Amazone overlijdt na val paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:44

Quote schreef:
:\ tsejus! wat stom! als ze niet kan rijden dan moet ze niet gaan rijden! maar ja dat maakt het niet minder erg!


Dames en heren... de domste opmerking van vandaag...

tadatatataaaaa! *overhandig beker*

- tjesus, als je geen auto kan rijden, moet je het ook niet doen
- als je niet weet hoe je op een brommer kan rijden, moet je het ook niet doen
- als je niet kunt schaatsen moet je het ook niet doen
- als je niks weet moet je ook niet naar school gaan.....

Sorry hoor, maar weleens van het woordje LEREN gehoord?

Of kon jij gelijk de GP toen je op een paard stapte? Boos!

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:52

wie zegt dat ze meteen de eerste keer op een paard stapte? ik denk dat ze toch zeker wel iets fout deed...!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:57

Quote schreef:
wie zegt dat ze meteen de eerste keer op een paard stapte? ik denk dat ze toch zeker wel iets fout deed...!


Ja, én??????

Doe jij nooit iets fout?

Jij stelt dat als je niet kan rijden, je het ook niet mag doen. Nou, dan zullen er maar weinig zijn die nog rijden vanaf nu.....

En ik vind het meer dan naiëf om te stellen dat zij "dus" wel iets fout deed, misschien was die knol wel een rot-knol met klote-geintjes...

Ofwel: oordeel eens niet zo vlug en denk eens na!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:00

DePennyBitch schreef:
Verder erger ik mij dood aan die mensen die steeds maar zeggen: Oh ja, ik ben ook een keer gevallen, en bij mij was het ook heel erg enz enz. Iedereen maakt weleens iets mee met zijn paard, maar alsjeblieft zeg, laten we nou eens niet altijd maar zeggen dat het JOU ook overkomen is, want daar heeft die vrouw in kwestie geen bal meer aan.


Ik heb het er nou net staan om te zeggen dat het niet alleen bij een beginner hoeft te gebeuren, maar dat het iedereen had kunnen overkomen. Absoluut niet om dat van mij erger te laten lijken, maar om iedereen die zegt "wat zoekt een beginner op een paard" te laten zien dat je geen beginner hoeft te zijn...

Langtand
Berichten: 424
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:06

Ik heb dit ook eens gehad .. heel lang last van mijn been gehad Huilen ..

Ik heb geluk gehad ... het zou je maar overkomen.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 17:55

Hoe is het eigelijk met het paard afgelopen?

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:28

animals schreef:
Hoe is het eigelijk met het paard afgelopen?


Goeie vraag.. vraag ik me ook af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 18:48

natuurlijk kan het iedereen overkomen, maar iemand die nog nooit op een steigerend paard heeft gezeten nog veel eerder.
Als je regelmatig op steigeraars zit, heb je snelle refelexen in het naar voren gaan, hele snelle.

En aan dit bericht te horen, was het 1 van de eerste keren op een paard, dus dan hangt 99,9% van de ruiters aan de teugel.
waarom mag dat niet gezegd worden?
is alleen maar een realistisch feit, toch?
helemaal geen schande, alleen heel erg dat ze op een paard zat wat misschien (let op ik zeg misschien) niet geschikt was voor iemand die nog nooit te paard heeft gezeten.
En nog veel erger dat het zo heeft af moeten lopen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:01

Richtje schreef:
Hoewel ik het met je eens ben dat het verstandig is om altijd met cap te rijden...... Vraag ik me af of dat in zo'n situatie iets uitmaakt.....


Ik bedoel er ook zeker niet mee dat het dan voorkomen had kunnen zijn!!!!!

Maar je ziet zo (laatst hoorde ik van twee meiden dat ze geen cap op wilden, omdat het paard zo lief was) dat in een reflex het paard wel kan vallen!

Ongeluk zit in een klein hoekje....... ook als je op een fiets rijdt...!

daantjelover

Berichten: 391
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:15

best wel eng Scheve mond dat dat zomaar bij iedereen kan gebeuren dus ook bij mij.... hoe is het eigenlijk met het paard afgelopen????

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:29

Afschuwelijk!
Aan de tonatie van het stuk, dat de vrouw het paardrijden niet machtig was; lees je tussen de zinnen door dat t ongeluk wellicht had voorkomen kunnen worden bij een meer gevorderde ruiter.

Mensen, begeleid beginners op een kinderlijke manier, praat ze op diezelfde wijze toe als een kind, want ze denken echt dat paardrijden gemakkelijk is.Dat het paard tzelfde reageert als een fiets of een auto.
Zet beginners aan de longe!!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:11

Quote schreef:
wie zegt dat ze meteen de eerste keer op een paard stapte? ik denk dat ze toch zeker wel iets fout deed...!


waarom meteen gaan oordelen over een situatie als je dingen niet eens zeker weet? Misschien schrok het paard wel zo erg dat hij daardoor achterover klapte. Het hoeft niet eens de schuld van de ruiter te zijn, een paard kan ook zelf doorslaan. En als je vindt dat mensen die niet met zo'n situatie om kunnen gaan, niet moeten gaan rijden, dan denk ik dat jij ook maar gauw moet stoppen met paardrijden! Het klinkt bot, maar het kan iedereen overkomen. Misschien heb jij nog nooit in een situatie gezeten dat je op een steigerend paard zat die rechtop stond, dan kun je er natuurlijk helemaal niet over oordelen. Maar dat zij zeker iets fout heeft gedaan, vind ik echt raar. Het zou zelfs Anky nog kunnen overkomen!

