Bruce Springsteen aangeklaagd inzake aankoop paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bruce Springsteen aangeklaagd inzake aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:57

http://www.telegraaf.nl/prive/72433151/ ... tml?p=19,2
telegraaf.nl

Bruce Springsteen en zijn vrouw Patti hebben in augustus een paard gekocht voor hun tienerdochter, maar zien nu van de koop af. De verkoper, voormalig Olympisch ruiter Todd Minikus, heeft het stel aangeklaagd en eist een schadevergoeding en compensatie voor de onderhoudskosten van het dier.

Het koopcontract was al getekend en voor 'slechts' 459.000 euro mocht Bruce het paard Pavarotti meenemen. Daarbij werd ook nog afgesproken dat ze hun 'oude' paard Scarlett (141.000 euro waard) aan Todd zouden overdragen.

De inkt op het contract was nog niet droog, of Minikus besloot nog een laatste wedstrijd te rijden met Pavarotti. Hij omschreef het paard als 'het minst ervaren beest van zijn stal" en dat schoot bij de familie Springsteen uiteraard in het verkeerde keelgat.

De zanger trok zich onmiddellijk terug uit de koop en dacht niet eens meer na over zijn aanbetaling van 17.000 euro. Hij wil niet reageren op de aanklacht.

cocktail

Re: Bruce Springsteen aangeklaagd inzake aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:50

Wat een bedragen Sigaar

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:53

bizar..

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:57

Inderdaad, wat een bedragen zeg....
Lijkt wel of ze een rolletje plakband kopen zoals ze ermee omgaan Nagelbijten / Gniffelen
En duidelijk dat bij hun een klik met een paard of zo niet echt belangrijk is.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:15

17.000 euro weggegooid geld sowieso. Poeh, mensen die zo met hun geld omgaan moeten zich eens serieus te raden gaan waar ze mee bezig zijn. Echt belachelijk. Geef het dan aan een goed doel ofzo...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:16

Nee, eerder de prestaties. Nagelbijten / Gniffelen logisch eigenlijk ook, als ze willen dat hun dochter verder komt...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:17

Status he...als je een paard niet koopt wegens een uitspraak van de eigenaar, sja dan hadden ze niet een paard wegens de aanschafprijs en naam moeten kopen, maar idd op die klik afgaan..vraag me af wat de tienerdochter hiervan vind..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:19

Niet zo slim om zo'n uitspraak te doen. Zou dan ook zo iets hebben van, hou dat beest maar.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:20

Tis ook wel een ontzettende domme uitspraak van die Minikus. Zoiets zeg je toch niet over een paard wat je zojuist voor een godsvermogen hebt verkocht. Die prijs je de hemel in, totdat je de centen daadwerkelijk op je rekening hebt staan. Van de familie Springsteen vind ik het dan weer dom dat ze een paard, wat ze zelf blijkbaar super vonden, laten schieten omwille van zo'n uitspraak. Maarja, status hè...

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:21

Of die Minikus denkt, als ik dat nou zeg kopen ze misschien een nog duurder paard van me.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:27

Maar ook lullig dat het 'oude' paard maar even in geruild word Slapen

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:40

alsof je een lege fles in de flessenautomaat bij albert heyn zet en wacht op het bonnetje.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:47

Verwend en veel te rijk volk, dat blijkt maar weer! Waar ben je helemaal mee bezig als je zo'n duur paard koopt voor je tienerdochter. Laat ze met een "gewoon" paard eerst maar eens wat presteren... Enne wat klagen ze nou, 17.000 euro ontvangen voor helemaal niks! Kan hij mijn paard niet zogenaamd kopen, ik kan het geld best gebruiken!!!

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:57

Ik geef Bruce helemaal gelijk......je voelt je bedonderd als de verkoper zoiets over je net gekochte paard zegt....of die verkoper kan niet rijden Haha! Haha! en is het toch een goed paard!!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:04

ben benieuwd naar het paard nu..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:04

ik vermoed zomaar eens dat meneer Todd Minikus,bij de verkoop van het paard verteld had ,dat het paard het meest talentvolle paard was wat ie op stal had staan... Haha!

voor die prijs mag je toch wel een toppertje onder de bips verwachten... Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:07

Go Bruce, ik zou ook geen "minst ervaren beest van stal" willen voor die prijs Nagelbijten / Gniffelen

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:08

nou idd, dan zou ik ook een goede willen Knipoog

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:38

Ik denk dat het meer een principe kwestie is.
Ze betalen een aardig bedrag voor dat paard en vervolgens gaat de verkoper even in het openbaar staan verkondigen dat ie z'n minst ervaren paard voor zo'n bedrag heeft weten te verslijten.
Je maakt dan de koper nog net niet voor sukkel uit.

