Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:wacht maar totdat jouw paard zoiets overkomt
de behandelend VA vond het kennelijk niet nodig om het paard af te voeren naar een kliniek.
Arabesk schreef:Ik heb hier gewoond en gewerkt, dit is onterecht en berust op een wraakactie van een exwerknemer.
Ludora schreef:Er staan wel wat paarden bij die wat aan de magere kant zijn, maar ik kan nu niet beoordelen dat ze echt mishandeld of slecht verzorgd zijn.....
CCCCorine schreef:Ludora schreef:Er staan wel wat paarden bij die wat aan de magere kant zijn, maar ik kan nu niet beoordelen dat ze echt mishandeld of slecht verzorgd zijn.....
Dat is aan alleen de dikte inderdaad moeilijk te beoordelen. Soms is iets mager zelfs ook gezonder dan moddervet. Ik baseer mijn mening dan ook op de slechte hoeven en vooral ook op het onbehandelde oog.
Ook baseer ik mijn mening op de tekst van de verdachte zelf. Zij heeft geen flauw idee hoe het nou toch kan dat sommige paarden vel over been zijn. Waarom is dit niet onderzocht? Dan wist ze het wel en had ze er iets aan kunnen doen.
Ludora schreef:
Die foto's heb ik niet gezien, euh ik denk dat ik het hele verhaal dus niet kenIk reageerde alleen op de foto's uit de link.....
Cassidy schreef:Een paard dat doorleeftijd tanden mist en daardoor niet goed zijn eten kan kauwen moet speciaal seniorenvoer of slobber krijgen, die trap je niet zonder meer het land op.
En paarden mager omdat ze aan het wisselen zijn? Kan, maar op dat moment had ik er de TA bijgehaald.
En veulens van een jaar bij een merrie laten staan waardoor de merrrie leeggetrokken wordt: dan speen je toch op tijd en haal je ze uit elkaar?
brechje schreef:Cassidy schreef:Een paard dat doorleeftijd tanden mist en daardoor niet goed zijn eten kan kauwen moet speciaal seniorenvoer of slobber krijgen, die trap je niet zonder meer het land op.
En paarden mager omdat ze aan het wisselen zijn? Kan, maar op dat moment had ik er de TA bijgehaald.
En veulens van een jaar bij een merrie laten staan waardoor de merrrie leeggetrokken wordt: dan speen je toch op tijd en haal je ze uit elkaar?
ik vind helemaal dat je gelijk hebt! Maar er is hier aan afweging gemaakt tussen weidegang of stal (de dunne paarden gingen iedere dag naar stal om bij te eten), ook de afspraak met de tandarts was al gemaakt. Ze heeft een megadruk bedrijf en dus alles van te voren gepland....ik vind een jaar ook te lang om veulen aan de voet te houden, maar die atactische veulen had dit nodig om bij te komen (en ze zag er bij de weg prachtig uit!!) en ze heeft een melkerij, gunt de veulens de eerste 3 a 4 maanden fulltime bij de moeder en gaat daarna pas melken.....dat is een afweging, ook op dierenwelzijn en liefde voor haar paarden te maken. Ik zou ook geen atactische paarden houden, maar ze is geen handelaar en ze staan hier gewoon niet in de weg. Die beestjes waren zichtbaar gelukkig, ookal hebben ze die handicap en als poetspaard voor de zorgboerderij zijn ze gewoon geschikt. Is gaat gewoon om de verschillende methode en zij wil het zo natuurlijk mogelijk, maar respecteerd en gunt de paarden die iets mankeren gewoon hun oude dag! Dat is al een hele discussie op zich, maar ieder zijn eigen mening. Het gaat erom dat ze niet zijn onthouden van medische zorg en voedsel, dat is de aanklacht.......er zitten honderden euro's in die 4 zieke paarden (staat zwart op wit), maar dat is blijkbaar niet van belang. De hoefsmid is hier elke 6 weken (staat ook zwart op wit), hij was trouwens ook diegene die wanda heeft opgepept om tegengas te gaan geven....dat hij toevallig hier gister was (ja dat stond al gepland, we hebben namelijk heel veel huifkartochten deze week....heel lastig, want ze hebben ook twee werkpaarden meegenomen en dat betekend 1 wagen minder)
daantjuhhh schreef:En ze zei: dat ze niet aan een hoefsmid kon komen??
en daarbij als de hoefsmid er elke 6 weken is zien die hoefen die voeten er niet zo uit te zien!
Bij ons op stal komen ze ook op een vaste dag, maar daar zien ze er niet zo uit!!!
Arabesk schreef:
Erger nog dan dit kreeg ik hem, pas toen er weer een beetje vlees op zat durfde ik foto's te maken.
De reden van deze verwaarlozing is een lang verhaal en ik ga hier geen oude koeien uit de sloot halen.![]()
drie kwart jaar later (vlak na de winter) nog niet echt veel vlees erop
1,5 jaar later
oeps ietsje te vet gemest
2 jaar later, eindelijk spieren
staart is wel opgevreten door de shetlander
Mensen hebben me voor gek verklaard, maar hij is best mooi geworden en heeft er uiteindelijk niks aan over gehouden. Hij is nu kerngezond en heeft sinds ik hem heb nog niks gemankeerd, niet kreupel en niet ziek
Het was een lange weg, maar ik hoop dat m'n paardje nog heel lang bij me blijft