Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 09:02

http://www.horseandhound.co.uk/competit ... 49313.html
horseandhound.co.uk

De KNHS is begonnen aan het onderzoek naar de foto's van Power and Paint, welke extreem kort werd aangebonden tijdens het longeren. De foto's, gepubliceerd in het blad Tidningen Ridsport afgelopen september, laten zien hoe Angela Krooswijk, 15 jaar, de pony aan het longeren is. De Franse fotograaf Gilles Levesque nam de foto's tijdens het Europese kampioenschap dressuur voor pony's in Freudenberg, Duitsland.

Coby van Baalen gaf een verklaring: "De fotograaf nam deze foto's tijdens de eerste minuut van het longeren, en ze vertellen niet het hele verhaal. Het heeft geen zin om op deze manier te longeren, en het was een klein incident dat niet langer dan een halve minuut heeft geduurd. Dit is geen onderdeel van onze dagelijkse training".

Maar de fotograaf claimde dat de pony zeker 10 minuten op deze manier is gelongeerd, en daarna nog eens 10 minuten iets minder strak aangebonden.

De KNHS laat aanklager Aukje Kroondijk beide partijen ondervragen. "De KNHS gelooft er in dat het welzijn van het paard ten alle tijden voorrang moet krijgen, in ieder aspect van de paardensport".

De Dierenbescherming heeft ook erg scherp gereageerd, en gaf aan dat "laag, diep en rond" een methode is die eens nader onderzocht zou moeten worden. In een verklaring gaf de organisatie aan dat deze methode vaker voorkomt, en dat er zeker eens meer naar gekeken zou moeten worden. De Dierenbescherming hoopt dat de zaak omtrent Power and Paint wordt besproken in een welzijns-verklaring van de overheid later deze maand.

In 2005 bekritiseerde het Duitse tijdschrift St Georg, de trainingsmethode van Olympisch Kampioene Anky van Grunsven. De FEI heeft hier onderzoek naar gedaan in 2006. De resultaten van deze zaak kun je hier vinden.

Drunksheep

Re: Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:09

Ik vind het goed dat ze er toch onderzoek naar doen, helaas is
het verhaal wat Coby vertelt gewoon niet waar, in de Paarden-
krant staan letterlijk draf-foto's, don't tell me dat dat alleen in
de eerste halve minuut is. Ik geloof de fotograaf eerder dan Coby,
jammer dat tegenwoordig paarden niet eens meer normaal bereden/
getraind kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 15-10-07 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:09

Dit heeft maar een halve minuut geduurd??? Laat me niet lachen!Je zet je paard toch niet zo in de krul als je er maar een halve minuut mee longeerd?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:12

Siersma schreef:
Dit heeft maar een halve minuut geduurd??? Laat me niet lachen!Je zet je paard toch niet zo in de krul als je er maar een halve minuut mee longeerd?

En zowiezo, als je een paard zo in de krul zet, dan
zie je toch al dat het fout is?! Scheve mond

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:24

ik was er niet bij en kan er niet over oordelen. dat kan niemand hier op bokt, want niemand stond er bij. Ik blijf achter coby staan omdat ik weet hoe ze traint en dat is absoluut geen dierenmishandeling. Ze traint haart paarden goed en met respect. Anders kom je ook niet op dit nivo

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:29

Oke maar waarom dan zo belachelijk kort liezzie?

En een halve minuut geloof ik ook niet. Ze hebben de lijn allebei nog vast gehad, zowel Angela als Coby.

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:31

Ze maken er nogal een drama van..

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:34

shron_silver schreef:

...en terecht wat mij betreft! Boos!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:35

shron_silver schreef:

Vind je dat gek?

Ik vind dat er hard moet worden opgetreden tegen dit soort wreedheden! Coby zei erbij dat het dier alleen gestapt had, op de foto's is duidelijk een drafmoment te zien. Het klopt gewoon niet.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:44

Citaat:
De Dierenbescherming heeft ook erg scherp gereageerd, en gaf aan dat "laag, diep en rond" een methode is die eens nader onderzocht zou moeten worden.

Afgod Ik hoop dat ze het goed gaan onderzoeken.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:45

Het is zeker niet de 1ste keer dat ze dit doet want ieder paard komt in protest als je dit zo'n 1ste keer probeert te doen en dat zie je bij P & P niet terug op de foto's. En daarbij zie je foto's van de linker en de rechterhand het lijkt me dat dat niet nodig is om te zien dat je de bijzet helemaal ''verkeerd hebt vastgemaakt''.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:47

Het is idd erg hoe ze hem vastgebonden hebben, maar goed dat ze een onderzoek doen

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:55

shron_silver schreef:

Dat vind ik ook. Omdat het nu een internationale amazone betreft word er onderzoek gedaan en bla bla. Maar geloof mij. Veel mensen maken zulke domme fouten. Misschien niet met zo kort bijzetten maar kijk eens op veel reltopics hier op bokt, alsof daar altijd lekker gezond word getraint.
ook geen hond die dit gaat onderzoeken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 09:58

Maar om nou Bokt met een EK te gaan vergelijken is ook weer zoiets Clown

Ze moeten natuurlijk ergens beginnen Lachen

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:04

Cayenne schreef:
http://www.horseandhound.co.uk/competit ... 49313.html
horseandhound.co.uk

De FEI is begonnen aan het onderzoek naar de foto's van Power and Paint, welke extreem kort werd aangebonden tijdens het longeren. De foto's, gepubliceerd in het blad Tidningen Ridsport afgelopen september, laten zien hoe Angela Krooswijk, 15 jaar, de pony aan het longeren is. De Franse fotograaf Gilles Levesque nam de foto's tijdens het Europese kampioenschap dressuur voor pony's in Freudenberg, Duitsland.

