mishandelde paarden/ezels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

mishandelde paarden/ezels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-02 10:16

het is wel niet vandaag maar gisten dat ik naar een tv programma keek dierenmanieren op reis.
Ik schrok me weseloos. Die paarden moesten zich uit de naat werken en die mensen ranselen die dieren gewoon af. Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! En die paardjes laten het ook nog gewoon toe!
Ze hebben halsters van kettingen op hun neus.
en 1 was er zo erg aan toe. hij kon niet meer lopen en at allemaal wonden van die kettingen. en zijn hele schoft was stuk!! Verdrietig Verdrietig Misselijk Boos!

Afbeelding

Mensen gingen naar egypte op een project te starten om die dieren te helpen. Ze hebben er dieren-artsen naartoe gestuurd die gewoone halsters uit delen en voorlichtingen geven.

Afbeelding

Citaat:
[Blokkeren van wielen

Een zeer wreed gebruik dat helaas nog steeds wordt toegepast door paardenhandelaren op de Imbaba-markt is het blokkeren van de wielen van een kar waarvoor een paard is aangespannen. Door de wielen te blokkeren en het paard met stokslagen tot trekken te dwingen, wordt de trekkracht van het dier getoond aan de mogelijke koper.

Het blokkeren van de wielen is een oude traditie, en dus moeilijk te bestrijden. De dierenartsen doen wat ze kunnen, maar oude gebruiken slijten traag.

Dr. Salah werkt al 20 jaar voor Brooke. Hij kent de sociale achtergrond van de paarden- en ezeleigenaren op de Imbaba-markt, en hij heeft geduld met ze. De eigenaren kennen dr. Salah en ze vertrouwen hem. Dr. Salah gaat onvermoeibaar door met het geven van voorlichting, en waar nodig grijpt hij in.

Dr. Salah vertelt: ‘ik heb in de afgelopen twintig jaar de verbetering gezien in vergelijking met hoe het vroeger was, en dat blijft inspireren en hoop geven. Ik zie ook veel goede eigenaren, die al bij ons komen wanneer het dier een onschuldig schrammetje heeft”.


Afbeelding
Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Ik vind het gewoon te erg wat die dieren mee moeten maken!!