paard overleden door val tijdens olympische spelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
safari
Berichten: 54
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:32

Inderdaad erg jammer voor het paard! Het zal je maar gebeuren..... Huilen
Maar de reacties over de onveiligheid van de sport vind ik onzin.
Weten jullie wel hoeveel mensen jaarlijks hun paard de vernieling in rijden in de basissport? Of hoeveel paarden een verwaarloosdleven lijden. Verward
Er word de laatste jaren van alles gedaan om de Cross hindernissen veiliger te maken. Die paarden vinden het geweldig en hebben een goed leven vind ik! Knipoog

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:03

Ook ik ben geen voorstander van deze sport. Ik zie het wel eens op tv, maar als ik dan zie wat voor oneerlijke hindernissen die dieren moeten nemen: schandalig. Maar buiten het gevaar voor het paard is er ook een groter risico voor de ruiter. In 2000 alleen al zijn er 6 doden te betreuren. Ik heb wat interessante linkjes gevonden die rondom eventing gaan.
http://www.horsemagazine.com/CLINIC/EVENTING_IN_CRISIS/eventing_crisis.htm
http://www.rirdc.gov.au/reports/HOR/02-082.pdf
http://www.pinfever.com/patti/ashsite/RIDE/ridevnt.htm
http://www.hsi.org.au/news_library_events/fact_sheets/F0024.htm

Een stukje uit de laatste zegt voor mij meer dan genoeg:
Citaat:
Unfortunately throughout the history of three day eventing horses have died and have been seriously injured in the name of entertainment and sport. HSI is opposed to three day eventing in its current form because we believe it places unreasonable and unnecessary tests of endurance, strength and agility on the horses.

It is dangerous to horses for several reasons: Weather conditions, exhaustion, the design and length of the cross country course, speed requirements, rider error and much more all contribute to severe, even deadly falls of both horse and rider. Most injuries and accidents take place in the last phase of this test, the cross country course. Horses must jump complex obstacles over a twisting, often hilly course of several kilometres within a specific time period. The obstacles are solid and unyielding. Many are designed to be technically difficult and confuse the horse about what is required.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:11

Bovenstaande geld inderdaad voor paarden en mensen die geen ervaring hebben in de militarysport.Zonder een degelijke traing en conditie van paard en ruiter is het inderdaad gevaarlijk,net als elke tak van de paardensport,maar Joris wist écht wel waar hij mee bezig was en dit is gewoon een ongelukkige val.Jezus ,ik vind hier nogal veel "pennymeisjes" in dit topic zitten...

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:14

Jolande schreef:
Ook ik ben geen voorstander van deze sport. Ik zie het wel eens op tv, maar als ik dan zie wat voor oneerlijke hindernissen die dieren moeten nemen: schandalig. Maar buiten het gevaar voor het paard is er ook een groter risico voor de ruiter. In 2000 alleen al zijn er 6 doden te betreuren. Ik heb wat interessante linkjes gevonden die rondom eventing gaan.
http://www.horsemagazine.com/CLINIC/EVENTING_IN_CRISIS/eventing_crisis.htm
http://www.rirdc.gov.au/reports/HOR/02-082.pdf
http://www.pinfever.com/patti/ashsite/RIDE/ridevnt.htm
http://www.hsi.org.au/news_library_events/fact_sheets/F0024.htm

Een stukje uit de laatste zegt voor mij meer dan genoeg:


Is dit nu een eigen mening, of neem je puur een mening van iemand andersover . IK vraag je, je mening niet op dit soort dingen te baseren, maar zelf een mening te vormen door eens naar een wedstrijd te komen kijken.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:15

MeiaLuna schreef:
Bovenstaande geld inderdaad voor paarden en mensen die geen ervaring hebben in de militarysport.Zonder een degelijke traing en conditie van paard en ruiter is het inderdaad gevaarlijk,net als elke tak van de paardensport,maar Joris wist écht wel waar hij mee bezig was en dit is gewoon een ongelukkige val.Jezus ,ik vind hier nogal veel "pennymeisjes" in dit topic zitten...

