Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce83

Berichten: 5237
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:00

zoals ik begreep werden de paarden gefokt om te verkopen naar particulieren of handelaren en ook voor de slacht. Natuurlijk is het jammer dat een paard dat eerst geknokt heeft voor zijn leven en daarna alsnog geslacht wordt. Maar aan de andere kant stond hun dat toch te wachten.
En er kan gezegd worden als er veel paarden door mensen worden opgekocht dat er dan minder naar de slacht gaan maar dan red je het er toch niet mee. Er worden dan veel gekocht omdat mensen het zielig vinden en achteraf blijkt dat die persoon toch het geld/tijd of verstand niet had om een paard echt te kunnen onderhouden waardoor ze weer doorverkocht moeten worden. Het is zielig maar als dit niet was gebeurd dan hadden weinig mensen geweten dat er een gedeelte voor de slacht was.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:01

damnannet schreef:
me ma had me verteld dat ze naar de slager gingen in Italië.
maar voor dat ze in Italië zijn worden de benen gebroken als ze niets mankeren,
anders mogen ze Italië niet in.

me ma had dit van de site van Het dagblad van Het Noorden gelezen


dit is dus klinklare onzin.
voordat de dieren naar italie gaan moeten ze in nederland gekeurd worden door een veearts, helaas zijn in polen de regels minder streng en gaan er ook op dierwaardig transport paardenn naar polen, waar er flink wat bij geladen worden en dan naar italie gaan.
maar dat benen opzettelijk worden gebroken dat is klinklare onzin.

NickNameWS

Berichten: 191
Geregistreerd: 15-02-05

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:02

Ben ik nou de enige die er aan twijfelt of de PvdD dit ook allemaal hadden gedaan buiten de verkiezingstijd om Verward

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:03

Een duur paardenbiefstukje met al die dure reddingsacties Boos! .

Nee hoor, ik ben ook voor het generaal pardon voor deze paarden. En misschien nog wel belangrijker: voor een verbod op de superlange transporten naar Italië etc. Zet daar dan gewoon je kudde slachtpaarden neer, maar niet zo'n 15 uur op een trailer... Dat is helemaal afzien.

Wil wel een paard adopteren hoor, geen problemos. Ze zagen er mooi uit, en kracht hebben ze genoeg.

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:03

damnannet schreef:
me ma had me verteld dat ze naar de slager gingen in Italië.
maar voor dat ze in Italië zijn worden de benen gebroken als ze niets mankeren,
anders mogen ze Italië niet in.

me ma had dit van de site van Het dagblad van Het Noorden gelezen


Ik weet het niet hoor,maar dat geloof ik nou net niet.
En die paarden die op de dobbe stonden waren meerrie's die er volgend jaar weer komen te staan( en ze zijn vol) dus neem aan dat hij niet die naar de slacht brengt:o

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:04

mm ik weet het niet, het komt ze wel goed uit, maar ik stem toch niet op ze, ben niet eens met al hun standpunten, ze hopen dat dierliefhebbend nederland op hen stemt, maar politiek gezien zijn ze lang niet zo sterk, dus uiteindelijk komt er van hun goede bedoelingen en beloftes weinig terecht.

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:04

Ik vind het echt belachelijk dat die paarden alsnog geslacht gaan worden. Ik zou in dit geval toch wel een uitzondering maken. Die dieren hebben gevochten voor hun leven en hebben dagenlang in de kou in het water gestaan. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om deze dieren alsnog te gaan slachten.... Ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen, zodat ze gespaard kunnen blijven.

