Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:36

Ik ben adri hauquier, en zoek sinds 1995 de gestolen paarden. In Belgie moet de eugenaar het paard terugkopen, indien de persoon die het paardje in zijn bezit heeft dit gekocht heeft ter goede trouw, wat zeker doot de ouders van Kelly gedaan is. In Duitsland geen pardon en moet het paard teruggeven worden aan de eigenaar zonder enige vergoeding of terugbetaling van de aankoopsom. Voor mij is dit een zeer pijnlijk voorval, ik moet de taal spreken van de persoon uit Selfkant-Millen, maar toch heb ik ook een hart, en zeker voor paarden. De beide foto's van de gestolen paarden uit Selfkant-Millen werden samen met de foto's van andere paarden steeds opgehangen in het restaurant tijdens onze jumpings in September, zelfs Kelly heeft elk jaar deze bekeken, zonder haar Queen te ontdekken. De paarden Queen en een ruin werden gestolen in 1995, sedert 1997 reed Kelly met Queen steeds bij ons op de jumpings, geen enkele persoon, geen enkele rechter, NIEMAND heeft ooit de link gelegd naar de foto van het veulen aan de waterbak. Sedert 1995 heb ik een paar paarden teruggevonden die gekocht waren door de personen, en geen enkele eigenaar heeft zijn paard teruggekocht, alleen de paarden welke teruggevonden zijn bij een handelaar of op de markt, zijn steeds zonder vergoeding naar de rechtmatige eigenaar gegaan. Er is zelfs een paard, dat ten onrechte verkocht was door een persoon 8 jaar zoek geweest, niemand, ook de advokaat van de eigenaar wist het paaardje niet staan, hij heeft mij een brief gestuurd en twee dagen later wist ik waar zijn paarden waren, de merrie staat bij het ene stamboek als gestolen en bij een ander stamboek door de huidige eigenaar

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:48

vervolg :
als ster-merrie geregistreerd, de ruin was ondertussen overleden. Wanneer gaat Belgie het paspoort en de chip werkelijk invoeren ???
Ik kan wel vertellen dat Kelly of haar ouders geen schuld treffen, hoeveel paarden lopen er rond zonder papieren, hoeveel spaanse paarden met allemaal een ander brandmerk van hun fokker worden verkocht in Belgie ???? Ik hoop dat de beste oplossing komt, en dat zowel de vorige e en de huidige eigenaar Queen kunnen bekijken als hun lieveling, wat ik wel weet, Kelly heeft Queen groot gemaakt, haar zadelmak gemaakt, het paard stond te treuren in de stal, waar zij in beslag staat, maar vandaag hebben amazone en paard elkaar ontmoet, en allebei waren zij heel gelukkig, ook Queen is direkt gaan eten, en samen hebben zij een prachtig moment beleefd. Sorry, maar ik ben wel een mens, met een hart dat klopt voor de beide eigenaren, maar ik weet wel wat Queen is voor Kelly

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:03

Dus in België krijgt Kelly een lieve som voor 't verlies van d'r paard en in Duitsland is ze gewoon keihard de pineut (had ik eerlijk gezegt ook wel verwacht, wat Duitsland betreft). Dan lijkt 't me nu toch iets wat niet in de Belgische danwel Duitse rechtbank afgehandeld kan worden... Je hebt dus nu een heel groot probleem wb belangenverstrengeling...

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:18

Maar hoe kan het dan dat een rechtzaak achter de rug van Kelly en haar ouders is gehouden? En hoe kan het dan dat het paard zonder pardon in beslag is genomen? Verward

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:19

Hopelijk worden er hier regelmatig updates gehouden, ik ben echt benieuwd hoe dit afloopt.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:22

femskie schreef:
Effe opgezocht: Leopoldsburg is in Belgie, Heers ligt in Limburg (NL) en de oorspronkelijke eigenaar komt uit Duitsland. Het paard is gestolen uit Duitsland, verplaatst (verkocht, gestald oid) naar Limburg in Nederland en verkocht naar Belgie.


