Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_PLH

Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 19:13

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=24495&Pc ... omStyle=11
knhs.nl

DEN BOSCH / INDOOR BRABANT (KNHS) - Op het moment dat de computers in de Bossche Brabanthallen de puntentotalen van Anky van Grunsven (Erp) met Keltec Salinero van de vijf juryleden bij elkaar hadden geteld bleek de teller tot stilstand te zijn gekomen op 87.925%. Daarmee is een nieuwe wereldrecord score een feit. Anky won daarmee niet alleen de wedstrijd in Den Bosch op Indoor Brabant, maar sloot ook de kwalificatie in de West Europese League van de FEI World Cup winnend af, op de voet gevolgd door Edward Gal met G4S Lingh, die eindigde op 82.900% en tweede staat in het algemeen klassement.

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:15

wow!
wat goed zeg

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:15

ja ik heb het gezien op t.v.! echt goed!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:16

Ik heb de proef gezien (en opgenome ) Erg goed van haar!!

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:16

Ik heb het net gezien op TV, zag er wel super uit!!! Maarreh... ligt het nou aan mij of liep hij erg gespannen?

Dionnee

Re: Anky rijdt nieuw wereldrecord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:17

Wow echt heel goed! Jammer dat ik die dag er niet was.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 19:18

EvaSuzanne schreef:
Ik heb het net gezien op TV, zag er wel super uit!!! Maarreh... ligt het nou aan mij of liep hij erg gespannen?

Vond het wel meevallen eigenlijk alleen het halthouden, maja als dat ook nog eens goed gaat dan zit ze echt aan de 90%

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:18

Echt verdiend? Liep ie echt zo apart en beter als eerst?

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:22

Ik vond het zeker niet verdiend vond er niet veel vanaf stralen, heb betere combinaties gezien vanmiddag.

Stond ook verbaasd door het gigantiche verschil anky 87, edward 82. Had echt gevoel dat het de naam was....

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:23

Ik kom net vanuit Den Bosch en ik vond het eigenlijk wel verdiend!

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 19:24

Suzanne F. schreef:
Echt verdiend? Liep ie echt zo apart en beter als eerst?

Het zag er voor Sali best ontspannen uit Maar ze had nu soms een kleine storing in de piaffe... en inzet van eners liep niet helemaal zoals het hoorde. Toch vind ik wel dat ze het verdiend heeft

vond trouwens dat Sunrise erg veel met haar staart zat te zwiepen...

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 19:26

Sunrise was indd constant met zijn staart bezig, waarschijnlijk vond ie het allemaal erg moeilijk...althans vaak krijg je dan die straat ´´storing``...

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 19:28

Lisjuh87 schreef:
Sunrise was indd constant met zijn staart bezig, waarschijnlijk vond ie het allemaal erg moeilijk...althans vaak krijg je dan die straat ´´storing``...

Maar de jury had er duidelijk geen problemen mee...

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 19:42

Nieuw wereldrecord Van Grunsven op Indoor Brabant 25-03-2006

Wereldrecords en persoonlijke records kenmerken Kur Indoor Brabant.

De finale van de Westeuropese League op Indoor Brabant groeide uit tot een wedstrijd van een niveau die wereldbekerfinales in het verleden evenaarde, zo niet overtrof. De ene na de andere deelnemer reed de sterren van de hemel en terecht stegen de punten geweldig mee. De eerste voor wie het publiek opstond en op de banken ging was Laurens van Lieren met zijn eigen fokproduct Hexagon's Ollright (Rubiquil x El Corona). Hij haalde een persoonlijk record van 78,12%; een puntentotaal dat hem uiteindelijk een vijfde plaats zou opleveren. Bij Imke Schellekens-Bartels gingen alle remmen los. De 12-jarige merrie Sunrise liep als nooit tevoren zonder een enkel foutje en de score steeg naar 80,50%! Isabell Werth die aan het begin van de middag met Satchmo de Special nog had gewonnen, reed geheel in winning mood de Kur binnen en reikte tot 81,72%. Edward Gal die met de KWPN-hengst IPS Gribaldi Isabell 's morgens 'als een gentleman' zoals hij zei voor had laten gaan, pakte nu toch met de KWPN-hengst G4S Linghs een procentje: 82,90%, naar zou blijken goed voor de tweede plaats. Want Anky van Grunsven reed met Keltec Salinero een proef die zij niet eerder zo gemakkelijk had laten zien: 87,93%. De vijf juryleden waren unaniem in hun oordeel. "Het zal moeilijk zijn om in Amsterdam op de finale dit niveau van vandaag te overtreffen. Er zijn wereldbekerfinales geweest van mindere kwaliteit", zei voorzitter Ghislain Fouarge.
Een uitverkocht huis, een wereldrecord en persoonlijke records, prijzengeld van het mennen bij de dressuur, voor de dressuurruiters op Indoor Brabant was niets meer te wensen!

bron: www.kwpn.nl

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:02

Hmm..
Heb net de proef op tv gezien (wat natuurlijk een beetje een vertekend beeld kan geven), maar vond het die score niet waardig.
Foutjes in het galopaanspringen, de wissels om de pas, op het laatst (bij de inzet van het laatste stuk) in de pi/pa, stond niet halt (maar daar krijgt ie toch geen cijfer voor), het hele stapgedeelte was ronduit beroerd, en het leek op tv of 'ie heel erg kantelde in de eerste drafappuyementen naar rechts...

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:06

Bettine schreef:
Hmm..
Heb net de proef op tv gezien (wat natuurlijk een beetje een vertekend beeld kan geven), maar vond het die score niet waardig.
Foutjes in het galopaanspringen, de wissels om de pas, op het laatst (bij de inzet van het laatste stuk) in de pi/pa, stond niet halt (maar daar krijgt ie toch geen cijfer voor), het hele stapgedeelte was ronduit beroerd, en het leek op tv of 'ie heel erg kantelde in de eerste drafappuyementen naar rechts...

ja dat kantelen viel mij ook op, en dat oog van sali zag er toen ookheel eng uit... zal wel de lichtweerkaatsing zijn geweest...

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:19

Op welk net werd het uitgezonden?

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:20

ik heb het idd ook op t.v gezien. Ik vond het wel een goede proef, maar weet niet of ze er zo veel punten mee had verdiend er zaten hier en daar idd een paar foutjes, desondanks was de jury het wel met elkaar eens. De andere combinaties reden ook sterk.

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:20

nederland 2

Bokkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:21

is hier ook een filmpje van op internet ofzo?

o0marije0o

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:35

ja ik ben ook al aan het zoeken op internet hoop dat er iets staat..ben helemaal vergeten te kijken!

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:39

Ze was zeker de beste, maar dit puntenverschil geeft wel een beetje een vertekend beeld. De inzet van de eners was niet correct (hij bokte, zeg maar) en er waren nog een paar meer storinkjes. Ook het kantelen in de appuyementen viel me op.

zammarano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:43

ik heb het gezien, zate r met mn neus bovenop, ik vond persoonlijk de kur van edward beter en van laurens lag de moeilijkheidsgraad een stuk hoger.....

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:43

-> VN

(Ik was aanwezig: ze reed erg netjes!
Moet zeggen dat ik ook mijn pet afneem voor Laurens, Edward, Imke en Isabelle.
Die reden stuk voor stuk ook fantastisch!

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:58

sjaantje schreef:
De inzet van de eners was niet correct (hij bokte, zeg maar)

Dat viel mij nu ook op!
En de commentator wilde het volgens mij ook zeggen, maar die stopte halverwege zijn zin!
(als me dan voor het eerst iets opvalt, wil ik daar graag bevestiging van hebben )
Ook zag ik veel gezwiep met de staart in beeld.
Maar dan nog, het was een nette proef, jammer dat de rest zo veel minder punten heeft gekregen.