De wereldranglijst gerespecteerd in de kür op muziek Fontainebleau

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14148
Geregistreerd: 20-04-16

De wereldranglijst gerespecteerd in de kür op muziek Fontainebleau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 20:06

Persbericht Le Printemps des Sports Équestres
Sport

Afbeelding
Charlotte Fry met Everdale - Le Printemps des Sports Équestres 2024.
Foto: © PSV. J.Morel


Nadat ze gisteren als tweede eindigde in de Grand Prix van de CDI 5*-competitie op de Printemps des Sports Équestres, won de Britse Charlotte Fry, momenteel de nummer drie van de wereld in haar discipline, vandaag de Grand Prix kür op muziek. Met haar hengst Everdale herwon de achtentwintigjarige regerend wereldkampioen de bovenste trede van het podium, vóór haar belangrijkste uitdager, de Nederlandse amazone Emmelie Scholtens, die tweede werd met Indian Rock. Op de derde plaats zette de Franse Pauline Basquin een indrukwekkende prestatie neer en bevestigde de consistente resultaten die ze de afgelopen weken behaalde met IFCE Sertorius de Rima Z.

Afbeelding
Charlotte Fry met Everdale - Le Printemps des Sports Équestres 2024. Foto: © PSV. J.Morel

Charlotte Fry (GBR) - 82.340 met Everdale
"Gisteren had Everdale te veel energie. Waarschijnlijk was hij te enthousiast. Vandaag was hij veel meer ontspannen en gefocust, waardoor we volgens mij een goede proef konden uitvoeren. Het was goed om weer in de arena te zijn en hem te voelen ontspannen. Ik ben erg blij dat ik deze kür op muziek in Fontainebleau opnieuw heb gewonnen, na onze overwinning hier vorig jaar. Ik vind deze wedstrijd erg leuk, het is heel goed georganiseerd en de sfeer is bijzonder hartelijk."
"Glamourdale doet het heel goed. We hebben hem achtergehouden voor het buitenseizoen en afgelopen winter was hij ingezet voor de fokkerij. Over een paar weken zal hij weer in actie komen ter voorbereiding op de Olympische Spelen van 2024 in Parijs."

Afbeelding
Emmelie Scholtens met Indian Rock - Le Printemps des Sports Équestres 2024. Foto: © PSV. J.Morel

Emmelie Scholtens (NED) - 81.815 met Indian Rock
"Ik heb erg genoten van deze 5*-wedstrijd op de Printemps des Sports Équestres. Tijdens de Grand Prix van gisteren had ik echt een geweldig gevoel bij Indian Rock. Vandaag was hij misschien wat vermoeider, maar dat gebeurt met paarden (glimlacht). Over het geheel genomen ben ik uiteraard blij met mijn weekend hier in Fontainebleau."

Afbeelding
Pauline Basquin met Sertorius de Rima Z IFCE - Le Printemps des Sports Équestres 2024. Foto: © PSV. J.Morel

Pauline Basquin (FRA) - 79.890 met Sertorius de Rima Z IFCE
"Ik ben ook heel blij. Sertorius heeft de afgelopen wedstrijden een grote consistentie getoond. Vandaag was hij weer erg gefocust, makkelijk te rijden en heel goed in de pas met mij. Ik ben erg trots op hem; hij doet altijd zijn best voor mij in de ring."

Raphaël Saleh, voorzitter van de jury
"We zagen dat de paarden heel goed samenwerkten met hun ruiters. Bovendien kon je zien dat er een algemene verbetering van de standaard was. Dat is heel positief in de aanloop naar het grote evenement van dit jaar, de Olympische en Paralympische Spelen van 2024 in Parijs."


Video: ©Cheval TV Production - Le Printemps des Sports Équestres

Gerelateerd bericht:
[VN] [VIDEO]Emmelie Scholtens wint Grand Prix in Fontainebleau