VanessaJarig

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:01

DePennyBitch"]
[quote="MissHaffie schreef:
:\ tsejus! wat stom! als ze niet kan rijden dan moet ze niet gaan rijden! maar ja dat maakt het niet minder erg!


Dames en heren... de domste opmerking van vandaag...

tadatatataaaaa! *overhandig beker*

[/quote]

Grijnz Tong uitsteken

Citaat:
Zet beginners aan de longe!


Want? Aan een longe kan een paard niet steigeren?????

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:24

pennybitch reageert mij iets te heftig en te vel. Laat mensen lekker hun belevinis neerzetten. Raken ze er alleen maar bewuster van dat ze geluk hebben. En misschien wat van geleerd hebben. Het lijkt nu net of jij alles zo goed weet. Die familie help je ook niet met deze verhalen, maar je mag toch je hart luchten op deze site!!!!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:35

Vanessa"]
[quote="DePennyBitch"][quote="MissHaffie schreef:
:\ tsejus! wat stom! als ze niet kan rijden dan moet ze niet gaan rijden! maar ja dat maakt het niet minder erg!


Dames en heren... de domste opmerking van vandaag...

tadatatataaaaa! *overhandig beker*

[/quote]

Grijnz Tong uitsteken

Citaat:
Zet beginners aan de longe!


Want? Aan een longe kan een paard niet steigeren?????
[/quote]
'Nee, bij mij aan de longe gaat een normaal bereden paard niet steigeren.
Eenvoudig omdat ik de teugels inbindt.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:48

ja okee, daar heb je gelijk in, maar daar ging het in eerste estantie niet om, ik vind het een stomme opmerking van MissHaffie, want zelf heeft ze ook een keer leren rijden, en tjah dat hoeft dan niet per se de eerste keer te zijn ofzo, maar stel je bent een beginner, en je zit op een paard (wat een vluchtdier is en vaak onberekenbaar is.) en hij gaat steigeren, dan kan je hem, als beginner zijnde echt wel achterover trekken, snap je?

je kan het haar niet kwalijk nemen dat ze hem achterover trok, hoe wist zij wat ze moest doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:52

Ik denk ook niet dat iemand het haar kwalijk neemt.
maar wel de mensen die haar er zo opzetten.
je mag je zeker gerust afvragen hoe dit zomaar heeft kunne gebeuren.
ter voorkoming van nog zoiets verschrikkelijks.
je hebt dan toch de vragen of het een geschikt beginnerspaard was
of een privepaard waar met onbedachte rade iemand opgezet word.
want dat gebuert ook heel veel.
of ervaren begeleiding bij was en dat soort dingen.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:54

ja precies, maar het word het haar hier wel kwalijk genomen, tenminste zo zie ik het!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:55

nee, zo lees ik het tenminste niet. Lachen

en wat ik hier al geschreven heb was ook niet zo bedoeld, mocht iemand dat wel denken Lachen

VanessaJarig

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 21:57

Natasha"]
[quote="Vanessa"][quote="DePennyBitch"]
[quote="MissHaffie schreef:
:\ tsejus! wat stom! als ze niet kan rijden dan moet ze niet gaan rijden! maar ja dat maakt het niet minder erg!


Dames en heren... de domste opmerking van vandaag...

tadatatataaaaa! *overhandig beker*

[/quote]

Grijnz Tong uitsteken

Citaat:
Zet beginners aan de longe!


Want? Aan een longe kan een paard niet steigeren?????
[/quote]
'Nee, bij mij aan de longe gaat een normaal bereden paard niet steigeren.
Eenvoudig omdat ik de teugels inbindt.
[/quote]

TJa, maar eens zal een beginner toch los moeten rijden. En ook een gevorderde ruiter kan voor verassingen komen te staan als een paard begint te steigeren en in een reflex aan de teugels trekken om zelf maar te kunnen blijven zitten.

