Paard afgemaakt tijdens Military Boekelo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard afgemaakt tijdens Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 18:31

http://www.rtv-oost.nl/nieuws/?page=1&c ... 1&id=78135
rtv-oost.nl

Het paard Monarch's Aristocrat van de Engelse ruiter William Fox-Pitt is bij de military van Boekelo afgemaakt.

Het dier had zich in de cross country verstapt waardoor het kootbeen was verbrijzeld. Dat gebeurde tussen twee hindernissen in. De ruiter was afgestapt omdat het paard op nog maar drie benen liep. Er werd direct om een dierenarts geroepen die het paard binnen vijf minuten heeft meegenomen naar Kliniek de Watermolen. Daar is geconstateerd dat het kootbeen helaas gebroken was. Op de baan was verder geen aanleiding te vinden voor het verstappen van het paard.

De dierenarts besloot in overleg met de ruiter en de eigenaar dat het voor het dier het beste was het uit zijn lijden te verlossen.

parouscha

Re: Paard afgemaakt tijdens Military Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:32

Vind het altijd maar een TE ruige sport.

Arm dier

linda_walter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:33

parouscha schreef:
Vind het altijd maar een TE ruige sport.

Arm dier

ja ik ook ik vindt het ook echt zielig

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:34

Citaat:
Vind het altijd maar een TE ruige sport
die mening deel ik met je...vind het trouwens soms ook best wel eng...om zo'n paard over een picknicktafel te zien vliegen ofzo

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:34

Bloos! Dat is het enige paard dat ik via internet kon zien op de military. Raar idee dat hij er nu niet meer is. Veel sterkte voor de berijder/eigenaar.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:35

paard heeft dit op een recht en vlak stuk gekregen tussen twee hindernissen in. was verder geen sprong in de buurt.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:35

Het is zielig, maar je kunt het niet voorkomen. De kans bestaat nu eenmaal dat het mis gaat op zo'n military. Toch zie je liever geen paarden die afgemaakt worden, maar dit ging kennelijk fout. Jammer..

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:36

Het gebeurde volgens mij gewoon in een tussenstuk.. en dat kan elk paard en ruiter overkomen.. niet alleen tijdens een military.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:37

Mensen laten we ontopic blijven en niet weer eens de discussie aangaan of het nou wel of niet een (te) gevaarlijke sport is ja of nee. Lachen

Vreselijk dat het kootbeen zo verbrijzeld was dat ze het paard in hebben moeten laten slapen!
Een heel gemis voor William denk ik zo..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:37

Het is jammer voor het dier, maar ongelukken gebeuren nu eenmaal.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:38

Het is echt jammer en zielig voor de eigenaar en bijrijder.

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:38

Zo'n ongeluk kan overal gebeuren, ongeacht of het een military is of niet..
Maar goed, verschrikkelijk dit. Veel sterkte gewenst aan de eigenaar!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:39

Heel jammer. Maar ik vraag me nu toch af hoe een paard een heel bot kan verbrijzelen als hij zich verstap op een recht stuk galloperen terwijl er geen slechte bodem was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:39

vanitymay schreef:
paard heeft dit op een recht en vlak stuk gekregen tussen twee hindernissen in. was verder geen sprong in de buurt.

Nog een gelukje bij een ongeluk als je het mij vraagt. Anders krijgt de sport al helemaal per direct een slechte naam onder de gros van het publiek...

Tsja, het blijft een mooie, maar risicovolle sport. Erg sneu voor zowel het paard als de ruiter en eigenaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:43

Lovely1 schreef:
Het gebeurde volgens mij gewoon in een tussenstuk.. en dat kan elk paard en ruiter overkomen.. niet alleen tijdens een military.

Idd, kan ook gebeuren met een lekker galopje over een bospad....mensen die het zielig vinden...dat ook niet meer doen hoor Lachen

Rot ongeluk voor ruiter en paard.
Sterkte voor de ruiter.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:49

sneu verhaal....en ja het is een sport met risico's! maar de paarden vinden het maar al te leuk kan ik je vertellen!!Beter dan dat dressuur gemutst, alsof dat dan niet zielig zou zijn, die beesten van anky worden ook alleen maar bij elkaar getrokken....kans op blessures is wat kleiner....maar als je kijkt welk leven voor het paard nou leuker is....tja dan zou ik toch een eventing paard willen zijn!!!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:50

Lovely1 schreef:

Inderdaad. Altijd weer naar nieuws om te lezen, dat wel.
Jammer dat het dan weer wel in een military is. Weer geschut om die sport omver de halen...

