Borkelse wint prijs op NK Westernrijden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Borkelse wint prijs op NK Westernrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 10:01

http://www.eindhovensdagblad.nl/regiopo ... ID=1251873
Eindhovens Dagblad

Borkelse wint prijs op NK Westernrijden

Dinsdag 1 oktober, BORKEL EN SCHAFT - 'Je moet echt je dag hebben en je paard ook. Als we allebei onze dag hebben, dan kunnen we het gewoon', zegt de 25-jarige Aniek Hagelaars uit Borkel en Schaft. Met haar hengst Lucky Silverstreak haalde ze zaterdag het goud binnen tijdens het Nederlands kampioenschap Westernrijden in het onderdeel 'reining' (een soort dressuur). Dat gebeurde tijdens kampioenschappen in Mariënheem (gemeente Raalte). De vijftienjarige Anne Eliéns uit Eersel werd vierde op het onderdeel open pleasure.


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 10:01

'Ik wist dat ik het kon halen en dat Lucky Silverstreak het ook aankon. Vorig jaar op het Europees Kampioenschap hadden we al brons.' Deze finale was extra spannend omdat Hagelaars vorig jaar nog naast de Nederlandse titel greep. 'Door een fout van mezelf heb ik het toen laten schieten', vertelt ze. 'Ik draaide vijf spins in plaats van vier, dus ik telde helemaal niet meer mee.'
Reining is een vorm van dressuur die is overgewaaid uit Amerika. 'Het lijkt heel erg op de dressuur uit de Engelse paardensport, maar het is veel sneller', aldus Hagelaars. 'Vroeger deed ik de Europese stijl, maar toen ik tien jaar geleden overging van een pony naar een paard heb ik besloten om met de westernstyle te beginnen. Het type paard trok mij heel erg aan. Het is een heel braaf en rustig paard, maar wel heel snel.'
Speciaal voor de Amerikaanse tak van de paardensport heeft Hagelaars vier jaar geleden een paard uit de Verenigde Staten gehaald. 'In het klassement waar ik rijd, mag je alleen met een rasechte American Painthorse rijden. Dit is een gevlekt paard. Verder rijd ik geen andere onderdelen met hem. Hij is helemaal getraind voor de dressuur.'
Lucky krijgt deze week rust en 'een brokje extra' als beloning voor zijn prestatie. Maar hierna gaat het tweetal er weer hard tegenaan. 'In november begint het reining-seizoen weer.' Bovendien is het nu een olympische sport. 'Binnenkort beginnen de selectiewedstrijden voor het Nederlandse team, dus we moeten hard aan het werk.'

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 09:56

Heej leuk Aniek geeft les op mijn manege en Anne staat met haar paard op de manege. Heel goed!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje, nine1987 en 35 bezoekers