Ik kende de ruiter niet persoonlijk, maar natuurlijk op dat niveau, na al vele crossen te hebben uitgereden, weet de ruiter harstikke goed waar hij mee bezig is.. Het is gewoon domme pech.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:19

Jolande schreef:
Ook ik ben geen voorstander van deze sport. Ik zie het wel eens op tv, maar als ik dan zie wat voor oneerlijke hindernissen die dieren moeten nemen: schandalig. Maar buiten het gevaar voor het paard is er ook een groter risico voor de ruiter. In 2000 alleen al zijn er 6 doden te betreuren. Ik heb wat interessante linkjes gevonden die rondom eventing gaan.
http://www.horsemagazine.com/CLINIC/EVENTING_IN_CRISIS/eventing_crisis.htm
http://www.rirdc.gov.au/reports/HOR/02-082.pdf
http://www.pinfever.com/patti/ashsite/RIDE/ridevnt.htm
http://www.hsi.org.au/news_library_events/fact_sheets/F0024.htm

Een stukje uit de laatste zegt voor mij meer dan genoeg:


Maar je weet geen situatie rondom die doden.
Stel jij denkt dat je super kunt rijden, en je neemt een ontzettend hete hengst mee naar een cross, maar zelf heb je nog nooit gecrosst. Maar omdat het zo makkelijk lijkt, pak je gelijk het zwaarste niveau. Grote kans dat je dan verongelukt. Dan is het toch niet de schuld van de eventing, maar puur van de ruiter. Als je hetzelfde zou doen met springen, zou je misschein oook verongelukken.

Je weet geen situatie om de ongevallen heen, waren het topsporters of amateurs? en al dat soort dingen

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:01

Ik denk dat deze vorm van sport erg gevaarlijk is. Dat neemt niet weg dat er ook met andere vormen van paardensport ernstige ongelukken voor komen. Bij het springen zijn er ook paarden over de kop gegaan, en ook met de dressuur is het soms een paard wat te veel geworden. Maar wat mij steekt bij de eventing is het vragen om problemen. Bij het springen zijn de hindernissen niet vast, dus is de kans op een ernstig ongeluk gering. Bij de eventing is het muurvast, dus geen enkele kans voor het paard, als hij de hindernis niet goed neemt. Het blijven beesten, en geen machines, de kans dat ze fouten maken is er dus altijd. Moet je dan oogkleppen opzetten en alleen maar kijken naar dat gene wat goed is gegaan? Ik denk dat dat niet reeel is. Tuurlijk zijn er genoeg ruiters die hun paarden goed sturen en geen ongelukken maken, maar ook dat wil niet alles zeggen. Het is menselijk om fouten te maken, en helaas is dat in deze tak van paardensport niet geoorloofd. Dat vind ik niet te versmaden.
Wat betreft de hitte en de lengte van het parcours, daar heb ik niet zo'n boodschap aan. De ruiters en de paarden zijn goed getrained en kunnen dat heus wel aan op die punten. Daar moet je niet op beoordelen. Immers de dressuur paarden hebben het ook zwaar, en de spring paarden ook. Ieder z'n gebied. Dat een springpaard het eventing niet uit zal houden wil niet zeggen dat het parcours veel te zwaar is.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:10

wat nou oneerlijke hindernissen?! weet je wat pas oneerlijk is, mensen die hun paarden het plezier van de cross niet gunnen omdat ze zelf het lef er niet voor hebben!!! een normale hindernis in de cross is niet hoger, moeilijker of zwaarder voor een paard dan een hindernis in een springparcours. En daarbij een boomstam is toch veel natuurlijker voor een paard dan en paars met gele stippen hindernis in een parcours. daar weigeren ze eerder voor dan voor een boomstam. ik heb stage gelopen bij alice naber lozeman en die weet bijvoorbeeld echt wat ze doet. het geeft altijd mensen die niet weten waarmee ze bezig zijn en dat is niet alleen met Eventing. ook bij dressuur, western, voltige, weet ik veel waar nog meer bij!!!! Dus mensen als je nog nooit een cross gereden hebt of gezien hebt (live) lul niet zo dom!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:24

Anzjuhlaa schreef:
wat nou oneerlijke hindernissen?! weet je wat pas oneerlijk is, mensen die hun paarden het plezier van de cross niet gunnen omdat ze zelf het lef er niet voor hebben!!! een normale hindernis in de cross is niet hoger, moeilijker of zwaarder voor een paard dan een hindernis in een springparcours. En daarbij een boomstam is toch veel natuurlijker voor een paard dan en paars met gele stippen hindernis in een parcours. daar weigeren ze eerder voor dan voor een boomstam. ik heb stage gelopen bij alice naber lozeman en die weet bijvoorbeeld echt wat ze doet. het geeft altijd mensen die niet weten waarmee ze bezig zijn en dat is niet alleen met Eventing. ook bij dressuur, western, voltige, weet ik veel waar nog meer bij!!!! Dus mensen als je nog nooit een cross gereden hebt of gezien hebt (live) banketstaaf niet zo dom!

