Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:57

Nou dat heeft niks met paardrijden te maken..
2 jaar vind ik veel te weinig, maarja.. Wie ben ik..

Castello
Berichten: 67
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:00

Deze ''moderne'' manier van rijden is wel degelijk heel slecht voor de gezondheid van het paard, en ook heel slecht rijden!

misschien zegt ze het niet letterlijk maar het komt er toch echt wel op neer

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:03

En toch blijf ik het apart vinden dat er toen er een paar jaar terug een filmpje met minimaal even erge beelden (misschien wel ergere, maar was niet zo close up) er weinig heftige reacties kwamen en heel veel reacties om die beelden toendertijd zelfs goed te praten.
Blijkbaar zijn we minder kritisch als het gaat om (populaire) Nederlandse ruiters....

Het zou mooi zijn als alle ruiters gestraft werden die op deze manier met paarden omgaan.
Voor mij is de dressuursport in ieder geval al jaren niet meer zo aantrekkelijk om te kijken, het is moeilijk om te genieten van een proef als je weet wat er in de trainingen afspeelt. Voor mij dan in ieder geval.

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:05

Waarom iemand (en alle anderen) als mevr, W zo mogen rijden? omdat dit beloont wordt
Afbeelding

http://www.sustainabledressage.net/coll ... _jerez.jpg

http://www.sustainabledressage.net/coll ... drool2.jpg

Terwijl ze zó hadden moeten rijden:
Afbeelding

http://www.aafkebrouwer.com/upload/323/ ... aKleur.jpg

En sorry als een jury dát verschil niet kan zien, hoort 'ie geen jurylid te zijn.
En als je ''trainers'' en ''ruiters'' als W. wil straffen, dan zou je terug moeten gaan naar ''goed-rijden'' jureren, want dan komen ze nooit meer aan de bak!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-09-07 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie.

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:06

2 jaar geen paarden? Voor altijd geen paarden zo'n geval! Onbegrijpelijk

Dit staat ver buiten ouderwetse of moderne rijmethodes...

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:06

Wat hebbeb die paarden door een hel moeten gaan zeg!

Niet normaal gewoon!..

2 jaar is veel te kort!

Anoniem

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:07

ThePast03 schreef:
En toch blijf ik het apart vinden dat er toen er een paar jaar terug een filmpje met minimaal even erge beelden (misschien wel ergere, maar was niet zo close up) er weinig heftige reacties kwamen en heel veel reacties om die beelden toendertijd zelfs goed te praten.
Blijkbaar zijn we minder kritisch als het gaat om (populaire) Nederlandse ruiters....

Het zou mooi zijn als alle ruiters gestraft werden die op deze manier met paarden omgaan.
Voor mij is de dressuursport in ieder geval al jaren niet meer zo aantrekkelijk om te kijken, het is moeilijk om te genieten van een proef als je weet wat er in de trainingen afspeelt. Voor mij dan in ieder geval.


Ik wilde net zeggen, ik ga eens op zoek naar een filmpje met een nederlandse ruiter die in mijn ogen ergere dingen doet. En daarbij roept iedereen: ja maar die weten wel waar ze mee bezig zijn hoor!!!

En zo ken ik nog wel wat foto topics op bokt waarbij paarden/ponys zo gruwelijk in elkaar getrokken worden en waarbij iedereen ook roept: ja maar die weten wel waar ze mee bezig zijn hoor!!


Meten met twee maten, dat is duidelijk!

ElCid

Berichten: 9254
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:08

Castello schreef:
Als ik jou zo hoor moet je wel gruwelijk goed kunnen rijden! misschien moet iedereen bij jou gaan lessen Clown


Ze kan ws beter rijden dan jij kan lezen. Er staat duidelijk dat dat de manier is waarop het zou moeten, de zgn. RijKunst, die weinig mensen beheersen en nog minder mensen nastreven. Maar een selecte groep probeert dat wel na te streven, dat zijn meestal geen wedstrijdruiters ( met de beroemde uitzonderingen op de regel Haha!) , maar mensen die gewoon het ultieme in hun leven , en dat van hun paarden, nastreven. Mensen die niet in 1e instantie om lintjes geven, maar om het gevoel en de kouwe rillingen die je krijgt als jouw paard "op niets" lijkt te reageren en de moeilijkste oefenigen zonder dwang en bijna op jouw gedachten kan uitvoeren.
Dat heet dan ook niet voor niets rijkunst Cool

Dat de hedendaagse manier van rijden vaak slecht is voor een paard is iets waar je, met een beetje gezond verstand, het mee eens moet zijn. Te jong inrijden, te veel in krul, te veel hulpteugels, te weinig geduld, te weinig kennis; liefst op 4 jarige leeftijd Z starten, etc. Dat kan niet, het is niet voor niets dat zoveel paarden voor hun 10e versleten zijn!

Anoniem

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:10

ElCid schreef:
liefst op 4 jarige leeftijd Z starten, !


Een 4 jarige mag alleen maar L dressuur lopen dus dat feest gaat niet op. Een paard mag pas Z gestart worden als deze 6 jaar oud is.

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:10

ThePast03 schreef:
En toch blijf ik het apart vinden dat er toen er een paar jaar terug een filmpje met minimaal even erge beelden (misschien wel ergere, maar was niet zo close up) er weinig heftige reacties kwamen en heel veel reacties om die beelden toendertijd zelfs goed te praten.
Blijkbaar zijn we minder kritisch als het gaat om (populaire) Nederlandse ruiters....

