Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RZDLover

Berichten: 3299
Geregistreerd: 05-05-05

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:25

Die zit zo weer op een paard hoor, dat ze ze niet zelf mag houden voorkomt niet dat ze op paarden van anderen gaat zitten. Ze hadden haar gewoon een cel straf moeten geven. Gestoord mens.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:25

Bah, ik wordt helemaal akelig van het filmpje... Ik vind het een goede zaak dat dit soort dingen flink afgestraft worden!

Ik vrees inderdaad dat dit soort dingen vaker gebeuren achter de schermen... Harmonie tussen paard en ruiter... bah, ik wil niet weten wat daar soms aan vooraf is gegaan...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110745
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 14:25

tita schreef:
Dat kan niet ik zie hem nooit meer, toen ik zijn praktijken zag was ik iets van 17 nog geen mobiels.
Hij reed paarden met stroomshockers en sporen met stroom...altijd na sluitingstijd van de stal.

Iemand hier op bokt is haar paard mede door hem verloren


Inderdaad zulke mensen moeten ook zwaar gestraft worden.
Maar laten we ontopic blijven en het op de zaak uit de beginpost houden Lachen

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:27

Mooi dat er een straf voor is gekomen Ja

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:28

Nou misschien zijn er wel mensen die les hebben van hem...kunnen ze hem filmen :d

Misschien worden topruiters nu wel zwaarder gestraft, als Duitsland het doet, waarom zou Nederland het niet gaan doen.

Suzanne F.

Berichten: 49308
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:29

Nou ik blijf zeggen; tuurlijk is dit erg wat er getoond wordt maar deze mevrouw is echt nog niet zo heel schokkend bezig hoor. Er zijn echt mensen die veel harder, gemener omgaan met hun paarden. Zij is nu net veroordeeld maar er zijn zoveel ruiters (ook GP) die hun paarden op de raarste manieren trainen. En dat beetje bloed aan die mond valt ook nog wel mee. Die plek van de slof is niet goed te praten maar dit gebeurd ook weleens met longeren bijv. Dat het paard tegen blijft trekken en zo tussen zn voorbenen open haalt.
Ach en dat prikken met die sporen? Als ze dat erg vinden?? Man dan mag half nederland een rijverbod krijgen.

Het is goed dat er een voorbeeld gesteld wordt maar vind het een beetje uit zn verband gerukt.

xxxfhxxx
Berichten: 175
Geregistreerd: 12-01-07

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:33

het is iid niet goed wat er gebeurt maar als je op sommige handelsstallen gaat kijken is dit niets. en idd die sporen vallen mee ik had egt zo iets van krijgt ze daarvoor twee jaar verbod dan blijft er weinig meer over van alle mensen die paardrijden

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:35

Suzanne F. schreef:
Nou ik blijf zeggen; tuurlijk is dit erg wat er getoond wordt maar deze mevrouw is echt nog niet zo heel schokkend bezig hoor. Er zijn echt mensen die veel harder, gemener omgaan met hun paarden. Zij is nu net veroordeeld maar er zijn zoveel ruiters (ook GP) die hun paarden op de raarste manieren trainen. En dat beetje bloed aan die mond valt ook nog wel mee. Die plek van de slof is niet goed te praten maar dit gebeurd ook weleens met longeren bijv. Dat het paard tegen blijft trekken en zo tussen zn voorbenen open haalt.
Ach en dat prikken met die sporen? Als ze dat erg vinden?? Man dan mag half nederland een rijverbod krijgen.

Het is goed dat er een voorbeeld gesteld wordt maar vind het een beetje uit zn verband gerukt.


Ik denk ook niet dat wij alles te zien hebben gekregen wat er op de bewuste video stond.

yyy
Berichten: 1450
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:37

ik denk niet dat er in NL ook ruiters veroordeeld zullen worden... Nederland is niet echt bezig met dieren alleen maar met de Economie...

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:37

MissJ schreef:
Ik denk ook niet dat wij alles te zien hebben gekregen wat er op de bewuste video stond.


Ik ben ook bang dat dit nog niets is van wat ze de paarden aangedaan heeft..