We weten natuurlijk allemaal niet wat voor paard dit was. Als het paard vaker steigert is het natuurlijk belachelijk om een beginnende ruiter op dit paard te zetten. Maar er zijn zat paarden waar ik een beginner los op zou durven zetten zonder ingebonden teugels. Maar paarden blijven paarden en die leven. Als je een sport wilt doen zonder risico's dan moet je gaan dammen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat hier niemand schuld aan heeft. Het is gewoon een stom ongeluk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:04

maar helaas zijn er wel te vaak inschattings fouten.
ruiters die van zichzelf denken echt goed te rijden.

ik heb zelf op handelstalletjes gereden, daar kwamen dan ook meiden of ze daar mochten rijden.
Ze waren al vergevorderd, m of z nivo.

ja, m of z manege nivo, in het officieel komen ze een b proef nog niet met winst uit.
vergevorderd op de manege, dat is gewoon zeer beginnerd in de sport.

niet erg, zo zijn we allemaal begonnen.
maar soms wel misleidend, want sommige praten geweldig, totdat ze opstappen.

Wij hebben ook na een val van een voor ons braaf paard geleerd de nieuwe ruiters aan een longeerlijn te nemen.
Nou je wilt de grote bekken niet horen, schandalig dat we dat deden.

maar na een poging te gaan draven, daarmee te lomp met benen en hand in galop belanden en geen rem meer konden vinden, werden we belaagd met de woorden dat het paard levensgevaarlijk was, nadat we het paard met de longeerlij binnen geloodst hadden.

We zetten echt op de braafste van dat moment.
maar vlee, ook na veel vertellen niet willen geloven, is dat het wildste manege paard, nog 1000 keer rustiger is dan een braaf sportpaard.
Een sportpaard reageert op 1 keer knijpen met je kuit.
wat de manegeruiter al doet voor zich vast te houden.
En hoe harder het paard gaat, hoe harder klemmen en trekken, aard gaat dan alleen maar harder.

lang verhaal om aan te geven hoe snel het fout kan gaan, door verkeerde inschatting.

VanessaJarig

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:10

Ja, daar heb je absoluut gelijk in. Mensen die denken goed te kunnen rijden als ze 2 jaar manege-ervaring hebben.
Eerlijk gezegd ben ik bij dit verhaal uit gegaan van een beginnende ruiter in een manegeles, maar dat weten we natuurlijk helemaal niet zeker.

Maar als we hier wel vanuitgaan dan zal degene die deze vrouw op dit paard gezet heeft zich ontzettend schuldig voelen. Dit is vast zijn/haar bedoeling niet geweest.
Helaas weten we ook niet wat er in het paard omging. Waarom het paard omhoog kwam........

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:26

Komt me bekend voor Verdrietig wat rot zeg..

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:43

runningkawa schreef:
maar helaas zijn er wel te vaak inschattings fouten.
ruiters die van zichzelf denken echt goed te rijden.

ik heb zelf op handelstalletjes gereden, daar kwamen dan ook meiden of ze daar mochten rijden.
Ze waren al vergevorderd, m of z nivo.

ja, m of z manege nivo, in het officieel komen ze een b proef nog niet met winst uit.
vergevorderd op de manege, dat is gewoon zeer beginnerd in de sport.

niet erg, zo zijn we allemaal begonnen.
maar soms wel misleidend, want sommige praten geweldig, totdat ze opstappen.

Wij hebben ook na een val van een voor ons braaf paard geleerd de nieuwe ruiters aan een longeerlijn te nemen.
Nou je wilt de grote bekken niet horen, schandalig dat we dat deden.

maar na een poging te gaan draven, daarmee te lomp met benen en hand in galop belanden en geen rem meer konden vinden, werden we belaagd met de woorden dat het paard levensgevaarlijk was, nadat we het paard met de longeerlij binnen geloodst hadden.

We zetten echt op de braafste van dat moment.
maar vlee, ook na veel vertellen niet willen geloven, is dat het wildste manege paard, nog 1000 keer rustiger is dan een braaf sportpaard.
Een sportpaard reageert op 1 keer knijpen met je kuit.
wat de manegeruiter al doet voor zich vast te houden.
En hoe harder het paard gaat, hoe harder klemmen en trekken, aard gaat dan alleen maar harder.

lang verhaal om aan te geven hoe snel het fout kan gaan, door verkeerde inschatting.



Dit bedoel ik dus ook te zeggen!

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:18

Tja en daar maken nu veel mensen die hebben leren rijden op een manege de fout om te denken dat brave privépaarden hetzelfde zijn als manegepaarden. Dan kopen ze een eigen paard en na een paar maanden vliegt dat opnieuw buiten omdat het een slecht paard is.

2 achternichtjes van me rijden al een hele tijd op een manegepony en laatst mocht er een van de 2 op de vorige wedstrijdpony van de dochter van de manege-eigenaar. Ze klaagde steen en been dat het zo'n vervelende pony was en dat hij altijd wegliep als ze aan de teugels trok. Die pony was altijd de privépony geweest van de dochter van de manege-eigenaar en dus absoluut niet gewend aan, aan de teugels hangende ruiters. Akkoord de pony is wel een deugnietje maar mijn reactie was tegen mijn oom "ze zal tenminste goed leren rijden op die pony want het is geen afgestomd beestje die zijn rondjes kent." Op die pony zullen de kinderen tenminste leren zitten en sturen zoals het moet want hij accepteert geen geklungel.