Bruce heeft groot gelijk en kan vast wel een paard vinden bij een verkoper die wat netter met de handel omgaat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:38

'Minst ervaren' hoeft toch niet gelijk te staan aan 'minst getalenteerd'? Als het een jong beest was of een die nog weinig had gedaan in vergelijking met de andere paarden op die stal, dan snap ik de uitspraak 'minst ervaren' best.

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:51

Stennisje schreef:
Ze betalen een aardig bedrag voor dat paard en vervolgens gaat de verkoper even in het openbaar staan verkondigen dat ie z'n minst ervaren paard voor zo'n bedrag heeft weten te verslijten.

Bruce heeft groot gelijk en kan vast wel een paard vinden bij een verkoper die wat netter met de handel omgaat.

ik ga ik helemaal in mee

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 23:57

Karin schreef:
'Minst ervaren' hoeft toch niet gelijk te staan aan 'minst getalenteerd'? Als het een jong beest was of een die nog weinig had gedaan in vergelijking met de andere paarden op die stal, dan snap ik de uitspraak 'minst ervaren' best.

mss wilde bruce voor zijn dochter wel juist een zeer ervaren paard hebben,en had Todd gezegd dat dat paard het meest ervaren paard bij hem op stal was.. Haha!
dan is het best vervelend om heel kort daarna te horen dat het juist het meest onervaren paard van stal is,waar dan zijn dochter op moet gaan rijden.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 04:19

Tja, voor Bruce is 17.000 ook niks he..

En over dat het andere paard geruild zou worden, niets lulligs aan hoor.. Verward Gebeurt wel vaker Ja
Tja ik vind het idd een rare uitspraak. En helemaal om wegens zoiets meteen van een koop af te zien.. Als die Minikus een stal vol GP paarden heeft staan en deze loopt bv. in het ZZ-Zwaar klasse, dan is ook het meest onervaren paard van stal, maar toch niet per se minder goed? Misschien was het juist een toekomstig toppaard (Mag ook wel trouwens voor die prijs Lips are sealed )

Hm, vaag, volgens zit er ook een staartje aan wat niet in het bericht zit. Misschien hadden de Springsteens het paard niet eens gezien, via via gehoord het een super paard was, en dan krijg je zoiets te horen. Dan zet je idd je vraagtekens bij lijkt mij. Vooral als je gewoon wil dat je dochter meteen met de top mee kan rijden Rolleyes (Dat is een andere discussie..)

BTW de prijs 'valt ook mee' Ik groom wel vaker voor een paard die 300.000 dollar was in de aanschaf Lips are sealed (Krijgt net zo hard een lel als die niet normaal doet, trouwens Haha!.) Maar zulke bedragen kun je neerleggen hier hoor, voor goed paardje Ja waar je zo mee weg kan rijden op wedstrijd. Met een zielige 5000 dollar red je het hier niet hoor

Haha, bedoel er niets mee, wou het gewoon ff zeggen Ja (Ik was er net zo verbaasd mee, toen ik het allemaal hoorde voor het eerst....)

@mirm; hoe weet je nu of die dochter kan rijden of niet? Beetje te snel oordelen als je mij vraagt. En daarbij, als je achternaam Springsteen is, is zelfs je allereerste paard geen 'gewone' paard. Kom zeg. Huilen van het lachen (Of denk je dat Ankys kindje straks een 'gewoon' onbekend afstamming paard krijgt om op rond te hobbelen Huilen van het lachen.)
Nou ja, beetje vage voorbeeld, maar als je het geld makkelijk kan missen, en je wilt natuurlijk meteen voor alles gaan, dan leg je echt wel zulke bedragen neer Ja

@Solide; Nee een klik is niet belangrijk Huilen van het lachen Das juist het minste belangrijk
Het gaat erom dat ze mee kunnen draaien aan de top met hun paarden. Desnoods traint iemand anders het paard en rijdt die meid er alleen mee op wedstrijd. Gebeurt op mn werk altijd. Dood normaal. Ik maak het nu voor het eerst mee, hoe het allemaal aantoe gaat. Tis totaal niet te vergelijken met 'onze' paardjes Echt niet. Maar goed, doe je niets aan Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:04

Stennisje schreef:

hier ben ik het ook mee eens.
En een schadevergoeding vragen, terwijl die 17000 aanbetaling al is gedaan Hamer , belachelijk!

scaramoush

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 08:53

Pfff, en ik maak me al druk als ik weer zoveel euries kwijt ben bij de wekenlijkse boodschappen.... wat een geld voor een paard.
Ik geef Bruce overigens wel gelijk.