Amazone overlijdt na val paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:12

Erg! Maar v.w.b. de tekst 'paardrijkunst niet machtig': misschien achterover gaan hangen aan de teugels o.i.d. waardoor ze achterover klapte. Of misschien in eerste instantie al te geschrokken op de slippartij gereageerd, waardoor het paard reageerde door te steigeren!? In ieder geval: erg triest ongeval!

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:19

he bah Scheve mond ik werd meteen herinnerd aan gistermiddag toen mijn pony uitgleed en ik er naast lag. was blij dat ik die ervaring weer beetje vergeten was. besef nu wel dat ik er met een flinke schaafwond erg goed vanaf gekomen ben
Laatst bijgewerkt door __Carmen__ op 09-05-04 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:38

ja ik heb het gehoord. vind het echt heel erg. het is vlak bij mij.
het zal je maar gebeuren je gaat even lekker te rijden en dan gebeurt er zoiets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 20:42

Jeetje, wat erg.. Scheve mond

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:04

het was een vriendin van een kennis van ons. ze had niet zoveel rijervaring en toen het paard steigerde had ze het paard achterover getrokken.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:45

klaasjuhhh schreef:
het was een vriendin van een kennis van ons. ze had niet zoveel rijervaring en toen het paard steigerde had ze het paard achterover getrokken.

Dat verklaard iig het zinnetje, "was de paardrijkunst niet machtig"
Maar dat maakt het imo niet minder erg Zoals al meerdere keren gezegd, dit had iedereen kunnen overkomen.
Ik bedenk me nu ook wel weer hoeveel mazzel ik eigenlijk tot nu toe gehad heb. Zo ben ik ruim een week geleden ook nog achterover geklapt met paard, en ik ben er met alleen wat spierpijn vanaf gekomen (paard in kwestie had ook niets overigens).

Ik wens familie en vrienden van de vrouw heel veel sterkte toe.....

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:56

echt erg Scheve mond
zaterdag ben ik wezen kijken naar een onderlinge springwedstrijdje.
en er reed een meisje met een fjord.
die fjord kwam niet uit en nam de balk met zijn voorbenen mee waardoor die fjord met ze knieen op de grond kwam en door die klap rolde die op zijn zij en dat meisje lag met 1 been eronder.
gelukkig is het wel meegevallen.
maar ze heeft echt mazzel gehad. dat die fjord niet door rolde Scheve mond
dat is best schrikken als je dat zo voor je ziet gebeuren Scheve mond

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:16

wat verschrikkelijk zeg Scheve mond

ik heb met Quentin precies hetzelfde meegemaakt, hij was nogal dwars, rende de ring uit op het oefenterrein, naar het natte gras toe, ging daar flink steigeren en voor ik het wist lagen we samen op de grond, heb er alleen kneuzingen aan over gehouden, maar deze vrouw had helaas niet zoveel geluk

bah krijg altijd helemaal de rillingen als ik zoiets lees, en als mn moeder dit leest maakt ze zich al helemaal ongerust als ze Q weer eens ziet steigeren...

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:23

Allereerst wil ik de familie en andere bekenden van het slachtoffer veel sterkte wensen de komende periode.

Ben wel weer even op de feiten gedrukt, door zo'n verhaal, bah bah! Laatst was er nog een topic over "Is paardrijden gevaarlijk" Dat lijkt me zo wel duidelijk.

Toch hoeft het geen beginners fout te zijn om te paard achterover te trekken. Ik heb het ook ooit meegemaakt en reed toen al een jaar of 8/9. Ik was een proef aan het oefenen met mijn instructrice (L of L2 weet niet meer hoe het toen heette) en ze moest achterwaarts, maar ze ging niet. Toen is mijn instructrice er naast komen staan en gaf haar tikjes op de voorbenen, zodat ze haar voeten op zou tillen (ze kon gewoon goed achterwaarts) en ineens kwam ze omhoog. Ik was gewoon te laat en zij kwam te hoog... Buiten dan dat iedereen en ik vooral enorm was geschrokken had ik verder niks. Ik heb wel een hele tijd zelf moeite gehad met achterwaarts gaan. (angst)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:56

Vreselijk betreurenswaardig ongeval!

Zo kun je zien, altijd een cap op, al zul je zelf niet vallen, het paard kan vallen!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:05

Hoewel ik het met je eens ben dat het verstandig is om altijd met cap te rijden...... Vraag ik me af of dat in zo'n situatie iets uitmaakt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:12

Hm dat is niet mis...

En met een cap houdt je geen paard van over de 500 ? kilo tegen...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:27

Wat verschrikkelijk om zo je leven te eindigen, ik heb dit ook bijna meegemaakt en toen was dat net op het nippertje, maar wat verschrikkelijk voor die vrouw zeg... Hoe is het eigelijk verder met het paard afgelopen?
Ik wens de mensen die dit meegemaakt hebben en de familie veel sterkte.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:59

Jezus!! Wat een verhaal! Dat is echt verschrikkelijk! Veel sterkte voor de familie...

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:08

adriana schreef:
Het is ook heel erg, binnen 2 weken heb ik 4 situaties gelezen en gehoord waarbij ruiter met paard is omgevallen, bij 3 keer ging het goed (op een beenbreuk na).
Maar zo kan het dus ook gaan.

