Deel geredde paarden naar de slacht, PvdD richt fonds op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:22

waarom zijn ze eigelijk gered, als ze toch al dood moesten??:= had hij ze net zo goed kunnen laten vedrinken Huilen
ewn nu heeft niemand meer een reden om boos te zijn dat hij z'n paarden er te laat af haalden. Want ze worden zoiezo vermoord Nagelbijten / Gniffelen dus genoeg reden zou ik zegen Boos!

ELINEXTIRZA
Berichten: 279
Geregistreerd: 24-12-05

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:23

MysticTinker schreef:
Zielig zeg, de dieren hebben al zo veel meegemaakt, zo hard moeten vechten om te overleven, en dan worden ze nu alsnog geslacht..


Ben het helemaal met je eens! Vooral die zwakke paarden..

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:24

arans schreef:
waarom zijn ze eigelijk gered, als ze toch al dood moesten??:= had hij ze net zo goed kunnen laten vedrinken Huilen
ewn nu heeft niemand meer een reden om boos te zijn dat hij z'n paarden er te laat af haalden. Want ze worden zoiezo vermoord Nagelbijten / Gniffelen dus genoeg reden zou ik zegen Boos!



Ja maar dan had Mora geen vlees voor de fricandellen gehad...... En bovendien is slachten niet zo pijnlijk als de verdrinkingsdood....

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:24

slimmerik schreef:
nikkiej_86 schreef:
De merries zitten allemaal bijna vol zegt P.Lootsma net zelf op tv Fryslan en gaan dus echt niet naar de slacht
dit zeg ik in elk topic die hier mee te maken heeft
P.Lootsma zegt net zelf op de tv dat een ENKELING naar de slacht gaat:D
dat is toch mooi;)


Het schijnt maar niet door te dringen...... De meeste paardjes van Lootsma gaan dus niet naar de slacht. Normaal heeft iedereen de mond vol van de roddelkrant De Telegraaf en nu wordt het ineens voor zoete koek gegeten?

Maar soms worden paarden gefokt voor de slacht, net als koeien, varkens en kippen. Jullie eten toch allemaal fricandellen?? En andere snacks....?


Ik reageer hier nog maar amper van MIJN berichten worden NIET eens gelzen
Het is net alsof ze NIET willen lezen dat het NIEt zois zoals HUN nu denken !
En Orange1 weet het ook maar ze luisteren niet

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:25

Zo ook ik geef even mijn mening ....

Tja paardenvlees wordt gegeten .....dat mag geen probleem zijn ...Maar opnieuw mijn standpunt (kan het beter in mijn onderschrift zetten )
Het gaat op de wijze van houden van zijn dieren dat is beneden alle normen van huisvesting voor dieren ......

Over de rest van de verzorging maar niet te spreken ... is er een dier ziek ....gaat het dood zo makkelijk gaat het daar ...
Geen kosten maar handel .... DAT is waar het hier om gaat ....

Handel prima ...maar wel op een juiste en verantwoorde manier of het nu fokken voor sport is ...recreatie of slacht ....je het de verantwoording voor een dier ....

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:30

hoera schreef:
Zo ook ik geef even mijn mening ....

Tja paardenvlees wordt gegeten .....dat mag geen probleem zijn ...Maar opnieuw mijn standpunt (kan het beter in mijn onderschrift zetten )
Het gaat op de wijze van houden van zijn dieren dat is beneden alle normen van huisvesting voor dieren ......

Over de rest van de verzorging maar niet te spreken ... is er een dier ziek ....gaat het dood zo makkelijk gaat het daar ...
Geen kosten maar handel .... DAT is waar het hier om gaat ....

Handel prima ...maar wel op een juiste en verantwoorde manier of het nu fokken voor sport is ...recreatie of slacht ....je het de verantwoording voor een dier ....


Op dit moment is zijn manier van houden prima voor elkaar aan de foto's te zien. Hopelijk blijft dat zo....

Alanta

Berichten: 2426
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Hoogkerk

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:31

Op dit moment is zijn manier van houden prima voor elkaar aan de foto's te zien. Hopelijk blijft dat zo....[/quote]



Welke foto's ??

