[VIDEO]Emmelie Scholtens wint Grand Prix in Fontainebleau

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14128
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Emmelie Scholtens wint Grand Prix in Fontainebleau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 22:15

Persbericht Le Printemps des Sports Équestres
Sport

Afbeelding
Emmelie Scholtens met Indian Rock - Le Printemps des Sports Équestres 2024.
Foto: ©PSV - J.Morel


Iedereen verwachtte dat de Britse Charlotte Fry, derde op de wereldranglijst, deze CDI 5* zou winnen op de Printemps des Sports Équestres in Fontainebleau. Maar het waren Emmelie Scholtens en haar Indian Rock die in deze Grand Prix de eerste plaats behaalden met een gemiddelde score van 75.478. De huidige nummer 9 van de wereld, die vanochtend een van haar beste Grand Prix-prestaties ooit neerzette, eindigde voor Lottie Fry en Everdale, die de tweede plaats deelden met de hoogst geplaatste Franse amazone op de wereldranglijst, Pauline Basquin. De ruiter van het Cadre Noir in Saumur en haar trouwe Sertorius de Rima Z IFCE verlieten de baan met een persoonlijk record: 73.543. De dressuurwedstrijd wordt morgen voortgezet met de Grand Prix kür op muziek.

Emmelie Scholtens (NED), 1e met Indian Rock - 75.478
"Indian Rock was werkelijk in een fantastische vorm en gaf een geweldig gevoel. Ik denk dat we allebei een van onze beste Grand Prix-prestaties hebben neergezet. Zelfs na de prijsuitreiking kon je nog steeds zien dat hij er even fris en enthousiast uitzag als altijd. Dat is voor mij het belangrijkste. Samen met het resultaat in de arena natuurlijk (glimlacht). Het is een totaalpakket! En ik moet zeggen: ik kon niet trotser zijn! Ik vind het erg leuk om de kür op muziek te rijden en ik denk dat het paard deze proef ook leuk vindt; dus ik kijk erg uit naar morgen.
Denk ik aan de Spelen? Natuurlijk denk ik daaraan, maar tussen nu en dan kan er van alles gebeuren! Ik weet echter dat Indian Rock ijzersterk is; het is een paard waar je echt op kunt rekenen, en dat is heel belangrijk. Vooral omdat we al sinds zijn derde een combinatie zijn; wij kennen elkaar goed. Ik heb er dus vertrouwen in, ook al weet ik heel goed dat we ervoor moeten zorgen dat we de zaken niet laten ontglippen.
Dit is de eerste keer dat ik deelneem aan de CDI 5* op de Printemps des Sports Équestres en ik ben al helemaal overtuigd van deze wedstrijd. Er is veel ruimte en alles is heel eenvoudig; soms merk je dat er overal paarden staan, maar dat deert Indian Rock niet. Hij vond het heerlijk om een ​​wandeling door het bos te maken. Ik denk dat hij zich hier prima thuis voelt! (glimlach)."

Uitslag


Video: ©Cheval TV Production - Le Printemps des Sports Équestres

Elisa2

Berichten: 37429
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VIDEO]Emmelie Scholtens wint Grand Prix in Fontainebleau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 08:51

Goed bezig, wat een talent heeft dat paard ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41716
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 09:19

Elisa2 schreef:
Goed bezig, wat een talent heeft dat paard ook.

Echt he. Hij wordt iedere proef beter. Ontzettend goede piaffe, ben echt benieuwd hoe dat er over een jaar uit ziet.

Ik moest wel lachen om zijn wissels om de twee, hij leek wel dronken :)).

Elisa2

Berichten: 37429
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 09:27

Ja ze lessen nu ook bij Rieky, kan echt wel het verschil zien. Het achter de loodlijn komen wordt ook steeds minder.

Haha ja die wissels zijn nooit zijn sterkste punt geweest maar eerder kwam hij nog weleens niet uit qua coordinatie, dat zie ik gelukkig niet meer. Toen leek het soms gewoon alsof achter in Timboektoe bleef staan. :+ :D