Manege in Vries (Jan Dolfing) afgebrand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 22:29

okee het is dus niet per ongeluk gegaan ze hadden vuuraanstekers bij zich. En dat paard is niet dood gekomen door verdrukking maar omdat ze de bobcat omhoog hadden staan en het paard daar in de paniek opgespiesd heeft. Ken genoeg mensen die heel regelmatig daar komen en er waren mensen vandaag niet op school omdat ze er bij waren geweest en nogal van slag waren
Maar het is wel erg voor Jan die aan het rijden was in de Groningen en daar in alle haast weg moest

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:29

Cody schreef:
Nou nou overdrijven is ook een vak. Zover ik in de krant hier heb gelezen waren de kinderen 10 jaar oud, die zullen echt niet het plan hebben gehad om de hele manege in de hens te steken. Ze hebben met een aanstekertje zitten te spelen in het stro en beseften vast niet HOE groot de ravage zou worden. Tuurlijk zaten ze fout maar dat beseffen ze ondertussen vast wel. Je kunt kinderen van 10 jaar oud hier niet volledig verantwoordelijk voor houden.


Ben ik nou zo ontzettend naïef. Ik vind dat kinderen van 10 jaar toch wel moeten weten dat stro en vuur niet bij elkaar horen. Dat leer je als ouders toch ook aan je kind. Of zie ik dat nou verkeerd. Tuurlijk, het zal niet expres zijn gegaan, dat is niet te hopen althans. Maar dan nog, die kinderen hadden beter moeten weten. Nu is alleen het gebouw verwoest en heeft één paard het jammer genoeg niet overleefd, maar het had veel en veel erger kunnen zijn.

M_en_M
Berichten: 1059
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: in friesland

Re: Manege in Vries (Jan Dolfing) afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 14:07

bij mij zit een jongen in de klas die werkt daar en die pony is niet door verdrukking overleden maar om dat hij in paniek stegen een bobcat en heeft die punten in zijn borst gekregen en is in het land door inwendigebloeding dood gebloed en de plek waar het stro lag is helemaal afgebrand en een stuk van de bak is afgebrand en nu zijn ze weer bezig met het op bouwen daar van en in de bak komt nieuw zand en de pony's en paarden staan nu weer allemaal op stal
groetjes mary

P.S. de kinderen waren 4 en 5 jaar oud de kinderen waren daar aan het spelen en hebben waarschijnlijk een aansteker gevonden en hebben toen een vuurtje gemaakt en dat is groter geworden en toen zijn ze weg gerend maar de kinderen hebben zelf gezegt dat ze en vuurtje daat hebben gemaakt en dat het groter was geworden

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:19

wat is dan ee bobcat?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:47

Ze zullen niet met opzet de boel in de fik hebben gestoken, maar overal in maneges hangen bordjes met roken en open vuur verboden... Ider kind weet dat je niet met vuur mag spelen. Gelukkig zijn de kinderen bekend, dus kunnen de wa-verzekeringen aangesproken worden... Die schade is echt niet leuk...

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 22:37

Jamy schreef:
wat is dan ee bobcat?

BoBCaT is een kleine kraantje waarmee je de boxen mee kunt leeghalen..

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 09:44

gelukkig zijn alle dieren en kinderen er op tijd uit gehaald..

150 dieren in gevaar brengen , arme beestjes , houden nu ook een heel trouwma over waarschijnlijk, maargoed ze zijn gered en daar mogen we heel dankbaar voor zijn Knipoog

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 11:33

gelukkig zijn er verder geen paarden of andere dieren overleden,dat zou echt erg geweest zijn.
Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te doen,een stal in de fik te steken met 150 paarden.Dan heb je toch echt geen gevoel

denisje393

Berichten: 178
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 10:11

Ach ja het kan natuurlijk gebeuren maar als het aangestoken moet diegenen zich maar schuldig voelen! veel suc6 denise sprenkeling
Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty

kerstkrans
Berichten: 2918
Geregistreerd: 19-10-01

heyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 11:36

heyy,
jezus wat erg zeg! Huilen
ik ben daar 2 jaar geleden op ponykamp geweest!
erg mooie grote manege,
gelukkig is er niemand gewond!

