Paard op hol bij endurance Katwijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Delight
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 13:49

Weet je wat het is, een hond is een hond en een paard is een paard. Als je eigenaar bent dan ben je ook verantwoordelijk. De ene hond is natuurlijk de andere niet, maar als je een hond hebt die zich erg opdringt bij paarden dan is dan een van de dingen waar je rekening mee moet houden. Een van onze honden ziet een paard als een leuk kameraadje om mee te spelen en heeft al een ruiter een flinke bloedneus bezorgd, dat was meteen een leer voor de toekomst. Als er een paard aankomt dan gaat hij aan de lijn en mocht ik tegen zo'n evenement aanlopen dan is het jammer, maar dan zoeken we lekker een ander plekje op. Een beetje rekening met elkaar houden is toch ook iets wat mogelijk is in deze tijd en het is toch fijn als iedereen een plezierige dag aan over houdt.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:23

Ach en al is ja paard nog zo gewend aan honden, soms kan het dier er alsnog heel hard van schrikken. Ik heb met Jip eens meegemaakt, dat ik lekker relaxed op het strand van Oostvoorne aan het rijden was. Het was/is daar autostrand, dus kun je met je auto tot op het strand rijden en hoef je niet zover te lopen. Ideaal dus voor het uitlaten van je hond.
Ik reed langs de waterlijn en zag in de verte een grote groep honden met ook een grote groep eigenaren? ernaast, ik vermoed dat het een kynologenclub was ofzo, want het waren denk ik zeker 20 honden.
Ik dacht, laat ik daar maar ruimschoots omheen rijden, lijkt me veiliger. Dus ik ben er ook echt met een heel grote boog omheen gereden, maar helaas zag één van die honden toch Jip zijn staart wapperen en kwam achter me aan, met die hele meute mee, natuurlijk. Nou, Jip is echt niet bang voor een hond of een paar honden, maar alsie er ineens een stuk of 20 achter zich aan krijgt, waarvan er één in zijn staart hangt, ja, dan krijg je hem wel in paniek. Dus hij zette het ook echt op een lopen. Gelukkig kon ik blijven zitten en ik heb met al mijn kracht hem weten te stoppen, om weten te draaien en recht op de honden afgegaloppeerd. Dat schrikt de honden nl. af. Ik heb echt weer een heel stuk achter hen aangezeten, ben toen weer gaan stappen en heb de rust weer opgezocht. Hij bleef wel een beetje geprikkeld, de rest van de rit terug naar huis, maar heeft er verder niks van over gehouden.
En ja, wie zijn 'fout' is dit nou? Ik ben met een ruime boog om die honden heengelopen, dus grote kans dat zowieso die honden mij eerder zagen dan de eigenaars. Dus ze hadden ze niet eens aan kunnen lijnen, denk ik. En ja, toen ze eenmaal achter mij aanzaten, riepen de eigenaren hun hond wel, maar daar luisterden ze dus niet meer naar.
Het is gewoon heel vervelend dat het gebeurd is, en nu voor Ubique is dit echt heel erg rot. Ik hoop voor je dat je paardje er snel weer bovenop is, heel veel sterkte!
Waarschijnlijk zal de betreffende honde-eigenaar in het vervolg beter opletten bij paarden, ok 1 slachtoffer te laat, maar dat is het in feite voor de hond van Delight ook.

ubique
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 11:19

Hallo allemaal,
Ik breng jullie even op de hoogte wat er met Little star gaat gebeuren
ze mag van Wassenaar naar Utrecht vervoerd worden dus waarschijnlijk gaat ze morgen naar de diergeneeskunde in Utrecht.
Kan ik haar in ieder gevan beter bezoeken om haar totale toestand snellen te verbeteren nu staat ze zo,n beetje weg te kwijnen in Wassenaar
en dat is ook zo ver weg en in Utrecht staat ze ook in goede handen.
Groetjes Sophia Sjer Schijnheilig

ubique
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:25

HALLO IK BEN DE DOCHTER VAN DE EIGENAARESSE VAN LITTLE STAR IK WOU FF ZEGGEN DAT T IETS BETER MET HAAR GAAT .
GELUKKIG MAAR, IK HOOP DAT ZE GOUW WEER THUIS MAG KOMEN .
IK BEGIN HAAR NU WEL TE MISSEN . Verdrietig .
LITTLE STAR Party!! IK HOU VAN JE Kusje WORD GOUW BETER.
-XXXXXX-IMMY EN HOEFJES VAN JE VEULEN-XXXXXX-
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:21

oo lief hoor, fijn te horen dat het beter gaat!

Nog even volhouden en ze is weer thuis

ubique
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 19:04

Hallo allemaal,
We hebben Little star vandaag opgehaald uit Wassenaar.
Aan gekomen hebben we de laatste bevindingen doorgesproken met de
Dierenarts, er zijn voor de tweede maal foto,s gemaakt van haar benen
en het gevreesde scheurtje in de achter kogel was niet meer te zien,
wel zijn er nu nog twee benen in de bandages maar die mogen er
maandag vanaf.
Vanaf donderdag mogen de hechtingen in het voorbeen eruit.
Little star mag tweemaal per dag 20 min. aan de hand stappen en dat
hebben we vanmiddag nog gedaan ze loopt ook op het enige op het oog
gezonde been kreupel maar dat komt waarschijlijk door overbelasting.
ook loopt ze normaal op ijzers en was ze er tijdens het ongeval twee
kwijt geraakt de andere twee zijn er in de klieniek vanaf gehaald dus
dat is ook een kans van kreupelheid.
we zullen met veel geduld dit schatje weer beter krijgen, ook
geestelijk is ze erg moe,maar we hebben aan alle kanten hulp al vast
heel veel dank voor de mensen die zich beschikbaar stellen Little
star beter te maken.
Groetjes Sophia

micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 09:35

heel veel sterkte en dat little star maar snel beter mag worden
paarde groetjes micky

ubique
Berichten: 8
Geregistreerd: 14-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:32

Hallo allemaal,

Little star gaat langzaam maar zeker vooruit.
Het slechtste been links achter wordt steeds dunner ook loopt ze niet meer kreupel dus we blijven hopen dat ze helemaal zal genezen.
ook haar geestelijke toestand lijkt te verbeteren ze loop lekker in de wei en om een uur of zes halen we haar naar binnen en kan ze heerlijk in een schone met een dikke laag stro bedekte stal haar avond eten op peuzelen
ook een equi bal die ze al bijna een jaar in haar stal had maar er nooit de tijd voor nam om hem leeg te maken speelt ze nu mee tot dat hij leeg is.
Dus is ze eigelijk te rustig voor haar doen, ze heeft dus egt een jasje uitgedaan, ze heeft geen spieren meer over en is nog steeds te mager.maar we zorgen er voor dat ze niets te kort komt een lekker pak goed ruikend kuilgras iedere avond en dan maar weer lekker slapen naar een nog betere dag.
Een hele grote knuffel en een dikke kus op je lieve neusje lieve Little star.
je bazinnetje Sophia.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 10:05

Wat fijn zeg, dat ze langzaamaan weer opknapt! Blijf haar maar lekker vertroetelen, dan komt het allemaal vast wel goed.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 14:22

Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt! Hoe is het met haar verwondingen? Is het allemaal een beetje mooi aan het genezen?