Sleepklus voor boom van een paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:04

Pervinco schreef:
Beetje overdreven dat daar een krantenbericht aan gewijd wordt... Bloos



Juist leuk dat ze er een berichtje aan wijden!! De krant is gelukkig niet alleen bedoeld voor, bijna altijd, slecht nieuws!
Leerzaam dat ze juist een berichtje plaatsen van een activiteit, die al bijna "uitgestorven" is!
Ik denk dat veel kinderen dit fenomeen (paard die boomstammen sleept) niet eens kennen!

Vinessa

Berichten: 497
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Rijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:52

jeanke schreef:
Alleen de berichtgeving mocht wat accurater zijn: niet hot en haar maar jut en aar


bij ons zeggen ze weer hot en aer. Ach het zullen allemaal wel weer verbasteringen zijn, lekker boeiend.

Wel supertof dat ze hier een krantebericht aan wijden, ik vind dat de trekpaard en veelzijdigheid veel vaker mag worden belicht! OK dan!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:15

Ze mogen inderdaad nog vaker aandacht besteden aan de trekpaarden
Ik vind het ook hartstikke leuk OK dan!

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:59

DAt ga ik mijn paard ook leren hahahahahahh LEUK!!

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:09

eeej, das in mijn plaats! lol! Cool dat dat kan! Wil ik ook wel eens zien!

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:37

Stephany schreef:
Leerzaam dat ze juist een berichtje plaatsen van een activiteit, die al bijna "uitgestorven" is!


Nou zo uitgestorven is dat niet hoor. In Duitsland en Belgie lopen veel trekpaarden in de bosbouw en hier in Nederland worden regelmatig ploegwedstrijden gehouden door Stichting Werkend Trekpaard Zeeland en Het Werkend Trekpaard Belgie. Power Horse Competition heeft ook onderdelen met boomslepen e.d. Daarnaast zijn er een aantal die puur recreatief een boom slepen, ploegen of iets dergelijks.

Maar reclame voor het ras is natuurlijk mooi meegenomen OK dan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 16:11

Schaapjuh's reactie is precies de reden waarom ik dit een beetje overdreven vond...

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:17

Nog een kleine toevoeging op mn vorige bericht Lachen

In Amerika werken ze ook ontzettend veel met trekpaarden. http://www.angelfire.com/ab/draftdreams/homef.html breeders & farms aanvinken, ras uitzoeken, en dan zie je een lijst met allerlei links naar sites waarvan de meesten met trekpaarden werken.
Hoezo "uitgestorven' Verward

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:25

In Oostenrijk en Duitsland slepen ze gewoon professioneel bomen.
In hun vrije tijd doen ze dan ook nog eens competitie, dressuurmatig slepen, dus daar is het ook een vrij normale hobby.

Waar ik zit, zit echter maar 1 meneer die ook boomsleept (30 km verderop) met Belsen en verder doet niemand het.

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 19:02

Mijn belgje (die ook op t land werkt) staat sinds kort in een dorp verderop waar nog een paar belgen staan die op t land werken. Heeft een tijdje geleden een fotograaf foto's gemaakt en geplaatst op www.fotoserver.nl/index2.php klikken op natuur-divers en dan 'boer vels aan t werk'

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:27

hihi grappig, ik gebruik mijn Welsh voor dit soort werk Schijnheilig

Afbeelding

Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:43

Vind dat inderdaad ook wel een krantenartikel waard *LOL* In verhouding gezien sleept dat beest toch best een fikse tak mee Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:51

Vinessa"]
[quote="jeanke schreef:
Alleen de berichtgeving mocht wat accurater zijn: niet hot en haar maar jut en aar


bij ons zeggen ze weer hot en aer. Ach het zullen allemaal wel weer verbasteringen zijn, lekker boeiend.
[/quote]

Ach het taalgebruik van bijvoorbeelt 'd'en 't' verscgild hier op Bokt ook per persoon Knipoog

Net als in veel duitstalige bergstreken is ook hier in Spanje het boomslepen in bergachtig gebied nooit in onbruik geraakt. Het ecologisch vriendelijk aspect eraan krijgt pas de laatste jaren erkenning; het is gewoon praktischer.