Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-04 15:13

silvana schreef:
Wat mij het meeste zorgen baart is dat je als wettelijke eigenaar blijkbaar toch heel zwak in je schoenen staat.
Uit eindelijk is hier maar 1 winnaar en dat is de dief!


Dat is nu het hele punt ... op papier is ze niet de wettelijke eigenaar, dat zijn de duitsers! Zij heeft geen papieren dat bewijzen de paard van haar is, de duitsers hebben bewijs van stamboek papieren en politie aangifte van diefstal (hetzij jaren geleden).

Het is een zaak van "back to basics". Als je alle de kosten van aanschaf, onderhoud, hoefsmid, veearts, op tel dan kom je nog nergens in de buurt van de gevraagde geld eis. Trouwens dit bedrag zou (in het slechts geval) terugbetaald moeten worden aan Kelly en haar ouders.

Ik vindt het verschrikkelijk voor Kelly en haar ouders, maar ik vrees dat het uitdraaid op een financiele aderlating voor hun als ze Queen willen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 16:10

Nee maar ik bedoel in dit geval mezelf als wettelijke eigenaar.Ik bedoel je hebt papieren, aankoop bewijs,je chipt je paard .Maar morgen komt mr.X steelt je paard en verkoopt hem aan mr.Y.
Op dat moment ben je je paard kwijt en heb je niks meer te zeggen.Dat is eigenlijk wat mij zorgen baart.
En of er twee dagen tussen zit of negen jaar?Maakt blijkbaar geen verschil.
Natuurlijk zou het sympathiek van de duitsers zijn mochten ze queen aan een symbolisch bedrag aan Kelly verkopen.Maar ik vrees dat de mensen een beetje verbitterd zijn door alles.
Het is natuurlijk ook een vreemd gerechts systeem.

Caira
Berichten: 26086
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:36

Op dit moment zul je zelf ook een rekensommetje moeten maken:

9 jaar stalling, zeg 200 euro in de maand: 21.600
entingen 1 x per jaar 30 euro x 9 : 270
hoefsmid 6 x 80 euro in 2 maanden x 9 : 4320
Training paard 200 euro per maand : 21.600
Eindafrekening: 47790
Mag ze even vangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:19

Dat is een mooie som Haha! .Vrees alleen dat de rechter een andere reken som aan houdt.
Ben inderdaad wel benieuwd hoe het gaat aflopen,het zou vreselijk zijn als het paardje bij Kelly weg moest.
Kunnen we niet met zijn allen naar die duitsers mailen hoe belangrijk Kelly voor het paard is?
Schenkt de duitse pers hier geen aandacht aan?Is er geen duits paardeblad wat een positief stuk over Kelly en Queen kan schrijven?
Er zijn hier toch ook Duitse bokkers he.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:27

Silvana, Queen was niet gechipt, Kelly heeft haar laten chippen. De gestolen paarden die ik terug gevonden heb in Belgie, zijn allemaal terug gegaan naar de eigenaars, degene die op de markt en bij handelaars teruggevonden zijn. De paarden welke reeds stonden bij andere eigenaars, zijn daar gebleven, omdat in Belgie de wet zegt, indien ter goede trouw gekocht, is de nieuwe eigenaar, de eigenaar. De twee paarden van Brecht, die ik teruggevonden heb, werden in beslag gesteld, op het moment dat de eigenaar daar toe kwam, wij hebben toen de hele dag gevochten, voor de merrie en haar veulen, tot 21 uur, toen werd het beslag opgeheven, en zijn de paarden dezelfde nacht nog naar Brecht gegaan. Hoeveel paarden worden er niet verkocht zonder papieren, en stel je voor, dat er morgen iemand tegen je zegt, dat paard (zonder papieren) is mijn paard, zou U het dan normaal vinden, dat hij het zo kan meenemen ? Het recht in Belgie heeft zijn goede en slechte kanten. Vrijdagmorgen heb ik een telefoon ontvangen van een Duitse regionale TV, maar na kontakt met de advokaat, hebben wij deze opdringere en man die rotsvast van overtuigd was, dat de ouders van Kelly goed wisten dat zij een gestolen paard gekocht hadden, verteld dat hij kontakt moest opnemen met de advokaat, en dat er geen intervieuw gegeven werd. Het is voor de Fam uit Duitsland, en zeker Kelly en haar fam. enorme problemen, Queen staat nu al 9 jaar bij Kelly, zelfs in ons landje, ken ik een paard, dat ten onrechte verkocht is, dat gestolen staat bij een stamboek, en bij een andere stamboek ingeschreven staat als Ster-Merrie, zodus...... Kijk vandaag even in de krant Het Laatste Nieuws, over Santa Fé, het paardje van Nederland, waar nu naar gezocht wordt, zelfs de Telegraaf gaat er een artikel over schrijven, het gaat hier over dieren, die een hart hebben, en die zelfs gevoelens hebben.

