paard overleden door val tijdens olympische spelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renatuh
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:54

Mybe= eventing wel wat gevaarlijker dan een andere tak maar er kan in elke tak van de paardensport wel wat gebeuren...zelfs in de wei,in de stal,in de trailer noem maar op!!! Maar als je een OS rijdt dan weet je wel waar je mee bezig bent en je paar dowk wel...die hebben zoveel ervaring...Ze zijn waarschijnlijk in de M ofsow begonnen en zijn langzaam aan opgeklommen naar het hoogste wat er is....dat duurt wel enkele jaren en in id ejaren krijgen paard en ruiter steeds meer ervaring. Joris heeft al eerder een OS gereden en EK dus ervaring genoeg! Hij heeft wel meerdere paarden en ook niet altijd de gamkkelijkste en de beste paarden weet ik zelf van hem...wij zijn met hem mee geweest na het EK en daar reed hij een paard wat zeker niet het beste springpaard was van de eventing maar hij kwam toch zonder problemen door de cross...hij werd zelfs 15e!!! Dus ervaring genoeg...en verstand zeker weten! wij gaan elk jaar naar het NIC in zuidlaren...een paar jaar geleden viel Piet Raijmakers owk in de barrage en dat was zow slecht afgelopen dat het paard na 3 maand ongeveer owk noest worden ingeslapen...en ik denk dat dat paard in 3 maand veel meer pijn heeft moeten lijden dan dat Over and Over heeft gehad!!!

Renatuh
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 10:57

Sylleke schreef:
jaja, inderdaad.
Paarden berijden is niet natuurlijk, eventing is gevaarlijk, springen is gevaarlijk, dressuur is gevaarlijk, je paard op de wei zetten is gevaarlijk,...

Zoals ik al eens zei: Ga allemaal maar vlug fietsrijden, laat je paardje maar lekker in het bos hollen... >;)

Ik volg de discussie nog steeds, maar vind het gewoon ronduit belachelijk dat mensne die niets van Eventing afweten zo zitten afgeven op Eventing.

Ik zelf ken er ook niets of weinig van, maar ik vind het gewoon even gevaarlijk of even ongevaarlijk (is maar hoe je hetbekijkt Knipoog ) als de rest.


Helemaal mee eens *LOL* Ze moeteen eerst eens komen kijken...dan weten ze pas hoe leuk de paarden het vinden...ze lopen lang niet zow erg te protesteren met de staart als sommige dressurpparden en hebben vaakk altijd de oortjes na voren!!! *LOL*

Jude_pink
Berichten: 29
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 11:41

jeej! wat erg!!
erg spijtig voor de belgen, ik vind dit ook geen leuk onderdeel van de paardensport. mja
hoop dat er nooit zoiets gebeurt bij mij!!

Jude

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:59

tja dat ene paard is idd afgevoerd. Maar dat was niet het paard wat door de hindernis heen geklapt is. Dit paard kwam gewoon verkerd terecht. En dan is het dus idd weer zo dat bij elke vorm van paardensport er iets l*lligs mis kan gaan. Dit had ook bij de eventing kunnen gebeuren, en dan was (dit keer onterecht) weer een heisa geweest over hoe gevaarlijk het wel niet is. Maar die andere die door de hindernis heen geklapt is mankeert niks meer. Dat was geloof ik een duitser. En idd bij de eventing was de hinderis lager geweest en had ie misschien wel en goed gesprongen.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 20:49

sherwood"]
tja dat ene paard is idd afgevoerd. Maar dat was niet het paard wat door de hindernis heen geklapt is. Dit paard kwam gewoon verkerd terecht. En dan is het dus idd weer zo dat bij elke vorm van paardensport er iets l*lligs mis kan gaan. Dit had ook bij de eventing kunnen gebeuren, en dan was (dit keer onterecht) weer een heisa geweest over hoe gevaarlijk het wel niet is. Maar die andere die door de hindernis heen geklapt is mankeert niks meer. Dat was geloof ik een duitser. En idd bij de eventing was de hinderis lager geweest en had ie misschien wel en goed gesprongen.
[/quote]

Ah, ja ik wist dat er iets was met twee paarden, maar wist het niet precies...

Vandaag is alles tenminste eens goed gegaan bij de Jumping Lachen .
Nou ja, buiten het feit dan dat we geen medaille hebben Tong uitsteken

[quote="Renatuh schreef:
ze lopen lang niet zow erg te protesteren met de staart als sommige dressurpparden en hebben vaakk altijd de oortjes na voren!!! *LOL*


Dat weet ik niet Lachen, maar in elk geval zie je bij Jumping ook héél wat proteststaartjes...

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:07

oei hebben jullie dat ook gezien gisteren? Bij de jump off kwam dat amerikaanse paard verkeerd terecht, en is afgevoerd! Op het duitse net vertelde ze dat de vorige die afgevoerd werd een afgescheurde pees had! Tjee da's niet niks. En dat gebeurd dus kennelijk meer bij springen dan bij de eventing. Ik bedoel bij springen moeten ze zeker bij de jump off veel korter wenden na de sprong, en dat maakt dat ze sneller verkeerd terecht komen. Hmmmm weer iets om even goed over na te denken.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 10:59

sherwood schreef:
oei hebben jullie dat ook gezien gisteren? Bij de jump off kwam dat amerikaanse paard verkeerd terecht, en is afgevoerd! Op het duitse net vertelde ze dat de vorige die afgevoerd werd een afgescheurde pees had! Tjee da's niet niks. En dat gebeurd dus kennelijk meer bij springen dan bij de eventing. Ik bedoel bij springen moeten ze zeker bij de jump off veel korter wenden na de sprong, en dat maakt dat ze sneller verkeerd terecht komen. Hmmmm weer iets om even goed over na te denken.

Dat paardje was flink kreupel..

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:18

Wat verschrikkelijk!!!! Spring dat paard want anders heb ik het paard nog op tv gezien!!

Lemonlover
Berichten: 77
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 21:20

Ze zeiden ook al dat de hindernissen heel hoog waren en dat het een moeilijke concour was!!! der waren ook al andere paarden kreupel... echt erg!!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 12:04

euh had je het nou over dat overleden paard, of over de bovenstaande?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 15:12

Wat ene verhaaltejs allemaal. Over de dood van OAO hem ik toch wel een heel andere versie te horen gekregen. De fout zou gelegen hebben bij de artsen. ze haden een plat en spillen met vijzen in zn dijbij aangebracht, maar deze vijzen en spillen zijn losgekomen en de plaat schoot daardoor los dat opnieuw een beenbreuk veroorzaakte. Deze vijzen zaten dus niet vast genoeg...

Over de eventing... Tjach iedereen zn eigen mening. ik ben van Waregem de eventing stad voor mij er worden er laat ik es tellen...2 in nokere(das waregem)dit jaar ook 2 in anzegem (buurtgemeente van waregem) en 1 in waregem zelf. de dessuur en springonderdelen avn deze 5 eventings worden wel altijd in waregem bereden dus daar weet ik alles van. En ik kan je vertellen de pardjes er gewoon naar toe leven om te mogen crossen. Eerst showen ze hun lenigheid, dan hun sprongkracht en daarna in de cross hun conditie en vermogen. in de andere onderdelen doen ze dat natuurlijk ook.

Ik heb van alle sporten zo al ene beetje gesnoept. Bij ons is de manege hel veelzijdig in alle paardensporten, Ze doen er aan eventing, jumping, dressuur, mennen, darverij, rennen,... en ik alle deze wedstrijdne die ik egzien heb van deze sporten heb ik al zware en niet zware ongelukken gezien met allerei verschillende aflopen voor de paarden en ruiters. Op een winter jumping in de 110 is een meisje onder haar paard terecht gekomen het paard viel en zij ook, gewoon omdat het paard verkeerd landde. In de dressuur sloeg een paard zn achterbeen keihard tegen zn ander been waardoor het brak, het paard viel en kon niet meer bewegen. draverij heb ik nog geen ongeval geweten of gezien maar dat is ook niet 100% veilig, elke dag zie ik dravers op de renbaan toertjes draven. rennen daar kent iedereen wel griezelverhaaltjes van. en NATUULIJK OVER DE EVENTING zijn er verhaaltjes, keb er al zien gebeuren voor mn ogen en dan denkje wel effe anders maar als ik dna were kijk naar de vele mooie kanten voor eventing vergeet ik ze derect. Nergens is de sfeer beter dna op een eventing wedstrijd, je moet het gewoon mee maken voor je kan oordelen.

Binnen kort is het Waregem koerse, wat zullen er dan weer verhaaltjes opstuiven over schaf het af dit en dat. en daarna is het CIC*** in anzegem wta zullen we dan weer alemaal niet te horen krijgen, maar over de vriendschappen en de goede fantasische sfeer hoor je niets. De sfeer daalt natuurlijk met vele procenten wnr er en ongeluk gebeurt ma dan komt het gevoel van dat iedereen er voor je is op zo een wedstridj wnat iedereen gaat je steunen, en echte broedergemeenschap. terwijl dressuur wordt afgeschilderd als jaloerse sport, waar iedereen voor zich rijd. Ik zeg niet dat het waar is, iedere sport geeft zo zn naam en status

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:17

T is toch wat Scheve mond
Heel veel sterkte voor de ruiter Ach gut

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:12

hey Lubbie,

ben het helemaal met je eens. heb waregem al 3 jaar gereden en anzegem al 1 jaar,nokere ben ik al 3 jaar komen supporteren,men paardje heeft er wel al gelopen maar dan zonder mij. dit jaar ben ik ook actief in anzegem. OK dan! hele mooie cross !!! wie kan moet zeker komen kijken,het is de moeite en dan zul je meteen zien hoe wijs de paardjes het crossen wel vinden

vind het wel erg moest het waar zijn wat jij hebt gehoord over de dierenartsen dit kan toch echt niet en dan maar zeggen dat het allemaal door de val tijdens de eventing was. niet moeilijk dat iedereen er dan slecht gaat over denken (want het is helemaal ni zo,ach ja dat is mijn mening eh)

Laura_Jarin
Berichten: 53
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:35

Het is verschrikkelijk wat er met deze combinatie is gebeurt. Ik ben erg geschrokken. Maar dit kan iedereen overkomen. Het is niet zo dat de eventing een verschrikkelijk onderdeel is bij de paardensport. Het is zelfs zo dat paarden liever een eventing parcours springen dan een gewoon parcours. Paarden springen dit liever omdat het materiaal natuurlijk is. Ze hebben er ook meer plezier is. Maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Je kunt het helaas ook niet tegengaan.

groetjes laura

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:37

Ohh wat erg zeg!!! Verdrietig

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 15:34

Laura_Jarin schreef:
Maar dit kan iedereen overkomen. Het is niet zo dat de eventing een verschrikkelijk onderdeel is bij de paardensport. Het is zelfs zo dat paarden liever een eventing parcours springen dan een gewoon parcours. Paarden springen dit liever omdat het materiaal natuurlijk is. Ze hebben er ook meer plezier is. Maar zulke dingen gebeuren nou eenmaal. Je kunt het helaas ook niet tegengaan.


OK dan!