Paard in de gang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:23

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6454 ... _gang.html
telegraaf.nl

bovenburen wanhoop nabij

Tot ieders verbijstering én gruwel is André van Duins hilarische carnavalskraker 'Er staat een paard in de gang' in de chique Haagse Vogelwijk sinds een week werkelijkheid. Een benedenwoning aan de lommerrijke Spreeuwenlaan is tot in detail verbouwd tot paardenstal, waar een echte Pipi Langkous-schimmel en pasgeboren donkerbruin veulentje samen met de bewoonster leven.

De buurt is in alle staten en wil dat de 'manege', waar een enorme herrie en stank vandaan komen, zo snel mogelijk verdwijnt. De bovenburen, het hoogbejaarde echtpaar Willem en Tony Zonneveld en hun thuiswonende zoon Wim, zijn de wanhoop nabij. Ze doen geen oog meer dicht en de astmatische vrouw des huizes, die al 45 jaar in de Spreeuwenlaan woont, heeft het zo benauwd gekregen van de penetrante lucht in het huis, dat ze zelfs in het ziekenhuis is beland.

Lees hier het hele bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:23

Citaat:
Paard in de gang

DEN HAAG - Tot ieders verbijstering én gruwel is André van Duins hilarische carnavalskraker 'Er staat een paard in de gang' in de chique Haagse Vogelwijk sinds een week werkelijkheid. Een benedenwoning aan de lommerrijke Spreeuwenlaan is tot in detail verbouwd tot paardenstal, waar een echte Pipi Langkous-schimmel en pasgeboren donkerbruin veulentje samen met de bewoonster leven.

De buurt is in alle staten en wil dat de 'manege', waar een enorme herrie en stank vandaan komen, zo snel mogelijk verdwijnt.De bovenburen, het hoogbejaarde echtpaar Willem en Tony Zonneveld en hun thuiswonende zoon Wim, zijn de wanhoop nabij. Ze doen geen oog meer dicht en de astmatische vrouw des huizes, die al 45 jaar in de Spreeuwenlaan woont, heeft het zo benauwd gekregen van de penetrante lucht in het huis, dat ze zelfs in het ziekenhuis is beland.

"Vanochtend kwamen er tien blauwe vuilniszakken met mest naar buiten! En de gemeente heeft ze nog gewoon bij het huisvuil gegooid ook. Onvoorstelbaar dat dit zomaar kan", briest zoon Wim. De eigenares van de met paardendrek besmeurde woning, de Duitse Monica Flamm, trekt zich echter niets aan van alle kritiek uit de buurt. Ze laat onverstoord tientallen balen stro en hooi aanrukken en heeft werklieden de opdracht gegeven de manege, waar ze zelf overigens ook slaapt en eet, zelfs nog te vergroten. Waarom de bewoonster van haar met ornamenten en glas in lood uitgeruste huis een stinkende stal heeft gemaakt, blijft een raadsel. Ze mijdt alle contact. Ook de timmerman hult zich in stilzwijgen: "Ik heb wel meer rare dingen gebouwd, dus waarom geen paardenstal."

Brandweer, politie, dierenbescherming en gemeente zeggen het nog nooit zo bont te hebben meegemaakt. "Dit is een onwenselijke situatie die niet past binnen het bestemmingsplan", aldus woordvoerder Joep van Ool van de gemeente Den Haag. "Deze mevrouw krijgt tot morgenochtend negen uur de tijd om de stal op te doeken. Gebeurt dat niet, dan zullen we ingrijpen."

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:26

Haha ongelofelijk! Haha! Even rottig voor de mensen in de omgeving, maar ik vind het wel grappig! Maar om nou te zeggen dat het een goede woonomgeving voor een paard is? Nee! Knipoog

BiBaMi
Berichten: 749
Geregistreerd: 27-02-06

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:27

hoorde het op de radio jah!!!
...lekker voor de buurtbewoners Clown ... en de paardjes...

toch wel humor! Vork

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:28

Ik vind het schandalig dat andere mensen hiervan last ondervinden. Er zijn wel vaker stallen te vinden tussen de huizen aangezien dat vroeger normaal was en daar hoeft niemand last van te hebben.

Ashley__

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Veenhusen (DE)

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:28

Dat is idd niet prettig voor die mensen daar, ook niet echt iets waar je je paard houdt Clown Maar ik vind het idd ook wel grappig! Lachen

Anoniem

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:32

en een weide zal deze "manege"ook wel hebben..
lekker rennen voor de paardjes..

wat bestaan er toch maffe mensen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:33

verography schreef:
Ik vind het schandalig dat andere mensen hiervan last ondervinden. Er zijn wel vaker stallen te vinden tussen de huizen aangezien dat vroeger normaal was en daar hoeft niemand last van te hebben.