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:00

lees al mee vanaf het begin, ben heel benieuwd wat de duitse rechter gaat uitspreken.
over dat belachelijke geldbedrag zou ik niet in de war zitten, als ik duitser was zou ik ook zoveel eisen, na de schikking blijft er meest niet veel van over.
vaar je eigen koers zou ik zeggen, ga niet alles wat zij vinden weerleggen.

laat hun maar aantonen wat ze allemaal hebben gedaan om dit paard terug te krijgen. nu weten ze wel de pers te vinden, maar was dat ook zo toen ze dit veulen vermisten??

kelly heeft het paard al 9 jaar, als ze het werkelijk gestolen had, was ze ook niet zo dom geweest om er nu een papier bij aan te vragen.
wat irislady schreef vind ik heel goed.

schrijf maar op wat jouw kosten de afgelopen jaren waren.

succes in ieder geval, en hou ons op de hoogte. heb je goede advocaat??

Mirjammie

Berichten: 864
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 13:29

Ik vind het allemaal echt bizar!! Kelly heeft Queen toch niet gestolen, waarom dan zo'n belachelijk bedrag van haar eisen via de rechter??? Ik kan zoiets echt niet begrijpen... Volgens mij zijn die mensen er echt alleen maar op uit om zoveel mogelijk geld hieraan te verdienen! Scheve mond

Ik hoop dat je Queen mag houden, en ik zal voor je duimen de 14e en de 18e!!

KellyC

Berichten: 169
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: België, Limpburg, Houthalen-Helchteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 16:44

Bedankt allemaal. ik vind het echt fijn dat jullie met mij meeleven. Ik ben ook nog steeds benieuwd wat de volgende uitspraken gaan zijn. Ik was gedagvaard, maar ben volledig vrijgesproken. Daar gaan de duitse mensen de 21e tegen in beroep. Maar omdat ik ben vrijgesproken, vallen ze nu mijn ouders aan. Ik vind het echt erg dat het zo moet gaan. Ik vind het nog steeds erg dat ik niet eens met die duitse mensen had kunnen praten. Dan was heel die rechtbanktoestand misschien niet nodig geweest. Ik begrijp dat ze boos zijn op mij, maar ze zouden ondertussen toch moeten weten dat ik haar niet gestolen heb. Of mijn ouders! Wie weet hadden we iets kunnen regelen en samen naar de jumpings gaan, als vrienden. Dat zou fijn geweest zijn voor iedereen. En bv het eerste veulen van Queen voor hun. Jammer dat dat niet kan. Het was nog beter als Queen vroeger niet gestolen was. Dan had nu niemand problemen. Had ik het allemaal geweten he, ik had het nooit gedaan. Want eigenlijk, zo belangrijk is een papier niet he. Ik hou van Queen zoals ze is! Met of zonder papieren. Maar ik wou een veulen met papieren! Het is dus door mijn eigen kopigheid dat ik nu zo diep in de problemen zit.
Ik beloof jullie allemaal op de hoogtete houden en zodra ik iets weet, weten jullie het ook.
Groetjes, kelly en Queen

carlijn25
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 20:29

hallo

ik heb dit eens allemaal gelezen en wist niet dat er zoveel over gesproken werd. ik vind dit echt een verschrikking voor die duitse mensen, na negen jaar vinden ze hun paard weer terug.hoe kan het dan dat dat mensen een paard kopen dat gebrandmerkt is, dan ga je toch navragen van wie de eigenaar is??daarvoor is een brandmerk toch? en waar is het recht gebleven, je bent eigenaar van een paard, het wordt gestolen je wereld stort in en dan wordt het beest terug gevonden en dan sta je daar, ik vind dit zo erg, heb je de eigendomspapieren heb je het paard nog niet terug.

