Hobbyboer (74) verwaarloost bijna 300 dieren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 18:52

Nouvoor de tweede keer, dat die man die arme paarden verwaardeloosd
En ik hoop maar dat ze de paarden niet naar de slachthuis brengen.
Ik hoop dat ze ergens in een goede verblijfplaats terechtkomen. Scheve mond

Romano_lover

Berichten: 136
Geregistreerd: 27-04-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:19

Bloos! Bloos! O, wat verschrikkelijk ik hoop dat die man levenslang krijgt!! Verdrietig Verdrietig Verdrietig Wat voor dieren waren het eigelijk Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Ik vind het echt verschriiklijk

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 21:15

ik denk niet dat die man echt met opzet zijn dieren verwaarloosde, verwacht eerder door de ouderdom ofzo... wel heel sneu, ik hoop dat de dieren zoveel mogelijk een goed tehuis krijgen...

Neeltje34

Berichten: 38
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 22:58

Citaat:
De man bedreigde de controleurs bovendien met een bijl, waarop de politie hem aanhield. De boer is in verzekering gesteld. In het woonhuis troffen de controleurs een vuurwapen aan.


Deze man is dus al helemaal de weg kwijt.

Citaat:
De dieren krijgen een ander onderkomen. De boer had 100 kippen, 70 konijnen, 50 eenden, 25 honden, 25 cavia's en 8 schapen.


O wat zielig voor die beesten,hij had wel een kinderboederij kunnen beginnen.

drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 14:33

er is natuurlijk altijd wel een excuus te vinden, maar dat maakt het er niet anders op, het is en blijft mishandeling, als je je kind in de supermarkt een tik geeft moet je oppassen dat je niet wordt aangeklaagt voor kindermishandeling, voor dieren zou het precies hetzelfde moeten zijn, die hebben namelijk ook recht op een fatsoenlijk leven. ongezcht of de desbetreffende man 74 jaar is

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:22

Naar mijn simpele mening is de familie en zijn directe omgeving, ook een beetje verantwoordelijk. Een oude man kun je niet verbieden dieren te houden en het is ook heel goed voor zo'n oude man om iets om hem heen te hebben, maar er moest toezicht en hulp zijn. Zelf heb ik mijn pony's op een wei staan van een oudere man. Van hem staan er ook een paar pony's en een heel stel schapen. Als hij er voor zou moeten zorgen , werd dat een puinhoop. Hij wordt door de bok ondersteboven gestoten en ligt er dan wie weet hoelang. Soms ziet hij zijn dieren weken niet. Ze worden gewoon door mij gevoed en verzorgd, hij heeft er alleen de lol van en ik de zorg. Niet eerlijk verdeeld , maar ja, hij is ook ouder en kan niet meer zoveel. Toch heeft hij het genot , dat hij zo nu en dan eens tussen de pony's kan lopen en ze knuffelen. Hij tevreden en ik heb een grote wei(enveelwerk). Zo kan het ook. Niet te vlug met de vinger wijzen. Help, dan help je de dieren en en het geeft veel voldoening. Voor een verzorgpony , krijg je toch ook niet betaald. En ik verzeker je het doet goed om in de stal binnen te komen en alles ziet er goed uit. De pluim krijg je misschien niet dan van een persoon wie dan ook, maar de dieren laten je het wel weten dat ze je dankbaar zijn.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 13:03

Qweeny schreef:
Nouvoor de tweede keer, dat die man die arme paarden verwaardeloosd
En ik hoop maar dat ze de paarden niet naar de slachthuis brengen.
Ik hoop dat ze ergens in een goede verblijfplaats terechtkomen. Scheve mond

Heeft hij ook paarden dan?

niesjuh14
Berichten: 53
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:00

das ongelovelijk dat mensen zo iets doen bij hun dieren
dan ben je echt gek of zo dat doe je toch niej en dan in zulke kleine hokjes das niet te geloven da mensen da doen Verward

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:49

Mensen leef eens niet zo met je kop in de wolken, realiteit kan geen kwaad. Maak van een mug geen olifant. Wie heeft de situatie gezien? En kritiek is gauw geleverd, denk eerst eens na, er moet toch al veel gebeurt zijn. Waarom is de dierenbescherming niet eerder gaan kijken, al was het alleen uit interesse. Al die daar in de buurt wonen en niets gedaan hebben terwijl ze wel wisten dat er iets scheef zat, zijn in mijn ogen meeverantwoordelijk. Hard hè , maar denk maar eens echt na.