O mijn god wat een l*l verhaal! Hoezo in hemelsnaam zou een boomstam beter te springen zijn dan een normale hindernis, omdat het "veel natuurlijker is". Meisje als je werkelijk niks beters te melden hebt, meld dan niks. Het gaat hier namelijk niet om of de mensen hun paard de lol niet gunnen, die zijn er genoeg. Het gaat hier om het feit dat de hindernissen vast liggen en de kans op ongelukken dus erg groot is, en dat dat vragen om problemen is. Niemand die het heeft over lol of geen lol voor je paard. Tuurlijk vinden de paarden het leuk! Elk paard geniet van een bosrit, en nog veel meer als ze mogen crossen, maar dat neemt toch het gevaar niet weg!
je zegt ook dat de hindernissen niet hoger zijn dan van een springparcours. Klopt, maar nogmaals die kunnen de paarden feitelijk op elke hoogte nemen die ze uitkomt. Ofwel als het niet uitkomt zou hij nog door de hindernos heen kunnen lopen, hoe zie jij dat gebeuren bij een boomstam?
en het weigeren voor een hindernis met paars met gele stippen is niet aan de orde, de paarden die op dat niveau springen gaan er gewoon overheen, of ie nou paars met gele stippen is, of rood met groene strepen. Een boomstam weigeren ze minder? nou als jij het zegt. Maar is dat per defenitie beter dan?

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:26

Ik vind hier de voorstanders van eventing (military) wel erg overdreven reageren moet ik zeggen! Ik mag toch gewoon mijn mening geven? Ik heb die linkjes alleen ter onderbouwing van mijn eigen mening er bij gezet en om een paar facts of life te noemen. Het is gewoon een feit dat er jaarlijks paarden afgemaakt moeten worden na of tijdens een military wedstrijd. En wat dan het niveau is laat ik in het midden want dat is niet van belang. Zodra iemand dit gaat doen, nemen ze het risico, welk nivo ook. Tuurlijk hebben andere takken van sport ook risico's, maar ik denk dat het risico voor een paard tijdens een dressuurproef aanzienlijk kleiner is dan tijdens een cross country, daar zal een ieder het hier toch mee eens zijn hoop ik! En dan heb ik het niet over een verstapping, maar gewoon door het hogere risico's dat zo'n parcours met zich mee brengt. En nou kunnen mensen natuurlijk hier hun kop in het zand steken, maar als je een beetje op internet rondsurft, dan kun je lezen dat de veiligheid van eventing ook bij officiele (eventing)instanties een giga aandachtspunt is, dat risico's voor paard en ruiter de afgelopen jaren gestegen zijn evenals het aantal ongevallen mede door een nieuwe regelgeving en dat ze zelfs vrezen dat ze uit de OS gezet worden. Dus men kan hier blijven neerzetten dat het onzin is, maar als de werkelijke kenners aan de top hierover nadenken, dan ga er maar vanuit dat het ook zo is.

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:29

Ja,hoor een paard kan "gewoon" door een hinderis heen lopen in een springparcour...ik zou niet graag te gevolgen van rondvliegende balken van 5-10kg rond een paard zijn hoofd zien...heeel ongevaarlijk,ja hoor...

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:00

patsur"]
Super saaie voltige?? halleluja, ik zit zelf op voltige en heb er veel lol in. Je kunt het zowel individuel als in een team doen! Je kunt de meets spectaculaire dingen doen op een goed paard, salto's staan op de kont, onder z'n buik hangen, egt alles wat je maar kan bedenken. en dan durf jij te zeggen dat het supersaai is?? Heb je het ooit wel eens gezien dan??
[/quote]

Sorrie hoor, ik ben wel voldoen geinformeerd over deze sport. Ik heb het ook al meerder malen gezien. Het is misschien leuk om te doen maar ik vind het is een DRAAK om naar te kijken.

Maar weer terug naar het onderwerp, Ik denk dat deze quote het perfect samenvat.

