Proefbedrijf Waiboerhoeve tijdelijk verhuurd

Moderators: MirandaD, Warboel, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Karin

Proefbedrijf Waiboerhoeve tijdelijk verhuurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 22:41 Tip de Nieuwsredactie

http://www.pv.wur.nl/index.asp?nieuws/n ... 090802.asp
Animal Science Group Wageningen (WUR)

De Animal Sciences Group gaat in nauw overleg met de paardensector de komende maanden benutten om een doorstart voor het paardenproefbedrijf te realiseren. In de tussentijd wordt het complex in Lelystad verhuurd aan VDL Stud uit Bears (Frl). Met als doel om een voor de sector interessant bedrijf neer te zetten worden alle mogelijke scenario’s afgetast en doorgerekend.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 22:42

Citaat:
Het voortzetten van de huidige bedrijfsvorm, een volledig onderzoeksbedrijf met 150 paarden, lijkt tot het verleden te behoren. De ontwikkelingen in de markt vragen om een vernieuwde opzet. Totdat er meer duidelijkheid is over de toekomstige invulling, wordt de paardenstapel sterk ingekrompen. Een klein deel van de fokmerries blijft beschikbaar voor onderzoek.
In de tussentijd (tot 15 mei 2005) worden de stallen verhuurd aan VDL Stud uit Bears. Deze huisvest jonge paarden en fokmerries in het complex. Ook zullen enkele sportpaarden de stallen gaan bevolken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:49

Hmm dan wordt dat huisje ook weer eens bewoond. Zag er tijdenlang wel erg zielig uit.

Ze mogen het ook wel aan mij uitbesteden trouwens Haha!

'Paint' it 'Black'

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:14

Ik vroeg me al af wat ze daar allemaal uitvoerden... Er is mij een tip gegeven dat ze er onderzoek aan het doen waren naar zomereczeem, en aangezien ik m'n profielwerkstuk daarover deed, mailde ik voor info...

Verder dan een "contactpersoon" ben ik nooit gekomen, die onderzoekers hebben helemaal niks laten weten...

Zou ik, als animal sciences student nog wel af en toe langs mogen komen daar? Schijnheilig

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Jessica
Community Manager

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:54

Ik heb er stage gelopen, echt eeuwig zonde als dat bedrijf ten onder zou gaan. Hopen dat een doorstart gaat lukken!!!

http://www.equisani.nl > Mijn praktijk voor paardenosteopathie
http://www.pssm.eu
The soul would have no rainbow if the eyes had no tears ~native american~ :#

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:16

Jep, heb gehoord dat van de laageweg nu ook klaus beishuizen in dienst heeft dus er zal wel veel afgesprongen worden daar!

Poppesnot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:40

Wildgirl schreef:
Jep, heb gehoord dat van de laageweg nu ook klaus beishuizen in dienst heeft dus er zal wel veel afgesprongen worden daar!

Klopt, Klaus is daar inderdaad in de weer....

En wat dat huisje betreft, die is bewoont en was altijd al bewoont.....

Officieel 'Bende van Peek' lid
www.griftenstein.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie