Gevonden paard, eigenaar is gevonden.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 14:54

O, zo kon dat dus gebeuren! Iedereen zei al: "Je mist zo`n paard toch wel!" Geen wonder dat het beestje wegliep. Hij wilde natuurlijk steeds al duidelijk maken dat hij hier niet hoorde, maar die Nederlandse tongval hè... Tja....

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/


Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 15:44

Toevallig hoorde ik het gisteravond ook bij Hart van Nederland.
Fijn, dat de eigenaar haar weer terug heeft OK dan!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:29

imker schreef:
Idd, dat heb ik ook gezien.

Maar wat ik wel erg storend vond: die vent zat echt gruwelijk zijn hengst te promoten. Probeert uit andermans misère en geluk een slaatje te slaan en dat stoot me tegen het hoofd.


Sorry hoor
maar deze "storende vent" heeft het paard wel even 2 weken op zijn kosten opgevangen, je wil niet weten wat voor werk hij er aan gehad heeft om constand er voor te zorgen dat het overal bekend werd dat deze merrie vermist moest zijn, hij is tig keer bij de politie geweest, heeft meer dan 1600 telefoontjes beantwoord, tig keer zijn verhaal verteld aan krant en pers omdat hij dolgraag wilde dat die eigenaren verenigd werden met hun gestolen paard (en vergeet niet dat via hem die pony ook weer terug is gekomen). Het paard is super goed bij wim verzorgd, hij heeft er alles aan gedaan om het paard bij de eigenaren terug te brengen, dat ik hem geen ongelijk kan geven dat hij die kans greep op t moment dat men ermee komt om zijn hengst te promoten. De een betaald je een vindersloon en de ander op deze manier (waar hij veel meer aan heeft)...

Sorry hoor, maar voor je zo met je oordeel klaar staat dat hij hiervan zou profiteren schiet mij in het verkeerde keelgat, wim is de eerlijkheid zelve, en als ik op zo`n manier mijn paard kon promoten greep ik dat met beide handen aan, beide partijen zijn geholpen, zij hebben hun paard (en pony) weer terug, en wim heeft wat promotie voor zijn hengst gekregen. no big deal toch?

edit...spelfout

Haha!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:44

Inderdaad ik ben het volkomen met Rubywhite eens. Wim heeft er een hoop tijd en energie in gestoken en geef hem groot gelijk dat hij dit doet. Nu heb je altijd weer mensen die daar over gaan lopen zeuren. Maar kijk eens naar de tijd en energie die Wim erin gestoken heeft om de eigenaar terug te vinden! 9 van de 10 mensen zouden niet eens de moeite nemen om de eigenaar terug te vinden laat staan er zoveel werk van te maken!
Nou Wim wij vinden je een toppertje OK dan!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:50

Overigens Sbs 6 heeft Contact met Wim Nijzing opgenomen niet andersom! Het belangrijkste is dat het paard weer bij zijn eigenaar is en nee dit is hier niet in scene gezet Dan doel ik dus op dat het paard daar gevonden is.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 07:43

Gelukkig is alles op zijn pootjes terecht gekomen!
En zo vaak gebeurd het niet dat gestolen paarden bij hun rechtmatige eigenaren terug komen!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:22

@RUBYWHITE, ik zeg alleen wat ik zie, en vind het erg overdreven. Dat jij die man kent dat is dan heel fijn, maar ik zie, net als 99% van de rest van Nederland alleen wat ik op TV zie.
En dat zegt mij heel iets anders. Hij zal er zelf echt niet slechter op zijn geworden, dus hij slaat er toch wel een slaatje uit.

Toos paardloos

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-04 08:50

Ach laat die man lekker, hij heeft zijn hengst gepromoot en die mensen hebben hun paard terug.
Ik vond het eerlijk gezegd wel schattig toen die man samen met die hengst zwerver aan het uitzwaaien was.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:54

gelukkig zijn ze vereningd, dat is toch de fijnste..

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 12:48

Hij zal er zelf echt niet slechter op zijn geworden, dus hij slaat er toch wel een slaatje uit.[/quote]


En waarom niet? Hij heeft er wel al die tijd werk van gehad, het paard heeft daar wel 2 week (als ik me niet vergis) op stal gestaan dus ze hebben daar ook het werk en de kosten van gehad. Het is wat rubywhite zegt de 1 krijgt vindersloon en hij kiest voor reclame voor zijn hengst. Andere hengstenhouders zouden het ook gedaan hebben. Gelijk heeft hij!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

zonnetje2
Berichten: 124
Geregistreerd: 14-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:10

Het gaat er toch om dat hij zo zijn best heeft gedaan om de eigenaar terug te vinden, dat is gelukt.
Super hoor!

Ik ben het eens met Mistral, vindersloon of reclame, als je kan kiezen..

Wees blij dat alles op zijn pootjes terecht is gekomen, wie maalt er nou om dat hij er een slaatje uit slaat, sorry hoor.

1 ei is geen ei, 2 ei is een half ei, 3 ei is een paasei ;-)

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:31

Gelukkig vertegenwoordigt imker niet 99% van de Nederlanders, ik heb een hoop positieve reactie`s gehoord en mensen die denken dat wim er rijk van zou worden (wie is er ooit van paarden rijk geworden?? ik niet iig) beschouw ik maar als jaloezie. Het is inderdaad het belangrijkste dat de eigenaren hun paard en pony terug hebben...