marijkedam

Berichten: 1753
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Thorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:33

Erg hoor,
Ik heb eerst ook een pony gereden. Die mensen gingen op vakantie en lieten de beestenboel thuis. katten, vogels, paarden... Ik moest de paarden voeren, maar voor 1 week en een paar weken later nog niets te zien he. En toen was het voer op, ze hadden geen hooi meer en stonden in een echt heeeel erg smerige stal, zonder ook nog maar een sprietje stro. Zielig is dat he,
Ik heb toen ook de dierenbescherming gebeld. En die hebben een boete uitgedeeld, hoorde ik later. Maar de zomer komt er weer aan. Nu worden ze nog ff goed verzorgd, maar ik weet zeker dat die mensen dadelijk weer een paar maanden op de camping hangen en dat die beesten dan weer mogen verrekken.
Ik ga gewoon deze zomer een paar keer kijken, ook al rij ik die pony niet meer. Gewoon voor de zekerheid.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:58

Heel verstandig Marijkedam. Het is beter het in de gaten te houden en op tijd de instanties te waarschuwen, zodoende kan er veel vakantieleed bespaard worden. Bij mij op de stal heb ik de eerste katjes al gevonden, ze dumpen ze gewoon voor de stal en dan kan ik er verder voor zorgen en als ze oud genoeg zijn om te sterilizeren.

amber200
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:27

Jullie schrijven veel dat die man zelf zo maar eens behandeld moet worden net als die dieren. Nou ken ik die man toevallig, maar hij leeft net als dat hij die dieren behandeld. Hij is een man alleen die niet voor zich zelf kan zorgen laat staan voor beesten . Als je bij hem in huis komt weet je niet wat je ziet. Overal lopen dieren, die ook overal waar ze lopen hun behoeften doen. Dus heel de vloer in huis is bezaaid met ontlasting. De keuken staat vol met vaat van een jaar oud.Het is daar nog nooit schoongemaakt. Ook zich zelf heeft hij in geen jaren gewassen. Hij leeft van de drank en is eigenlijk een zielig persoon.Maar dat neemt niet weg dat die dieren daar onder hoeven te lijden. Het vervelende is dat die man geen hulp wil aannemen, dus het is gewoon zaak het daar inderdaad regelmatig te controleren.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:57

die man heeft dus psychische hulp nodig als ik het goed begrijp en ook iemand die voor hem zorgt. Ik vind het wel apart iemand die niet voor zich zelf kan zorgen maar wel zoveel dieren mag houden. Ik hoop voor hem en andere dieren dat hij gauw hulp accepteerd en dit niet nog een keer gebeurd.

horsesgirl2
Berichten: 4
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: nijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:05

ik vind het raar als je 300 dieren houd moet je toch wel heel veel koten hebben voor dei beesten waarom doen sommige mensen dit beesten hebben ook gevoelens ik ben het eens met je desiree echt waar dta ze hem maar opsluiten dat hij in zijn eigen stront vergaat! Boos! Stoom uit je oren

Britney

Berichten: 121
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: baarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:08

Ik ben toch ook benieuwd hoe hij aan z'n dieren komt. Aan zo'n man verkoop je nog geen goudvis

Loewsje
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:08

Agerum Beestjes Wie doewd zo iets ik vindt dat die politie al de dieren in besla gmoet nemen maarja daar ga ik nartuurlijk niet over. maar ik weet wel dat die man geen hart voor dieren heeft

Maar ja XxX Loeewjes

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:43

vorige keer (het is al eerder gebeurd) zijn ze naar een leegstaand dierenhotel gebracht door de dierenbescherming ze zijn daar weer hersteld en goed verzorgd enz. toen zijn ze naar nieuwe baasjes gegaan.
Ik woon er vlakbij en vind het belachelijk dat die man nog dieren mocht houden. Boos!

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 19:26

gouda schreef:
Heeft hij ook paarden dan?


