Olympische paarden Duitsland positief

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:04

Maar kan het niet komen door een of andere voedingsupliment door een oude blessure ofzo? want ik weet dat als je neusdruppels gebruikt als je verkouden ben( wielrennen is dit geweest) een wielrenner was erg verkouden en wilde mee doen.. hij werd positief bevonden. Later onderzoek bleek neusdruppels..
Je mag dit zoiezo voor een wedtrijd niet gebruiken en daar was van op de hoogte.. maar toch gedaan ( FOUT) er zijn ander medicamenten die wel mogen maar goed..

Ik denk dat vaak als ik dit hoor met paarden, en vooral iemand met een bekende naam, mischien dat hij dan zelfs niks heeft gedaan maar iemand een vies spelletje speelt en zijn paard terroriseerd.. ( ik ken niet op het woord komen hoe dat officieel heet)

Ik geloof het meteen hoor!!! maar ik kan me gewoon neit voorstellen dat zon bekende paarden man zo iets doet bij zn paard.. ze weten van te voren dat die doping controle er is.. en dat kan dan einde carriere betekenen. en je naam is naar de HEL


Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:06

Je zou toch denken dat Duitsland na Ulla en Meredith wel iets voorzichtiger geworden was met zalfjes ed...Clown

Ik weet ook dat Corticosteroïden(bijv. cortison) dopingpositief is, zou een topruiter(+veearts) dat nou echt niet weten Daar geloof ik niet zo in...

Jammer voor Nederland dat ze niet doorschuiven, maar aan de andere kant is die medaille op zo'n manier toch ook een beetje dubbel.

(dit is gomir trouwens)

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:32

Laantje schreef:
Jep, alleen het is niet hetzelfde bestandsdeel dat aangetroffen is.



BIj Shutterfly was het Sedalin, een kalmeringsmiddel. Niet hetzelfde als bij goldfever dus!!!!!

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 01:18

Lijkt me erg toevallig dat al die paarden ineens dat zalfje tegen schuurplekken opkregen...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet raar van opkijk, ik heb inmiddels veel meegemaakt in de paardensportwereld en heb helaas dichtbij een rare (illegale) actie gestaan om zo ook hoger op te komen...

Het draait om de centen, gaat veel geld in om... zucht

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 03:23

hmmz je zou zeggen dat sedalin de prestaties laat af nemen.. want het versuft.. dan gaat hij niet harder en beter van lopen.

ECHT OER STOM om je paard iets toe te dienen...

MAar ik ben argwanend... MOCHT het vast worden gesteld( ik weet niet of dat het geval is) dat het sedalin is geweest.. dan lijkt het me iemand die de boel wilt afpersen.. en niet te mensen zelf van het paard..
Maar ik sluit niks uit.. ik zat alleen met me bek vol tanden te kijken toen ik dit topic opende. Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:18

Cayusejuhh schreef:
hmmz je zou zeggen dat sedalin de prestaties laat af nemen.. want het versuft.. dan gaat hij niet harder en beter van lopen.


Waarschijnlijk dient zij het dus juist toe om dr paard wat rustiger te krijgen. Wie weet is dr paard wel supergestresst als ie zo onder druk staat. Dan kan sedalin natuurlijk een beetje helpen.

Dat van die zlafjes geloof ik niet in dat die da niet weet dat die niet moegn. Lijkt me dat zo teamvet die lijst op zijn duimpje moet kennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:00

Of Nederland nu wel of niet brons wint laat me eigenlijk echt volkomen koud Bloos! , wat ik erg vind is dat gewoon 4 van de 40 paarden positief is. Dat is 1 op de 10! En natuurlijk kan dat per ongeluk zijn (die topsportpaarden zitten sowieso echt onder de medicijnen om allerlei blessures/zwakke plekken te helpen/genezen of wat dan ook, neem dat maar van mij aan) maar 10% van alle topsportpaarden is toch gewoon afgrijselijk veel? Ik vraag me af waarom ze dan uberhaupt nog slechts 40 paarden eruit pikken en niet gewoon de hele lichting scannen. Als dat gebeurt dan zal er dus statistisch gezien bij elke afzonderlijke wedstrijd van de Olympische Spelen van de tien beste deelnemers er 1 uitvallen. Of dat nu nummer 1, 8 of 3 is...

En nu doen wij natuurlijk alsof het weer die stomme Duitsers zijn die alles voor de rest verpoedersuikeren (of juist verbeteren, brons kom maar hier Haha!), maar hoeveel van de Nederlandse ruiters zijn er getest? Allemaal? Of is die ene van onze tien toevallig net buiten de boot gevallen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:48

Stond vandaag in de Telegraaf dat Goldfever last had van mok, tot bloedens aan toe en dat de teamveterinair daar een verzachtend zalfje op heeft gesmeerd en verzuimd heeft om dat te melden.

Nulla tenaci invia est via

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:44

YvonneS schreef:
Waarschijnlijk dient zij het dus juist toe om dr paard wat rustiger te krijgen. Wie weet is dr paard wel supergestresst als ie zo onder druk staat. Dan kan sedalin natuurlijk een beetje helpen.

Dat van die zlafjes geloof ik niet in dat die da niet weet dat die niet moegn. Lijkt me dat zo teamvet die lijst op zijn duimpje moet kennen!


Shutter is inderdaad erg nerveus...al gaat dat steeds beter.....maar sedalin toedienen?

Mer lijkt me er het type niet voor.

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 08:48

Ik kan me amper voorstellen dat je expres cortico's gaat toedienen aan je toppaard vlak voor een belangrijke wedstrijd....hoe suf kun je zijn. Zal wel een ongelukje zijn geweest, maar wel eentje met hele ernstige gevolgen. Sedalin kan ik me wel voorstellen, voor vervoer oid maar dan nog is het zowel van ruiter als veterinair erg dom, die zouden gewoon moeten weten dat je in principe niets mag toedienen.
Het schijnt ook wel eens voor te komen dat men elkaars paard expres iets toedient, maar die beesten worden volgens mij zo goed bewaakt dat dat moeilijk is.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:12

Annemiekbram schreef:
en nouw winnen die achterlijke duitsers brons Huilen
sorry kben er echt boos over!


Nou, dat je er boos over bent kan ik goed begrijpen, maar daarom hoef je toch niet ineens over achterlijke Duitsers te spreken?

(En nee, ik ben GEEN Duitse, maar ik woon en werk in Duitsland en de meeste mensen hier zijn niet achterlijk. Laat ons alsjeblieft dus niet racistisch worden)

_Winnetou_

Berichten: 114
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:02

ik snap zoiezo nie wrom ze dat bij die paarden doen ik bedoel ze geven toch ook om die beestjes...????

if You have something 2 say
say it 2 MY face
NOT behind MY back....

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:39

Ze hoeven het ook niet expres gedaan te hebben...

_Winnetou_

Berichten: 114
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 16:48

lijkt me nie waarschijnlijk dat ze het allemaal "per ongeluk" hebbe gedaan :S

if You have something 2 say
say it 2 MY face
NOT behind MY back....

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:14

xyzutu2 schreef:
Of Nederland nu wel of niet brons wint laat me eigenlijk echt volkomen koud Bloos! , wat ik erg vind is dat gewoon 4 van de 40 paarden positief is. Dat is 1 op de 10! En natuurlijk kan dat per ongeluk zijn (die topsportpaarden zitten sowieso echt onder de medicijnen om allerlei blessures/zwakke plekken te helpen/genezen of wat dan ook, neem dat maar van mij aan) maar 10% van alle topsportpaarden is toch gewoon afgrijselijk veel? Ik vraag me af waarom ze dan uberhaupt nog slechts 40 paarden eruit pikken en niet gewoon de hele lichting scannen. Als dat gebeurt dan zal er dus statistisch gezien bij elke afzonderlijke wedstrijd van de Olympische Spelen van de tien beste deelnemers er 1 uitvallen. Of dat nu nummer 1, 8 of 3 is...

En nu doen wij natuurlijk alsof het weer die stomme Duitsers zijn die alles voor de rest verpoedersuikeren (of juist verbeteren, brons kom maar hier Haha!), maar hoeveel van de Nederlandse ruiters zijn er getest? Allemaal? Of is die ene van onze tien toevallig net buiten de boot gevallen?


OK dan!

Helemaal mee eens!

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:27

Ik heb meelijden met deze toppaarden, blij toe die van mij staat in de wei te genieten van de zon.

Groetjes Marije

profiel gemaakt.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:33

Ik zei Sedalin, maar bedoelde Aczepromazine..... Bloos

Een paard wat ik ken is met Sedalin behadeld, was in de war..!

OK dan!

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

yvonnepuntnl

Berichten: 4477
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:39

Oscar schreef:
Oh jee, de Boktcensuur doet z'n werk weer *LOL*
Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus om Marco K u t s c h e r Knipoog

Ik snapte die naam al niet!

rosan

Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:32

geen brons jammer zeg!

WORTELSTEK TE KOOP! 20 KG voor € 2.00!!

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 00:02

nina62 schreef:
Ik snapte die naam al niet!



Marco poedersuiker......hahah, klinkt wel leuk...

"Marco poedersuiker en cappucino..........." Schijnheilig

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:55

Ik las in de krant volgens mij dat de duitsers hum medaille nu kwijt zijn klopt dat?

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:30

Ludger heeft nog 15 dagen om protest aan te tekenen.

          Waarom mag zomaar verdwijnen... wie zo onmisbaar is?

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 09:38

Ze kunnen zeggen wat ze willen, waar rook is is vuur. De doping produkten komen echt niet door de lucht aanvliegen. Of, ze moeten nog beter op hun paarden passen of van die produkten afblijven. Het verbod is er om de dieren te beschermen en nergens anders voor. Echt niet om te pesten. Als je aan de top meeloopt ken je de gevaren. Leef en werk ernaar. Ik zie het als dierenmishandeling en dat kan niet streng genoeg aangepakt worden. Ze zijn toch van ons afhankelijk. Wij moeten ze tegen onze drang om te winnen beschermen. Het kan ook zonder, kijk maar naar de andere landen, waar geen "positieve" waren. Ik vind het SCHANDE. Maar dat is mijn mening, ik weet dat er mensen zijn die het wel goed vinden. Maar die vinden bij mij geen begrip.

Groetjes Marije

profiel gemaakt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Banjer, IASCrawler, majemalo, Noor17 en 46 bezoekers