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:37

Suzanne F. schreef:
Nou ik blijf zeggen; tuurlijk is dit erg wat er getoond wordt maar deze mevrouw is echt nog niet zo heel schokkend bezig hoor. Er zijn echt mensen die veel harder, gemener omgaan met hun paarden. Zij is nu net veroordeeld maar er zijn zoveel ruiters (ook GP) die hun paarden op de raarste manieren trainen. En dat beetje bloed aan die mond valt ook nog wel mee. Die plek van de slof is niet goed te praten maar dit gebeurd ook weleens met longeren bijv. Dat het paard tegen blijft trekken en zo tussen zn voorbenen open haalt.
Ach en dat prikken met die sporen? Als ze dat erg vinden?? Man dan mag half nederland een rijverbod krijgen.

Het is goed dat er een voorbeeld gesteld wordt maar vind het een beetje uit zn verband gerukt.


Hier ben ik het mee eens... Ik heb wel eens erge dingen gehoord/gezien (niet dat het goed te praten is wat er te zien is in het filmpje).
Ik vind dit een goed begin, zodat andere amazones/ruiters die ook zo rijden gestraft zullen worden.

Mvr_Eliza

Berichten: 219
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:39

Ik snap niet waarom ze dan aan paarden en paardrijden begonnen is
als je van een dier houd hoor je hem niet te mishandelen,er zijn heus ook wel andere mensen die rare dingen doen
Ik vind dat die 6300 euro hoger mag worden en dat ze langer vast moet blijven zitten in het celletje , dat is mijn mening als je de andere kant ziet is dat wel goed voor haar,want kijk wat ze de paard heb aangedaan hij heb ook een trauma meschien ervan over en pijn nu moet zei dat ook is gaan voelen, ik vind dat ze gewoon goed gestraft moet worden, paarden en andere dieren hebben ook gevoelends arm paardje , als je dieren heb en ze mishandeld moet je ook geen dieren nemen


Groetjes Mvr_Eliza Arme paardje Kusje

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:39

Suzanne F. schreef:
Nou ik blijf zeggen; tuurlijk is dit erg wat er getoond wordt maar deze mevrouw is echt nog niet zo heel schokkend bezig hoor. Er zijn echt mensen die veel harder, gemener omgaan met hun paarden. Zij is nu net veroordeeld maar er zijn zoveel ruiters (ook GP) die hun paarden op de raarste manieren trainen. En dat beetje bloed aan die mond valt ook nog wel mee.
Het is goed dat er een voorbeeld gesteld wordt maar vind het een beetje uit zn verband gerukt.


Uit zijn verband gerukt?
Ik vind dat je het wel bagataliseerd Verward
Als jij een bloedende mond normaal vind, nou ik niet!!
En omdat heel de wereld fout bezig is, valt het wel daarom wel mee? Verward
hopelijk voor je paarden val jij niet onder die "helft" die dit soort praktijken heel normaal vinden


Cristine is een Takkewijf Stoom uit je oren Walgelijk gewoon dit soort praktijken
Met dressuur heeft dit helemaal niets te maken!!
Ze moeten dat mens verbieden, ooit nog op een paard te mogen stappen
en zo'n hoge boete geven, dat ze meteen failliet is
Kan ze 3 hoog achter, haar video gaan bekijken
Laatst bijgewerkt door unamie op 11-09-07 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:41

Waarom ze in de paardensport zitten? Prijzen, prestige, en persoonsverheerlijking!
En ja, van mij màg half nederland een rijverbod hebben. Wij hebben in Duitsland een heel slechte naam als het om ''Pferdgericht'' rijden gaat.

aisa

Berichten: 763
Geregistreerd: 01-10-04

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:43

Suzanne F. schreef:
Nou ik blijf zeggen; tuurlijk is dit erg wat er getoond wordt maar deze mevrouw is echt nog niet zo heel schokkend bezig hoor. Er zijn echt mensen die veel harder, gemener omgaan met hun paarden. Zij is nu net veroordeeld maar er zijn zoveel ruiters (ook GP) die hun paarden op de raarste manieren trainen. En dat beetje bloed aan die mond valt ook nog wel mee. Die plek van de slof is niet goed te praten maar dit gebeurd ook weleens met longeren bijv. Dat het paard tegen blijft trekken en zo tussen zn voorbenen open haalt.
Ach en dat prikken met die sporen? Als ze dat erg vinden?? Man dan mag half nederland een rijverbod krijgen.

Het is goed dat er een voorbeeld gesteld wordt maar vind het een beetje uit zn verband gerukt.