nee het gaat niet over paarden, kleinvee en wat schapen maar net zo zielig

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:11

Het is droevig dat de man geen hulp wil, maar waar een wil is is een weg. Als jullie, die in de buurt wonen en hem kennen eens met hem gaan praten, dat jullie willen helpen met schoonmaken van de hokken en verzorgen. Maar dat hij dan geen dieren meer bijneemt en alleen een paar dieren houd en de rest wegdoet. Zodat het overzichtelijk blijft. Als hij niet veel meer hoeft te doen, zal hij misschien ingaan op een goed voorstel. Op die manier is het niet veel werk en heeft hij er meer plezier aan en die hem helpen hebben er meer voldoening van. Maar ik kan wel aanraden ga altijd met twee daar naar toe. Niet dat ik de man niet vertrouw, maar met twee sta je veel sterker in de argumenten. Als hij ziet dat met tweeën het werk zo gedaan is heeft hij ook meer voldoening en zal hij ook wel een handje bijsteken. Stimuleren dat hij ook meehelpt geeft een goede verhouding. In het begin zal het erg veel werk zijn , maar alles ineens hoeft ook niet. Iedereen heeft recht op dierenliefde, maar de dieren mogen daar niet onder lijden. Heel veel dieren lijden onder de liefde die ze ons moeten geven en vaak zien we het niet of weten we het niet. Denk, als je aan de man denkt, niet alleen aan dat hij dieren verwaarloost, want hij moet ook van ze houden anders laat hij ze niet allemaal vrij rondlopen. Dieren vinden het fijn om vrij rond te lopen. Als de mest opgeruimd word , word het echt lekker voor dier en mens. Misschien kan de gemeente iemand sturen om in huis ook eens te zoeken welke kleur de vloer heeft. Bij de gemeente hebben ze personeel die daar voor zijn opgeleid om in zulke situaties hulp te bieden. Ga maar eens vragen bij de gemeente of bij de politie, die zijn blij met echte interesse en hulp en zullen je raad kunnen geven hoe het aan te pakken.

nova
Berichten: 1108
Geregistreerd: 25-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 12:11

Stoom uit je oren ...dat zoiets kan gebeuren...en nog wel voor de 2e keer Stoom uit je oren

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:55

rustig maar op sommige plaatsen gebeurt het nog vaker. Ga maar eens naar een veemarkt kijken, daar worden de dieren iedere keer door de zelfde personen mishandelt en daar doen ze niets aan. Dez man is wel degelijk te helpen, bedenk dat je zelf ook een keer, als je geluk hebt, zijn leeftijd gaat bereiken. Hoop dan maar dat er mensen voor jou daar zijn om je op te vangen als het nodig is. O.K. het is de tweede keer, dan zijn er toch nog altijd mensen die kunnen proberen te voorkomen dat er een derde keer komt.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 23:18

Toch te belachelijk voor woorden dat dit voor de 2e keer kan gebeuren ?
Ik vind het echt vreselijk voor die beesten, ik zag dat er allemaal pups waren, die hebben meteen voor de rest van hun leven een trauma !

Het is dat we al 3 honden, 6 katten en 2 konijnen hebben want anders dan had ik pup in huis genomen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 13:16

Waarom komen jullie dan voor die kerel op? mijn motto is, kun je er niet voor zorgen,neem geen dieren. Hij is al oud, ok, maar neem dan niet 300 beesten maar gewoon een parkiet ofzo. Dat hij zelf ook zo leeft moet hij zelf weten, maar trek je 300 beesten die dit zelf waarschijnlijk niet willen er niet in mee. Snap zowiezo niet dat hij dieren mag hebben omdat hij al een keer in contact is geweest met de dierenbescherming. Waarom heeft de dierenbescherming hem niet in het oog gehouden toen het dit keer uit de hand liep? Is ook deels hun fout als de kerel al bekend is bij de DB en ze er vervolgens met de pet naar gooien. Vanochtend stond het ook in de krant, al 200 mensen die 1 of meerdere beesten wil opvangen.. toppie!

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 15:21

wij komen voor die man op, omdat wij weten dat wij ook oud kunnen worden. Ik ben het met je eens dat 300 dieren wel wat veel is, maar dat groeit zo snel als de kippen kuikens krijgen en een hond puppies en katten kittens. Dat hij geen dieren mag hebben vind ik verkeerd, hij heeft ook recht op dierenliefde. De dierenbescherming had niet zo lang mogen wachten om hem binnen de perken te houden. Hij slaat ze toch niet af en hij voert ze toch. O.k., hij verzorgd ze niet hygiënisch, maar echt mishandelen geloof ik niet. Daarom met hulp moet die man toch ook een hond en kat en konijn en kip kunnen hebben. De vinger wijzen is gemakkelijk, maar helpen doet beter.

Urieltje
Berichten: 8
Geregistreerd: 08-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:39

Wat een achterlijke vent! heeft ie niets beters te doen ofzo!
dan de paarden verwaarlozen ! dan ben je egt ziek in je hoofd!!
hoop dat ie levenslang krijg! zijn verdiende straf!
kusjes