Paard schopt bijtende hond knock-out

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dakota
Berichten: 420
Geregistreerd: 31-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:21

Mijn paardje schopt nooit naar honden (tenzij ze echt extreem bezig zijn)
Toch zijn die honden erg vervelend als ze achter je aan blijven rennen.
Wat ik nu weleens doe is gewoon mijn paard omkeren en recht op die
hond aflopen. Nou, je moet eens zien hoe snel die honden dan maken dat ze wegkomen Schijnheilig . Dan hebben de (meeste) honden niet zo'n grote mond meer Haha! .

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:58

Ja, dan kun jullie wel zeggen "net goed voor de hond", maar daar ben ik het niet mee eens.
Die eigenaar had een beste mep moeten hebben. Die had die hond gewoon moeten aanlijnen. Als ze dat gedaan had. Geen hond knock out, geen paard over de zeik, geen aangifte.... met andere woorden dan was er niets gebeurd!

Yarrah

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:54

Zabbie schreef:
De baas van de hond moet zorgen dat die hond uit de buurt van het paard blijft, doet ie dat niet, dan moet ie de consequenties dragen..... die hond heeft mazzel dat ie nog leeft.

Nu maar hopen dat ie ervan geleerd heeft en voortaan niet meer de paardjes gaat bijten....


inderdaad

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:00

heel vervelend dat het gebeurd is en ook logisch dat het paard getrapt heeft,maar waarom moet er nou weer bijstaan dat het een pitbull-achtige hond is............

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:18

....omdat ie er wel op zal lijken Knipoog
Mijn paard is honden gewend maar heeft toch altijd "de kop erop" als ze in het bos een grote hond los ziet lopen. Ik ga dan meteen over in stap en houdt mijn dressuurzweep paraat. Ik neem die zweep speciaal mee voor lastige honden. Omdat mijn Parson Jack Russell meestal meegaat op rit is dat een goede bliksemafleider. Mijn Border Terrier die toch paarden gewend is, is ook al eens luid keffend achter een langs galopperend paard gerend, de ruiter kwam haar toen terugbrengen.... Ik heb netjes excuses gemaakt want dit vond ik echt knap vervelend. De ruiter maakte totaal geen ophef, gelukkig. Een van mijn vorige hondjes die echt gek op paarden was is eens in een weiland getrapt door een pony. Hij is in paniek het bos in gerend en we hebben een uur moeten zoeken. Hij mankeerde gelukkig niks, is met de schrik vrijgekomen maar deed het nooit meer. Volgens mij zijn eigenaren van honden altijd verantwoordelijk voor hun hond, die moet bijna overal aangelijnd lopen en anders (zoals hier in de bossen etc.) onder appèl staan. Maar ruiters moeten ook beseffen dat een loslopende hond zijn jachtinstinct volgt. Dus nooit langs een loslopende hond galopperen of draven.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:30

De ellende met die pitbull achtige honden is, dat ze niet weten van ophouden. Als die eenmaal iets of iemand grijpen, dat ze gewoon niet meer stoppen.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:36

MISTRAL94 schreef:
De ellende met die pitbull achtige honden is, dat ze niet weten van ophouden. Als die eenmaal iets of iemand grijpen, dat ze gewoon niet meer stoppen.


met alle respect voor je mening,je kan niet alle pitbullachtige honden over een kam scheren,er zijn er wel een aantal tussen,dat geef ik toe.maar er zitten gelukkig meer goede dieren tussen.

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:39

MISTRAL94 schreef:
De ellende met die pitbull achtige honden is, dat ze niet weten van ophouden. Als die eenmaal iets of iemand grijpen, dat ze gewoon niet meer stoppen.


da's onzin!! mijn vorige staff wilde nog wel eens uitvallen naar andere teefjes, vooral zo rond de loopsheid.......1 commando en ze liet 't wel uit haar bol om door te gaan. kwestie van opvoeden!

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:43

mijn shetje heeft ook hekel aan honden en zeg dat ook tegen mensen.
maar ik ga altijd stil staan met mijn pony's als ik een hond op me af ziet rennen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:06

Snoevie schreef:
met alle respect voor je mening,je kan niet alle pitbullachtige honden over een kam scheren,er zijn er wel een aantal tussen,dat geef ik toe.maar er zitten gelukkig meer goede dieren tussen.


Sorry hoor maar ik ken ze niet Ze zullen er vast wel zijn ik heb ze alleen nog niet gezien.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:12

woofie schreef:
da's onzin!! mijn vorige staff wilde nog wel eens uitvallen naar andere teefjes, vooral zo rond de loopsheid.......1 commando en ze liet 't wel uit haar bol om door te gaan. kwestie van opvoeden!