wat dat betreft ben ik het met silvana eens je hebt alles in orde van je paard, het wordt gestolen en daar sta je dan te kijken dat is toch verschrikkelijk.

ik denk dat jullie eens even allemaal goed moeten nadenken, de meeste van jullie hebben een eigen pony of paard, stel op een morgen kom je in de stal en je lieveling is weg?? dan stort je wereld toch ook in, en stel je voor of hij na een week ,5 jaar of in dit geval 9 jaar wordt terug gevonden, dan wil je hem toch ook weer terug hebben als je de rechtmatige eigenaar bent? dus dan kun je je heel goed voorstellen hoe deze duitse mensen zich voelen , ik hoop echt dat queen weer terug kan naar rechtmatige eigenaar in duitsland.

Ik weet wel dat ik me zorgen ga maken, stel dit gebeurt mij, ik zou ten einde raad zijn.
tenslotte wil ik de mensen in duitsland veel sterkte wensen en ik hoop dat ze hun paard weer terug krijgen.

Letizia

Berichten: 12156
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:14

Natuurlijk is het verschrikkelijk als je paard gestolen word, maar stel je je zelf eens de schoenen van Kelly voor.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 21:29

Carlijn, alle mensen die een paard verloren zijn, door diefstal, willen allemaal hun paard terug, moet je mijn lijst zien van de gestolen paarden, daar staan verschillende paarden op met brandmerken, tatouages, weggesneden tatouages, als alles zo gemakkelijk lijkt, dan hoop ik dat jij geen paard hebt, zonder brandmerk of papieren, ik weet verdomd goed, dat er meer paarden verkocht worden, zonder papieren met brandmerk. Tevens zijn er foto's gemaakt van het brandmerk van Queen, en wij laten het aan de rechter over, wat zijn beslissing hierover is, het brandmerken van paarden is nu verboden in Belgie, de dieven blijven rondlopen, paardjes worden als bloemen geplukt uit de weide. Geef aub Kelly of haar ouders niet de schuld, zij hebben Queen niet gestolen, de rechters zullen zich buigen over deze zaak, en als je alles goed gelezen heb, zul je zien dat Kelly of haar ouders, de mensen in Duitsland geen kwaad hart toedragen.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 11:31

Ik val nu pas in in het hele verhaal, maar jeetje wat een situatie zeg! Begrijp ergens wel dat de mensen iets van geld willen zien, maar 25.000 euro is natuurlijk een fantasie bedrag. Dan zal geen mens op kunnen hoesten zo even. Ik hoop dat alles met een sisser afloopt en jij je paardje lekker kan houden op deze manier!
Veel sterkte!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:06

Pppf ik vind het zo erg voor Kelly en der ouders. ik volg het ook al van het begin in de kranten enzo. Maar dan vraag ik me af of we als bokker niet kunnen helpen door tijdens de rechtzaak aan het justitie gebouw piket te staan ofzo? ik weet het niet ik zeg maar wat hoor vind het allemaal zo naar.

noranoodle
Berichten: 41
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 07:27

ik leef met je mee groetjes Saf

carlijn25
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:19

Hallo adri,

Waarom worden zoveel paarden gestolen?omdat er altijd weer mensen zijn, die paarden kopen en die niet navragen waar het paard vanaf komt.

Zolang mensen als de vader van kelly paarden kopen en zich niet realiseren:

_ waarom heeft dit jonge paard geen papieren bij het brandmerk?
_ Zou het dan niet gestolen kunnen zijn?
_ Heeft er misschien iemand een verzekering bedrogen of is er iets anders mis mee?

maar zolang er mensen paarden kopen en denken mij maakt het niks uit waarvan dit paard afkomt worden paarden gestolen.

als er geen kopers voor twijfelachtige paarden zijn,wordt de diefstal alleen minder.
Diefstal wordt alleen maar mogelijk gemaakt door deze onverantwoordelijke kopers.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 14:42

carlijn25 schreef:
Hallo adri,

Waarom worden zoveel paarden gestolen?omdat er altijd weer mensen zijn, die paarden kopen en die niet navragen waar het paard vanaf komt.

