Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
KellyC

Berichten: 169
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: België, Limpburg, Houthalen-Helchteren

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:44

Hoi allemaal

Ik ben zo tevreden, al weet ik niet of ik de papieren ook echt zal krijgen! Maar in ieder geval zou ik haar graag laten dekken van Lando! De hengst waar albert Vooren mijn grote voorbeeld in de jumpingsport waar ik een tijd les heb gevolgd, altijd mee gereden heeft. Ik weet niet het al volgend jaar is maar het gaat er zeker eens van komen.

Als het zo is, zal het zeker op bokt verschijnen. Dat is een belofte die ik jullie nu al maak! Ook laat ik jullie weten hoe Queen het gaat doen dit weekend! Hopelijk valt de confrontatie met de duitse familie een beetje mee! En ik krijg te zien hoe de volle broer van Queen eruit ziet! Spannend!

Nog eens bedankt allemaal! Ik ga de kranten even kopen! Kijken of we pakken op papier! Hi hi! Tot straks of zo.

Groetjes kelly en Queen


Anoniem

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:48

Kelly blijf 1 ding onthouden als je de duitse familie ziet, JIJ hebt Queen niet gestolen!

veel succes met je paard!!

Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:29

Vandaag in het laatste nieuws:

http://gezocht.napoline.be/files/kellyv ... na_171.jpg

Tekst:

Kelly mag paard Queen houden
HASSELT — Kelly Cornelis (22) uit Leopoldsburg mag van de rechter haar paard Queen houden.

Queen werd twaalf jaar geleden in Duitsland gestolen en de oorspronkelijke eigenaar eiste zijn paard terug.

Maar volgens de rechter is Kelly — die het dier tien jaar geleden van haar ouders kreeg — de rechtmatige eigenaar omdat ze te goeder trouw handelde.

De Duitser liet Queen vorig jaar bij Kelly weghalen. Door een beslissing van de beslagrechter kreeg het meisje haar paard vrij snel terug, en nu is dat bevestigd.

De rechter zegt dat Kelly nooit op zoek zou zijn gegaan naar de stamboom van Queen als ze wist dat er iets mis was. Haar onschuld blijkt volgens hem ook uit het feit dat ze met het paard deelnam aan wedstrijden waarover melding gemaakt werd in de vakliteratuur.

«Hopelijk mag Queen nu echt voor altijd bij mij blijven», zegt Kelly. Tegen de uitspraak van de burgerlijke rechtbank is echter nog beroep mogelijk. (MSH)

De paarden hebben UW hulp nodig!: http://gezocht.napoline.be

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:40

hoi kelly,
ook ik heb dit topic al een tijdje gevolgt.
echt super van harte gefeliciteerd, eindelijk eens gerechtigheid!
wat zal jij eindelijk weer eens lekker slapen 's nachts

ook wil ik je veel succes wensen op je wedstrijd.
veel foto's laten maken he zodat je die op haw kunt zetten!!!

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:01

Gefeliciteerd! *o/*
Ik ben blij voor je dat je je paard mag houden.
Als je je paard al zo lang heb - is het niet voor te stellen als je daar dan afstand van moet doen.

Maar ik heb wel gemixte gevoelens, want al zou mijn paard 9 jaar geleden zijn gestolen zou ik 'm ook terug willen.
(natuurlijk zou ik wel redelijk zijn - als ze 't zo goed zou hebben en ik er een veulentje van mocht hebben... )

Om dit in het vervolg te kunnen voorkomen, zouden ze echt wat beters moeten verzinnen...

De chip is wel goed, maar de gewone particulier/of kleine handelaar kan niet zien of de papieren van dat paard zijn - en een apparaat kopen om de chip te kunnen lezen is veel te duur.
Daarbij hoeven paarden die vervoert worden alleen een chip te hebben en niet die thuis op het land staan...dat is ook jammer..

In ieder geval! Veel succes verder!!!

Urania Z1 verkocht
Otura Z1 R.I.P Ik mis je!

jokari

Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:19

en nu maar hopen dat de Duitse mensen begrijpen dat Queen bij jou hoort en dat ze niet in beroep gaan.

Veel succes dit weekend !

paars

Berichten: 5549
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:09

Wauw meissie, hopelijk nu voor altijd samen, zoals het was bedoeld door je ouders toen je haar kreeg. Fantastisch, het recht heefg zijn loop gehad. Misschien zondag als de Duitse Familie er is beter maar niet starten. Als ze zien hoe mooi ze springt gaan ze misschien nog in hoger beroep. Geniet maar even van haar tot de periode voorbij is dat ze in hoger beroep kunnen gaan. Of hebben haar al eens zien springen? In ieder geval; GEFELICITEERD!!!!! En Adri en de advocaat en de anderen petje af voor jullie steun!

willeke_x

Berichten: 2160
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Hasselt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:01

ik las net het belang van Limburg en zag het erin staan! Kelly super meid dat je het paard mag houden!!! Ik zie ook dat alle schadeclaims afgewezen zijn! Wat een goed nieuws!!! Ben dolblij voor jou!!! Het zal voor jou een hele opluchting zijn! Vier maar goed dit weekend en spring de pannen van het dak!!!! Laat maar zien wat Queen waar is en dat allemaal dankzij jou!

O "If your horse is recreation for you, can you be recreation for your horse?"
Instructrice Timeless Art of riding: http://www.marionalblas.nl/instructeurs FB: https://www.facebook.com/equipassana/

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:44

GEFELICITEERD!!!!!
Ik heb het net in de krant zien staan, op de voorpagina

Gefeliciteerd hoor!! Ik ben heel blij voor je dat je Queen kan houden!
Veel plezier met haar, en heel veel succes op je wedstrijd!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:07


Op de hoogte blijven van mijn rondzwervingen als fotograafje:
Join via deze link


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Banjer, JameyDL, Lotje033, S_Figo en 78 bezoekers