[quote="jolande schreef:
En nou kunnen mensen natuurlijk hier hun kop in het zand steken, maar als je een beetje op internet rondsurft, dan kun je lezen dat de veiligheid van eventing ook bij officiele (eventing)instanties een giga aandachtspunt is, dat risico's voor paard en ruiter de afgelopen jaren gestegen zijn evenals het aantal ongevallen mede door een nieuwe regelgeving en dat ze zelfs vrezen dat ze uit de OS gezet worden. Dus men kan hier blijven neerzetten dat het onzin is, maar als de werkelijke kenners aan de top hierover nadenken, dan ga er maar vanuit dat het ook zo is.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:17

sherwood schreef:
Ik denk dat deze vorm van sport erg gevaarlijk is. Dat neemt niet weg dat er ook met andere vormen van paardensport ernstige ongelukken voor komen. Bij het springen zijn er ook paarden over de kop gegaan, en ook met de dressuur is het soms een paard wat te veel geworden. Maar wat mij steekt bij de eventing is het vragen om problemen. Bij het springen zijn de hindernissen niet vast, dus is de kans op een ernstig ongeluk gering. Bij de eventing is het muurvast, dus geen enkele kans voor het paard, als hij de hindernis niet goed neemt. Het blijven beesten, en geen machines, de kans dat ze fouten maken is er dus altijd. Moet je dan oogkleppen opzetten en alleen maar kijken naar dat gene wat goed is gegaan? Ik denk dat dat niet reeel is. Tuurlijk zijn er genoeg ruiters die hun paarden goed sturen en geen ongelukken maken, maar ook dat wil niet alles zeggen. Het is menselijk om fouten te maken, en helaas is dat in deze tak van paardensport niet geoorloofd. Dat vind ik niet te versmaden.
Wat betreft de hitte en de lengte van het parcours, daar heb ik niet zo'n boodschap aan. De ruiters en de paarden zijn goed getrained en kunnen dat heus wel aan op die punten. Daar moet je niet op beoordelen. Immers de dressuur paarden hebben het ook zwaar, en de spring paarden ook. Ieder z'n gebied. Dat een springpaard het eventing niet uit zal houden wil niet zeggen dat het parcours veel te zwaar is.


Als een paard verkeerd uit komt, komt hij tegen de bovenste breekboom aan, en dan niks, dan breekt die (soort)boom.

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:25

Citaat:
O mijn god wat een l*l verhaal! Hoezo in hemelsnaam zou een boomstam beter te springen zijn dan een normale hindernis, omdat het "veel natuurlijker is". Meisje als je werkelijk niks beters te melden hebt, meld dan niks. Het gaat hier namelijk niet om of de mensen hun paard de lol niet gunnen, die zijn er genoeg. Het gaat hier om het feit dat de hindernissen vast liggen en de kans op ongelukken dus erg groot is, en dat dat vragen om problemen is. Niemand die het heeft over lol of geen lol voor je paard. Tuurlijk vinden de paarden het leuk! Elk paard geniet van een bosrit, en nog veel meer als ze mogen crossen, maar dat neemt toch het gevaar niet weg!
je zegt ook dat de hindernissen niet hoger zijn dan van een springparcours. Klopt, maar nogmaals die kunnen de paarden feitelijk op elke hoogte nemen die ze uitkomt. Ofwel als het niet uitkomt zou hij nog door de hindernos heen kunnen lopen, hoe zie jij dat gebeuren bij een boomstam?
en het weigeren voor een hindernis met paars met gele stippen is niet aan de orde, de paarden die op dat niveau springen gaan er gewoon overheen, of ie nou paars met gele stippen is, of rood met groene strepen. Een boomstam weigeren ze minder? nou als jij het zegt. Maar is dat per defenitie beter dan?



Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:31

Diegene die al wel eens gecrost hebben, en zeggen dat het gevaarlijk is, okeey zo'n mening respecteer ik.

Ik zeg toch ook niet, autorijden is gevaarlijk terwijl ik nog nooit in een auto heb gereden.

marjoke

Berichten: 3559
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: OUD-TURNHOUT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 12:50

ik heb er van gehoord !!
en het ook op tv gezien en ik heb het zien gebeuren!!! Huilen Huilen Boos! (op tv)
ik woon in belgië daarom...
het was echt vreselijk en die hindernissen zijn gewoon TE Boos!