...............????????????
hier kan ik dus met mijn pet niet bij, echt niet,en ja ook ik heb op een springstal gewerkt,waar gerust met sporen en stroom gereden werd,dus heb ook wel wat gezien,om het netjes te zeggen.
1 woord en dat is gatverdamme!
Als het zo moet, dan ga maar dammen ,die kun je tegen de muur aangooien als het niet lukt,maar ga dan niet met levende have werken!

woeliej

Berichten: 2906
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zutphen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:43

dat heeft toch nix meer met paardrijden te maken?! Verward

Een keer een paard straffen moet kunnen maar zeker niet zo! Een vriendin liep stage bij ook zo'n soort vrouw en zij wist te vertellen dat die paarden bagger voor dat mens scheten. Zo erg dat er 1tje uit paniek met haar achterover is geslagen.. Mens had daarmee hele bekken verbreiseld Vork

Zoals ik het zie vorm je samen met je paard een band/geheel en daar vanuit probeer je dan zo goed mogelijk met elkaar samen te werken rn hoger op te komen, dus zeker niet met grof gewelt! Mag hopen dat mevrouw nog eens het verkeerde paard tegen komt ( zo een weerhou je er toch niet van de paarden toch weer op te zoeken) en dat de rollen eens flink omgedraait worden!
Laatst bijgewerkt door delerium op 04-02-08 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:45

tita schreef:
Zoals ik al eerder vertelde op pagina 1 kan ik een boek schrijven over een Grand-Prix ruiter die zeer bekende paarden heeft gereden die vent is zowat misselijker als deze vrouw


En wat heb je voor actie ondernomen????

Druppel op een gloeiende plaat maar iedere druppel is er een.

kinsealy

Berichten: 606
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Het hoge noorden

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:45

Suzanne F. schreef:
Ach en dat prikken met die sporen? Als ze dat erg vinden?? Man dan mag half nederland een rijverbod krijgen.

Ja dat lijkt mij een prima idee! Ja Ja

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:46

Dat is nou het enge: dat dit soort ''trainings''-methodes als heel redelijk gezien worden: ''anders kòm je er niet in de top-sport!''

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:47

pompom schreef:
tita schreef:
Zoals ik al eerder vertelde op pagina 1 kan ik een boek schrijven over een Grand-Prix ruiter die zeer bekende paarden heeft gereden die vent is zowat misselijker als deze vrouw


En wat heb je voor actie ondernomen????

Druppel op een gloeiende plaat maar iedere druppel is er een.


Ik zie hem niet meer...maar hij is echt niet verandert hoor.

lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:48

Wat een naar filmpje zeg, helaas zal zij niet de enige zijn die zo monsterlijk bezig is met een dier. Gelukkig is zij wel veroordeeld, idd geen hoge straf maar het is een begin, ik hoop dat ze hier vaker op gaan controleren en meerdere monsterlijk paardenmishandelaars kunnen op pakken en veroordelen. Van mij part mogen ze nooit meer op een paard zitten. Heel diep triest als je op deze manier met dieren omgaat.

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:49

Suzanne F. schreef:
Nou ik blijf zeggen; tuurlijk is dit erg wat er getoond wordt maar deze mevrouw is echt nog niet zo heel schokkend bezig hoor. Er zijn echt mensen die veel harder, gemener omgaan met hun paarden.


Bloos!
Niet schokkend????
Jeetje...ben blij dat ik niet in een omgeving zit waar ik nog erger zie.

ladylay

Berichten: 3984
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Santa Barbara, California USA

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:50

Aafke_ schreef:
Dat is nou het enge: dat dit soort ''trainings''-methodes als heel redelijk gezien worden: ''anders kòm je er niet in de top-sport!''



idd!!! en dan denk ik Bloos!
de mens heeft het geduld niet meer, om een band op te bouwen, het gewilligheid en meewerkend heid van het paard...nee het moet nu doen wat ik zeg
Laatst bijgewerkt door ladylay op 11-09-07 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:50

Tja ik kan de film niet zien maar bloed uit de mond en schaafwond...mwah

Wat ik gezien heb vond ik wel vreselijk 2 stangen en 1 trens er in hangen en de slof eraan en stroom.

Misschien moet ik wel een boek gaan schrijven Haha!

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:53

Ik vind dat we een alternatieve Paardensport Federatie moeten oprichten. en iedereen die zijn paard achter de loodlijn, op de voorhand, en met constante spoorinwerking rijd, wordt gedisqualificeert!
En dat kan je zien hoor!