Politie vraagt hulp publiek na mogelijke mishandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Politie vraagt hulp publiek na mogelijke mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:02

http://www.stegen.net/website/main.php? ... ef_id=1825
stegen.net

De Drentse politie zoekt getuigen die meer kunnen vertellen over de mogelijke mishandeling van een vierjarige merrie in Eursinge, bij Westerbork. Het paard heeft vijf grote snijwonden op de zijkant van haar lichaam.

De verwondingen zijn vermoedelijk op 4 of 5 september ontstaan. De eigenaar heeft aangifte gedaan bij de politie, maar het is vooralsnog onduidelijk of de wonden het gevolg zijn van mishandeling. Volgens buurtbewoners zouden de verwondingen het gevolg zijn van aanwezig prikkeldraad, waarin de merrie verstrikt is geraakt. De politie heeft de zaak in onderzoek en vraagt de hulp van het publiek.

Mistral_Love

Re: Politie vraagt hulp publiek na mogelijke mishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:09

Gaaaap Het zou idd kunnen dat het door prikkeldraad komt maar het zou ook iemand gedaan hebben hmm je begint dan wel te twijfelen maar als de sneeien recht zijn is het wel door iemand gedaan

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:14

Het kan ook zijn dat er een ruin met ijzers bij in de wei staat die de merrie "dekt". Als de nagels van de ijzers een beetje uitsteken kan dat behoorlijke snijwonden in de zijkanten van de merrie veroorzaken. Ik zeg niet dat het hier niet om mishandeling gaat, maar het zou dus kunnen dat de snijwonden zo zijn ontstaan.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:22

maar met ijzers... zou je dan net zulke rechte en strake sneden komen als met een met?
ik heb een snee van een hoef gehad (geen ijzers)
en die was alles behalve mooi strak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 13:23

Maar wie zegt dat er uberhaupt een ander paard bij staat? Dat is speculatie natuurlijk Lachen

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 13:27

beetje gissen...Tong uitsteken

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:18

Ik zou eerst heel goed kijken of het niet van en ander paard is.. Dat heeft mijn pony ook gehad.. Was wel heel vervelend... Boos!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:41

Het arme beest..

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:42

Nu weet je inderdaad niet wat je moet geloven...Knipoog
Maar desalniettemin zielig voor het beestje Lachen

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:51

Ik wilde met mijn bericht alleen maar even de optie aangeven. Ik trof mijn paard (een ruin!) vorig jaar ook aan met diepe krassen (sneden) over zijn hele zijkant en dacht eerst ook dat iemand hem met een mes bewerkt had. De dader bleek echter een andere ruin te zijn.
Nu zeg ik niet dat er in Eursinge geen sprake van mishandeling kan zijn, maar dit zou dus ook een oorzaak kunnen zijn.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:08

Ik ken de situatie daar, ze zouden eerst eens het weiland vrij moeten maken van al het los slingerende prikkeldraad voordat ze hun energie in aangiften stoppen.

Alles loopt daar door elkaar, merries, veulens en hengsten, mogelijk inderdaad ook nog sommigen op ijzers.

Draadwonden liggen vele malen meer voor de hand als mishandeling. De weilanden liggen ter hoogte van een druk kruispunt ik geloof het allemaal niet zo.

Trouwens welk paard blijft keurig stilstaan om 3 kaarsrechte sneden in zijn rug te laten snijden ?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:09

Forensische dierkunde de nieuwe wetenschap Lachen

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:11

katiavl schreef:
Forensische dierkunde de nieuwe wetenschap Lachen

Gewoon je troep opruimen Haha! niks geen CSI Cool

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:12

Oke, dit is dus het zoveelste bericht over dierenmishandeling! Hoeveel berichten komen er nou nog??? Boos! (het is wel raak zeg de laatste tijd!)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:49

Uphill schreef:
Ik ken de situatie daar, ze zouden eerst eens het weiland vrij moeten maken van al het los slingerende prikkeldraad voordat ze hun energie in aangiften stoppen.

Alles loopt daar door elkaar, merries, veulens en hengsten, mogelijk inderdaad ook nog sommigen op ijzers.

Draadwonden liggen vele malen meer voor de hand als mishandeling. De weilanden liggen ter hoogte van een druk kruispunt ik geloof het allemaal niet zo.

Trouwens welk paard blijft keurig stilstaan om 3 kaarsrechte sneden in zijn rug te laten snijden ?

Er zijn mogelijkheden genoeg, maar dan lijkt mij deze het meest voor de hand liggende. Ik vind echt dat prikkeldraad verboden moet worden (ik trek nog helemaal geen conclusie, is gewoon algemeen)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:04

Uphill schreef:

Mijn paardje was ook mishandeld...en die had een diepe wond aan haar been...rara politiepet..zou ook zeggen dat een paard dat niet toe zou laten.maar het is wel gebeurd...dus ik sta er niet raar van te kijken..

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:13

Het gebeurd en je hoort het idd steeds vaker, het kan dus wel. Maar als het daar zo'n troep is en alle paarden door elkaar lopen dan moet dat eerst goed onderzocht worden.
Alleen betwijfel ik dat het van prikkeldraad is want dat zijn nooit rechte snijwonden. De wondranden zijn altijd ongelijk en rafelig omdat de prikkel door de huid heen getrokken wordt zeg maar.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 18:15

Splash schreef:
Het gebeurd en je hoort het idd steeds vaker, het kan dus wel. Maar als het daar zo'n troep is en alle paarden door elkaar lopen dan moet dat eerst goed onderzocht worden.
Alleen betwijfel ik dat het van prikkeldraad is want dat zijn nooit rechte snijwonden. De wondranden zijn altijd ongelijk en rafelig omdat de prikkel door de huid heen getrokken wordt zeg maar.

Dus een paard blijft braaf staan , zodat er 3 maal een rechte messnede toegebracht kan worden ?

viviana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:35

@ Uphill: bedoel je die tinkers?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:46

Dit bericht heb ik al eerde rgeplaatst, maar dan de melding van de mishandeling.

Waar gaat het heen!

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 07:33

viviana schreef:
@ Uphill: bedoel je die tinkers?

O.a. nu staan er ook Haflingers bij.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 21:14

Uphill schreef:
Splash schreef:

Dus een paard blijft braaf staan , zodat er 3 maal een rechte messnede toegebracht kan worden ?

Heb ik dat gezegd? Ik zie het nergens staan hoor! Ik snap niet waar je dat vandaan haalt, maar goed, zal wel aan mij liggen.
Ik schreef dat ze die troep maar eerst moeten onderzoeken, ik heb niks van over mes geschreven.