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:05

te triest voor woorden en dat meen ik echt!

maar ligt ook aan mezelf, het zijn prachtige paarden, de reddingsbeelden zijn ontroerend en dat er ongeveer 20 zijn gestorven vind ik erg zat. En dan nijg je er toch naar in je penny-wereldje te kruipen en hopen dat de paarden een luizenleventje krijgen.
Maar zo is het niet!
Ik neem wel aan dat als er zoveel mensen van deze paarden weten ze toch allemaal wel een fijn tehuis kunnen krijgen? Ook al is dat niet in Nederland?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:06

silver, je idee is heel mooi, maar er staan veel paarden zonder papieren, en volwassenen die niets kennen , wat moet er in hemelsnaam gedaan worden met die dieren, de markten staan al vol met zulke dieren, er is zoveel paarden aanbod, en mensen willen het liefst een dier die netjes aangereden is, of een jong dier met papieren, die wellicht in de toekomst de kwaliteiten van zijn ouders gaat krijgen.

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:09

Als ik plek had voor zo'n beestje had ik er zeker 1 gekocht:D
Dan maar zonder papier en niet aangereden.
Dat zou voormij niks uit maken a, als het beestje maar lief is en een goed hartje heeft
En ik denk dat veel van zijn paarden dat ook wel hebben.

Maar iedereen zegt steeds dat die paarden die moesten vechten voor hun leven gaan naar de slacht maar dat is niet zo.
Tenminste die zijn allemaal vol en staan volgend jaar ( als het goed komt allemaal) weer op de dobbe Haha!.
Dus worden die niet geslacht.
Maar het is net of wil niemand dat lezen als ik dat zeg:P
Dus bij deze zeg ik het maar weer

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:10

crossmonster schreef:
hopelijk wordt de man verboden nog langer zo paarden te fokken , houden en verhandelen.
het idee van een veiling vind ik erg zinvol.
nog zinvoller is dat het geld wat daarmee verdient wordt, naar de dierenbescherming nederland gaat, zodat de db nog beter kan ingrijpen in dergelijke gevallen.

Goed idee!!!

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:11

ik vind dit echt supper zielig.
eerst word er overal gezecht dat de dieren gered moeten worden. En nu gaan heel veel paarden naar de slacht. Huilen

Sorry hoor. Maar dat is echt een heel erg gevoel. Paarden gaan bijna dood, maar kunnen ze redden. Zijn gered naar heel lang hopen, en worden ze geslacht.
het idee alleen al.. Boos!

Marigold

Berichten: 12600
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:13

nickiej-86, ik snap er ook niks van, ze lezen steeds over onze berichten heen..

Tomos
Berichten: 94
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:14

crossmonster schreef:
<PvdD> ... maar politiek gezien zijn ze lang niet zo sterk, dus uiteindelijk komt er van hun goede bedoelingen en beloftes weinig terecht.


Kijk eens naar hun lijstduwer (op 30)... Kees van Kooten (ja díe Kees).
Toch iemand die politiek aardig kan nadenken. Ik krijg persoonlijk steeds meer zin om hem een stem te gunnen, zodat ook de dieren een stem hebben.

Trouwens zowiezo wel een literaire kiezerslijst... Mensje van Keulen, Rudy Kousbroek, Ivo de Wijs, Maarten 't Hart, Martin Gaus, Jan Wolkers en natuurlijk Kees van Kooten. Toch mensen die ik hoog in m'n achting heb.
Een heel complete politieke agenda is misschien veel gevraagd maar een stem (of tegenstem) in de kamer kan nooit kwaad!
Laatst bijgewerkt door Tomos op 07-11-06 11:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:14

nou idd Lachen
ik hbe gisteren ook steedszo getypt dan nog lezen ze het niet

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:14

Geen problemen met de slacht, maar wel met het feit dat dat in Italie moet gebeuren terwijl het ook om de hoek kan. Ziek

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:15

love_liberty schreef:
ik vind dit echt supper zielig.
eerst word er overal gezecht dat de dieren gered moeten worden. En nu gaan heel veel paarden naar de slacht. Huilen

Sorry hoor. Maar dat is echt een heel erg gevoel. Paarden gaan bijna dood, maar kunnen ze redden. Zijn gered naar heel lang hopen, en worden ze geslacht.
het idee alleen al.. Boos!

