Onderbanken verklaart oorlog aan paardenvijg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Onderbanken verklaart oorlog aan paardenvijg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 10:01

www.limburgsdagblad.nl
Limburgs Dagblad

Onderbanken - Als hondenbezitters de poep van hun dier op straat meteen moeten opruimen, dan moeten ruiters dat ook. Onderbanken gaat hierop strenger controleren.
Poep op straat. Ergernis nummer één van inwoners in de Parkstad. Hondenbezitters worden in alle gemeenten op de huid gezeten om de poep van hun dier meteen op te ruimen. In Onderbanken worden nu ook ruiters aangesproken op de uitwerpselen van hun paard. Opruimen of, net als hondenliefhebbers, een boete betalen.

Dat staat in een plan van aanpak voor een schone leefomgeving in Onderbanken waar de gemeenteraad op 30 september over beslist.

In tegenstelling tot de Algemeen Plaatselijke Verordeningen (APV's) in de meeste andere gemeenten noemt Onderbanken de ruiters specifiek als potentiële straatvervuilers binnen de bebouwde kom. Ze gaat daar ook meer op controleren.


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:35

Wat een onzin. Honden zijn vleeseters en die poep blijft dus lang liggen. De mest van paarden is binnen een dag weg!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:40

En hoe zien ze dat opruimen? Je paard effe aan de lantaarnpaal binden, bezem en schep uit je zadeltas halen en het boeltje weer in je zadeltas gooien? Of na de rit met de kruiwagen dezelfde route lopen?
Paarden schijten toch niet op de stoep, er is niemand die er met z'n schoenen in stapt. Beetje overdreven.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:47

Hmm moeten we een zak aan de kont van ons paard binden om het op te vangen?! echt een domme actie van de gemeente... die mensen rijden zeker geen paard!!
en ik ben het met heike eens.
paardenpoep is "gezond" honden eten allemaal van die chemische pedigree-troep dat is pas vies;)

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:49

Ooit (nog op de manege) is er ons een man komen nafietsen.
Hij heeft gezegt dat er geen stront meer voor z'n deur mogt liggen !
Hij was woedend.
Die mensen mogen blij zijn !
Gratis mest...Dus ook een schoon tuintje Haha!

Paradise is pretty sweet until you smash your fase to a banian tree...
...Paarden schenken ons de vleugels die wij ontbreken...
Who put the flower in the barrel of that gun ?

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:55

Ik schaam me weleens als mijn paard precies bij iemand voor de deur of in een straat poepjes dropt, Bloos! maar ik weet ook niet hoe ik het weg moet krijgen, schepje en zakje mee?
Of zo'n poepzak zoals je weleens bij paarden voor de kar ziet?

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:06

zolang automobilisten niet zelf de uitstoot hoeven opruimen kan die poep ook wel blijven liggen, bovendien zo lang ligt het niet.
Laat de gemeente dat maar opruimen hoor...

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:06

Ascot gaat altijd aan de kant van de weg lopen als ie moet mesten. In het bos loopt ie zelfs in de berm. Het ligt dus netjes aan de kant, ik zie het probleem niet.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:26

Haha, ik heb het nog makkelijker, Patos houdt het angstvallig op totdat we weer thuis zijn, tenzij de de nood ondragelijk wordt. Het komt dus zeer zelden voor dat ze ergens op straat mest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:30

Ach mensen moeten iets verzinnen .Dit lijkt mij verdacht veel op bezigsheids therapie Verward .Bij ons in de omgeving staat een hondedrol op het lijstje onveiligheid, op nummer 1.Nu ik heb nog nooit een drol op een brommer voorbij zien scheuren of met een geweer op straat gezien Haha! .

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 18:34

Juut schreef:
En hoe zien ze dat opruimen? Je paard effe aan de lantaarnpaal binden, bezem en schep uit je zadeltas halen en het boeltje weer in je zadeltas gooien? Of na de rit met de kruiwagen dezelfde route lopen?
Paarden schijten toch niet op de stoep, er is niemand die er met z'n schoenen in stapt. Beetje overdreven.


Dat was ook het eerste wat ik me afvroeg bij het lezen van het artikel Scheve mond Hoe zien ze dat Verward
In het kader van het blessurepreventieproject paardrijongevallen lijkt me dit geheel onverantwoord

Wie heeft er trouwens bedacht dat dieren minder rechten hebben dan de mens...als ze eens konden praten, schrijven en regeren oei oei oei

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:24

... ehm, dat wordt wel een heel groot "plastic zakje" meenemen Verward

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:09

en een schepJE?? gaan ze die ook voor ons uitvinden??
haha
die bestuursleden moeten echt een dagje mee op een buitenrit... eens kijken hoeveel kilo stront ie op zn rug kan dragen en op kan scheppen haha lol

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:12

jah wat een domme actie van ze zeg Verward Kijk bij honden neem je makkelijk zo'n poepzakje mee ofzo, paarden leggen toch iets grotere neer Tong uitsteken Ik snap het probleem van die mensen niet Verward

Party!! Hardcore-fan #2, Chocoholic #2 Vingers aflikken

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:13

Ja en Lindy en ik zijn een paar keer door t dorp gereden dat we ergens aanbelden en om bezem of schep vroegen, als een van de paarden toevallig net voor een voordeur had gemest. Kregen we me toch een gezeur over onze paarden en wat er allemaal wel niet deugde... Nou sorry hoor, probeer je netjes te zijn, krijg je zo'n stuk gezeur over je heen..
Daarna is ons ook nog een keer iemand achterna komen rennen, vet kwaad omdat een van de paarden volgens hem voor zijn deur had gemest, lag bijna aan de andere kant van de weg.. maargoed. Wij om een schep vragen, tja die had ie niet. Dus moesten we na de rit maar even terug komen om t op te ruimen!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 20:42

Ik zie mezelf al rijden, schep en emmer onder me arm en gaan!
Dit is toch kant en klare onzin. Als er 5 auto's overheen zijn gereden is het weg.

Als je je paard stil laat staan tijdens het mesten vind ik het wel erg, als je er dan tegenaan fietst val je om, maar als het paard gewoon loopt terwijl hij mest is het zo weg!

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:29

Juut schreef:
En hoe zien ze dat opruimen? Je paard effe aan de lantaarnpaal binden, bezem en schep uit je zadeltas halen en het boeltje weer in je zadeltas gooien? Of na de rit met de kruiwagen dezelfde route lopen? Paarden schijten toch niet op de stoep, er is niemand die er met z'n schoenen in stapt. Beetje overdreven.


&

Wat een onzin. Honden zijn vleeseters en die poep blijft dus lang liggen. De mest van paarden is binnen een dag weg!

Niets aan toe te voegen! Wat een sukkels!!!

Hakuna Matata! :D

Notteke
Berichten: 268
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:34

Het is echt erg daar hoor Boos!

Als je dus hebt buitengereden moet je naderhand terug om met een schepje en een zak op te ruimen :@ Echt super irri...

En wil je ergens komen, brunsummerheide of schinveldse bossen dan MOET je door de woonerven....

DubbelFun

Berichten: 88596
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 21:38

Ik woon langs een weg waar een pensionstal staat met 100 paarden. Je wilt dus niet weten wat daar af en toe voor mest op het fietspad ligt.
Zeker niet ongevaarlijk als je daar net doorheen rijdt met je dunne bandjes. Ook kan ik me goed indenken dat mensen het vervelend vinden om zo'n grote dampende hoop vlak voor de deur te hebben liggen.

Het is onzin dat het na een dag weg is. Ja misschien als het 10 cm geregend heeft op een dag Haha!.

Ik vind het niet meer dan normaal dat als je paard iets heeft laten vallen op een ongelukkige plek dat je niet even afstapt om het naar de kant van de weg of in de goot te schoppen.

Dit soort gedrag leidt er dus toe dat recreatiepaarden straks binnen de bebouwde kom verboden worden en dat paarden voor de kar (net als in veel buitenlandse toeristencentra) met een 'luier' om moeten lopen.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 01:41

haha sorry maar ik zie het al voor me. kruiwagen achter het paard binden en schepje mee en opruimen maar. Wat een kant en klare onzin, als het op een erg ongelukkige plek ligt dan schop ik het wel even aan de kant. Maar wat doen die mensen met hun honden?? De meeste zijn er nog te vies van om dat op te ruimen, en de katten dan die in de tuin poepen?? Gaan ze daar ook iets op bedenken? katten levenslang binnenhouden ofzo?? Ik haat dit soort zeikende mensen, gelukkig hebben wij er verder geen last meer van. we hadden er een in de straat (hij had koeien ) als die over de weg liepen om naar een ander stuk land te gaan en ze poepte op de weg ruimde die dat niet op. en wij met de paarden moesten het wel van hem. Hoeveel gekker word het nog??

www.dressuurstalseren.com

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 08:19

ja dat ben ik wel met sugarmiss eens dat je het wel even de berm in kan vegen...

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:05

Haha, ik bind wel een kruiwagen achter mijn paard of een opvangnet achter zijn kont, NOT. Hondenpoep ruimt wel even makkelijker op dan een hoop van 2 kilo van je paard. Ben ik blij dat ik daar niet woon! *LOL*

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 10:49

Sugarmiss schreef:
Ik woon langs een weg waar een pensionstal staat met 100 paarden. Je wilt dus niet weten wat daar af en toe voor mest op het fietspad ligt.
Zeker niet ongevaarlijk als je daar net doorheen rijdt met je dunne bandjes. Ook kan ik me goed indenken dat mensen het vervelend vinden om zo'n grote dampende hoop vlak voor de deur te hebben liggen.

Het is onzin dat het na een dag weg is. Ja misschien als het 10 cm geregend heeft op een dag Haha!.

Ik vind het niet meer dan normaal dat als je paard iets heeft laten vallen op een ongelukkige plek dat je niet even afstapt om het naar de kant van de weg of in de goot te schoppen.

Dit soort gedrag leidt er dus toe dat recreatiepaarden straks binnen de bebouwde kom verboden worden en dat paarden voor de kar (net als in veel buitenlandse toeristencentra) met een 'luier' om moeten lopen.


Ik kan me er idd ook wel iets bij voorstellen.
Op de kar gaat er dan ook standaard altijd emmer, blik en veger mee.
Maar............... vaak heb je te maken met een verkeers situatie, waarbij je de boel niet even stil kan zetten langs de weg, om de zaak op te ruimen en dan?

En hoe wordt een ruiter veronderstelt dit te doen.

Ik denk dat die gemeente toch nog wel tegen een paar problemen oploopt, voor dit daadwerkelijk uitvoerbaar wordt.

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:04

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen er last van hebben, en als het net ongellukig ligt kun je het natuurlijk wel ff naar de kant schoppen, maar opruimen dat vind ik toch wel een beetje onzin want hoe verwachten ze dan dat je dat doet, je zou idd nog even terug kunnen gaan maar als dat dan een heel eind weg is tja dat word dan een hele wandeling en als de politie het ziet dat je het laat liggen krijg je een boete, nou volgens mij is terpleke opruimen al helemaal onmogelijk of je moet wel een hele grote zadeltas meenemen. Ik denk dat ze hier nog maar eens heel goed overna moeten denken voordat ze deze regel daadwerkelijk invoeren, misschien is er wel een veel betere oplossing voor dan gewoon maar boetes uit te delen?

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 11:50

Dan zou je het dus af moeten laten hangen waar je paard poept. Voor de deur op de stoep lijkt mij ook vervelend, even opzij schoppen dus.
Op een fietspas mag je niet eens rijden, opzij schoppen dus.
Maar op de weg of in het gras.... kan het weinig kwaad. Bovendien is het moeilijk even af te stappen op een weg waar auto's rijden....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnnickT, Esther, F_inley, Jara, Just_Natural, Piekosjj en 79 bezoekers