerlegde de beschuldigingen.

"We zijn extreem voorzichtig geweest met het volgen van onze eigen regels, zodat er geen procedurefouten zijn gemaakt," sprak ze. Ook legde ze uit dat volgens het FEI regelement het is toegestaan dat een getuige mag controleren dat het monster niet is besmet, maar niet aanwezig mag zijn tijdens het testen.

Gueorguiev verklaarde ook dat de gelekte informatie naar de pers over de eerste positieve test, niet van de FEI afkomstig was. Ook blijkt Kürten haar klachten niet eerst officieel te hebben ingediend, en ook geen officieel tribunaal te hebben aangevraagd.


Vanuit verschillende, dus niet alleen "kamp Kürten", richtingen zijn de procedurefouten bekend geworden, van onafhankelijke personen..

Misschien zouden ze uit kunnen gaan zoeken van wie de "Gelekte informatie" dan afkomstig was als het niet van de FEI is.. het zal niet van de wandluizen daar komen of zo... en échte buitenstaanders kunnen het op dat moment niet weten...

Het blijft raar.

We wachten af!
Laatst bijgewerkt door _Rianne_ op 20-10-07 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 11:30

Het blijft raar idd, maar waar rook is, is vuur, en omdat dit niet de eerste keer is, ben ik benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Slordig van haar dat ze niet officieel een tribunaal heeft aangevraagd, als ze zo zeker van haar zaak is Lachen

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:37

Cayenne schreef:
Het blijft raar idd, maar waar rook is, is vuur, en omdat dit niet de eerste keer is, ben ik benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Slordig van haar dat ze niet officieel een tribunaal heeft aangevraagd, als ze zo zeker van haar zaak is Lachen


Ook dat zijn de woorden van de FEI..

Er zal zeker best iets aan de hand zijn, maar omdat de eerste keer ook vals alarm was.. én omdat er aangeboden is,het stil te houden bij betaling van een geringe boete..
Als er werkelijk iets gegeven zou zijn, al dan niet door de amazone zelf, dan zou ze dat best hebben betaald, en dan had niemand er iets van geweten.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 12:19

Mij overtuig je echt niet dat ze doping aan haar paard heeft gegeven.
Het wordt een steeds warriger en ondertussen bijzonder bizar verhaal EN IK GELOOF ER WERKELIJK GEEN KLAP VAN.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 13:21

daniella74 schreef:
Mij overtuig je echt niet dat ze doping aan haar paard heeft gegeven.
Het wordt een steeds warriger en ondertussen bijzonder bizar verhaal EN IK GELOOF ER WERKELIJK GEEN KLAP VAN.



Op een gegeven moment is het verhaal dadelijk zo warrig en vreemd, dat niemand, er meer iets van snapt.
En er juist dan dingen gebeuren en gezegd worden die niet zouden mogen gebeuren enzo.
En ik ben bang dat het bepaalde mensen juist daarom te doen is!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 13:29

Tja, aan de andere kant wordt dat excuus iedere keer aangedragen, bij zowat iedere dopingaffaire Clown
Toch vreemd allemaal. Krijgt vast nog een staartje.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 13:34

Cayenne schreef:
Tja, aan de andere kant wordt dat excuus iedere keer aangedragen, bij zowat iedere dopingaffaire Clown
Toch vreemd allemaal. Krijgt vast nog een staartje.



Laat ze maar bewijzen dat er geen fouten gemaakt zijn, toch? Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 14:39

Ik geloof dat Jessica eerst moet bewijzen dat het niet in het bloed zat, aangezien ze daar nog maar een aantal dagen voor heeft, en ze daarna pas officieel kan aanklagen Lachen

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 16:05

Cayenne schreef:
Ik geloof dat Jessica eerst moet bewijzen dat het niet in het bloed zat, aangezien ze daar nog maar een aantal dagen voor heeft, en ze daarna pas officieel kan aanklagen Lachen


Om precies te zijn nog 9 dagen, vandaag niet meegerekend! Lachen
Jessica zal wel heel goed weten waar ze mee bezig is en precies op tijd alles regelen! Lachen

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:15

daniella74 schreef:
Mij overtuig je echt niet dat ze doping aan haar paard heeft gegeven.
Het wordt een steeds warriger en ondertussen bijzonder bizar verhaal EN IK GELOOF ER WERKELIJK GEEN KLAP VAN.

Ben ik volledig met je eens. Ja

Ben benieuwd hoe het uiteinelijk allemaal gaat lopen, hoop voor Jessica dat het niet al te lang meer gaat duren..

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 00:07

Yes, 8ste geworden in een deelnemersveld van 45 ruiters!!!

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 00:12

Adriana schreef:
Yes, 8ste geworden in een deelnemersveld van 45 ruiters!!!


Met een súper paard!

zo zie je maar weer... all you have to do.. is dream...! Knipoog

Super gedaan hoor, met een flinke druk en prikkende ogen in de rug!

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 01:57

Het waren er zelfs 49!!!! Net terug, echt superrondje van haar. Jammer van stop.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Re: Jessica Kürten beschuldigt FEI voor maken van fouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 11:50

Oooo ben je er geweest!!! Mazzelaar! Ik was er eergisteren! Ik had Fein Cera graag willen zien. Nu ja, misschien een ander keertje!