Nou zulke onzin is het niet. Ik woon bij een recreatie plas waar veel mensen met honden lopen. Daar liep ook iemand met zo'n soort hond.
Die hond heeft zonder aanleiding mijn hond toen gegrepen, die hield niet op. Schreeuwen, slaan en schoppen hielp allemaal niet. Zelfs de eigenaar kreeg het niet voor elkaar, dat die hond los liet. Ik ben het met je eens dat het een kwestie is van opvoeden, het is alleen jammer dat er bepaalde mensen lak aan hebben. Met het gevolg dat dit soort dingen gebeuren en die honden, weer negatief in het nieuws komen. De goede lijden onder de slechte maar zo is het altijd al geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:02

Wij hebben verleden jaar een ongeluk gehad door vijf loslopende boxers die de paarden aan vielen.Met gevolg mijn stuitje gebroken mijn vriendin haar arm en die loopt nu nog altijd bij de dokter.Van de verzekering kregen we dan nog de reactie dat het aan onze paarden lag die bizonder schrikachtig waren.Nu hebben we geen helden hoor en zij ze zeker met tijd en wijle flauw, maar in die 5 jaar dat we samen buiten reden hadden we nog nooit iets voor gehad.En zeg nu eerlijk 5 van die blaffende honden die tegen je opspringen.Het baasje had als enig excuus dat ze doorde weeks geen paarden in het bos verwachte.Ik had eigenlijk alleen maar op een sorry gehoopt maar blijkbaar was zelfs dat te veel.By the way ik heb zelf drie honden, dus honden zijn de paarden wel gewend.Alleen gaan mijn honden en paard respectvol met elkaar om.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:58

Sorry maar moet zo`n hond op het strand niet aangelijnt zijn? Er geld toch een algemene wet voor honden bezitters dat dieren aangelijnt moeten zijn en helemaal als men die dieren niet onder commando hebben staan? Het is sneu voor de hond, maar wel zijn eigen schuld. Ik hoop dat zijn baasje goed in de piepzak zit om wat er gebeurd is en voortaan zijn dier bij hem houd.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:36

ik vind het zielig voor beide. Ik vind niet dat er iemand voor dit ongeluk beoordeeld kan worden.. ik bedoel, alles geeft aanleiding tot het volgende, en dit was echt een actie, reactie, actie, reactie ding.. zielig voor beide, ik hoop dat ze er allebei bovenop komen.

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 16:08

MISTRAL94"]
Sorry hoor maar ik ken ze niet Ze zullen er vast wel zijn ik heb ze alleen nog niet gezien.
[/quote]
dat is echt jammer,want ze kunnen echt heel leuk zijn Lachen ik ken en kende er meerdere en die zijn allemaal echt hartstikke lief en leuk

[quote="RUBYWHITE schreef:
Sorry maar moet zo`n hond op het strand niet aangelijnt zijn? Er geld toch een algemene wet voor honden bezitters dat dieren aangelijnt moeten zijn en helemaal als men die dieren niet onder commando hebben staan? Het is sneu voor de hond, maar wel zijn eigen schuld. Ik hoop dat zijn baasje goed in de piepzak zit om wat er gebeurd is en voortaan zijn dier bij hem houd.

ik vind dan dat elke hond aangelijnd moet worden.zo liep ik bijvoorbeeld met mijn vriend en zijn hond over het strand,de hond netjes aangelijnd aan zo'n riem die kan rekken tot 8 meter ofzo,dus wel speelvrijheid.komt er zo'n klein vervelend keffertje aanlopen die hem zo in zijn benen hapt.ook niet erg fijn en slecht opgevoed.nu was dat natuurlijk een klein hondje,maar als je een hond niet of slecht opvoed,dan kunnen het allemaal vervelende beesten worden.zo ook de pitbulls.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:20

femskie schreef:
Geweldig!!!!!!!!!!Ik wilde wel dat mijn paardjes dat deden en hard ook! Opzouten met die bijtende honden en met die eigenaren die hun hond niet onder appel hebben. Ben daar helemaal zat van. Oncontroleerbare honden krijg je ongelukken van; honden die paarden aanvallen, er achter aan rennen, paard over de zeik. Tot nu toe hebben de paarden (van mij en de manege waar ik voor rijd) zich gedragen maar hoe vaak heb ik niet bange koters op ponies achter mij gehad omdat ze bang zijn dat de pony gek gaat doen omdat er een paar slecht opgevoede honden op het strand zijn! Spreek de eigenaren er altijd op aan maar krijg altijd te maken met lakse ongeinteresseerde mensen. Voortaan waarschuw ik alleen dat hun hond een hersenpudding gaat krijgen als hij zo doorgaat.

p.s.: heb zelf ook een hondje, jack russel, dus ben geen hondenhater ofzo. meer een lakse-mensen-hater.

Verantwoordelijkheid voor de eigenaar van de hond.


wilde je al bijna vragen of je zelf een hond had. Ik heb zelf namelijk een golden retriever die van pup af aan nooit echt goed geluisterd heeft. Wel de nodige training gehad dus echt geen laksheid! Maar sommige honden hebben dat gewoon niet in zich. Mijn hondje loopt ook gewoon los op het strand, puur omdat mijn hondje ook een leuk leven wil hebben en lekker wil kunnen rennen. Dat ga ik niet van haar afnemen, alleen omdat ze pas na 3 (boos) keer roepe terug komt...

Maar aan dit verhaal zitten weer twee kanten. Vind het sneu voor het paard EN voor de hond.Maar de hond zit uiteraard absoluut niet fout! Dit is duidelijk een fout van de eigenaar van de hond! Snap eerlijk gezegd ook niet dat ze aangifte doen. Het is haar fout dat zij die hond na die waarschuwing niet aangelijnd heeft. Niet de fout van de ruiter...

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:23

Ja, jammer voor hond en paard. Ben alleen bang dat eigenaar hond er weinig van geleerd heeft. Als ik dan lees 'eigenaar nam hond mee zonder zich om paard of ruiter te bekommeren'....
Ascot is honden gewend. Hij had laatst nog een langoor aan z'n achterbeen plakken (beet niet, vond de hoef gewoon lekker ruiken Knipoog )zonder een kik te geven. Ik merkte het alleen aan de eigenaar die een eindje verder 'hier' aan het roepen was. Maar hij is ook nog nooit aangevallen.
Metta, de fries van de buren is daar agressiever in. Toen de eigenaars van haar hun nieuwe waakhond uitlieten kwam deze ook te dicht bij, waarop Metta uithaalde. Hond een kwatier onder de koude kraan gehouden voordat ie bij kennis kwam. Sindsdien heeft ie het niet op paarden. Heel apart. Haha!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:17

Ben ik helemaal met je eens Snoevie, eigenlijk zou ELKE hond gewoon aangelijnt moeten zijn. Wij waren laatst buiten op een wedstrijd, zaten gezellig wat te drinken en een stuk of 5-6 honden eigenaren lieten hun honden (naast de inrijbak nota bene) los lopen, dat oogde erg leuk tot een grote zwarte hond (leek op een duitse dog) ineens bedacht al die honden maar te grijpen, het ging er heftig aan toe en de enige die ingreep was de eigenaar wiens hond het hardste gepakt werd. Omstanders riepen "laat ze t maar uitvechten" toen viel mijn mond echt open van verbazing, alsof mensen er op kicken....gelukkig was er snel iemand bij van de organisatie die de mensen sommeerden honden aan de lijn te houden...als ik eerlijk moet zijn, vond ik al die bazen bij elkaar ook maar erg dom. Wij hebben zelf een hond, en weten hoe t ook kan.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 15:23

Tis mij ook wel eens gebeurd, een hond die aan de benen van mijn vorige paard hing, tja die haalde ook uit en de hond lag K.O. ... jammer, als je weet dat je hond niet luistert laat hem/haar dan ook niet zomaar overal loslopen!
Tis wel zonde dat de hond wederom de dupe is van een eigenaar zonder verandwoordelijkheid...
En een Pitbullachtige hond? haha laat me niet lachen, als ik aankom met een kruising tussen een Boxer en een Pointer is dat al een een PB achtige in de ogen van elke leek die niet weet wat een Pit achtige is.
Plus dat wanneer iemand maar roept dat het zo is, de kranten dat gretig overnemen, jammer dat men altijd een mening heeft over iets waar men zo weinig vanaf weet en dat men altijd zo vol met vooroordelen zit
want er worden heel veel honden onder de Pitbulachtige geschaard vanwege bepaalde uiterlijke kenmerken, maar weet men ook wat het daadwerkelijk is???
Maar goed, wat ik net al zei, jammer dat de eigenaar de hond los laat lopen, mijn honden gaan altijd aan de voet wanneer ik paarden passeer zodat ze niet de paarden kunnen laten schrikken.

En elke hond aanlijnen vind ik niet echt de oplossing, een groep honden los bij elkaar? ja daar komen vaak wel wat schermutselingen uit voort, maar vaak is het geluid harder dan het gevecht, meestal is het een beetje grauwen en snauwen, men spreekt zo makkelijk en snel over aanvallen, bij een echte aanval zijn er gewonden, en dan bedoel ik niet een schram of een kras.. Knipoog
Vaak is ook het geschreeuw van de mensen zeer ophitsend voor al knokkende honden, vastpakken en weglopen, geen gegil en geschreeuw.

Op een wedstrijd terrein, JA, daar vind ik wel dat je je hond moet aanlijnen, maar dat vind ik niet meer dan normaal!