MeiaLuna

Berichten: 1211
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Aalst(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:01

De hindernissen zijn té??Wat verwacht je dan op de OS?Dat ze over kruisjes van 30cm wippen?Die paarden worden daar 4jaar lang naartoe getraind,Dus die weten perfecr hoe ze zo'n hindernis moeten nemen(de ruiter natuurlijk ook).Een ongeluk schuilt in een klein hoekje

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:11

marjoke schreef:
ik heb er van gehoord !!
en het ook op tv gezien en ik heb het zien gebeuren!!! Huilen Huilen Boos! (op tv)
ik woon in belgië daarom...
het was echt vreselijk en die hindernissen zijn gewoon TE Boos!

als de hindernissen te zwaar waren, zouden er veel meer ongelukken zijn gebeurt.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:17

sherwood schreef:
O mijn god wat een l*l verhaal! Hoezo in hemelsnaam zou een boomstam beter te springen zijn dan een normale hindernis, omdat het "veel natuurlijker is". Meisje als je werkelijk niks beters te melden hebt, meld dan niks. Het gaat hier namelijk niet om of de mensen hun paard de lol niet gunnen, die zijn er genoeg. Het gaat hier om het feit dat de hindernissen vast liggen en de kans op ongelukken dus erg groot is, en dat dat vragen om problemen is. Niemand die het heeft over lol of geen lol voor je paard. Tuurlijk vinden de paarden het leuk! Elk paard geniet van een bosrit, en nog veel meer als ze mogen crossen, maar dat neemt toch het gevaar niet weg!
je zegt ook dat de hindernissen niet hoger zijn dan van een springparcours. Klopt, maar nogmaals die kunnen de paarden feitelijk op elke hoogte nemen die ze uitkomt. Ofwel als het niet uitkomt zou hij nog door de hindernos heen kunnen lopen, hoe zie jij dat gebeuren bij een boomstam?
en het weigeren voor een hindernis met paars met gele stippen is niet aan de orde, de paarden die op dat niveau springen gaan er gewoon overheen, of ie nou paars met gele stippen is, of rood met groene strepen. Een boomstam weigeren ze minder? nou als jij het zegt. Maar is dat per defenitie beter dan?


ik denk dat nog nooit iets hebt gehoord over de natuur van een paard. er staan geen roos met groene strepen hindernissen in de natuurlijke leefomgeving van het paard. Zo bedoelde ik dat. en als jij niks van eventing af weet denk ook maar beter dat jij geen reactie moet plaatsen. Als iemand zijn menig nog niet mag uiten... Boos! . En daarbij heb je al eens gehoord van een breekboom??? vast niet! Als je hier alleen maar bent om mensen de grond in te jassen.... echt dom

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:40

Wat mij opvalt is dat alle tegenstanders hier springen veiliger vinden.
Ik vind de losliggende balken juist een aspect wat het springen helemaal niet zo veilig maakt!!
En als je je ogen opentrekt en ook eens gaat neuzen achter dodelijke ongelukken bij het springen, zal je er volgens mij ongeveer evenveel tegenkomen als bij eventing, als het al niet meer is.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:21

dat is dus precies wat ik ook al zei. Bij elke tak van paarden sprot is er een gevaar. Ook bij het springen zijn er ongelukken gebeurd, dat zei ik ook al. Niks is echt veilig, maar het is vragen om problemen als je de hindernissen vast legd. Ja de rondvliegende balken zijn natuurlijk ook niet alles, ze kunnen tussen de benen komen, en daar word je ook niet blij van. Maar alles beter dan over de kop slaan, waarbij je paard iets breekt, toch?
De reactie van anzjuhlaa vind ik ronduit kinderachtig! De aanwezigheid van de breekboom is natuurlijk al een goed streven, maar ook die ligt niet los, maar breekt dus. Ook niet de allerbeste oplossing. Ik pleit voor een losliggende balk boven elke hindernis. Ookal staat de rest er onder vast, de bovenste wordt toch met regelmaat aangeraakt, en kan er dan dus afvallen. Bij sommige sprongen is dit natuurlijk onmogelijk, maar het is een begin.
Ik denk dat anzjuhlaa niet veel meer weet dan ze heeft geleerd op haar stage, en veel mensen hebben dan accuut oogkleppen op. Wat ze daar is geleerd, is gospel, en de rest is onzin. Gelukkig ben ik in het bezig van een wat bredere kijk. En mensen de grond in jassen? nee dat is niks voor mij, alleen als ze onterecht commetaar geven, dan krijgen ze van mij meestal de wind van voren. Wel even reeel blijven dus.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 16:55

lieve sherwood, ik denk dat jij het helemaal verkeerd ziet, je trekt nu WEER een conclusie zonder er verder iets van te weten. ik weet niet op welk niveau jij rijdt, maar ik rij Mdressuur, Z springe en M SGW. en ik heb niet alleen bij alice stage gelopen, ook bij emile hendrix, tineke bartels, anky v grunsven, zangersheide, emile voest en zelfs bij een stierenvechter in portugal. ik heb alles zo´n beetje gezien dus een brede kijk heb ik dacht ik wel... maar ja al deze mensen hebben mij toch niks geleerd. meisje, ik rij verschillende paarden in en iedere is te spreken over mijn gouden middenweg tussen paardvriendelijk en prestatie!
ieder heeft zijn eigen mening en die respecteer ik ook, maar trek geen conclusie als geen benul hebt van de rest erom heen!
een gelukkig paard is een paard wat plezier heeft in z´n werk. Voor het ene paard is dat sgw en voor t ander paard voltige.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:25

Vanmiddag was er een intervieuw met karin donckers op radio Donna.Het paard heeft zijn kniegewricht gestoten tegen de hindernis kwam daardoor na de hindernis slecht te recht en kon toen op dat moment terug recht staan ,wel bleek dat er een stukje bot van zijn gewricht was afgebroken dat is in Athene ter plekke geöpereerd.Die operatie is ook goedgegaan waarna het paard naar de recovery room is gebracht daar is hij gaan proberen te staan en in een onverwacht moment is hij daarbij uitgegleden en heeft opnieuw een breuk aan het zelfde been opgelopen waarna er besloten is het paard inte laten slapen.De belgische paarden waren in Duitsland al geland en nu met de vrachtwagen onderweg naar hun eigen stalletjes.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:51

Jetta schreef:
Eventing is de laatste jaren veel veiliger geworden. Er zijn nieuwe, lichtere materialen om hindernissen mee te bouwen, er zijn nieuwe technieken en er zijn strengere regels, zowel voor hindernisbouw als voor deelnemers. Eventing is niet gevaarlijker dan laten we zeggen ... voetbal.
Laten we niet in paniek raken. Eventing is de sport die het paard in al zijn talenten laat zien, prachtig!



Voor we het weer over onveilige hindernissen gaan hebben...En, heb je zelf al eens gekeken hoe een eventing hindernis in elkaar zit?Eventing is eerlijke sport, er is alleen een ernstig ongeluk gebeurd, daar zijn we het over eens. Dat is inderdaad vreselijk, maar laten we het wel binnen de proporties houden. Er zijn veel ergere dingen op de wereld.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:11

Anzjuhlaa schreef:
lieve sherwood, ik denk dat jij het helemaal verkeerd ziet, je trekt nu WEER een conclusie zonder er verder iets van te weten. ik weet niet op welk niveau jij rijdt, maar ik rij Mdressuur, Z springe en M SGW. en ik heb niet alleen bij alice stage gelopen, ook bij emile hendrix, tineke bartels, anky v grunsven, zangersheide, emile voest en zelfs bij een stierenvechter in portugal. ik heb alles zo´n beetje gezien dus een brede kijk heb ik dacht ik wel... maar ja al deze mensen hebben mij toch niks geleerd. meisje, ik rij verschillende paarden in en iedere is te spreken over mijn gouden middenweg tussen paardvriendelijk en prestatie!
ieder heeft zijn eigen mening en die respecteer ik ook, maar trek geen conclusie als geen benul hebt van de rest erom heen!
een gelukkig paard is een paard wat plezier heeft in z´n werk. Voor het ene paard is dat sgw en voor t ander paard voltige.

uhuh. niet direct geloofwaardig. ook zeker niet gezien je eigen profiel....
Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat niet om wat jij allemaal hebt gedaan, of wat ik wel niet kan. Mijn prestaties en stages en opleidingen doen er even niet toe. Ik ga er dan ook zeker niet mee lopen rond strooien.
Je blijft dus bij je eigen beslissing dat eventing dus niks gevaarlijker is dan springen voltige en dressuur? Noem dat een ruime blik..
Ook jetta schrijft er zijn ergere dingen op de wereld. Tuurlijk heeft ze 100% gelijk in, maar dat is nog geen reden om een hindernis neer te zetten waar geen fout bij gemaakt mag worden, omdat dan het paard en de ruiter wel eens ernstig gewond kunnen raken. Het is idd veel veiliger geworden, maar imo kan het nog veel veiliger.
bv wat zou er zijn gebeurd als 1 van de paarden die boten in het water niet goed had genomen. Dat vond ik een heftige hindernis. Ik moet er toch niet aan denken eigenlijk. Misscjien ben ik dan een watje, maar ik ben wel zuinig op mijn paarden.