Eerste Paard&Passie in Groningen een succes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Eerste Paard&Passie in Groningen een succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 10:51

http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie

Afbeelding

Afgelopen weekend, 13 en 14 oktober, vond voor de eerste keer de beurs Paard&Passie plaats. Dit gebeurde in de Martiniplaza te Groningen. Behalve een groot aantal standhouders was er ook een gevarieerd programma van clinics en shows in twee verschillende pistes.

Ondanks dat het voor de eerste maal gehouden werd, was de organisatie redelijk op orde, ook al zijn er natuurlijk punten die volgend jaar beter kunnen. Vooral het gebrek van een goede losrijpiste liepen veel deelnemers van shows en clinics tegenaan. Ook was er weinig plek voor trailers. Wel was er genoeg parkeerplek voor publiek, ook zit plaatsen waren goed voor elkaar. Alleen de ontbrekende programma’s was wel een gemis.

Het programma was zeer gevarieerd. Voor ieder wat wils. De ene clinic was wat rustiger, zoals de kür op muziek met de Andalusische hengst aan de lange lijnen. Een uitmate spectaculaire show waren The Future Guys, met hun opvallende paarden raceten zij door de baan. Er werd op en af de paarden gesprongen, gestaan, erachter aan geskied en nog veel meer gekke dingen. Het publiek vond het prachtig en was laaiend enthousiast.
Ook mooi was de blinde Paralympics amazone, die ondanks dat ze op haar laatste concours last had van haar onstuimige paard, durfde ze het dit keer toch weer aan om in een nog veel indrukwekkendere ruimte te laten zien wat ze kon. Met behulp van de ‘callers’ bij de letters, liet ze zien hoe zij een dressuurproef neer kan zetten. Ondanks dat ze het niet kon zien, de staande ovatie aan het eind van haar show was te voelen.
De grote attractietrekker op de tweede dag was Anky van Grunsven. Helaas voor deze dressuurkoningin viel ze vrij snel van haar paard, toen het publiek begon te applaudisseren. Doordat de situatie bij het losrijden en de voorbereiding niet optimaal waren, schrok haar paard dusdanig dat deze wegschoot en zich na een flinke bokpartij van zijn amazone ontdeed.

WinSel

Re: Eerste Paard&Passie in Groningen een succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:58

het was zeker erg gaaf:D
heb ook nog mooie foto's gemaakt die zet ik nog wel op bokt.
volgend jaar hopelijk weer:D

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:03

vond vooral de future guys erg leuk om te zien zaterdag!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:05

Mooi gedaan Sandra en Murdock!! en fijn dat Murdock zich cool gehouden heeft. Go jij! Go jij! OK dan!

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:24

Mmm het was leuk maar niet bijzonder... Misschien heb ik ook al wel teveel gezien.
Ik vond juist dat er te weinig zit plaatsen waren.. de meeste shows veel te lang waren... het geluid was bagger dus niks gehoord... maar goed voor een eerste keer leuke beurs.. maar nog genoeg punten om te verbeteren..

StemOpEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:29

Iemand nog foto's van Emmelie Scholtens? ze reed mee in demonstratie van stal Laarakkers!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:39

Deze is leuker.......... Haha! Haha! Haha!
(al was die foto in het DVHN nóg leuker)

Afbeelding

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:42

Sooohhh, sieluggghhh man, wat trekt ze hard aan zijn mond met die stang. Haha!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:12

CGJ12 schreef:
Deze is leuker.......... Haha! Haha! Haha!
(al was die foto in het DVHN nóg leuker)

Had je 'm ook zo leuk gevonden als ze haar nek gebroken had? Net zo stuitend als het gelach op de achtergrond bij het filmpje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-07 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:24

Niet weeeeeeeeeeeer dat gezeur over anky!

Ik ben wel benieuwd naar leuke filmpjes of foto's van de shows en clinics..
(dus mensen als je nog wat moois hebt... posten!)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:27

Nouja, iedereen valt wel eens een keer en als het goed is gegaan lacht altijd iedereen. Dus waarom niet bij zo'n bekende amazone.

Zag een bekend paard van the future guys Haha! Heb ik nog les op gehad. Ze zijn echt gaaf ja!

Van die blinde amazone klinkt erg mooi moet ik zeggen!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:36

Het zou überhaupt leuk zijn als er wat foto's zouden worden geplaatst! Ik vond het zelf super, zeker voor een eerste keer, het geluid was op de plekken waar ik heb gezeten en gestaan super. Voldoende zitplaatsen, je kunt verwachten dat heel de beurs leegloopt om Anky te zien (stuiteren...oeps) en daar kun je niet voor twee dagen de tribunes op aanpassen, daar is gewoon niet genoeg ruimte voor. Sommige shows waren idd wat langdradig, maar ik denk dat dat ook aan je interesse ligt, de aangespannen onderdelen trekken mij niet zo, achter me stond een man die helelemaal uit zn dak ging van de Fries voor de sjees, terwijl ik zat te wachten opt volgende onderdeel. Ieder zn smaak...........

ptriesjaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:48

Heej,

heeft er toevallig ook iemand foto´s gemaakt van het longeren met lammert haanstra op zaterdag??

Lachen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:08

Nog even over Anky (tja, was óók op de beurs he). Het was een nare samenloop van omstandigheden, ik ben zeker geen fan van haar trainingsmethoden, maar heb mateloos respect voor de manier waarop ze de eerste bokken uitzat. Idd getuigde het gelach en de ohs en ahs niet van veel respect, maar wel begrijpelijk. Ik denk dat het door vele hoofden schoot dat t wel een "stoer" verhaal was de olympische kampioen te zien vallen. Hoe oneerbiedig ook.

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:21

Ik ben zaterdag geweest. Het losrij terrein was ook bagger!! Er was gewoon een vrachtwagen zand gestort en er waren wat hekken om heen gezet. Er was niet om in te lopen laat staan in te rijden. Iedereen stapte en/of draafde op de weg in, zelfs Bart Bax.

Gelukkig voor Sandra Groeneveld (de blinde paralympics amazone) was Lammert Haanstra bereidt haar paard voor haar in de pauze te longeren zodat Murdock z'n ei kwijt kon. Anders was het voor haar ook waarschijnlijk anders gelopen. Nu is haar demo heel goed gegaan.

De beurs was op zich heel erg leuk met veel kraampjes en voor een eerste keer redelijk goed georganiseerd. Er zijn beslist verbeteringen noodzakelijk voor volgend jaar zoals een fatsoenlijk losrij terrein en voldoende parkeerplaatsen voor de auto's met trailers en vrachtwagens.

Muts1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:26

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-07 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:58

Moderatoropmerking:
SVP het verzoek om hier ontopic te blijven. De kwestie van de val van Anky zijn meer dan andere topics voor, zowel op VN, als op EV-ITP etc. Lachen Beperk je dus tot de beurs in zijn algemeen in dit topic Lachen En het is helemaal niet nodig om persoonlijk te worden naar elkaar.

reentje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:09

ik ben er zaterdag geweest 'k vond het hardstikke leuk Pling

vond het vooral al knap van het blinde meisje Bloos

emmelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:31

Ik vind het jammer dat er gelijk zoveel over de val van anky gepraat wordt. het was een hele zware bokpatrij en ze rijd natuurlijk niet op een manegepaard.
ik vond het een hele leuke beurs. niet zo groot maar wel allemaal leuke dingen. en een paar hele saaie zoals grasmaaiers, maar dat is persoonlijk.

je moet zoiets ook niet de hele tijd vergelijken met de equitana in duitsland. ik ben daar al 3 keer geweest en daar is hetr wel heel groot maar iedereen heeft dezelfde dingen en prijzen dus dat maakt niet uit.

ik heb een zweep gekocht die in pp goedkoper was en wat leuke dinbgen voor mijn pony.

Ik vond de clinics heel goed, ik vond die van lammert haanstra heel interessant en knap.

Ik heb Aafke van Midway usa gezien, en heb heel veel uitleg gehad en een boekje gekocht. ik zoek naar een tweedehands zadel
ik kon hier ook lekker op de fiets naartoe. Volgend jaar ga ik weer.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:17

Was het wel een succes?

Ik denk voor de mensen die kwamen kijken wel.
Maar denk voor veel mensen die stands hadden en meededen aan de shows niet.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:25

Ik vond dat er veel western georienteerde standhouders waren. Dat viel me op. Hartstikke leuk.

lovebengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:50

het was zeker erg gaaf maar jammer dat anky van het paard afgevallen Verdrietig

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:40

Is er niemand die de 2 witte tinkers gezien heeft?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:41

Ow zijn jullie daar geweest, Sharianne? Hoe ging het en heb je foto's van je kanjers op de P&P?

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:51

Ik heb net een hele mooie foto gevonden. ik denk wel dat ik hem mag gebruiken, hij is gemaakt door Wendy. Afbeelding
Links: Tanja Boels op Melby, rechts: Sharianne Rosendahl op Gryffindor.

Het ging heel goed. Gryffindor vond het allemaal wel heel spannend al die mensen maar ze werd al gauw rustiger.