Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjoert schreef:Afgelopen zondag vond tijdens CSI Twente te Geesteren de ontknoping van Toppers te paard plaats.
Toppers te paard is een programma van RTV OOst dat eigenlijk wel te vergelijken valt met bijvoorbeeld "Dancing with the stars". In dit programma namen 6 bekende tukkers deel, die werden begeleidt door enkele bekende springruiters uit Twente. Denk hierbij de gebroeders Schröder, Gert-Jan Bruggink en Jeroen Dubbeldam. De bekende deelnemende tukkers waren: zanger Thomas Berge, zanger Jannes, oud-voetballer Jack de Gier, muziekante Tessa Boomkamp, advocaat Robert Speijdel en schaatster Monique Kleinsman. De 6 combinaties trainden 6 weken lang voor de finale tijdens CSI Twente. Wekelijks werd hier aandacht aan besteed op RTV Oost.
Tijdens de halve finale van afgelopen vrijdag dreigde het paard waar Monique Kleinsman op reed op hol te slaan, waardoor Gert-Jan Bruggink ingreep en het paard tot stoppen bracht. Op dat moment gooide het paard zijn hoofd naar achteren en raakte het hoofd van Kleinsman. Deze laatste liep vermoedelijk een hersenschudding op en kon zondag dus niet aan start verschijnen voor de finale van zondag.
Op zondag werden twee rondes verreden. Tijdens de eerste manche liet het paard van Tessa Boomkamp blijken dat paardrijden niet eenvoudig is; deze verkoos meerdere keren de uitgang boven de hindernissen. Aan het gezicht van Tessa Boomkamp viel toen al af te lezen dat zij er niet zo veel plezier in had. Tijdens deze ronde viel Thomas Berge van zijn paard toen deze ineens besloot het "finish-bord" eng te vinden en een andere kant op te galloperen. Berge maakte een mooie landing, mankeerde niks en kon zo weer opstijgen om verder te rijden.
Absolute favoriet tijdens CSI was zanger Jannes. Toen hij tijdens de eerste ronde de arena binnenkwam werd dit ontvangen met veel applaus en gejuich. De zanger genoot hier zichtbaar van. Jannes was een van de weinige ruiters die overigens echt wist wat gas geven was. Ondanks de snelheid die hij behaalde, bleef hij zijn paard controleren.
De finale-ronde vond vlak voor de 2e ronde van de Grote Prijs plaats. De tribunes zaten ondertussen allemaal helemaal vol en de bij staplaatsen rond de ring was ook nauwelijks plaats meer.
Wederom moest er in een race tegen de tijd een sprongetje gemaakt worden door de Twentse Toppers. Tessa Boomkamp zag overigens af van verdere deelname. Zij vond het allemaal wat te spannend worden.
Nadat alle combinaties van start waren gegaan, bleek Jannes met een tijd van bijna 64 seconden de snelste van allemaal en ging het publiek in het uitverkochte Geesteren, helemaal uit zijn dak. Tweede werd Jack de Gier gevolgd door Robert Speijdel.
Jannes gaf aan het eind van zijn winnende rit aan dat hij paardrijden zo leuk was gaan vinden dat, wanneer hij het minder druk zou hebben met zingen, hij zou overwegen om een paard te kopen.
Voor Monique Kleinsman eindigde dit weekend niet helemaal in een teleurstelling. Tijdens de finale van Toppers te paard werd bekend gemaakt dat een transportbedrijf uit Twente heeft besloten haar wat betreft het schaatsen te sponsoren.
Al met al kan wel gezegd worden dat Toppers te paard een humoristische afwisseling was tussen al het serieuze springgeweld in Geesteren. Hopelijk volgt er volgend jaar weer een nieuwe editie.
Enkele foto's om een indruk te krijgen:
Oud-voetballer Jack de Gier
Advocaat Robert Speijdel
Gert-Jan Bruggink tevreden met het resultaat van de eerste ronde, feliciteert Jannes
Thomas Berge
Een van de presentatoren van Toppers te paard vlak voordat ze de ring in moest.
Gespannen gezicht vlak voor de start van de finale-ronde
Thomas Berge, Jack de Gier en Tessa Boomkamp
Robert Speijdel
Jack de Gier
Jannes
Jannes dolblij dat hij ook de tweede ronde foutloos is gebleven.
Foto's: © http://www.sjoert.com
Een indruk van het evenement zelf is hier te vinden.
Jolliegirl schreef:Voordeel dat het ervaren paarden waren wat ik begreep
Sjoert schreef:Jolliegirl schreef:Voordeel dat het ervaren paarden waren wat ik begreep
Manege-paarden hoorde ik iemand achter me zeggen.
Sjoert schreef:Was een van de begeleiders van Toppers te paard.
Sjoert schreef:Jolliegirl schreef:Voordeel dat het ervaren paarden waren wat ik begreep
Manege-paarden hoorde ik iemand achter me zeggen.