Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna16 schreef:De resultaten van het onderzoek worden wellicht gebruikt om een wetsontwerp in te dienen bij de Deense regering. Het voorstel is om paardenhouders te verplichten minimaal twee paarden te houden, omdat dit beter is voor de sociale contacten.
Nina_rex schreef:Niks nieuws onder de zon natuurlijk, maar wel goed dat er weer wat wetenschappelijk bewijs bij is gekomen!
Van mij mag er in Nederland ook zo'n wet komen.
Machie schreef:een hengst kan toch best met een ruin in de wei lopen?
Shanna16 schreef:Zou je dat doen met goedgekeurde hengsten?
Want als er een wet komt, geldt dat dus overal voor...
Er zijn genoeg paarden (vnl sport?) die helemaal niet buitenkomen, omdat ze anders 'knettergek' zijn en met verhoogde kans op eventuele blessures. Daardoor hebben ze ook geen / weinig (?) contact met andere paarden.
Hoe los je dat op als er zo'n wet komt?
(Daarmee zeg ik niet dat ik tegen ben hoor, contact is absoluut heel goed voor paarden! Maar er zitten ook nadelen aan, denk ik)
Shanna16 schreef:Machie schreef:een hengst kan toch best met een ruin in de wei lopen?
Zou je dat doen met goedgekeurde hengsten?
Want als er een wet komt, geldt dat dus overal voor...
Er zijn genoeg paarden (vnl sport?) die helemaal niet buitenkomen, omdat ze anders 'knettergek' zijn en met verhoogde kans op eventuele blessures. Daardoor hebben ze ook geen / weinig (?) contact met andere paarden.
Hoe los je dat op als er zo'n wet komt?
(Daarmee zeg ik niet dat ik tegen ben hoor, contact is absoluut heel goed voor paarden! Maar er zitten ook nadelen aan, denk ik)
karoliena schreef:Shanna16: Haha die weten niet wat ze meemaken dan
Shanna16 schreef:Jep, ik kan me er ook wel in vinden. Al zit ik dan nog te dubben wbt goedgekeurde hengsten, of dat nu allemaal goed zou gaan betwijfel ik.
Ik zie alleen paarden als Salinero en Kigali niet lekker de wei in gaan samen met andere paarden...
Shanna16 schreef:Nee dat bedoel ik maar!
Die worden enkel aan de hand gestapt enz.