Zolang mensen als de vader van kelly paarden kopen en zich niet realiseren:

_ waarom heeft dit jonge paard geen papieren bij het brandmerk?
_ Zou het dan niet gestolen kunnen zijn?
_ Heeft er misschien iemand een verzekering bedrogen of is er iets anders mis mee?

maar zolang er mensen paarden kopen en denken mij maakt het niks uit waarvan dit paard afkomt worden paarden gestolen.

als er geen kopers voor twijfelachtige paarden zijn,wordt de diefstal alleen minder.
Diefstal wordt alleen maar mogelijk gemaakt door deze onverantwoordelijke kopers.


Ik ben het niet helemaal met je eens... Toen ik mijn paard kocht was ik 17. Mijn ouders hadden totaal geen verstand van paarden (weten zij veel wat een brandmerk betekend of welke papieren wel of niet echt zijn) Wij kochten het paard van een bekende, maar ik weet dat hij de paarden of van de markt haalde of van een handelaar. Bij dit paard zaten papieren, maar dat zei mij toen echt niks. Voor hetzelfde geld zaten ze er niet bij, Ik kende dit paard al 4 jaar en was stapel gek op dit paard.

Niet iedereen weet hoe het werkt met papieren enz... Vind het erg makkelijk gezegd. Iedereen zou het na moeten kijken maar helaas weet niet iedereen hoe het werkt. Ik in die tijd ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:34

Essie schreef:
Ik ben het niet helemaal met je eens... Toen ik mijn paard kocht was ik 17. Mijn ouders hadden totaal geen verstand van paarden (weten zij veel wat een brandmerk betekend of welke papieren wel of niet echt zijn) Wij kochten het paard van een bekende, maar ik weet dat hij de paarden of van de markt haalde of van een handelaar. Bij dit paard zaten papieren, maar dat zei mij toen echt niks. Voor hetzelfde geld zaten ze er niet bij, Ik kende dit paard al 4 jaar en was stapel gek op dit paard.

Niet iedereen weet hoe het werkt met papieren enz... Vind het erg makkelijk gezegd. Iedereen zou het na moeten kijken maar helaas weet niet iedereen hoe het werkt. Ik in die tijd ook niet...

Het is natuurlijk wel slim om je in de wereld van paarden te verdiepen voor je er 1 koopt.Uit eindelijk koop je geen broodje hamburger.Als mensen daar eens mee begonnen , werd er veel mensen en dieren leed bespaard.Dit geld eigenlijk voor alle dieren hoor.
Denk eens aan alle in opwelling gekochte honden en katten ,aangeschafte konijnen.
Het zelfde geld voor paarden hoeveel paarden worden er zomaar aangeschaft eindigen achteraf in een schuurtje omdat het toch allemaal wat tegen valt.
Sorry Essie, ik wist het niet ,is een flauw excuus.In mijn ogen komt het neer op ik wil het niet weten.

KellyC

Berichten: 169
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: België, Limpburg, Houthalen-Helchteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:32

hoi allemaal,
Hoe kun je weten als er papieren bij een paard zijn als je niet eens een brandmerk ziet! Bij queen zie je het brandmerk niet! Ik kocht ze toen ze twee was en pas toen ik haar voor de eerste keer schoor (toen was ze ongeveer 7) zag je dat er een brandmerk was. Maar ook dat brandmerk was niet duidelijk. Je moet al echt een kenner zijn om het te weten en dan nog! Sinds ik weet dat er een brandmerk was ben ik ook gaan zoeken, maar niemand kon mij vertellen wat voor brandmerk het was! Ben ik of mijn ouders dan nog steeds schuldig. De ene zei mij dat het een westfaler was, en iemand anders zij mij dan nog steeds iets anders! Pas van vorige winter december ongeveer wist er iemand mij met zekerheid te vertellen dat het een Rheinlander was omdat hij dat brandmerk herkende! en dat hij ook zo een paard had gehad. Ik heb toen dadelijk geschreven! Zo kwaadaardig zijn we dan toch ook niet neem ik aan!!!! En als die duitse mensen haar echt wilde zoeken en het andere vermiste paard, dan hadden ze federaties aangeschreven en foto's doorgemaild! Dan was da zeker alo vroeger uitgekomen. Maar die moeite hebben ze ook niet gedaan! Ik vind het nog steeds erg voor hun echt waar! ik zou het erg vinden moesten ze bij mij ook een veulen of een ander paard komen weghalen, maar ik heb haar eerlijk gekocht! Ze beschuldigen mij dat ik haar slecht verzorgde, en dat laat ik mij niet zeggen! Queen is mijn alles en mijn leven! Ik ging haar dus zeker niet verwaarlozen! En als ik nu de foto zie van waar dat queen vandaag kwam, was dat ook maar zielig! en waarom stuurde zij geen foto van haar brandmerk op als dat zo duidelijk was naar adri vroeger! waarom verwijten ze mij dat dat ik het had moeten zien! Als dat brandmerk dan van zo een groot belang is, hadden ze die foto zeker moeten doorsturen! Ik wil Queen echt bij mij houden en ik weet zeker dat queen ook het liefst van al bij mij zou blijven! Toen ze terug kwam van de inbeslagstelling was ze voor het eerst in 2maand terug gelukkig, de eerste keer dat ik haar terug hoorde hinikken! Als dat niet genoeg wil zeggen! Jammer dat het allemaal zo is moeten verlopen! ik had liever dat er tussen deze duitste mensen en mij iets geregeld kon worden met een veulen van queen! Maar ze willen mij niet eens kennen! Ze denken alleen aan geld! Nergens op de rechtbank of elders hebben ze het eens gehad over wat Queen wil, wat voor haar het beste is!
Groetjes kelly

