Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
erleyne schreef:Mijn paard gaat dus in januari drie maanden in de africhting. HIj is ruitermak ( nou ja, ik heb er op gezeten, gestapt, gedraaft, lekker gewiebeld etc, maar hij kent nog geen hulpen ). Hij wordt daar dressuurmatig doorgereden, ik hoop hem aan het eind van de periode op B-niveau te hebben. Ik vraag me dan toch echt af welk tarief dan geldt. B-niveau vind ik nog niet echt een dressuurpaard, maar mijn paard is en wordt wel een dressuurpaard ( gezien afstamming en mijn ambities ). ik kan echt niet uit het bericht halen welke afspraak ik kan maken met de trainer?
Cayenne schreef:Dit tarief wordt niet alleen toegepast op het zadelmak maken, maar ook op het verder trainen van een ongeoefend zadelmak paard naar een dressuur-, spring- of menpaard.
Nouks schreef:Toe maar, zadelmak maken en inrijden wordt nu dus werkelijk als kunst gezien!
WesseLady schreef:[***] schreef:Toe maar, zadelmak maken en inrijden wordt nu dus werkelijk als kunst gezien!
Nee, als onderdeel van de fokkerij. En daarbinnen geldt het 6% btw tarief
Jonge_Monte schreef:En zo worden we nog meer uitgemolken door meneer de belasting.![]()
Ze hebben er nu weer een nieuwe melkkoe bij
FloortjeM schreef:Serieus: het is echt een lastig iets, maar iedereen doet er verstandig aan vast te leggen dat het om africhting gaat, trainingsstallen zullen 'africhting' op de factuur gaan zetten en dan maar hopen dat de belastingdienst het spelletje meespeelt.
FloortjeM schreef:dat zou ik niet zeggen: als jij als klant 13% meer moet betalen, dan denk je nog weer wat langer na, haal je je paard eerder naar huis, etcetera. Dus veel trainingsstallen verhogen niet meer dan conform indexering, maar moeten dus wel meer gaan betalen.