Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 19:55

Neen, de zaak zou normaal verleden week voorgekomen zijn, ivm inbeslagname, maar die is uitgesteld, en natuurlijk ook de zaak voor de rechtbank van 1° aanleg waarop Kelly moet verschijnen. Ik heb vandaag Kelly gesproken, en op dit ogenblik is Queen niet volledig o.k. De mama van kelly heeft verleden week een kleine operatie ondergaan aan haar hart, kortom eerst Queen, dan operatie Kelly, dan het uitstellen van de zaken voor de rechtbank, nu de operatie van de mama van Kelly, de tegenslagen blijven komen, maar hopelijk komt er spoedig een goed einde aan het verhaal van Queen, en neemt de rechter de juiste beslissing.

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:44

Na 9 jaar en dan pas gevonden...
Sjonge jonge als zoiets maar maar niet overkomt
Wel sneu voor kelly

julohjul
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:29

komt nie vaak voor.
wel zielig voor kelly

KellyC

Berichten: 169
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: België, Limpburg, Houthalen-Helchteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:01

Hoi allemaal,
Ik ben Kelly, de eigenaares, of in hoeverre ik mij zo nog kan noemen van queen. Ik ga haar alle dagen bezoeken, alle dagen sinds de dag dat ze haar bij mij zijn komen halen. Ik mis haar zo! Ze kijkt altijd zo opgewekt als ze mijn stem hoort wanneer ik de stal binnen ga. En als ik wegga, breekt mijn hart keer en keer opnieuw. Ze kijkt mij na met de blik van neem mij mee. Volgens de mensen van de stal staat ze de hele dag te treuren. Dan voel ik mij zo schuldig omdag ik haar dit allemaal heb aangedaan. Dit verdient ze echt ni! Ik heb ook alle respect voor de duitse mensen waar queen ooit is weg gehaald! Dat moet voor hun ook verschrikkelijk zijn geweest. Ik begrijp alleen niet dat ze niet eens de moeite willen doen om haar dan regelmatig te gaan bezoeken. Ze wonen om nog geen 20km van waar ze nu staat. ik 50km maar er gaat geen dag voorbij dat ik ni daar zou zijn. ik zou het mezelf nooit vergeven. Ze komen met een beetje geluk 1x per week. Ik ben zo bang want morgen vroeg om 9u moet ik na de rechtbank. Om te vragen of ze terug naar huis mag komen. Heel mijn maag ligt overhoop. Ik hoop dat ik goed nieuws krijg, al weet ik dat de rechter een maand de tijd heeft om te beslissen! Groejes Kelly

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:15

sterkte meid! Ach gut
ik hoop dat je m weer mee naar huis mag nemen!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 13:20

Heel veel succes Kelly. Ik hoop dat de rechter voor jou kiest, ik ga iig heel erg hard voor je duimen.
Veel beterschap voor je moeder Ach gut

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:50

wat een drama hoop dat het allemaal een beetje goed afloopt

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:26

Heel veel sterkte, ik hoop naar jouw kant toe voor een goede afloop.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:31

Wat erg zeg! Heel veel sterkte en succes!

carien13

Berichten: 1566
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:40

ik ben het er helemaal mee eens met de bovenste boven mii dus echt heel erg vaag *LOL* Boos! Verward

carien13

Berichten: 1566
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:43

jha echt vaag [/code]

carien13

Berichten: 1566
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:43

hoe kan iemand dat nou doen

carien13

Berichten: 1566
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 17:44

preesselijk ik heb er geen woorden voor........................

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 11:37

Tjee.. Sterkte ermee! K hoop dat het allemaal een beetje goed afloopt...

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:56

Vandaag hebben de advokaten van Kelly gepleit voor de annulatie van de inbeslagname van Queen in Kinrooi, uitspraak op 9.11.2004.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 19:22

Nog langer wachten dus. Verdrietig

KellyC

Berichten: 169
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: België, Limpburg, Houthalen-Helchteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:22

Hoi allemaal,
Het is vandaag voorgekomen en heeft lang geduurd. We hebben de hele voormiddag in het gerechtsgebouw gezeten. Al bij al viel het allemaal heel erg goed mee. Mijn twee advocaten deden echt hun uiterste best en ik denk dat ik geluk had dat de advocaat van de tegenpartij niet zo veel van paarden kent. Over twee weken weet ik het vonnis, als ik het zo mag noemen. Op 9 november. Het zullen wel twee lange weken worden maar daarna weet ik tenminste iets! Ik laat jullie beslist wat horen zodra ik meer weet. Bedankt voor jullie steun allemaal, ik sta bij jullie allen in het krijt.
Vele groetjes, kelly Cornelis

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:44

goh ik las het verhaal, het zal je maar overkomen Scheve mond
veel sterkte en succes bij de recter kelly!! Ach gut

