Wie lust wat paardenmelk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:50


Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:58

In nederland heb je er ook!
in Zeeland bijvoorbeeld!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:14

Mijn shetlander geeft al zo lang ik haar heb ( nu 8 jaar) melk. Ik heb het alleen nog nooit echt geproefd... toch maar eens proberen Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:50

Te zoet is ook niet lekker.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:05

Bij ons in Zeeland (dorp Zeeland) is ook een paardenmelkerij , daar ben ik wel eens heengeweest naar een open dag, is wel leuk om een keer heen te gaan!

Mijn merrie heeft een veulen en af en toe na het rijden druppelt ze wel eens, en soms ga ik hem dan ook even melken, zodat het druppelen ophoud, ik en de stalkatjes vinden het goed te drinken Vingers aflikken, alleen je krijgt er zo'n vieze smaak van in je mond (warme melk Scheve mond)

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:48

ben dat daar enkele jaartjes geleden al eens wezen bezoeken te laarne.

toen was er ook een demo van het vlaamse paard.

de melk smaakte me niet, alsook de yoghurt.
ik kon het echt niet drinken.


ze zeggen wel dat het zo gezond is, maar wat geven ze de merries niet om langer melk te produceren? zo gezond is t'ook niet meer hoor. en da's t'jammere der wel aan: geld , geld , geld, ........
maar da's overal.

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:24

Kheb die van mijn shetlander ook eens geproeft
maar lekkr nee,
want ik was lekkr 2 weken ziek daarna Verdrietig whahaha
Dus denk dat het daarvan kwam Verward
Ja ik lus ook geen gewone melk vind ik ook al niet lekker.

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:41

ik heb mijn vorige pony wel eens gemolken di eheeft nooit een veuel gehad maar tog druppelde ze :S
maar heb het nooit op gedronken :S

Shelby

Berichten: 56
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:50

hallo

als er iemand is die in de buurt van lelystad komt of woont en die kan aan paardenmelk komen dan hoor ik het graag
het zou namenlijk heel goed voor rheuma patienten zijn en dat wil ik dan wel eens meemaken omdat ik dat zelf ook heb

ik hoor t graag

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:44

ik ben een keer bij een paarden melkerij geweest daar stonden alleen maar haflingers.

ik vond de melk egt heel vies (lus zowieso al geen melk)en het is kei duur maar wel kei gezond.

kleine

Berichten: 21
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Benschop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:09

Paardenmelk?? Verward Verward Verward Verward

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:33

ja, melk van paarden. Haha!

je hebt ook al ezelinnenmelk en muizenmelk... dat laatste is ietsje duurder Haha!

Saskia31
Berichten: 31
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:05

Ik ben helemaal nbiet zo blij te horen dat paardenmelk zo lekker schijnt te zijn. Het zou vreselijk jammer zijn als paarden straks ook gefokt zouden worden voor hun melkproduktie. Een paard wordt niet voor niets een edel dier genoemd toch?
Grt, Saskia

Nathalie02

Berichten: 2443
Geregistreerd: 30-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 00:12

Ik heb het ook weleens gedronken, zo van de uier in een bekertje.

Vond het best lekker, inderdaad zoet.

Kirstie
Berichten: 103
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:51

ik heb paarden melk nog nooit op maar wel paarden malk pannenkoeken echt lekker moet iedereen een keer probeeren mmmmmmmmm

OK dan!

Kirstie
Berichten: 103
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:51

ik heb paarden melk nog nooit op maar wel paarden melk pannenkoeken echt lekker moet iedereen een keer probeeren mmmmmmmmm

OK dan!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:11

lijkt me heel tof om een keer te proberen... ik ben echt een melkmeut... ik dring alle soorten melk haha Tong uitsteken

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:43

ik heb ook gehoord dat het heel goed voor je is haha mijn tante drinkt het en vroeg of ik wat wou meenemen.. maar ja mijn paard heeft geen veulen....

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 00:16

Ik heb het vandaag geproeft!!!!!
Gewoon een van onze fokmerrie's binnengehaald en een bekertje uit gemolken... Vond het nog niet eens zo slecht...
Gewoon wat wateriger en zoeter als koeienmelk... maar wel lekkerder als koeienmelk Haha!

Chantaljamie

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Faringdon, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 22:42

Ik moet zeggen dat ik het erg lekker vind. Tijdens een uitstapje van school zijn we naar een melkerij onder Nijmegen geweest (in het dorpje Zeeland als ik me niet vergis). Daar mochten we allemaal gewone paardenmelk proeven en ze hadden het ook met een smaakje. Errug lekker moet ik zeggen. Een echte aanrader hoor alleen jammer dat hetniet bepaald goedkoop is.

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 10:42

Ik ga elk jaar op pony kamp naar een paarden melkerij in noord brabant in het plaatsje zeeland. het zijn nrps paarden. er zijn heeeeel veeel veulens en 1 2 3 en 4 jarige paarden. je kunt en mag daar paarden melk drinken. paarden melk smaakt best goed en het is erg goed tegen huid aandoeningen. ik ben erg blij dat ze dit hebben uitgevonden want iemand die ik ken heeft een hele erge huid aandoening en het gaat hier door weg OK dan! *LOL* OK dan! *LOL* OK dan! *LOL* groetjes Franca

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 11:42

Collega van me ging elke keer met de handen in een bakje paardenmelk tegen de exceem. Een kopje per dag kan het veulen wel missen hoor. Ik vind het zelf trouwens ook lekker. (net als verse rauwe koemelk, zo uit de koeltank.... mmmmmmmmmmmmm....) geitenmelk ben ik minder van gecharmeerd, net als schapenmelk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 13:38

Ik vraag me af ,of er ook wel iemand na denkt wat er met al die veulens gebeurt van al die paardefokkerijen, want je denkt toch niet dat ze allemaal een leuk huis vinden.Voor mij is het gewoon weer een manier om voor de zoveelste keer flink geld te verdienen over de rug van dieren.
In brecht is er trouwens ook een grote met belgen en in Lier dacht ik een met haflingers .

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 16:49

heb het nog nooit gedronken eigelijk

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:01

ik wil dit even zeggen over de uitspraak van silvana. het klopt dat de veulens gefokt worden voor de paarden melk ik heb zelf ook gezien dat de veulens hhet er erg goed hebben en echt verkocht worden. de meeste veulens merries worden fok merries en de hengsten ruinen etc gaan in de verkoop ze zijn niet duur hebben inentingen gehad kunnen in gereden worden en zijn heel lief worden wel in een groep op gegroeit en hebben mijlen langen groene gras velden om elke dag op te grazen. ze zijn heel lief. de oudere merries kunnen als ze wat ouder zijn met pensioen ze gaan dan op het weiland met de andere paarden. ook gebeurt het dat ze naar een rust huis gaan. OK dan! OK dan! OK dan! ik vind het echt geweldig dat zo iets bestaat want in ben er eigenlijk wel trots op dat er dieren bestaan die een brouwseltje maken waar mensen een goede reactie op geven tegen bv exeem groetjes franca *LOL*