Coby van Baalen gaf een verklaring: "De fotograaf nam deze foto's tijdens de eerste minuut van het longeren, en ze vertellen niet het hele verhaal. Het heeft geen zin om op deze manier te longeren, en het was een klein incident dat niet langer dan een halve minuut heeft geduurd. Dit is geen onderdeel van onze dagelijkse training".

Maar de fotograaf claimde dat de pony zeker 10 minuten op deze manier is gelongeerd, en daarna nog eens 10 minuten iets minder strak aangebonden.

De KNHS laat aanklager Aukje Kroondijk beide partijen ondervragen. "De KNHS gelooft er in dat het welzijn van het paard ten alle tijden voorrang moet krijgen, in ieder aspect van de paardensport".

De Dierenbescherming heeft ook erg scherp gereageerd, en gaf aan dat "laag, diep en rond" een methode is die eens nader onderzocht zou moeten worden. In een verklaring gaf de organisatie aan dat deze methode vaker voorkomt, en dat er zeker eens meer naar gekeken zou moeten worden. De Dierenbescherming hoopt dat de zaak omtrent Power and Paint wordt besproken in een welzijns-verklaring van de overheid later deze maand.

In 2005 bekritiseerde het Duitse tijdschrift St Georg, de trainingsmethode van Olympisch Kampioene Anky van Grunsven. De FEI heeft hier onderzoek naar gedaan in 2006. De resultaten van deze zaak kun je hier vinden.

Dutch investigation launched into 'rollkür' lunging
Sarah Jenkins, H&H dressage editor

14 October, 2007

The Dutch Equestrian Federation (KNHS) has launched an investigation after photographs showing Dutch dressage team pony Power And Paint being lunged in short side-reins were published in a Swedish magazine.

Cayenne, waar heb jij de info vandaan dat de FEI een onderzoek is gestart?
Laatst bijgewerkt door A10 op 15-10-07 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 10:05

Ik zag het al, het was nog vroeg Clown

Vertaalfoutje, ken beuren Haha!

Kellyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:09

Echt belachelijk.. Ik bedoel, met bijzetteugels longeren is prima, zo train je alleen maar die nekspieren, maar zo kort Boos! Onbeschrijvelijk

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:19

Misschien dat ik het verkeerd zie.Maar als je je paard aan de bijzet doet zie je toch of ie goed zit of niet?Dat power zo kort gezet is zie je toch ook voor je gaat beginnen en niet pas na een halve minuut?Dat lijkt mij tenminste

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:21

Esperanca schreef:
getraind kunnen worden.

ben ik het helemaal mee eens. dit verklaard ook waarom ik altijd het gevoel heb dat P&P de bovenlijn zo strak en gespannen houdt. ik snapte al niet hoe dat kon, als hij op de goede manier werd getraind.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:24

Ja natuurlijk kan het niet. Maar als je C. van Baalen heet en je doet het met longeren dan is het ineens heel erg erg. Maar als je een andere naam hebt en je doet hetzelfde verhaal maar dan onder het zadel is het ineens niet erg.
De KNHS kan best een onderzoek instellen en vragen gaan stellen, maar ik betwijfel het of hier iets uit gaat komen.
Het is dan toch onder de mom kan geen kwaad was maar even een minuut., Want verbieden ze het haar of verbieden ze het tijdens het longeren dan is het hek van de dam.
Dus vooral in het belang van het grote werk en het grote geld zal hier wel niet veel uitkomen en het in de doofpot verdwijnen.

Het is wordt universitair werk genoemd waarin ze vergeten dat de basis voor een ieder hetzelfde is. >En het strakke vasthouden wordt ten alle tijden beloond want zij staan vooraan in de meeste wedstrijden. De paarden worden tegen het ontploffen aan opgefokt en dan moet je heel veel vast kunnen houden anders is het knal boem en is het weg.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:30

LoveLeandro schreef:
Esperanca schreef:
getraind kunnen worden.

ben ik het helemaal mee eens. dit verklaard ook waarom ik altijd het gevoel heb dat P&P de bovenlijn zo strak en gespannen houdt. ik snapte al niet hoe dat kon, als hij op de goede manier werd getraind.

als er 1 een losse hals heft dan is het power wel.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:33

liezzie schreef:
als er 1 een losse hals heft dan is het power wel.

dat vind jij, ik niet. en ik had het trouwens niet over de hals Lachen ik had het over de bovenlijn, de hals-de rug-de kont.
maar de meningen blijven daar toch over verschillen, ik zie het al erg lang, en snap nu dus dat ik het zie. Lachen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:57

Esperanca schreef:
getraind kunnen worden.

Helemaal mee eens!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:21

Cayenne schreef:

Die hoef ik dus niet meer te bellen, scheelt weer Knipoog

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:29

liezzie schreef:
shron_silver schreef:

Dat vind ik ook. Omdat het nu een internationale amazone betreft word er onderzoek gedaan en bla bla. Maar geloof mij. Veel mensen maken zulke domme fouten. Misschien niet met zo kort bijzetten maar kijk eens op veel reltopics hier op bokt, alsof daar altijd lekker gezond word getraint.
ook geen hond die dit gaat onderzoeken.

... voor het gemak maar even vergetend dat mw. van Balen voor veel mensen een voorbeeld is????? Juist.. die mensen die thuis wat 'aanklooien' .. en denken dat het normaal is omdat de Anky's en Coby's van deze wereld het op die manier ook doen??!!
Zou ff lekker worden als er géén onderzoek gedaan zou worden naar suks bij iemand die in de schijnwerpers staat.. pffff