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:32

slimmerik schreef:
En bovendien is slachten niet zo pijnlijk als de verdrinkingsdood....

Zou ik nog wel een discussie met je over willen voeren...niet zozeer dat slachten, maar de weg naar de slachterij toe!

Volgens mij begint de discussie hier nu uit te lopen op het slachten van paarden, niet zozeer puur en alleen Lootsma zijn situatie die blijkbaar anders is dan de media brengt!

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:32

Ik vind het ook triest dat deze paarden waarvoor zo'n reddingsactie op touw werd gezet, nu gewoon voor de slacht dienen omdat meneer nog vlug zijn winst eruit wil halen...

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:34

Lezen jullie de berichten eigenlijk wel waarin staat dat ze NIET geslacht worden?

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:35

ik vraag me uberhaupt af WAAROM iemand na zoiets gewoon zijn paarden weer terug krijgt??? Of ben ik de enige die er zo over denkt?!? Verward

orange1
Berichten: 1364
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: stiens

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:38

Marl1tje@ nee ! maar je krijgt denk ik toch geen reactie's als je een eigen menig hebt dan word je genegeerd

EvaSuzanne

Berichten: 822
Geregistreerd: 24-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:38

@Nikkiej_86 & orange1: ik heb het gelezen hoor! Misschien de titel van het topic even aanpassen?

Trouwens: als hij ong 100 drachtige merries heeft lopen kan ik me best voorstellen dat er na bevalling bijvoorbeeld een paar hengstveulens naar de slacht gaan. Dat gebeurt toch bij zoveel fokkerijen? Wel zuur natuurlijk, maar dat gebeurt door heel Nederland.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:41

Marl1tje schreef:
ik vraag me uberhaupt af WAAROM iemand na zoiets gewoon zijn paarden weer terug krijgt??? Of ben ik de enige die er zo over denkt?!? Verward

Niet gekeken naar zijn reputatie, die mij hier bekend is geworden via bekenden uit de omgeving:
NEE...ook hier staan de paarden nog steeds op het natuurgebied, omdat het gras nog groeit en er nog geen telefoontje van natuurmonumenten is gekomen, zoals vrijwel jaarlijks gebeurt, dat de paarden er af moeten. Als hier de situatie gelijk was aan daar in Marrum, dan hadden onze paarden hier waarschijnlijk ook in het water kunnen staan daar, omdat het hier ook mankracht en een geplande organisatie (mensen aanwezig, die weten wat ze moeten doen en welke materialen er voor nodig zijn en aanwezig zijn) vooraf gaat aan het paarden halen.

sjanetje
Berichten: 579
Geregistreerd: 12-10-06
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:49

Echt vresselijk dit bericht...!

Hoop dat er nog instanties zijn die kunnen ingrijpen...

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:53

Weet het niet zeker maar ik denk dat om10 uur het nieuws op FRYSLAN wel word herhaalt
voor de mensen die geen tv FRYSLAN hebben zijn er vast wel friezen bij die het jullie uit willen leggen en vertalen en zo.
En over 10minuutjes is het 10 uur dus ik zou zeggen ga kijken en hoor wat PIET LOOTSMA zelf te vertellen heeft!!!! En begin dan maar weer over jullie slachtpartijen!
Ik denk tenminste dat het wel word herhaalt



EDIT: Ik ga er wel met pen en papier bij de tv zitten om te melden wat hij zegt en typ het hier dan wel neer
zal men uisterste best doen om hem bij te houden ( voor de mensen die geen frysk kunnen of geen tv fryslan hebben (nou maar hopen dat ze het zonog uitzenden:D)

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:56

Alanta schreef:
Op dit moment is zijn manier van houden prima voor elkaar aan de foto's te zien. Hopelijk blijft dat zo....