jokari

Berichten: 8778
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 12:57

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 01-10-23 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

steinstein

Berichten: 4085
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: In een zeer bosrijke omgeving in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 13:38

Wat ik heb opgestoken tijdens een module van recht op school is:
Als je iets gekocht hebt en waar je ook de waarde na betaald hebt en niet wetend bent dat het gestolen is dat je dan toch eigenaar mag noemen. Ik maakte me daar ook heel erg druk over. Stel voor dat mijn paard gestolen word en iemand betaald het bedrag dat hij waard is en is niet wetend dat het dier gestolen is, dan mag hij zich de nieuwe eigenaar noemen??. Mijn docente gaf als antwoord JA.

Ik hoop voor jouw Kelly dat het allemaal goed afloopt en dat het snel opgelost word ook in het belang van het paardje.

KellyC

Berichten: 169
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: België, Limpburg, Houthalen-Helchteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 12:21

hoi allemaal,
het proces van vandaag is uitgesteld, geen idee tot wanneer!
Ik vind het wel erg hoor. Ik had liever dat het allemaal vlug achter de rug was. want het gedacht dat ik Queen nog steeds kan kwijt raken is verschrikkelijk. Ik geloof de advocaat die zegt dat ik mij geen zorgen moet maken, maar toch, het is een blijft de rechter die beslist wat er met Queen gebeurd he. Gelukkig krijg ik heel veel steun van de mensen. mensen van de jumping of gewoon mensen die ervan gehoord hebben. En ik ben blij dat de meeste onder jullie mij ook steunen. Maar ik heb ook begrip voor de mensen die partij kiezen voor de duiste mensen. Want zij zijn ook een slachtoffer, net als ik. Alleen is het bij mij recenter en kunnen zij onmogelijk de band hebben met queen die ik heb. Ik wou dat ze niet zo vijandig tegen mij deden, dan kregen ze een veulen ofzo van queen. Maar zo gaat dat toch niet. Ik hoop echt dat ik Queen mag houden en wie weet willen die duitse mensen achteraf nog vrienden worden als dat nog gaat, want ze hebben wel veel kapot gemaakt bij mij met al hun beschuldigingen, al weten ze heel goed dat niet wij de dieven zijn. Ze willen dat alleen nog niet toegeven!!!

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 13:42

Kelly, ik wens je heel veel succes met alles! Ik hoop dat jij samen met Queen het nieuwe jaar in mag gaan.. En dat jullie samen mogen blijven! Sterkte...

