Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 07:57

http://www.nu.nl/news/1172214/20/Wild_p ... li%EB.html
nu.nl

Een 8-jarig Nederlands meisje is woensdag in Brazilië om het leven gekomen toen zij werd vertrapt door een op hol geslagen paard. De Braziliaanse politie zegt dat het dier te wild was om te verhuren en spreekt van doodslag, schrijft De Telegraaf.

Bij een ritje langs de kust bij de toeristenstad Fortaleza zat het Rotterdamse kind op de rug van het dier toen het paard opeens steigerde. Het meisje zou uit het zadel zijn gevallen en met haar voet in de stijgbeugel ondersteboven zijn blijven hangen, schrijft de krant. Ze werd 150 meter meegesleept en vertrapt door het paard.

De politie zoekt de verhuurder van het paard. Hij zou zijn gevlucht. "Dit is doodslag. Hij heeft het dier twee weken geleden gekocht en het was nog veel te wild om te verhuren", zegt een inspecteur van de Braziliaanse politie in de krant.

Het meisje zou afkomstig zijn uit de omgeving van Rotterdam. Ze was met haar ouders en zusjes op vakantie in Fortaleza.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:03

Bloos! ik las het net op een nieuwssite,

Veel sterkte voor de nabestaanden, wat een rottige manier om zo te gaan Ach gut

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:07

iid erg om te lezen, sterkte voor nabestaande.

Maar ook sterkte voor het paard, die weer de dupe gaat worden.
Beest zal waarschijnlijk afgemaakt worden en mocht ie echt pas 2 weken onder het zadel zijn, dan was het vast geen opzet van het paard maar blinde paniek

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:12

Vind de titel wel een beetje krom gekozen, ik dacht in eerste instantie dat ze gegrepen was of iets dergelijks. M.i. is er sprake van een ongeluk en niet kwade wil van het paard ofzo. Wel echt te vreselijk voor woorden dat zoiets gebeurt op je vakantie, arme ouders!

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:16

Jeetje wat erg las het net in de telegraaf. Sterke aan de nabestaande

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:21

Vreselijk! Altijd oppassen in het buitenland met dit soort paardenritjes; vaak zijn de paarden kreupel, onbetrouwbaar of het tuig is versleten en dat kan vervelende ongelukken geven.

Sterkte voor de nabestaanden!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:33

wat sneu dat een 8-jarig meisje zo om het leven moet komen Verdrietig

Na het lezen van bovenstaand bericht kan ik niet begrijpen dat zo'n jong meisje op dit paard werd gezet... Als je een paard pas 2 weken hebt zet je er toch geen 8-jarig kind op... Je kent dat paard nog helemaal niet en weet niet hoe hij zich gedraagt.

Erg triest.

HORSE_ROOS
Berichten: 18
Geregistreerd: 19-07-07

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:33

Heel erg dat het op zo'n manier moet ben je lekker op vakantie en dan gebeurt dit..
Ik heb ook paardgereden in Brazilië maar wij gingen meer door een soort duinen en bos. Die paarden waren wel best lief. Waar het ligt er ook aan of je voor het eerst gaat rijden of dat je al 2 jaar op paardrijden zit.. Maar het blijft natuurlijk verschrikkelijk!
Veel sterkte voor alle familie leden en vrienden! |

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:39

jeuj wat een nachtmerrie voor die mensen.
ben het ermee eens dat het paard gewoon groen is geweest, ipv wild.
en wat doet een 8 jarige uberhaupt op een paard , 8 jaar is nog zo jong en klein, dat zet je toch niet op een groot paard...

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:41

Jeetje zeg, denk je lekker op vakantie te zijn.. Verdrietig
Sterkte aan alle familie, kennissen & vrienden!

Crossmonster; Er gaan genoeg kindjes van 8 een buitenritje rijden, want dan ga je er toch wel vanauti dat het rustige paarden zijn.
En op allerlei manege's vind je allemaal 8 jarige kindjes hoor, en het had net zo goed bij iemand van 20 kunnen gebeuren.

gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:42

Ooh Bloos!!

Wat erg!

Idd niet verstandig om zo'n klein kind op een wild paard te zetten!

Mijn medeleven gaat uit naar de familie, vrienden en nabestaanden van dit meisje! Veel sterkte!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:46

ik ben het wel met crossmonster eens, een 8-jarig meisje op een paard op buitenrit, ik ben daar ook geen voorstander van. Dat een 8-jarig meisje nou les neemt op een manege, dan staat er altijd iemand de boel in de gaten te houden en te helpen en je moet ergens beginnen.

Maar op zo'n buitenrit.... tuurlijk het zullen doorgaans lieve dieren zijn maar als je 8 (of onervaren) bent is er niet veel voor nodig om van het paard te vallen. En paarden blijven levende dieren die kunnen schrikken.

Het zijn vaak de mensen die weinig van paarden afweten die hun kleine kind aan zo'n rit mee laten doen want die vertrouwen erop dat dat wel kan, ik zou zelf niet graag kleine kinderen aan zo'n rit mee laten doen om eerlijk te zijn.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:49

Vreselijk, wat een droomvakantie zou moeten zijn is een nachtmerrie voor de ouders.

Ik ga binnenkort ook naar Brazilie, zou ook gaan paardrijden (alleen dan in de Pantanal), maar dit zet je wel aan het nadenken.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:51

Vreselijk, goed dat ze die vent gaan aanklagen. Echt vreselijk voor haar ouders...
Paardrijden krijgt hierdoor weereens een 'slechte' naam door de onverantwoordelijkheid van een op geld bezuchte vent.

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:59

Franca schreef:
Vreselijk! Altijd oppassen in het buitenland met dit soort paardenritjes; vaak zijn de paarden kreupel, onbetrouwbaar of het tuig is versleten en dat kan vervelende ongelukken geven.

Sterkte voor de nabestaanden!

Alsof je alleen in Nederland goed kan rijden? Rolleyes
Sorry ik vind dit een beetje kort door de bocht. Overal te wereld kan je prima rijden, mits je gewoon zelf oplet.
Ik kan me echt zo pissig maken om dit soort opmerkingen. Het is helemaal niet zo dat 'vaak' de paarde kreupel zijn of onbetrouwbaar. Als je goed informeert is er echt een manege/stal te vinden waar je goed kan rijden. Net zo goed hier in Nederland als op elk ander plekje op de wereld. Wij zijn echt niet heiliger dan de paus.

Verder wens ik de familie heel veel sterkte en kracht in deze moeilijke periode.

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:03

wat een nachtmerrie voor de ouders

heel veel sterkte voor de nabestaanden

dravergekkie

Berichten: 9269
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:04

heel erg dit.. een 8 jarige te paard okee waarom niet maar dan wel vast lijkt mij.. zo'n jong meisje laat je niet los op een vreemd paard in een vreemd land .
ook een beetje onverantwordelijk van de ouders..!!
jammer dat paard ook weer de dupe zal zijn.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:06

Vreselijk dat zoiets gebeurt maar zie hier dingen gesugereerd worden die nergens in het nieuwsbericht staan.
* paard groen?
* paard 2 weken onder het zadel?
Staat alleen dat die man het paard pas 2 weken had. Ach en het zal daar net zo gaan als in NL, paard is bij de vorige eigenaar lekker rustig maar blijkt bij de nieuwe een draak.

Zolang de exacte omstandigheden niet bekend zijn waarom het dier op hol sloeg (dat kan ieder paard overkomen) kun je daar niet over oordelen. Wellicht is het dier gewoon ergens van geschrokken, het is en blijft een vluchtdier ook in Brazilie.

Verder noemt menig verslaggever een shetlander ook al snel een paard dus ook daar is weinig over te zeggen. Haha!

Verder is er niet bekend of het dier aan een leadrope meeliep en het meisje onder begleiding erop zat, of dat ze los in het rijtje meeliep. Persoonlijk vind ik dat een 8 jarige niet los in zo'n groep mee kan/mag rijden, zeker niet op een vreemd paard. In een manege rijbaan hobbelen in een les ala (daar kan een ongeluk als dit ook gebeuren, daar niet van).

En de eigenaar van het paard... die zal zich ook wel het rambam geschrokken zijn dus ergens kan ik zijn reactie wel beetje begrijpen. In Brazilie zullen de straffen ietsje strenger zijn gok ik zo.

Ik leef mee met de ouders want dit gun je niemand dit verdriet en deze elende.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:09

Je neemt me de woorden uit de mond Vippie, was alleen te lui om al die punten op te sommen. Er wordt al snel te veel tussen de regels door gelezen!
In Gambia liepen ze ook langs het strand, die paardjes waren echt heilig voor die mensen (enige broodwinning), en vaak was het gewoon een stapritje en liep de eigenaar ernaast.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:10

Pfft.. ik werd heel fijn halverwege dat bericht met mijn wekkerradio wakker.
Maar wel heel erg hoor Bloos! ik weet niet wat er nou ECHT is gebeurd maar het blijft erg
en heel veel sterkte voor de ouders, vrienden en andere familieleden Ach gut

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:13

Echt erg ! Heel veel sterkte de nabestaanden van het meisje zo zie je maar hoe gevaarlijk het kan zijn als je in de stijgbeugels blijft hangen .

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:13

Talida schreef:
Je neemt me de woorden uit de mond Vippie, was alleen te lui om al die punten op te sommen. Er wordt al snel te veel tussen de regels door gelezen!
In Gambia liepen ze ook langs het strand, die paardjes waren echt heilig voor die mensen (enige broodwinning), en vaak was het gewoon een stapritje en liep de eigenaar ernaast.


Hiermee verdedig ik overigens niet de eigenaar hoor, tenslotte blijft het zijn verantwoording en is het een nare gebeurtenis

jiehaaa

Berichten: 5076
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:14

crossmonster schreef:
en wat doet een 8 jarige uberhaupt op een paard , 8 jaar is nog zo jong en klein, dat zet je toch niet op een groot paard...


Daar ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens, als je het paard van haver tot gort kent is het misschien wat anders maar op een wildvreemd paard en (vermoedelijk) zonder dat iemand het paard vasthoudt? Niet erg verantwoord.
Maar idd, de journalistiek is ook niet erg betrouwbaar, dus wie weet hoe de vork in de steel zit.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 27-07-07 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:15

Vippie: je heb het goed omschreven OK dan!

Toch blijf ik me steeds weer verbazen hoe onervaren mensen op vakantie zo op een paard stappen voor een
buitenrit. Heb er vaker mensen af zien valllen, terwijl er niks aan de hand was. (enkel niet kunnen zitten)

dravergekkie

Berichten: 9269
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:18

Bij een ritje langs de kust bij de toeristenstad Fortaleza zat het Rotterdamse kind op de rug van het dier toen het paard opeens steigerde. Het meisje zou uit het zadel zijn gevallen en met haar voet in de stijgbeugel ondersteboven zijn blijven hangen, schrijft de krant. Ze werd 150 meter meegesleept en vertrapt door het paard.

als het meisje vast had geweest of iemand naast had gelopen dan zal die denk niet 150 meter mee gesleept worden...
want als paard als steigert neem ik aan dat als je er naast loopt hem corrigeerd..
dus daaruit neemt denk ik iedereen op dat paard gewoon LOS was..