Idd. Vreselijk!!!

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:17

milou123 schreef:
bijna verkiezigen zeker..?


dit vind ik dus echt een rotopmerking he.. wees blij dat er iemand nu een poot uitsteekt om die dieren te helpen.. ik ga zeker geld storten, alle kleine beetjes helpen..

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:17

Ik vind het echt erg om te lezen dit, Iedereen heeft zo zijn best gedaan om die paarden te redden en dan alsnog de slacht? Oke, als de dieren nou er slecht uit zouden zien, dan is het wat anders. Deze paarden hebben zo gevochten, net als alle mensen..

Erg jammer om te lezen. Kunnen we er nix aan doen. Klinkt misschien penny, maar dit verdienen de paarden niet Boos!

Ik zou als helper me erg lullig voelen. Dat je dan de paarden red en dan alsnog voor hun dood zorgt...En toch vind ik het super wat ze gedaan hebben.

Alleen jammer dat de eigenaar toch de paarden weer terug krijgt? Of vergis ik me daarin ?

Marigold

Berichten: 12600
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:21

mensen LEEES dan eens, die paarden staan op stal, zijn drachtig, en lopen volgens voorjaar weer op de wei hoor!!

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:22

Ik vind het echt gewoon helemaal niet kunnen dat die beestjes nu nog naar de slacht gaan! Hebben staan vechten om te overleven, ik hoorde mensen zeggen over de foto's in de krant dat het er gewoon echt uitziet alsof je de vrijheid tegemoet rent! denk je eindelijk dat alles over is, wordt je geslacht...
Tis dat wij hier geen plek hebben, anders was er zeker weten 1tje hierheen gekomen, en het maakte mij niet uit hoe groot hoe lelijk, zonder papieren of wat hij dan ook is!!!!!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:23

Marigold schreef:
nickiej-86, ik snap er ook niks van, ze lezen steeds over onze berichten heen..


Nou, ik niet en ik begin jullie herhalingen een beetje drammerig
te vinden.

Niet alle bokkers lezen het hele topic door; leg je daar maar
bij neer en stoor je ajb niet aan hen?

(Sorry, maar de volgende keer Tem ik.)

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:25

Ik zou met alle liefde mijn spaarpotje omkeren om een van deze prachtige paarden een tweede (of derde inmiddels) kans te geven.

Het lijkt zo onzinnig om deze paarden te redden, een prachtig moment, heldhaftigheid van die meiden en vrijwilligers, beelden die heel de wereld over gaan, om ze dan vervolgens na een lang en zwaar transport naar Italië alsnog te laten slachten. Het voelt een beetje krom.

En ja ik weet dat er duizenden paarden over de hele wereld slecht aan toe zijn, dat er weet ik hoeveel andere paarden stilzwijgend naar de slacht worden gebracht zonder dat ooit iemand er wat van hoort. Maar met deze paarden zijn we allemaal geconfronteerd, we hebben allemaal meegeleefd, we hebben met een brok in onze keel naar de beelden zitten kijken, een aantal van de meiden die meegeholpen hebben zitten notabene op Bokt, dan doet dat iets extra's met je. En dan ben ik maar Penny maar van mij mogen deze paarden inderdaad een generaal pardon krijgen. Als er een veiling komt, ga ik zeker kijken.

Crossmonster, goed idee!!

Marigold

Berichten: 12600
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:26

nou, als je dan temt dan weet je gelijk dat het hier om niets hysterisch is!
dan weet een mod dat ook, en kan het misschien wat duidelijker worden allemaal.
want iedereen vind het vreselijk dat de paarden naar de slacht gaan, en dat zou het ook zijn, en dan blijkt dat het helemaal niet zo is en dan lijkt het alsof men dat niet wil lezen!

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 11:28

ken je nagaan dat als die overstroming er niet zou zijn geweest niemand zich om het einde van die paarden had bekommerd wat betreft de slacht.