Nadere uitleg onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Nadere uitleg onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 18:37

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=9808&PCa ... ID=&men=07
knhs.nl

De KNHS krijgt op dit moment veel reacties op en vragen over het onderzoek dat is ingesteld naar aanleiding van de gepubliceerde beelden van het longeren van de dressuurpony Power and Paint tijdens de Europese Kampioenschappen in het Duitse Freudenberg.

Het KNHS-bestuur heeft opdracht gegeven aan de KNHS-aanklager om nader onderzoek te verrichten naar deze zaak. De keuze om deze vraag bij de aanklager neer te leggen is gedaan om het onderzoek in alle objectiviteit en onafhankelijkheid te laten plaatsvinden. Naar verwachting kan het KNHS-bestuur aan het einde van deze maand nadere mededelingen doen.

Jolliegirl

Re: Nadere uitleg onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:38

Goh alweer...
Dacht dat ze al bezig waren Nors opkijken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:38

nog even afwachten op de conclusies dus. Fijn dat er nu min of meer een datum bekend is waarop we meer te horen krijgen!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:44

en wanneer gaan ze dan aan de gang met anky!!?!??!?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:46

Roos_s schreef:

Als ze niet meer wint op de OS....

Jammer genoeg.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:56

Die is kennelijk slim genoeg om te zorgen dat er van haar zulke foto's niet rouleren?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:02

Roos_s schreef:

Idd! Ben benieuwd wat hier nog allemaal achterweg komt.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:05

Ilzas schreef:
Die is kennelijk slim genoeg om te zorgen dat er van haar zulke foto's niet rouleren?

Nou daarvan zijn er genoeg helaas. Vindt alle 2 de de item's (anky en power en paint) zeer betreurenswaardig. Het feit dat er kennelijk zulke grove fouten worden gemaakt dat mensen dag in dag uit, jaar in jaar uit, de drang hebben om er op een negatieve manier over te discuseren, geeft aan dat er ontzettend verschrikkelijke dingen gebeuren.

Het is goed dat de KNHS nu nader onderzoek instelt, maar het feit dat het nodig is, is natuurlijk afschuwelijk. Ben ook benieuwd wat ze hier uiteindelijk mee zullen bereiken/wat er hierdoor zal veranderen....

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:12

sorry ben op vakantie geweest wat is er gebeurd?

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:13

Roos_s schreef:

Als er iemand anders advies gaat geven aan de KNHS en ze zelf niet meer in de atletencommissie zit Bloos

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:15

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:18

dank je wel ben ook benieuwd wat ze hier aan gaan doen

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:20

lovelucky schreef:
Nou daarvan zijn er genoeg helaas. Vindt alle 2 de de item's (anky en power en paint) zeer betreurenswaardig. Het feit dat er kennelijk zulke grove fouten worden gemaakt dat mensen dag in dag uit, jaar in jaar uit, de drang hebben om er op een negatieve manier over te discuseren, geeft aan dat er ontzettend verschrikkelijke dingen gebeuren.

Het is goed dat de KNHS nu nader onderzoek instelt, maar het feit dat het nodig is, is natuurlijk afschuwelijk. Ben ook benieuwd wat ze hier uiteindelijk mee zullen bereiken/wat er hierdoor zal veranderen....

O ja? link? foto's? (mag ook per pb...)

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:28

Het is goed dat de KNHS nu nader onderzoek instelt, maar het feit dat het nodig is, is natuurlijk afschuwelijk. Ben ook benieuwd wat ze hier uiteindelijk mee zullen bereiken/wat er hierdoor zal veranderen....[/quote]

hier ben ik idd ook wel benieuwd naar pb maar op geef de link op de site

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:51

xSCWx schreef:
philipoom schreef:
sorry ben op vakantie geweest wat is er gebeurd?

Waren foto's van Paint die gelongeerd werd met de kin helemaal op de borst..
(Foto's: http://www.syndicatlinaro.com/SLforum/r ... 51&t=22151 )

bizar! ik kon op al die kleine foto's die gepubliceerd werden, amper zien wat er gaan de was,
maar deze zijn duidelijk genoeg!
echt vaag dat dit zo gedaan wordt op dit niveau, wat gaat er in hun hoofd zelf om?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:57

Tja, dat ze kunnen leven met zichzelf he? Ik kan vaak al niet slapen als ik maar DENK dat ik peesbeschermers heb omgelaten of een wellicht een mestvork in de stal heb laten staan. Laat staan als ze ziek is, dan heb ik geen leven. En dat soort mensen gaat een paard moedwillig pijn doen en kan dan met zichzelf leven. Ik vind het bizar...