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:06

Het enige in het verhaal dat ik niet snap is hoe de Duitse eigenaars het Belgisch gerecht tot een inbeslagname hebben kunnen bewegen .
Want als ik het goed heb verstaan in mijn gesprek met rijkswachter Johan De Smet een jaar of zo geleden, is een eigenaar wiens paard gestolen is en waarvan het dier in goeder trouw ( dus geen heling) is verkocht afhankelijk van de goodwill van de huidige bezitter om zijn paard terug te kunnen KOPEN.
In Duitsland echter gaat een gestolen paard direct terug naar de oorspronkelijke eigenaar zelfs indien de koper het te goeder trouw heeft gekocht.
Hoe dus die inbeslagname daartussen komt is mij onduidelijk.

KellyC

Berichten: 169
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: België, Limpburg, Houthalen-Helchteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:30

Beste jeaneke,
Je hebt gelijk wat betreft de inbeslagname. Het is allemaal heel raar gegaan en zeker niet zoals het hoort. Nadat ik het duitste stamboek had aangeschreven en op hun aanvraag foto's had bijgevoegd, kreeg ik telkens als ik belde te horen dat ze ermee bezig waren. En dat waren ze. Ze zeiden mij dat ze nog aan het zoeken waren na de papieren, maar niets was minder waar. Klaarblijkelijk hadden ze haar papieren al lang gevonden en was er een proces bezig in duitsland (blijkt nu achteraf allemaal). Daar is een vonnis uitgesporken met terugvordering van Queen. Maar dat moest eerst voorkomen in België. Ook zonder dat ik daar iets van wist. Nog steeds zeiden ze me dat ze aan het zoeken waren als ik belde. Toen is er op 12 aug een uitspraak gedaan voor de inbeslagname van Queen. Heel raar. en Dan zijn ze haar pas op 21 sept komen halen. Een week voor de 21e kreeg ik telefoon vanuit duitsland dat ze haar papieren hadden gevonden en de merrie wouden komen bekijken. En aangezien het het wereldkampioenschap jonge paarden de week van de 21e begon in zangersheide, lanaken, moesten ze toch naar België komen en dat gaf hun ook de kans om mijn paard te komen bekijken. Als de gegevens van de papieren overeen kwamen met Queen, zou ik mist een kleine administratieve betaling de papieren krijgen en werd zelfs de naam van het paard op de papieren veranderd naar Queen. Ik was dolgelukkig want di 21sept om 10u zou ik eindelijk de papieren van mijn lievelingspaard krijgen. Helaas kwamen ze haar ophalen, en ik ben er nog steeds niet goed van! Ik wou dat ik eens met de duitse mensen kon praten. Want om Queen draait heel mijn leven. Door haar kan ik weer lopen na mijn accident, want voor haar heb ik doorgebeten. Met haar was ik gevallen en ik wou graag terug met haar kunnen rijden. En het was gelukt! Ik hoop alleen dat ik dat in de toekomst nog zal kunnen en dat ik terug met trots kan zeggen dat Queen mijn paardje is!

KellyC

Berichten: 169
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: België, Limpburg, Houthalen-Helchteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 11:39

ps, hoe krijg ik een foto bij mijn profiel? Ik zou er graag eentje van Queen op zetten

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 19:38

Kan er iemand mij meer gegevens bezorgen over de volle broer van Queen, vader Larome, moeder Westside, volgens een kritallen bol, zou het gaan om Donna Walcona, geboren in 1997, hij zou vermeld zijn in het Jahrbuch Sport und Zucht 2003, met een heel kleine prijzenwinst. Selfkant Millen is toch ook niet ver van Nederland en Belgie, aub hulp gevraagd. dit met de waardebepaling die de advokaat van de Duitse Eigenaars vermelde, zodat Queen enorm veel waard is. Queen heeft wel een bokkepootje, zodus dit is al een handicap, zij heeft inderdaad goede afstamming, maar daarom zijn het nog allemaal geen Larome's

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:07

Via opzoekingen en prachtige mensen, weten wij dat de volle broer van Queen Luciano S4 is geboren in 1997, verleden jaar op de zangersheide in een proef 16° geeindigd - ruiter Sander Ubachs, indien U inlichtingen heeft, breng ons aub op de hoogte. Volgens een kristallen bol zou Sander Ubachs rijden bij Graetheide, kent iemand deze vereniging.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 08:26

Dank aan alle bokkers die Kelly willen helpen, Uw steun is welkom, Luciano S4 heeft tot en met 2003 293,00 euro prijzengeld behaald, van de 490 nakomelingen zijn er 153 die prijzen behaald hebben. Tot en met eind 2003 staat Luciano S4 op de 61° plaats. nogmaals hartelijk dank

Nadjuh2

Berichten: 46
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 12:15

daar ben je lkkr mee