En idd het kan iedereen overkomen.



ik ben degene met de beenbreuk [AM] nimmedor ligt in het ziekenhuis
en als ik dit lees zie ik wel in dat ik veel geluk heb gehad, wat vreselijk zeg!

toen hij bij mij achterover klapte bleef ik in het zadel zitten waardoor al het gewicht op mijn rechterbeen kwam die onder het paard lag, vandaar dus dat ik mijn bovenbeen gebroken heb, heb ik eigelijk dus nog geluk mee gehad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:14

Zoals ik dat stukje lees, lijkt het idd of ze hem zelf achterover getrokken heeft, want een beginner nu eenmaal wel eerder doet als een ver gevorderd iemand (en dan spreek ik bij gevorderd niet over de lesjes gevorderd en ver gevorderd van de manege, want dat is imo allemaal beginnend)

niet te min, verschrikkelijk
het zal je maar gebeuren, heel erg.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 14:32

Ik rijd nu 17 jaar, redelijk wat ervaring, maar niet met steigerende paarden. Vorig jaar heb ik ook mijn 3 jarige achterover getrokken.
Ik kan het niet exact navertellen, maar hij ontplofte iig,
Hij kwam omhoog, ik leunde voorover en toen sloeg hij met zijn hals in mijn gezicht. (het ging zo snel dat ik geen tijd had om mijn gezicht op zij te doen) Daardoor sloeg ik achterover met mijn hele gewicht en met alleen de teugels in mijn hand zag ik het zo gebeuren dat ik hem achterover trok, en dan doe je er niks aan. Gelukkig vielen we naast elkaar en we hadden niks.

Een ongeluk zit in een klein hoekje wil ik er maar mee zeggen en het is verschrikkelijk dat je zo aan je einde moet komen.

sunnymay

Berichten: 822
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:28

Zelf heb ik net ook een val mee gemaakt (mijn verhaal is nog vers: invalide en merrie in verkoop). Hierdoor valt het wat meer op dat je veel ongelukken lees. Maar vergeet niet dat er dagelijks ook doden vallen in het verkeer. Mijn moeder kwam natuurlijk met dit krantenstuk aan zetten. Zij is bang voor paarden en hoopt zo, dat ik een andere hobby ga zoeken. Als ik weer kan rijden, zal ik zeker weer op een paard stappen. Misschien met een stuk minder vertrouwen. Wel maken deze stukjes mij een stuk banger. Want ook ik mag blij zijn dat ik nog leef en niet verlamd ben.
Heel erg dat dit is voor gekomen. En bizar dat je echt een paard kan omtrekken..... Wens de familie veel sterkte....

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:46

Wel vind ik dat mensen niet direct moeten zeggen dat het door haar beginner-zijn is gekomen als ze het paard achterover heeft getrokken. Ook een vergevorderd iemand kan in een reflex aan de teugels gaan hangen, zeker als je je evenwicht verliest.
Het dragen van een cap? Sorry, maar welke in- en in dom persoon denkt nu dat DAT nog had kunnen helpen??? Pleassse zeg, dan ben je in mijn ogen echt compleet debiel.

Verder erger ik mij dood aan die mensen die steeds maar zeggen: Oh ja, ik ben ook een keer gevallen, en bij mij was het ook heel erg enz enz. Iedereen maakt weleens iets mee met zijn paard, maar alsjeblieft zeg, laten we nou eens niet altijd maar zeggen dat het JOU ook overkomen is, want daar heeft die vrouw in kwestie geen bal meer aan.

Klinkt pissig, ik weet het, maar waarom moet iedereen altijd zeggen dat hij/zij ook gevallen is en dus precies weet wat die persoon ook voelt?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 15:55

Ik snap wat je bedoeld, dat zijn meestal die dan beweren dat het bij hun veeel erger was, en weten wat die ander voelt lijkt mij in dit geval ook moeilijk.
Ik wilde er alleen even mee zeggen dat je niet perse beginner hoeft te zijn, wil dit je overkomen.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:08

Damn!
Ik heb zelf ook onder mijn paard gelegen, maar hier uit blijkt maar weer.. dat ik er niet helemaal onder lag.
Enkel mijn knie was verbrijzeld, maar die doet 't nu ook weer
Hope dat dit soort dingen niet vaker meer mogen gebeuren

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:17

Jeetje , wat erg...

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:24

damn hé!
dat is echt erg!
oehh ik moet er niet aan denken!!!

En pennybitch Ik weet wat je bedoelt!!!

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:32

Vreselijk voor die vrouw en de familie.
Het zal je maar gebeuren.

Ik ben blij dat ik wat ervaring heb met steigerende paarden waardoor het voor mij een reflex is om voorover te zitten en de paarden vooruit te schoppen.
Maar dat is ook door ervaring gekomen. Eem vriendin van mij die toch een leuk potje kon sturen wist ook niet hoe ze moest reageren op een steigerend paard toen het haar overkwam.
Moraal van dit verhaal: het kan iedereen overkomen!

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:37

Scheve mond tsejus! wat stom! als ze niet kan rijden dan moet ze niet gaan rijden! maar ja dat maakt het niet minder erg!