Haha!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:22

zonnetje2 schreef:
Het gaat er toch om dat hij zo zijn best heeft gedaan om de eigenaar terug te vinden, dat is gelukt.
Super hoor!

Ik ben het eens met Mistral, vindersloon of reclame, als je kan kiezen..

Wees blij dat alles op zijn pootjes terecht is gekomen, wie maalt er nou om dat hij er een slaatje uit slaat, sorry hoor.


Inderdaad en dat was nou de hele bedoeling van Wim

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

justahorse

Berichten: 3017
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:55

ik ben blij voor de mensen dat ze de merrie weer terug hebben gevonden
ik heb alleen toen gezien op sbs6 dat de paard aan was komen lopen maar verder ook niet
ik hoorde het van mijn moeder dat de paard weer terug was bij de eigenaar
bij ons is ook een paar jaar geleden een merrie aan komen lopen
en dat was een hele mooie pony met goede papieren maar wij wisten er verder ook niks van
en het was een merrie die erg schrikachtig was en die hebben wij toen bij onze andere pony's neergezet en gelijk de politie gebelt
en 2 dagen daarna hadden de eigenaars de pony weer opgehaald
en die waren blij dat ze de pony weer terug hadden en die wilde ze toen ook jatten omdat de hedels paardenmarkt eraan kwam en dat is hun ook niet gelukt
en de eigenaars snapten toen ook niet dat hun erbij konden want het zat tussen de bossen en je kon er niet komen met de trailer maar ze kwamen er toch
ik vind het gewoon niet normaal dat ze paarden willen stelen
bij ons is het gelukkig nooit voorgekomen en daar zijn we blij om

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 06:58

Het zal je maar overkomen dat je bij je weiland komt en je paard mist...verschrikkelijk lijkt mij dat. En je kan zien dat binnen korte tijd zo`n paard vlakbij of zelfs over de grens heen zit, in die 8uren die wij slapen kan men een eind komen! Voor een aantal jaren terug liepen er bij ons achter op het land ook een paard en een pony, men wist niet van wie die waren en wij ook niet. Ze hebben een aantal dagen hier gelopen tot de eigenaar zich kwam melden. Eigenaar was met vakantie, diegene die op zou passen op de paarden kwam zijn afspraken niet na (ze liepen dag en nacht buiten en moesten dagelijks van water voorzien worden)...paard en pony besloten zelf maar op pad te gaan en hebben een aantal kilometers afgelegt voor ze bij ons kwamen. Op dat moment waren ze hier mest aan t uit rijden en stonden alle hekken open, dus volop gras!

Haha!

heidiLOVER

Berichten: 9184
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 18:43

Lachen dat is mooi ik zou ook super blij zijn als mijn paard terug zou worden gevonden mooi dat cherie weer bij haar baas is!

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 11:58

fijn dat het paard weer terug is Lachen

Pintolover

Berichten: 64
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 18:31

Zo zie je maar weer, de wereld is niet alleen maar vol ellende en mishandeling. Er zijn ook mensen zich het lam lazarus zoeken om hun trouwe 4voeter te vinden en zo weer samen verder te kunnen leven. *LOL*

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-04 19:44

Het verbaast mij niets dat het dier toch uit Duitsland afkomstig blijkt, dat er in Nederland geen reactie op alle publiciteit kwam wees al in die richting en het paard was vlakbij de grens gedumpt. Paard was toch een eind van huis! Gelukkig heeft het verhaal de rechtmatige eigenaren ook berreikt en is het paard weer terecht! Super! Haha!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 17:03

Het zal je maar gebeuren zeg!! Maar 't is fijn dat het paard weer veilig en wel thuis is.

Haha! Nationale Jumper Sportdag, Ermelo Haha!
^^Hobbelende Vosjes Pester #27^^
Party!! Bokkende New Forest rijder #2 Party!! Jumper & Dion Lovers

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:50

Dickie schreef:
Het verbaast mij niets dat het dier toch uit Duitsland afkomstig blijkt, dat er in Nederland geen reactie op alle publiciteit kwam wees al in die richting en het paard was vlakbij de grens gedumpt. Paard was toch een eind van huis! Gelukkig heeft het verhaal de rechtmatige eigenaren ook berreikt en is het paard weer terecht! Super! Haha!


Er waren in duitsland verschillende berichten via politie en pers geweest Knipoog
Overigens kwam de gouden tip wel dankzij 3fm bij een nederlandse terecht, wiens instructeur het verhaal kende van deze mensen in Bonn en zo is het balletje gaan rollen Knipoog Wim had vanaf t begin af aan al een vermoeden dat t paard uit duitsland kwam gezien haar brandmerk (oldenburgsstamboek)...maar een aantal dingen zijn in krant en op tv niet verteld gezien er vele mensen gereageerd hebben dat (b.v.) dit hun kwpn stb/ster merrie was Haha!

Haha!

Britney

Berichten: 121
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: baarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 11:49

GOED ZEG, TOCH NOG EEN VERHAAL MET EEN HAPPY EINDE

Wil degene die mijn fiets gejat heeft, ook ff mijn krantenwijk overnemen Lachen

Lauraa91

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 20:42

heeft er iemand misschien een foto van die hengst?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers