Automobilist komt om na botsing met paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:27

De eigenaar is er echt kapot van, het was echt 'zijn' paardje.
Dit paard heeft hij een jaar geleden gekocht omdat hij verwaarloosd was.
Ik heb er ook nog opgereden...is echt raar als zo'n beestje er dan ineens niet meer staat.

xxx Angela

btw: de paarden waren niet van manege hasselt!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:24

BlazingBoots schreef:
btw: de paarden waren niet van manege hasselt!


Sorry hoor, maar dat is wat ik had gehoord, er wordt na zoiets ook zo veel gezegd Scheve mond

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:57

ik vind t ook vreselijk voor die mensen ,,maar toen ik dat paard zo zag liggen toen schrok ik echt,,dat vond ik echt een vreselijk zielig gezicht zeg,,echt verschrikkelijk.En wil naatuurlijk alle nabestaanden van de man ,,maaar ook van t paardje heel veel sterkte wensen Vriendjes zijn?

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:26

he bah, die auto...daar is echt weinig meer van over. Het schijnt zowiezo erg link te zijn een paard voor de auto te krijgen, vaak steken ze ook nog even een beentje door de voorruit. Arme man, arme vrouw, arm paard...
Laatst bijgewerkt door Ellebel op 29-09-04 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:34

Ahh verschrikkelijk die foto van die auto En idd ik vind het asociaal dat het dode paard op de tv wordt uitgezonden, wat een verstand
En verder ben ik het eens met Ellebel.. Voor allemaal is het echt verschrikkelijk!!!!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:01

ergg.. ik wis nie wat ik moest zeggen toen ik het hoorde... ik vind het trouwens ook niet erg toepasselijk voor iedereen dat het gewonde paard uitgezonden werd op tv... je moet er maar net aan denken dat er een klein kind zit te kijken... ..... verder, iedereen sterkte en gecondoleerd.. nogal een erge gebeurtenis...!!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:11

wat vreselijk dat zoiets gebeurd Boos! maar helaas gebeuren de laatste tijd wel meer van dit soort dingen maar het blijft vreselijk Huilen

siena
Berichten: 98
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: hernen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:53

Inderdaad vreselijk ja. mijn medeleven gaat uit naar de vrouw en de nabestaanden

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:34

Jaike schreef:
Sorry hoor, maar dat is wat ik had gehoord, er wordt na zoiets ook zo veel gezegd Scheve mond


mijn reactie was niet bot bedoeld ofzo...ik wilde het gewoon even duidelijk maken zodat verdere verwarring uitbleef...snappie? Schijnheilig

xxx Angela

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 23:13

Vreselijk ongeluk.... zoals ik het hier nu lees zijn die paarden losgelaten?
Het zal idd je man/vader/opa maar zijn.... Triest ook voor de eigenaar van de paarden maar dit is iets waar hij ook niets aan kan doen.
Ik hoop dat ze dat stomme stuk vreten te pakken krijgen die ze losgelaten heeft maar da's ijdele hoop denk ik.

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:34

De technische recherche staat er op.
De eigenaar weet het zeker, dus die doen er alles aan om het uit te zoeken en op te lossen.

ik hoop echt dat ze hem pakken en voor mijn part hetzelfde met hem/ haar doen als dat er met het paard gebeurt is.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:33

ik lees/hoor steeds meer verhalen over paarden die doodgereden worden Scheve mond verschrikkelijk. Echt een wonder dat de bijrijder nog in leven is!

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:33

PaysBas schreef:
Denk dat het voor de eigenaar van het paard niet prettig is om z'n of haar
paard zo op straat te zien liggen en danwel op de TV.
Dat vind ik eigenlijk niet zo respectvol. Net zo min als dat wrak van een
auto.
Soms gaat de TV te ver....




Ik ben het volledig met bovenstaande eens, sommige dingen kun je soms maar beter niet laten zien en gewoon vertellen zonder beelden.

Ik wens alle nabestaanden, famillie van de man en de eigenaar en verzorger(ster) van het paard heel veel sterkte toe.
Als het idd zo is dat de paarden zijn losgelaten, hoop ik dat ze de daders hiervan gauw zullen vinden 2 doden op hun geweten...

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:41

Ik weet nu wel heel zeker dat ik mijn beestjes nooit meer buiten laat 's nachts..het is 5 kilometer bij mij vandaan! en nog een goede vriend van mij ook...beter save than sorry!

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:42

Als het tonen van een door een ongeval met auto gedood paard automobilisten bewuster [en voorzichtiger in de buurt van paarden] maakt, ben ik er juist voorstander van. Veel te weinig verkeersgebruikers houden rekening met dieren [niet alleen paarden], ze gaan er blijkbaar van uit dat alle beesten verkeersles hebben gehad weten dat ze aan auto's voorrang moeten verlenen
Misschien hebben automobilisten, na het zien van de beelden van de bewuste auto, nu het besef om af te remmen als ze een paard of pony in de buurt van de weg zien? Scheve mond Dit ongeluk is in het stikkedonker gebeurd, wat dat betreft was het een groot nadeel dat het een donkerbruine betrof. Een schimmel had waarschijnlijk veel meer opgevallen....

Het paard heeft er trouwens nog vrij lang gelegen, de hele situatie moest eerst heel precies worden gefotografeerd en beschreven. Volgens mijn collega's moet het trouwens op slag dood zijn geweest. Blijft een naar gezicht... Verdrietig
Vorige week was ook al een shetlandpony aangereden aan de andere kant van Hasselt. Deze pony heeft heeft het ongeluk helaas ook niet overleefd, maar verder is gelukkig toen niemand gewond geraakt.