Even correctie:

Heers ligt in Belgisch-Limburg. Als ik Adrie goed begrijp is land van aankoop bepalend, Belgie dus. Ik snap dan alleen niet waarom Queen weggehaald is.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:23

Kelly gaat geen lieve som krijgen voor Queen, ofwel moet zij het paard teruggeven aan de vorige eigenaar, ofwel moet de voerige eigenaar het paard terugkopen, dit hangt af van de rechter, en welke wet er toegepast wordt, normaal zou het de Belgische wetgeving moeten zijn, aangezien het paard in 1995 verkocht is door handelaars in Belgie. De rechtszaak achter de rug van kelly is normaal, er is een klacht van diefstal overgemaakt aan Belgie, en dat moet via de officiele weg gaan. Indien ik een paard weet staan in Nederland, dat in Belgie gestolen is, dan moeten wij ook het Nederlandse gerecht werken. Het paard wordt in beslag gesteld, omdat Kelly het paard niet zou kunnen laten verdwijnen, wat wel kan gebeuren indien de politie een onderzoek doet, en het niet in beslag stelt, dan kan het paard koliek krijgen, of in het ergste geval juist die nacht gestolen zijn. Zodus beslagname is om zekert te zijn, dat het paard niet verdwijnt

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:27

Sammie, je zal alles kunnen volgen ofwel via Bokt, ofwel via www.kempischeregionale.com, Kelly is een ruiter van Kempische Regionale en zeker met de rubriek gestolen paarden, gestolen paardenmateriaal en paardenopvang. Ondertussen is er een petitie gestart voor Kelly en Queen en ook een anti-diefstal petitie, om onze Belgische ministers wakker te schudden.

Denise16

Berichten: 220
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:03

wel aso als je het paard al negen jaar hebt en er helemaal aan gehecht bent dat je hem dan moet weg doen.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:54

zeker als het op deze manier gaat, dat komt dan wel effe koud op je dak.

Gulpje

Berichten: 8072
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:58

Esmeralda schreef:
belachelijk dat iemand na 9 jaar zijn paard terug wil hebben, ..


Sorry, maar als mijn paard gestolen zou worden, en ze zou na 9 jaar weer opduiken zou ik haar ook terug willen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:13

Gulpje schreef:
Sorry, maar als mijn paard gestolen zou worden, en ze zou na 9 jaar weer opduiken zou ik haar ook terug willen.


Nou ik vind de reactie ook meer dan normaal!

Ik zou ook zeker m'n paard terug willen!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:05

LuvdaTossa schreef:
Nou ik vind de reactie ook meer dan normaal!

Ik zou ook zeker m'n paard terug willen!



Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 14:30

zullen er nog geen rechtzaken zijn geweest volgens de EU wetten/wetgeving?
ik weet niet of je daar in NL zo happig op moet zijn ivm onderhoudskosten ed die je dan moet betalen aan de "verzorger" van je paard.....

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:11

ik vind he tnogal een verschil of je een jaarling/ 2 jarige negen jaa rkwijt bent of een paard dat je zelf jaren hebt gehad. dit paard in kwestie is opgevoed, beleerd, helemaal ontwikkeld bij kelly, en het paard staat zijn hele leven als daar.

zou yuur nu gestolen worden (nu negen jaar, als dik 6 1/2 jaar van mij) zou ik hem zelfs over 9 jaar nog terug willen.

ik zou als er van mij een jaalring gestolen wordt en ik zou hem na 9 jaar terug vinden bij iemand die er supergoed voor is, en die hem toendertijd te goedertrouw heef tgekcoth lekker laten staan.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:18

jeetje dat is erg zeg voor bijde kanten
ik denk dat kelly een afstandsverklaring moet teken
maar daar kan ze tege in gaan
en dan ken zeeissen dat hun het paard terug kopen
of aan haar afstaan

researcher

Berichten: 24
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Opglabbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:07

ik hoop gewoon dat de rechter ermee rekening houdt dat kelly het paard queen alles heeft geleerd. Ik vind het echt zeer stom dat ze na 9 jaar ineens het paard afnemen. Ok, het heeft mss zolang geduurt voor ze het paard eindelijk gevonden hadden, maar de oorspronkelijke eigenaar moet er wel met de emotionele waarde rekening houden. Eigenlijk heeft hij het verlies van zijn paard al een beetje verzerkt en vind ik persoonlijk dat hij het kelly het paard moet laten houden.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:54

researcher schreef:
ik hoop gewoon dat de rechter ermee rekening houdt dat kelly het paard queen alles heeft geleerd. Ik vind het echt zeer stom dat ze na 9 jaar ineens het paard afnemen. Ok, het heeft mss zolang geduurt voor ze het paard eindelijk gevonden hadden, maar de oorspronkelijke eigenaar moet er wel met de emotionele waarde rekening houden. Eigenlijk heeft hij het verlies van zijn paard al een beetje verzerkt en vind ik persoonlijk dat hij het kelly het paard moet laten houden.