Het zou mooi zijn als alle ruiters gestraft werden die op deze manier met paarden omgaan.
Voor mij is de dressuursport in ieder geval al jaren niet meer zo aantrekkelijk om te kijken, het is moeilijk om te genieten van een proef als je weet wat er in de trainingen afspeelt. Voor mij dan in ieder geval.

Wil je namen? Zoals Anky en Sjef? Mijn opinie: ''Zum Kotsen!''

excuse le mot.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:11

En dat is toch ook al vroeg zat? Een paard is dan pas echt helemaal volgroeid en geestelijk volwassen.

Rowna

Berichten: 888
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Hem (NH)

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:12

Anky en Sjef doen ook gewoon hun best hun gaan echt niet iedere dag te paard zitten met het idee goh wat ga ik nou voor rare dingen doen met me paard!!

Edit: Ik vind ook niet dat jij het recht om dat soort mensen af te kraken ga eerst maar is zelf werken aan je '' Rijkunsten''
Laatst bijgewerkt door Rowna op 11-09-07 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tarqsgirl

Berichten: 1152
Geregistreerd: 12-09-06
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:14

MissJ schreef:
Castello schreef:
Dat heeft niks met een mening te maken, maar om nou te gaan roepen dat de hedendaagse dressuur dieren mishandeling is vind ik een klein beetje overdreven


Dat ben ik met je eens, maar volgens mij zegt Aafke dat niet.


Maar ik wil het wel even zeggen: ''In mijn opinie is de dressuurmethode die op het ogenbik gebezigt wordt, en dan met nadruk de ''Rollkur/hyperflexion'' dieren mishandeling''

Anoniem

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:16

detour schreef:
En dat is toch ook al vroeg zat? Een paard is dan pas echt helemaal volgroeid en geestelijk volwassen.


Z is basis............Dat is de laatste klas van de lagere school. Een talentvol paard heeft op die leeftijd daar geen lijden aan. Die training gaat gewoon spelenderwijs.

Rowna

Berichten: 888
Geregistreerd: 12-07-06
Woonplaats: Hem (NH)

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:17

Helemaal mee eens

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:18

Z is wel basis maar ik denk dat paarden toch te jong overvraagd worden, ze slijten erg vlug soms...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:19

Miss_R_Horse schreef:
Anky en Sjef doen ook gewoon hun best hun gaan echt niet iedere dag te paard zitten met het idee goh wat ga ik nou voor rare dingen doen met me paard!!=



http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... ge_id=2151

Even wachten tot het filmpje op 4 minuten is. Dit is maar een klein deel uit het filmpje wat ik bedoelde maar geeft wel een beeld van wat wij hier in Nederland normaal vinden en dus goedpraten.
Alles voor het goud blijkbaar....

En alleen veroordelingen als het over Duitse amazones/ruiters gaat....
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-09-07 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:20

detour schreef:
Z is wel basis maar ik denk dat paarden toch te jong overvraagd worden, ze slijten erg vlug soms...


Dat gebeurd eerder door de amateurs dan door de topruiters.

linda_walter

Berichten: 365
Geregistreerd: 18-04-07
Woonplaats: OP DE RUG VAN EEN HAFLINGER

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:21

wat een *** wijf zeg !!!!!
die arme beesten Boos!

lekker voor der ze mag lekker veel betalen der eigen schuld Boos! Boos! Boos! Boos!

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:22

En ja hoor.. ook hier gaat mijn stelling weer op: ''onze hedendaagse viervoeters zijn geen paarden meer, maar gebruiksmiddelen om prestaties te leveren''

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:23

Roane schreef:
Zo, levenslang geen paard meer houden zou ik ook geen slechte straf vinden Nagelbijten / Gniffelen

Inderdaad!
Maar fijn dat er in elk geval wat gedaan wordt!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:23

ThePast03 schreef:
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... ge_id=2151

Even wachten tot het filmpje op 4 minuten is. Dit is maar een klein deel uit het filmpje wat ik bedoelde maar geeft wel een beeld van wat wij hier in Nederland normaal vinden en dus goedpraten.
Alles voor het goud blijkbaar....

En alleen veroordelingen als het over Duitse amazones/ruiters gaat....


Ik moet nogal wat downloaden om dat filmpje te kunnen zien Nagelbijten / Gniffelen Ben erg benieuwd....
Nationaliteit maakt me geen reet uit trouwens.

ElCid

Berichten: 9254
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:24

t
Pipo schreef:
ElCid schreef:
liefst op 4 jarige leeftijd Z starten, !


Een 4 jarige mag alleen maar L dressuur lopen dus dat feest gaat niet op. Een paard mag pas Z gestart worden als deze 6 jaar oud is.



Bij wijze van spreken! De trainings methoden zullen er niet minder om zijn. Een 4-jarige hoort i.m.o ook nog geen L dressuur te lopen, maar nog compleet aan het begin van de basisopleiding te staan en geen wedstrijden o.i.d. te lopen. En met basis opleiding ben ik minstens een jaar bezig..........

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:24

Pfff wat een rot mens!

Zo'n 1 moesten ze nooit meer een paard in handen geven.

kazan

Berichten: 964
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Westervoort

Re: Duitse dressuuramazone krijgt verbod van 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:25

ik kan hem helemaal niet bekijken niet die van novatv maar die andere van het begin??
hij loopt helemaal niet:(
maarja,2jaar is veel te kort denk dat ze na die 2jaar gewoon weer doorgaat!!