Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:36

ik snap best dat de oude eigenaar het paard terug wilt maar hij is wel al 9 jaar bij dat meisje en dat is lang hoor, dat paard is helemaal gewend daar lijkt me en als het nu ineens terug moet zo oneerlijk zijn tegenover het paard vind ik.
Ik zou als het paard het daar gewoon goed heb niet m'n paard terug eisen.

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:31

Tja...het is moeilijk om daar vanuit onze schoenen een uitspraak over te doen. Tenminste: ik ben nog nooit een paard middels diefstal kwijt gerakt. Maar als je het verhaal leest, is dat idd wel je eerste reactie.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:29

Ik heb net de reacties gelezen van Kelly ook... nog 5 daagjes dan is het 9 november! Ik hoop op een positieve uitkomst waar zowel jij als de oorspronkelijke eigenaar gelukkig mee zal zijn. Stiekem hoop ik een beetje dat de oorspronkelijke eigenaars niet zo vaak op bezoek gaan bij Queen omdat ze eigenlijk al een beetje afstand van haar hebben genomen. Heel veel sterkte iig!

KellyC

Berichten: 169
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: België, Limpburg, Houthalen-Helchteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 22:57

Dag allemaal, het is kelly weer, nog 2dagen en dan weet ik of queen terug naar huis mag komen. Ik ben nu echt wel nerveus aan het worden. Je kan bij mij thuis op iedereen zijn gezicht de spanning zien nu. Vandaag had queen een dik been. Dus heb ik ze maar gewoon wat geborsteld en losgelaten. Het doet mij zo goed om even bij haar te zijn. En de mensen zijn ook zo vriendelijk daar. Zelfs op stal willen de mensen weten of queen nu terug naar mijn thuis mag komen. Ik hoop dat ik jullie dinsdag kan zeggen dat ze terug mag komen, al wil ik mijn hoop niet te hoog op stellen. Anders zou de teleurstelling veel te groot zijn. Maar onbewust hoop je toch he. Ik wil jullie allemaal alvast bedanken voor jullie steun, maar toch ook even speciaal een bedankje voor mijn ouders, mijn vriend en adri, die zoveel voor mij doen, en natuurlijk ook de kristallen bol, die in belgie zoveel hulp wil bieden.
Groetjes kelly

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 00:05

Ik wens je dinsdag heel veel sterkte en zal duimen voor een goede afloop naar jouw kant toe.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:41

Hallo kelly, Je hebt mij al duizendmaal bedankt, maar dit hoeft niet, ik zou willen dat ik een echte kristallen bol had, dan zag ik alle gestolen paarden lopen, en kon ik veel mensen helpen. Jouw kristallen bol doet alles voor je, zonder iets terug te vragen, wij wachten ook met spanning op dinsdag 9.11.2004 tussen 14 en 16 uur, het moment waarop iedereen zit te wachten. Dat je niet alleen staat, dat weet je, al die 350 mensen die de anti-diefstalpetitie ondersteunen, zijn allemaal paardenvrienden, hou je hoofd recht, jij hebt Queen niet gestolen, Jij hebt het beste voor met Queen, de stal waar zij nu staat, het zijn allemaal schatten van paardenmensen, vooral de verzorgers van de paarden, de eigenaars, kortom kind hou vol, wij allen duimen voor je en natuurlijk voor Queen, dat de rechter het moeilijk heeft met de beslissing, dat weet jij ook, hou vol meisje!!!!!!!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 09:59

jeetje meis morgen hoor je het al!! ik mijn merrie nu ook tien jaar en ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als ze haar innamen :'( ik hoop echt dat je haar morgen krijgt!!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 10:47

de tijd komt al sneller dichterbij, ik hoop morgen echt voor je dat ze bij jou blijft!!!

Mirjammie

Berichten: 864
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 13:00

Ik ga voor je duimen!!!! Ik hoop écht dat ze bij jou mag blijven...
Heel veel succes en sterkte morgen! Ach gut

maikellover

Berichten: 54
Geregistreerd: 25-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 19:35

ik snap best dat de oude eigenaar het paard terug wil, maar ik zat te denken. zou je echt na 9 jaar nog steeds aan een paard denken van waar zou het zijn en ik wil het terug. ik zou daar allang overheen zijn. ik zou nooit meer naar dat paard gaan zoeken. ik zou maar gewoon hopen dat het goed terecht is gekome en daar mee af. nou word er allemaal moeilijk gedaan en met rechtzaak en zo. en wat heb je eraan
ik ozu het zo nooit hebben gedaan. ik zou nou als ik die oude eigenaar was. gewoon gezegd hebben van ze staat hier goed, word goed verzorgt, en ik laat haar hier staan. er word hier van haar gehouden. maar ik zou dan wel afspreken of zo (als je echt nog zoveel van het paard houd ofzo) dat je af en toe langs zou mogen komen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 23:12

Ik ben het helemaal met je eens maikellover Knipoog egt zon vreemd verhaal. Maar ik snap niet hoe ze daar uit duitsland erbij komen dat het paard daar staat! :S
Groetjes Nathalie

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 08:24

Vandaag is het moment dat ze het hoort..... heel veel succes en sterkte kelly!!

xxsandraxx
Berichten: 54
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 12:37

Hey Kelly,

Ik duim voor jou vandaag hoor. Ik hoop van harte dat je goed nieuws krijgt en dat je straks Queen mag gaan ophalen.
Van de vorige eigenaars vind ik dat zij ergens diep in hun hart zouden moeten gaan kijken. Akkoord het is HUN paard dat gestolen is, maar dit paard staat wel al NEGEN jaar bij jou, en die band hebben zij niet met Queen. Dus als zij zouden kijken naar het welzijn van het paard vind ik het beter te laten bij jou.