idd!!

wat van mij wel zou mogen is dat de originelen het toenmalige bedrag van het paard in kwestie aan kelly vraagt. dan is die man toch ook niet de dupe. ook niet helemala eeerlijk tegneover kelly, die heef thaar destijds al gekcoth maja er moet toch een tussenoplossing gezocht worden lijkt me zo

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:09

Ik snap eigelijk beide kanten wel.. De eerste eigernaar omdat ze haar paard terug wil. Logisch, het is toch wel jou paard. Het hangt ook vanaf welke situatie.

Ik weet dat het misschien niet helemaal eerlijk is om dit te zeggen, maar als de 1ste eigenaar rijk is, en geld genoeg heeft om een paar leuke paardjes erbij te komen, vindt ik in dit geval dat kelly haar paard terug mag.. Maar stel dat de 1ste eigenaar weinig geld heeft, en met veel moeite dit paardje heeft gekocht. Tsah, dan vindt ik wel dat de 1ste eigernaar hem terug mag hebben..

Maar (gelukkig) denkt de wet niet zo, dus zo zal het niet gaan.

chantal4524
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 20:59

mvr Hanquier,
uw bericht over het chippen van paarden en over het gestolen paard in Leopoldsburg is niet navoltrekbaar.U kiest partij tegen mensen die een paard gestolen hebben terwijl u doet voorkomen voor deze mensen te spreken.Waarschijnlijk omdat u kelly kent en in het hetzelfde verband (kempische)werkzaam bent,staat u aan de zijde van de koper van een gestolen paard, oftewel dieven. ik vind dit ronduit schandalig.

waarom moet kelly het paard terug krijgen?? Dit is toch een gestolen paard en hoord toch bij de rechtmatige eigenaar?? Zou het zo zijn dat men een gestolen paard behouden kan, dan is de drempel naar helerij heel erg laag. dan kan ik dus volgende week ook een paard stelen en dan zal het beestje na een x aantal jaren van mij zijn, dan moet ik er zeker wel nog even bij gaan huilen. Bah Bah
ik weet ook wel dat paardediefstal er zal zijn ,zolang er genoeg kopers van gestolen paarden zijn.
U kiest partij voor iemand die jarenlang een gestolen paard heeft. Kelly weet waar het paard staat als het terug gaat naar de rechtmatige eigenaar, Maar denk ook eens aan deze mensen zei wisten jaren niks over hun paard, waar het zou zijn, hoe het dier in moment ontwikkeld is en dan het belangrijkste of het nog wel in leven zou zijn???
hoeveel weken, maanden, jaren hebben deze mensen hun paard gezocht, en altijd in het ongewisse hoe het met hun paard zou gaan.
u kunt beter u internet site veranderen i.p.v zoek naar gestolen paarden
:Hulp voor kopers van gestolen paarden.

dirkie
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:20

ik heb het verhaal net gelezen, ik snap niet hoe iemand zo dom kan zijn, een paard kopen met brandmerk, zonder papieren?? En dan beweert iedereen dat Kelly zoveel weet over de paardensport, nou blijkbaar heeft ze het belangrijkste over het hoofd gezien, je koopt toch ook niet een auto zonder papieren.

wat zullen de mensen die na zoveel jaren zoeken blij zijn dat hun paard weer gevonden is, na zo n lange tijd. de pony van mijn vriend is vijf jaar geleden helaas ook gestolen,en na drie jaar zoeken hebben ze haar gevonden ik weet nog goed wat dat voor een emotie teweeg bracht.wat heeft mijn vriend toen voor een verschrikkelijke tijd gehad, maar nu rijden ze weer samen door het land.ik hoop voor de mensen waarvan het paard gestolen is dat zij hun paard weer snel in de stal hebben staan waar het hoord te staan.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:38

Chantal 4525, hoeveel paarden worden er niet verkocht zonder papieren er bij? Brandmerk of niet. Iemand die te goeder trouw een paard koopt is geen dief, zelfs geen heler want bij helen koop je iets waarvan je weet dat het gestolen is. Wanneer iemand iets koopt wat "van de vrachtwagen gevallen is" is dat mijns inziens heling. Per slot van rekening weet de koper dondersgoed dat het gekochte gestolen is.
Wanneer je bij een handelaar een paard koopt en die je vertelt dat er geen papieren (meer) zijn bij het paard kan je niet van heling spreken.