M_en_M
Berichten: 1059
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 07:28

lady353 schreef:
gelukkig zijn er verder geen paarden of andere dieren overleden,dat zou echt erg geweest zijn.
Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te doen,een stal in de fik te steken met 150 paarden.Dan heb je toch echt geen gevoel


er is wel 1 pony overleden
maar de rest is wel in leven

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:01

Ik heb hier ooit nog eens proefgereden voor een paard, wat erg zeg!!!!!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 01:34

Ik ging er eerst altijd op ponykamp..:'(
Ik vind het echt supersneu voor Jan Dolfing + personeel en familie....
Ik hoop daarom ook echt dat de schade niet te groot is en ze alles weer makkelijk kunnen opbouwen...

maelja

Berichten: 53
Geregistreerd: 23-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:27

hoezo grof dat kan toch gebeuren die beesten zijn ook in paniek! tja en dan staat er zo'n ding ja wel heel spijtig maar het is maar goed dat hij nog achter in het land heeft kunnen komen want anders hadden al die kinderen dat gezien

maelja

Berichten: 53
Geregistreerd: 23-09-01

Re: Manege in Vries (Jan Dolfing) afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:32

empy schreef:
bij mij zit een jongen in de klas die werkt daar en die pony is niet door verdrukking overleden maar om dat hij in paniek stegen een bobcat en heeft die punten in zijn borst gekregen en is in het land door inwendigebloeding dood gebloed en de plek waar het stro lag is helemaal afgebrand en een stuk van de bak is afgebrand en nu zijn ze weer bezig met het op bouwen daar van en in de bak komt nieuw zand en de pony's en paarden staan nu weer allemaal op stal
groetjes mary

P.S. de kinderen waren 4 en 5 jaar oud de kinderen waren daar aan het spelen en hebben waarschijnlijk een aansteker gevonden en hebben toen een vuurtje gemaakt en dat is groter geworden en toen zijn ze weg gerend maar de kinderen hebben zelf gezegt dat ze en vuurtje daat hebben gemaakt en dat het groter was geworden


wie is die jongen dan?

diana17
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 19:43

niet normaal meer pikje tog niet kinderen moeten uit kijken voor voor aan steken van diana

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 10:12

volgens mij heb ik daar een xtje op mdie site van hun gezeten<!?

miertjuh
Berichten: 31
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-02 20:16

AAHH wat erg , kwas er deze zomer (week 33) nog op ponykamp!
Twas best een mooie manege!
Tis gewoon schandalig als je zomaar ff een brandje sticht maarjah.
Khoop dat ut weer goed komt!!

Heel veel sterkte, iedereen van manege Jan Dolving!

cortje
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 23:51

ik rij op de manege en weet alles over de brand het is aangestoken door jongetjes van 4 en 5 jaar zij kregen hun vuurtje niet uit en schopten het naar de muur van de hooibult waar dus net hooi was gebracht de hooizolder was dus helemaal vol en over die pony die is overleden dat komt inderdaad dor de bobcat het was GEEN veulen het was een gewone pony, de pony van mijn vriendin. de jongetjes wisten nog niet dat het hooi brandbaar was dus neemt het ze niet kwalijk. het is nog steeds niet bekend hoe de jongetjes aan de aansteker kwamen. groetjes van corrine

cortje
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 00:03

jamylover"]
[quote="Sundancer"][quote="parouscha schreef:
die kinderen sorry jongens moesten ze levens lang opsluiten!!!

Hahaha *ligt in een deuk*
Pff misschien is het wel perongeluk gegaan....
[/quote]
Mensen EN kinderen met verstand steken geen stro-opslag in de brand (rijmt ook nog).Dit doen alleen kinderen die in de categorie "Ik-moet-nodig-opnieuw-opgevoed-worden-en-ik-moet-naar-jeugdopvang"...
[/quote]
halo???????? ]
het waren kinderen van 4 en 5