Welke foto's ??
[/quote]

Afbeelding Afbeelding

1 ste foto: de merrie's op stal 2de foto: de merrie's worden de veewagens ingedreven

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:57

Nou hopelijk dringt het nu tot iedereen door....
Ik wist niet dat je naast oostindisch doof nu ook al oostindisch blind had..

lauranaomi
Berichten: 123
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: westervoort

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:00

in kroketten zit ook veel paardenvlees,en wie eet er geen kroket,ik denk dat er een hoop dingen zijn wat wij eten waar paardenvlees in zit.Natuurlijk tgaat om het principe maar toch.Wat ik zielig vind is al die paarden die niet meer geschikt voor de sport zijn en afgevoerd worden op transport naar Italie en daar geslacht worden.Enne wat van al die afgedankte manegepaarden??En al die paarden die mishandelt worden?Of ondervoed gevonden worden door de dierenbescherming?Dat is pas echt heel erg zielig.Als de paarden van Friesland niet zoveel media hadden gekregen had niemand er naar omgekeken en geen haan naar gekraaid.
Ook ik heb zitten huilen hoor toen ik het zag op tv tis ongelooflijk wat er is gebeurt maar er zijn zooooveel erge dingen die er gebeuren waar wij nix van zien!

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:02

Ik vind al die dingen erg, manegepaarden, slachtpaarden, noem maar op.....
Ik eet dan ook al jaren geen vlees meer, ik weiger mee te doen. Ik heb echt een hekel aan mensen die dieren fokken voor het vlees en dan die transporten naar Italie, afschuwelijk!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

gootje12
Berichten: 1645
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Ommen

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:10

waarom houden ze geen veiling,zoals ze toen ook met al die tinkers hebben gedaan.Dan zijn deze paarden tenminste gered.
Kan zijn dat het al is voorgesteld.Ik heb niet alles gelezen.
Maar laten ze een intekenlijst maken ,voor mensen die zo`n paard willen kopen.Of ben ik nu aan het brabbelen.

Dorian_Gray
Berichten: 86
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:11

slimmerik schreef:
Afbeelding Afbeelding

1 ste foto: de merrie's op stal 2de foto: de merrie's worden de veewagens ingedreven


Wanneer was Hedel ook alweer Schijnheilig

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:12

Dit zegt Piet Lootsma net in het nieuws voor de mensen die het hebben gezien maar niet konden verstaan of wat dan ook!

We hebben een bak gemaakt om depaarden in te schiften hengsten bij hengsten , merrie's bij merrie's veulens bij veulens anders word het zo'n bende als we thuis komen (met het uitladen dus)
Hij ONTKENT dat alle paarden naar de slacht gaan want er zitten veel volle merrie's tussen .
Er zijn een tijdje terug 10 hengsten bonte en friese naar belgie gegaan.
Als alle omstandigheden goed zijn komen de paarden volgende lente hier weer ( in Marrum dus)
Verslaggever vraagt : al deze paarden?
Nee zegt piet niet allemaal natuurlijk om het maar even netjes tezeggen ( daar bedoeld hij mee de paarden die het nu niet hebben gehaald die dus niet denk ik hoor)
Toen werd er gefilmd bij hem thuis.
en werd er gezegt de paarden krijgen nu eten hooi wortel tomaat raap en aardappelen.
De paarden blijven op stal totdat ze weer naar buiten kunnen in de lente dus neem ik aan.


Dat was het verhaaltje ging allemaal wat snel dus hen men best gedaan

Dorian_Gray
Berichten: 86
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:15

nikkiej_86 schreef:
[b]weer ( in Marrum dus)
Verslaggever vraagt : al deze paarden?
Nee zegt piet niet allemaal natuurlijk om het maar even netjes tezeggen ( daar bedoeld hij mee de paarden die het nu niet hebben gehaald die dus niet denk ik hoor)


Als je iets denkt wil dat niet zeggen dat dat daadwerkelijk ook zo is. Dit is je eigen interpretatie aan t geheel geven. En maar klagen over de journalistiek.....

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Re: Deel geredde paarden naar slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:15

Las ik idd ook, over tomaten, raap en aardappelen Verward Hoezo die man doet ff goedkoop. Dat lijkt mij niet het beste voedsel om ze te geven Scheve mond