Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siersma schreef:Dit heeft maar een halve minuut geduurd??? Laat me niet lachen!Je zet je paard toch niet zo in de krul als je er maar een halve minuut mee longeerd?
shron_silver schreef:Ze maken er nogal een drama van..
Citaat:De Dierenbescherming heeft ook erg scherp gereageerd, en gaf aan dat "laag, diep en rond" een methode is die eens nader onderzocht zou moeten worden.
Cayenne schreef:http://www.horseandhound.co.uk/competit ... 49313.html
horseandhound.co.uk
De FEI is begonnen aan het onderzoek naar de foto's van Power and Paint, welke extreem kort werd aangebonden tijdens het longeren. De foto's, gepubliceerd in het blad Tidningen Ridsport afgelopen september, laten zien hoe Angela Krooswijk, 15 jaar, de pony aan het longeren is. De Franse fotograaf Gilles Levesque nam de foto's tijdens het Europese kampioenschap dressuur voor pony's in Freudenberg, Duitsland.
Coby van Baalen gaf een verklaring: "De fotograaf nam deze foto's tijdens de eerste minuut van het longeren, en ze vertellen niet het hele verhaal. Het heeft geen zin om op deze manier te longeren, en het was een klein incident dat niet langer dan een halve minuut heeft geduurd. Dit is geen onderdeel van onze dagelijkse training".
Maar de fotograaf claimde dat de pony zeker 10 minuten op deze manier is gelongeerd, en daarna nog eens 10 minuten iets minder strak aangebonden.
De KNHS laat aanklager Aukje Kroondijk beide partijen ondervragen. "De KNHS gelooft er in dat het welzijn van het paard ten alle tijden voorrang moet krijgen, in ieder aspect van de paardensport".
De Dierenbescherming heeft ook erg scherp gereageerd, en gaf aan dat "laag, diep en rond" een methode is die eens nader onderzocht zou moeten worden. In een verklaring gaf de organisatie aan dat deze methode vaker voorkomt, en dat er zeker eens meer naar gekeken zou moeten worden. De Dierenbescherming hoopt dat de zaak omtrent Power and Paint wordt besproken in een welzijns-verklaring van de overheid later deze maand.
In 2005 bekritiseerde het Duitse tijdschrift St Georg, de trainingsmethode van Olympisch Kampioene Anky van Grunsven. De FEI heeft hier onderzoek naar gedaan in 2006. De resultaten van deze zaak kun je hier vinden.
Esperanca schreef:Ik vind het goed dat ze er toch onderzoek naar doen, helaas is
het verhaal wat Coby vertelt gewoon niet waar, in de Paarden-
krant staan letterlijk draf-foto's, don't tell me dat dat alleen in
de eerste halve minuut is. Ik geloof de fotograaf eerder dan Coby,
jammer dat tegenwoordig paarden niet eens meer normaal bereden/
getraind kunnen worden.
LoveLeandro schreef:Esperanca schreef:Ik vind het goed dat ze er toch onderzoek naar doen, helaas is
getraind kunnen worden.
ben ik het helemaal mee eens. dit verklaard ook waarom ik altijd het gevoel heb dat P&P de bovenlijn zo strak en gespannen houdt. ik snapte al niet hoe dat kon, als hij op de goede manier werd getraind.
liezzie schreef:als er 1 een losse hals heft dan is het power wel.
Esperanca schreef:Ik vind het goed dat ze er toch onderzoek naar doen, helaas is
getraind kunnen worden.
Cayenne schreef:De Dierenbescherming heeft ook erg scherp gereageerd, en gaf aan dat "laag, diep en rond" een methode is die eens nader onderzocht zou moeten worden. In een verklaring gaf de organisatie aan dat deze methode vaker voorkomt, en dat er zeker eens meer naar gekeken zou moeten worden. De Dierenbescherming hoopt dat de zaak omtrent Power and Paint wordt besproken in een welzijns-verklaring van de overheid later deze maand.
liezzie schreef:shron_silver schreef:Ze maken er nogal een drama van..
Dat vind ik ook. Omdat het nu een internationale amazone betreft word er onderzoek gedaan en bla bla. Maar geloof mij. Veel mensen maken zulke domme fouten. Misschien niet met zo kort bijzetten maar kijk eens op veel reltopics hier op bokt, alsof daar altijd lekker gezond word getraint.
ook geen hond die dit gaat onderzoeken.