Misschien kan je een overeenkomst maken dat je hen het eerste veulen van Queen schenkt of zo ?

Hou de moed erin en hou ons op de hoogte !

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 13:24

maikellover schreef:
ik snap best dat de oude eigenaar het paard terug wil, maar ik zat te denken. zou je echt na 9 jaar nog steeds aan een paard denken van waar zou het zijn en ik wil het terug. ik zou daar allang overheen zijn. ik zou nooit meer naar dat paard gaan zoeken. ik zou maar gewoon hopen dat het goed terecht is gekome en daar mee af.


Ik denk dat Queen geregistreerd stond als vermist bij het stamboek. Kelly wilde haar papieren hebben om met haar te fokken. Het stamboek zal de eigenaar wel ingelicht hebben.

Of je dan nog een rechtzaak begint...tja, dat is voor ons moeilijk vast te stellen, tenzij je ooit al eens zoiets verschrikkelijks meegemaakt hebt. Ik bedoel: ik snap dat dit voor Kelly onbeschrijflijk verschrikkelijk is. Ik hoop echt dat ze over een paar uurtjes hoort dat ze haar paardje mee naar huis mag nemen. Dat zou echt top zijn. Maar ik kan me voorstellen dat deze duitse mensen 9 jaar geleden ook verschrikkelijk geschrokken en geleden hebben, toen ze s morgensop stal kwamen en er een paardje weg was.

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:29

jezus kan me niet voorstellen hoe ik me zou voelen als ze bij mij op de stoep stonden om mijn lieverd na zovaal jaar bij me weg te halen.

Sterkte gewenst!!! en ik hoop dat het goed afloopt voor je kelly

KellyC

Berichten: 169
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: België, Limpburg, Houthalen-Helchteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:53

Beste mensen allemaal,
Ik heb geweldig goed nieuws! Queen mag terug naar huis komen! vanmiddag is de uitspraak gedaan. Het duurt alleen 48uur eer dat ik ze terug krijg, want er moet eerst een betekenis of zoiets gedaan worden! Ik ben echt zo gelukkig he! Ik had erop gehoopt, maar het zeker niet verwacht! Iedereen huilde van geluk! Dit is echt de beste dag van mijn leven! Ik wil echt iedereen bedanken voor jullie steun! Nu alleen hopen dat de duitse mensen alles laten vallen, geen proces meer beginnen, want nu hebben ze toch al twee keer verloren! Eerst omdat ze niet rechtstreeks naar duitsland ging, en nu mag Queen eindelijk terug naar huis! Ik hoop dat ik ze donderdag terug in de stal heb staan! Waar ze tot de laatste dag van haar leven mag blijven! Queen is het enige paard waar ik voor leef! Bedankt allemaal! Bedankt voor alles! Jullie steun heeft mij erdoor geholpen, jullie hebben ervoor gezorgt dat ik bleef hopen! Recht is geschiedt! Veel liefs, een gelukkige kelly! OK dan!

Talitha15

Berichten: 749
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Middelharnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:58

Gefeliciteerd!!! Wat een geweldig nieuws!!! OK dan!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:59

GEFELICITEERD!!!! Zo, dat mag wel een keer in hoofdletters.

Ik zat bokt al met één oog in de gaten te houden in de hoop op goed nieuws.

Wat ben ik blij voor jou

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:01

Gefeliciteerd!!!!!!

Jeetje Kelly, echt geweldig nieuws!!! WAT GOED!!! En je moet maar zo denken, die 48 uur, kan er ook nog wel bij, je hebt tenminste je paard terug.

Hoe is eigenlijk je contact met deze duitse mensen? Zouden ze nu nog wel eens willen komen bezoeken? Krijg je nu ook de papieren?

Van je eerste veulen willen we natuurlijk wel een foto zien!!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:07

Gefeliciteerd !!!
Fantastische nieuws na zoveel ellende !!


Mag ik je ook misschien er op attent maken om meteen de manege op de hoogte te brengen van de uitslag en wat extra beveiliging te vragen gedurende de volgende 48 uur op de manege !? En natuurlijk eenmaal dat ze thuis is !

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:09

Nou ja, die duitsers zouden toch niet zo koppig zijn dat ze Queen gewoon komen ophalen???

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 15:28

Eenmaal op Duitse bodem ... gelden andere wetten!

Chans

Berichten: 1004
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Het Zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:10

Gefeliciteerd, dat is echt geweldig nieuws!!!

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 16:57

SUPER DE SUPER VOOR JE!!!! wuawie echt geweldig, Queen zal ook diep gelukkig zijn als ze weer thuis is!!

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 17:08

Van harte gefeliciteerd!!

Britty schreef:
Hoe is eigenlijk je contact met deze duitse mensen? Zouden ze nu nog wel eens willen komen bezoeken? Krijg je nu ook de papieren?


Ik vermoed dat Kelly de papieren van Queen enkel te pakken zal krijgen mits betaling. Hier steekt hem namelijk de meerwaarde van queen: zonder de stamboekpapieren is zij "maar" een "gewone" niet geregistreerde merrie; met de papieren een interessante fokmerrie. (niet gemmeen bedoeld Kelly, maar wel de waarheid)

Alleen zullen de Duitse ex-eigenaren heel weigerachtig staan tegen het idee om de papieren af te staan en als ze ze al willen verkopen zal het, vrees ik, voor veel geld zijn.