Maar ik geloof niet dat mensen hun huis gebruikten om als stal te dienen Clown

ineke_

Berichten: 1631
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:34

Pffff, wat een gestoord wijf !
Niet normaal, arme dieren.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:35

Wat een idioten! Die bovenburen waren net op de radio. Die zijn het begrijpelijk helemaal zat. Lekker leven zullen die beesten hebben.

Lynn_Nikita

Berichten: 25491
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:35

eehmm apart

Lexmiro

Berichten: 668
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: Steggerda

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:35

Haha hoe bedenk je het Clown
Arme beesten....

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:41

Nah dan spoor je niet helemaal Cool als je een huis ombouwt tot paarden stal..maar goed het gaat hier ook om een duitser rare mensen bestaan er toch!
Arm paard en boven buurvrouw Ach gut

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:49

Cayenne schreef:
verography schreef:
Ik vind het schandalig dat andere mensen hiervan last ondervinden. Er zijn wel vaker stallen te vinden tussen de huizen aangezien dat vroeger normaal was en daar hoeft niemand last van te hebben.


Maar ik geloof niet dat mensen hun huis gebruikten om als stal te dienen Clown


Nee vaker schuren, maar alsnog hoeft niemand er last aan te ondervinden.

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:50

BiancUgo schreef:
Nah dan spoor je niet helemaal Cool als je een huis ombouwt tot paarden stal..maar goed het gaat hier ook om een duitser rare mensen bestaan er toch!
Arm paard en boven buurvrouw Ach gut


Alsof duitsers vreemder zijn dan wij nederlanders Verward lekker discriminerend

Yvon72

Berichten: 377
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:55

sjonge jonge zeg hoe verzin je zoiets zeg.

Charlie_

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:59

Ik hoorde het ook op de radio, ERG maf!

Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:01

Gisteren kwam bij ons op stal een duitse vrouw,met paard,en veulen! Lopend vanaf de vogelwijk!! Veulentje en merrie staan nu bij ons in een box!

Gaat hier dus blijkbaar om.....I'm shocked!!!!!!

Annemariet

Berichten: 582
Geregistreerd: 20-04-05

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:04

Ge-ni-aal Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 10:09

Miss_Favre schreef:
Gisteren kwam bij ons op stal een duitse vrouw,met paard,en veulen! Lopend vanaf de vogelwijk!! Veulentje en merrie staan nu bij ons in een box!

Gaat hier dus blijkbaar om.....I'm shocked!!!!!!


Dus ze heeft ze in ieder geval al het huis uit gedaan Haha!

Caresse07

Berichten: 9421
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:11

Ha ha ik las het vanmorgen in de krant. Wat een bijzondere mensen heb je toch
in Nederland zeg. Haha! Maar nee het is geen leven voor die paardjes zo, die horen gewoon
lekker op de wei toch. Knipoog

Miss_Favre
Berichten: 676
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:11

Cayenne schreef:
Miss_Favre schreef:
Gisteren kwam bij ons op stal een duitse vrouw,met paard,en veulen! Lopend vanaf de vogelwijk!! Veulentje en merrie staan nu bij ons in een box!

Gaat hier dus blijkbaar om.....I'm shocked!!!!!!


Dus ze heeft ze in ieder geval al het huis uit gedaan Haha!


Ja....
Verward
Iedereen is in shock,we vonden het al vreemd dat er iemand met een veulentje van 6 weken zo'n groot stuk kwam lopen,het is denk ik meer dan 2 uur lopen!!!

Dorus

Berichten: 13219
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:12

Ik snap niet dat mensen op het idee kunnen komen dat zoiets wel gewoon kan. Natuurlijk zijn er meer mensen die een stal aan huis hebben midden in een woonwijk en zolang het dan allemaal goed bijgehouden wordt lijkt mij dat ook geen enkel probleem. Maar de betreffende dame hier heeft volgens mij helemaal geen besef van wat voor gevolgen dat heeft.

Miss_Favre schreef:
Gisteren kwam bij ons op stal een duitse vrouw,met paard,en veulen! Lopend vanaf de vogelwijk!! Veulentje en merrie staan nu bij ons in een box!

Fijn om te horen dat paard en veulen ondertussen een behoorlijk onderkomen hebben gekregen en dat de reis er heen goed is verlopen (ik maak uit je opmerkingen op dat het nogal een stuk lopen is en ik verwacht niet dat ze zowel paard als veulen aangelijnd had).

edit: spelfout

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:13

Neem aan dat ze de straat gaat afzetten om de paarden een 'weitje' te geven? Haha! Heeft iemand hier trouwens al een foto van opgeduikeld..?

Oh, lees nu van manege. Blijven de paarden permanent op de manege staan, of is het alleen tijdelijk, tijdens de verbouwing of zo? Gestoord
Laatst bijgewerkt door Sientje op 30-05-07 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Berichten: 9421
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Re: Paard in de gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:13

Nou gelukkig staan ze niet meer bij deze vrouw in huis. Het mens heeft echt geen idee waar ze mee bezig is zeg. Wie gaat er nou zo'n end lopen met zo'n veulentje Verward