Dit meisje heeft negen jaar lang voor het dier gezorgd zonder te weten dat het paard gestolen was. Ze houdt van het dier en ik heb heel veel medelijden met haar en ik kan me zeer goed voorstellen dat Adri dat ook heeft, zeker omdat hij haar persoonlijk kent.
Ik vind de veronderstellingen die jij maakt in je post dan ook zeer onterecht op zijn zachtst gezegd.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 17:09

Citaat:
ik heb het verhaal net gelezen, ik snap niet hoe iemand zo dom kan zijn, een paard kopen met brandmerk, zonder papieren?? En dan beweert iedereen dat Kelly zoveel weet over de paardensport, nou blijkbaar heeft ze het belangrijkste over het hoofd gezien, je koopt toch ook niet een auto zonder papieren.

vergeet niet dat de feiten 9 jaar geleden zijn gebeurd. Kelly was toen pas 16 èn het paard is door haar ouders gekocht, zij kon er toen gemakkelijk over hebben gezien.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:14

Chantal, Vooreerst heet ik Hauquier, en niet Hanquier, wat U in mijn schoenen schuift, vind ik persoonlijk allesbehalve fatsoenlijk, ik zoek de gestolen paarden, en ik trek voor niemand partij, ik weet allee dat het verdomd moeilijk menselijk reageren is, ik zou niet in de schoenen van de rechter willen staan. Ik heb een fries teruggevonden in Nederland, met een verwijderd tongnummer, een man heeft het op een akoordje gegooid met de handelaar , het paard gekocht en verder verkocht, de eigenaar bleef in de kou staan. Papieren waren bij de Belgische Fries op Utrecht markt, een bepaalde persoon kocht dit paard met valse stamboekpapieren, wel dfe fries is nooit teruggekeerd naar Belgisch Limburg, want de man had deze merrie gekocht ter goede trouw, moet je nog zo een paar zaken weten, ik wil je uitnodigen, maar mij laten uitmaken, daarvoor ben ik te fier; Er is maar één zot in Nederland en belgie, die zoekt naar de gestolen paarden, helemaal belangsloos, zonder één euro te vragen, weet je wat, je mag het van mij overnemen, je zal wel een toontje lager zingen; Tenslotte denk ik aan de ruin, die samen met Queen gestolen is, waar hij is ? Queen leeft nog, en is altijd vertroetelt, Kelly was 12 jaar als haar ouders Queen kochten (vet betaald) daarvan heeft de handelaar een bewijs afgeleverd. Ik kan wenen als ik een gestolen paard terugvind, maar dit drama had nooit moeten gebeuren, als er bij elk paard een paspoort en een chip horen, ik hoop dat je me nu begrijpt, en als ik een paard terugvind, en de eigenaar zegt nog niet eens dank je wel, dan mag je van mij aannemen, dat mijn HOBBY niet altijd over rozen loopt, maar jouw kritiek pik ik niet, ik heb nergens spijt van, niet het zoeken, alleen kritiek van mensen, die zeelf nog niet eens wet(en, dat er enorm veel paarden zijn zonder stamboekpapieren, moeten die dan allemaal naar het slachthuis ?????

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:22

Chantal, wat ik je nog wil vertellen, Kelly heeft dit paard niet gestolen, maar wel gekocht, de dieven zijn zo slim en gehaaid, en de naam van de site ga ik zker niet veranderen, en dan wil je nog vertellen, dat ik niet werkzaam ben in de Kempische Regionale, maar deze regionale heel goed kent, zij geven mij hulp, wil je weten hoeveel geld ik spendeer aan gestolen paarden, gestolen paardenmateriaal en paardenopvang, aan telefoon, zondag l.l. was ik in Nedreland een gestolen paard aan het zoeken, denk je dat ik een wagen heb, die op water rijdt, ik krijg van niemand geld, en ben dankbaar met de site van K.R. anders was er niets, en kan iedereen in de kou blijven staan