Manuela
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:43

Ik volg dit verhaal al sinds 25 juni 1995. Ja, jullie lezen het goed: 1995. Op deze dag werd Queen (ze heet eigenlijk Luna) samen met haar oudere vriendje van de wei gestolen. Het was een verschrikkelijke tijd. Ik ken de eigenaren nu al 16 jaar en ik kan iedereen vertellen dat deze geen slechte mensen zijn. Ze hebben heel veel voor hun dieren over. Ze laten dan ook meteen alles vallen als er iets mis is met een van hun paarden. Ikzelf heb ook vaak geholpen de paarden op de wei te zetten. En hoe Luna dan met vier poten tegelijk de lucht in sprong van blijdschap, het was altijd weer een mooi gezicht. Dit paardje was het eerste eigen gefokte paard bij hun op stal. De eerstgeborene van moeder Westside, die nu nog steeds in hun bezit is en daar een goed leventje heeft. Kelly beweerd dat ze toen niets ondernomen hebben. Nou ik kan jullie iets anders vertellen. Alle kranten, weekbladen, federaties en paardentijdschriften zijn aangeschreven. Ik kan het weten want ik heb de duitse brieven zelf vertaald en naar Nederland en Belgie gestuurd. Er zijn foto's verspreid. Zelf zijn ze kilometers gereden om op weilanden te kijken of hun paarden erbij zou staan. De veschillendste paardenmarkten zijn ze destijds afgegaan. Er was een beloning van 5000,-- Duitse mark.
Ook hebben ze toen bij Adri aangeklopt voor hulp. Maar alle moeite naar de zoektocht bleek tevergeefs. En dan steeds niet weten waar de paarden terecht zijn gekomen. Deze onmacht. Niemand wil weten wat dit voor een gevoel moet zijn. Ieder jaar weer op die beruchte 25. juni komt alles weer omhoog in je. Nooit is er een tip binnengekomen, tot afgelopen voorjaar, toen Kelly de stamboekpapieren aangevraagd heeft. Ik zou van Kelly willen weten wat ze echt gedaan zou hebben als deze mensen bij haar aan de deur geklopt zouden hebben. Had ze ze binnen gevraagd voor een lekkere kop koffie of was ze zelf een rechtzaak begonnen ?! Toen deze tip binnenkwam zijn ze eerst nagegaan welke stappen ze moeten ondernemen. Dus naar een belgische advocaat en deze heeft de verdere stappen ondernomen. En ze is er ook zo zeker van dat ze niet wist dat het paard gestolen was. Waarom riep Kelly's vader dan tijdens de inbeslagname; Ik heb het je nog zo gezegd, vraag geen papieren van dat paard aan, het zou wel eens gepikt kunnen zijn ?!. Dat de rechter dit wegwaait met de woorden; het was een emotionele reactie, is hun geluk geweest. Maar ik geloof dat hij er meer vanaf wist. Waarom durft hij nu achteraf geen koopcontract meer bij de verkoper te halen, omdat hij weet zo zegt hijzelf, dat deze verkoper al eens vastgezeten heeft wegens paardendiefstal. Als hij dit al geweten heeft bij de koop van het dier moest hij er rekening mee houden dat er een dag zou komen dat er iemand dit paard terug zou willen. Dan weet je ook dat je je kind heel veel verdriet aandoet. Dus de dankbrief van al het verdriet van Kelly kan ze naar haar vader opsturen.
En wat zou Adri gedaan hebben als de eigenaren nu naar haar waren gekomen en haar om raad gevraagd hadden. Zo van: we hebben één van onze gestolen paarden terug gevonden, wat moeten we nu doen ? Had Adri dan een andere keuze gemaakt of zou ze hebben gezegd, ja sorry, maar dit paard gaat het goed bij Kelly dus moet ze er maar blijven. Dan is deze ook niet echt een steun en toeverlaat voor gedupeerden.
En dat de eigenaren nu volgens veel lezers van bokt.nl op geld uit zijn is ook niet waar, dit is gewoon de volgende logische stap van de advocaat.
9 jaar geleden was Luna ook heel erg droevig dat ze zomaar bij haar moeder van de wei werd weggerukt. En toch heeft ze zich bij Kelly kunnen wennen. Dat ze daar veel liefde heeft gekregen dat haal ik ook uit de brieven van Kelly. Maar ook weet ik zeker dat ze veel liefde van de echte eigenaren zou krijgen en ook daar weer opnieuw zou wennen en wie weet herkend ze haar moeder nog terug.
Ik heb me lang stil gehouden maar nu wil ik dat iedereen ook een blik achter de schermen krijgt.

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 14:52

Kelly ik hoop van harte dat 2005 voor jullie een geluksjaar gaat worden met jullie paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 15:38

En dat is dus de andere kant van het verhaal.oefff ben er toch even stil van.hoe fijn het ook voor Kelly zou zijn als Queen (Luna) mag blijven.Dit andere verhaal is waar ik zo bang van ben als eigenaar zijnde.