paard overleden door val tijdens olympische spelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:47

Ik heb gister nog een stuk eventing gezien. Ik vind het echt een enge tak van de paardensport, over die vaste hindernissen. Wat een schok voor de ruiter! Moris heeft wel gelijk, door de fout van de ruite moet het paard zo aan z'n eind komen. Stertke voor de ruiter en het Belgische team....

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:49

Wat ontzettend vervelend!! Arm paard... 'k hoop dat het niet verschrikkelijk veel pijn geleden heeft zeg!! Sterkte!! Voor de ruiter en de rest van het Belgische team!!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 14:57

Reggea schreef:
het is heel erg triest maar sorry dat ik het zeg ik heb echt een hekel aan die sport er gebeuren zovaak ongelukken waarbij paarden overlijden waarom kappen ze niet met die sport Boos! .. ik kijk er helemaal niet meer naar.. ik vind het eng om te kijken!!



Inderdaad heel triest dat dit gebeurt. Maar het is goed te weten dat eventing paarden een superleven hebben. Heel veel afwisseling en meerdere keren per dag de stal uit en niet slechts een keer per dag een ritje zoals heel erg veel paarden in Nederland.
Op de opfokstal waar mijn paard heeft gestaan als veulen was er een paard die zijn heup gebroken heeft. Gewoon in de grote loopstal. (dus zeer paardvriendelijk gehouden) Dit veulen was ook niet te redden. Ook heel verdrietig.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:11

Verschrikkelijk zeg Scheve mond
Vind het ook een afschuwelijke rare paardensport.
Maar goed ieder zijn eigen mening hier over, ik kan er gewoon niet na zien

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:12

Ongelukken kunnen altijd gebeuren, ookin de springsport en zelfs met dressuurpaarden! Military is nog een slag zwaarder en daar gebeuren meer ongelukken. Maar ook op de renbaan gebeurt zat, maar dat hoor je nooit! Zelfs als je een rustig buitenritje plant, kan je paard door onvoorziene omstandigheden aan zij neind komen. Als je m overal voor wil beschermen, heeft je paard geen leven meer.

Ben het met Tolstoj eens dat deze paarden (eventing dus) echt een superleven hebben. Beter een aantal jaren zo, dan twintig jaar als kasplantje in een stalletje van drie bij drie!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:14

inkiepinkie schreef:
t ergste wat een ruiter kan overkomen!!! k heb 1 x gezien op het PONY EK in polen dat een pony op 3 benen liep nou dan schrik je wel ff heel erg hoor! maar gelukkig liep dat goed af maar zo zie je maar ONGELUK zit in een klein hoekje!! STERKTE!!!!!


Ja, dat heb ik ook gezien (was daar ook) Scheve mond Echt iedereen zei van ja dat is gebroken... Rende echt bijna de tribune af maar daarna ging het toch weer... Tot dat er een ander meisje afviel Scheve mond

Mag je naar de Olympische spelen, gebeurt er zoiets, echt balen voor hem!!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:18


gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:24

Ja dat is hem! Over and Over...

Erg hoor!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:25

zeker.. Boos!

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:27

Wat erg, mag je naar de Spelen, overlijdt je paard...

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 15:59

Ongelooflijk dat door dit soort sporten een paard moet overlijden.. Vind het echt erg.. Dat eventing... ben blij dat ik er niet naar hoef te kijken... Gruwelijk zeg.

sunnybaby87
Berichten: 527
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:00

het is inderdaad wel heel erg vooral voor het paard en precies op dit moment. IK ben ook geen fan van deze tak van de paardesport maar het is gelukkig al een stuk veiliger als vroeger!

Depny

Berichten: 768
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:08

echt erg! Mag je naar de OS gebeurd dit.. Veel sterkte voor de ruiter en de rest van het Belgische team..

ben er stil van

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:14

Tja, een triest einde, voor het paard, maar zeker ook voor de ruiter Scheve mond ...

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:37

Ik zie dat crossen ook niet zo zitten, en dan niet om het crossen maar om de vaste hindernissen. Weg met die troep Boos!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:51

Wat erg zeg!! Toch is deze sport idd meer risicovol dan de andere takken van de paardensport. En idd door de ruiter gebeuren de (meeste) ongelukken. Toch vind ik dat de ruiter als hij gaat twijfelen het paard niet moet laten springen en dat doen de meeste ruiters dus niet, die laten ze toch springen. En dan krijg je die ongelukken.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 16:53

Verschrikkelijk zeg... Het leek helemaal niet zo ernstig op tv Scheve mond Wat een grote klap voor het Belgische team...

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:00

Ik heb het op geen enkel net gezien trouwens dat crossen op welk net komt/kwam dat dan? Heel erg voor dat paard en voor de ruiter natuurlijk. Is hij net zo hard getraind en dan gebeurt dit!!?!?!?!Ik wou dat ze het wat veiliger konden maken die hindernissen, maarja dat is nou eenmaal het risico van die tact van de sport denk ik...

natassie

Berichten: 67
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:25

jeetje wat sneu voor hem en het beestje zelf ik wist niet eens dat ze gevallen waren niet dat ik het gekeken heb maar ik kijk wel elke dag os nieuws, vaag Verward

_RomanO_

Berichten: 16
Geregistreerd: 15-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:48

Dit is egt erg..ik hou sowieso niet van eventing ik vind het maar eng Verward .Maar tog erg voor hem.!

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 17:54

wat erg zeg, zo wel voor het paard als voor de ruiter.
Ik denk niet dat alleen deze tak van de sport gevaarlijk is, zoals een buitenritje daar kan je paard ook zijn been breken, zelfs al stap je, hoorde ik laatst nog.
Ik heb ook hele erge dingen gezien in b.v. maraton.
daar knalde een 4 span op een auto, das ook niet best
ik denk dat de paarden idd wel een goed leven hebben, ze houden er van om te werken, en daar zitten wel helaas risico's aan Verdrietig

verezlijk......

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:00

Ik heb het gister allemaal zien gebeuren.

Dat paard zette eigenlijk te vroeg af en nam een gigantische sprong om vervolgens met het achterbeen ergens te blijven hangen(of sloeg ie uit?)
Daar ging het dus fout.

Ik vond het best een nare val en toen ie bleef liggen dacht ik in eerste instantie dat ie wat met de nek had..maar op de herhaling zag ik die achterbenen ook erg raar vallen.

Het is diep triest ondanks dat de veiligheids maatregelen steeds beter worden. Het Olympisch parcours was in principe helemaal niet zwaar. Het was zo aangepast dat iedereen het kon nemen.

Het is nu op de spelen maar als ik dan denk hoeveel paarden in het dagelijks leven verongelukken of kapot gereden worden...ja dan wordt het leed wel iets verzacht.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:15

Dit is een ramp. Ik heb de val op televisie gezien. hetzelfde as Cowgirl. Ik ben er kapot van!!! En de dag ervoor liep het paard nog een mooie dressuurproef!!! Ik ben fan voor de belgen en ben zellef belg dus dit vind ik vreselijk!!! Dat er geen ongelukken meer mogen gebeuren!

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:16

Wat erg.. Boos!
Echt triest als zoiets gebeurd..
Mag je mee doen aan de olympische spelen..
Krijgt je paard een spuitje..
Nou ik wens die man iig sterkte Lachen

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:17

dat heb je met belgen he Tong uitsteken :J