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:07

vind zelf gewoon erg dat coby hiervan de dupe wordt!! Ze traint haar paarden totaal niet op deze manier, maar op een paardvriendelijke manier en niet waar paarden met kin op de borst lopen! en als er dan een keer een fout gemaakt wordt waar ze vervolgens op inspeelt wordt dat verdraait en in de wereld geholpen. Iig ze traint niet op zon manier!!!
en Anky doet dit sowieso iedere dag, maar daar wordt geen actie voor ondernomen!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 20:08

Dit kan absoluut geen fout zijn. Er zijn zelfs foto's van een dravende Power and Paint, dus wat dat betreft klopte haar verklaring al niet.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:11

Coby heeft op deze berichten gereageerd dat de foto´s in een verkeerde volgorde geplaatst zijn. Angela was zelf alleen bezig met power aan het longeren met bijzet. Coby is daarom later erbijgekomen om het te veranderen en daarna is power op een normale manier bijgezet. Het verveelde is alleen wel dat de pers daar geen foto´s van geplaatst heeft!!!

Ik heb zelf vorig jaar een tijdje stage gelopen bij van baalen en ik heb daar nog nooit paarden op zo´n manier getraint zien worden....

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:15

Tja het ziet er niet vriendelijk uit....... snap het ook niet, waarom is het nodig om zo'n pony zo op te knopen?? Trouwens mag toch hopen dat Angela wel beter weet dan op deze manier te longeren? Beetje raar dat als je op een bepaald niveau met een pony rijd je niet weet hoe je hem moet bijzetten tijdens het longeren en dan met name op een wedstrijdterrein.........

Overigens is hij wel verschrikkelijk braaf dat hij dit allemaal toelaat Verward

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:17

ikkelies schreef:

hier ben ik idd ook wel benieuwd naar pb maar op geef de link op de site[/quote]

bijvoorbeeld deze:

http://nl.youtube.com/watch?v=otlXo3u-yAE
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=839158&st=0&sk=t&sd=a&hilit=anky+en+nelson

Verder kan je zelf ook even op youtube kijken, staat genoeg Knipoog Boos!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:19

vind gewoon belachelijk dat ze zo een clinic kan gaan geven en dat daar geen ophef over ontstaat!!! dit is toch wel erg overduidelijk

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:23

Vind het inderdaad ook zo vreemd roos_s dat die mensen daar niet gillend en joelend weg zijn gerend. Ik zou misschien zelfs geprobeerd hebben Anky er persoonlijk eens goed op aan te spreken, maarja, wat berijk je daar mee...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 20:25

Roos_s schreef:
Coby heeft op deze berichten gereageerd dat de foto´s in een verkeerde volgorde geplaatst zijn. Angela was zelf alleen bezig met power aan het longeren met bijzet. Coby is daarom later erbijgekomen om het te veranderen en daarna is power op een normale manier bijgezet. Het verveelde is alleen wel dat de pers daar geen foto´s van geplaatst heeft!!!

Ik heb zelf vorig jaar een tijdje stage gelopen bij van baalen en ik heb daar nog nooit paarden op zo´n manier getraint zien worden....

Nee, ze gaf aan dat het nog geen minuut zo is geweest. Echter krijg je die pony echt niet zo bijgezet per ongeluk, dan moet er ook heel wat duw en trekwerk aan vooraf gaan.
Over het verhaal van Anky loopt al een ander topic, maar hou het hier aub bij het onderwerp uit de beginpost voordat het op slot zit Lachen

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 20:30

nou bij mijn paard lukt dat denk ik ook geweldig, omdat mijn paard alles snel accepteerd en zich aanpast ik heb het nooit geprobeerd ook niet van plan.. power accepteerd dit waarschijnlijk ook snel kan zich goed aanpassen en werkt super mee, dit is eenmaal zn karakter... en mede door dit karakter ook vaker op hoog niveau uitgebracht