Iig heel erg sneu voor William Fox-Pitt, vind hem wel een sympathieke ruiter.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:54

Gatver zeg! Het zal je maar gebeuren. Echt vreselijk.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:55

Princess schreef:
sneu verhaal....en ja het is een sport met risico's! maar de paarden vinden het maar al te leuk kan ik je vertellen!!Beter dan dat dressuur gemutst, alsof dat dan niet zielig zou zijn, die beesten van anky worden ook alleen maar bij elkaar getrokken....kans op blessures is wat kleiner....maar als je kijkt welk leven voor het paard nou leuker is....tja dan zou ik toch een eventing paard willen zijn!!!

Beetje jammer dat je nu gelijk met modder gaat gooien naar een andere tak van sport.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:57

Vandaag was ik in Boekelo en ik stond in de buurt toen het gebeurde.

William kwam de bocht om (uit een pad), paard liep op drie benen, William was in no time van zijn paard af en riep direct om de veearts. Paard is aan de zijkant gezet, afgezadeld en bescherming eraf gehaald. Veearts heeft hem vrij snel (volgens mij ook op aandringen van William) een pijnstiller gegeven en later nog een. Volgens mij was binnen vijf minuten een trailer ter plekke en is het paard opgeladen en naar de Watermolen gebracht (kliniek van Jan Greve).

Toen iemand het paard vast hield is William nog teruggelopen het pad in om te kijken of hij iets kon zien op de bodem, maar daar was niets te zien. De organisatie is er ook nog wezen kijken, maar er was dus echt niets.

Heel triest voor het paard en ook voor William, zeker ook omdat het op een gewoon pad gebeurde. Ik bedoel maar, dat kan dus ook gewoon in de wei of in het bos of waar dan ook gebeuren.
Dit is echt hele hele hele dikke pech!

Vond het wel TOP van de organisatie hoe ze alles geregeld hebben. Paard kreeg direct een pijnstiller (bij iedere hindernis is een veterinair) en de trailer was ook snel ter plekke.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:58

Dit ongeluk had niets te maken met de military! Het is niet op een sprong gebeurt, maar verstapt tussen 2 hindernissen in.
Jammer dat gelijk weer kritiek wordt geleverd op de military! De hele dag zijn er weet ik hoeveel starts geweest en die zijn allemaal goed gegaan..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 19:01

Ik las net dat het kootbeen waarschijnlijk is "geknapt" in de landing van de sprong. Dat zijn de woorden van veearts Jan Greve die het paard heeft behandeld.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:05

Zonde, arm dier, en zo snel. Het wist nog niet half wat hem overkomen was en hij is er al niet meer.
Ik moet dan toch altijd denken, wat als je gewoon dat been goedprutst (of er een metaalblok inzet) en in de plaaster zet en... maar uiteindelijk zal inslapen vaak het beste blijken... Heel erg zonde voor 't arme dier.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:07

ik heb gezien hoe het paard afgevoerd werd in een (al klaarstaande, voor het geval dat. top geregeld dus van de organisatie!) trailer met een trekker ervoor. Fox-Pitt stond bij z'n paard achterin de trailer.

echt ontzettend sneu om nu te lezen hoe het afgelopen is. Ach gut
ik wens Fox-Pitt, de eigenaar, en anderen in hun buurt veel sterkte met dit verlies.

dit was een ontzettend pech ongeluk, wat niks met crossen ofzo te maken heeft. beetje naar dat sommigen daar nu gelijk weer ongefundeerde opmerkingen over maken dus!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:17

jeetje.. wat een naar ongeluk! arm dier, en sterkte voor de ruiter...
Het kan altijd gebeuren, in elke tak van de sport, zelfs in de wei nog helaas..
Laatst bijgewerkt door silverbrumby op 13-10-07 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt