[FOTO] Equiday 13 april 2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101778
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

[FOTO] Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 16:33

* Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Tekst en foto's door Marlies Trap Fotografie.

De 15e editie van Equiday vond 13 april plaats op het mooie terrein van het KNHS centrum in Ermelo. De weergoden waren in een goed humeur want het was zonnig en met een graadje of 20. Het was een drukke maar leuke dag.

Ik begon mijn dag met Siem Budding. Hij gaf een demo boogschieten. Zijn eigen paard James kon er helaas niet bij zijn maar hij mocht het mooie paard Madonna lenen. Madonna is een Rocky Mountain horse.
Afbeelding

Afbeelding

Karin Leibbrandt van Equine Health and Training had vier paarden in de baan met hypermobiliteit en gaf daar informatie over.
Afbeelding

Daantje Bos liet ons haar Kür op Muziek zien waarmee ze zilver won op de wereldkampioenschappen hoofdstelloos rijden.
Afbeelding

Afbeelding


Danielle Meyboom (bokker Amable) gaf een demo clickertraining voor jonge paarden met haar Fries Jauke en Lusitano Llevado. Jauke was zo braaf als altijd maar Llevado had meer zin om rondjes te rennen. :D
Op onderstaande foto is duidelijk te zien wat hij ervan dacht. :+
Afbeelding

Jauke had lekker even gerold. :=
Afbeelding

Iris liet met haar pony Salvador het werken in vrijheid zien, clickertraining en vrijheidsdressuur.
Afbeelding

Afbeelding

Siem Budding kwam nogmaals in de baan maar dit keer om uitleg te geven over het rijden op de Californian Vaquero stijl. Hij reed hier het paard Hidalgo.
Afbeelding

Afbeelding

Daarna kwam Kenneth Vansweevelt op de fiets met een paard aan de hand de ring in en legde ons uit welke oefeningen je met je paard kan doen om ze voor te bereiden, om je paard zo gezond mogelijk te houden in zijn lichaam en geest.
Afbeelding

Afbeelding

Danielle Meyboom kwam nogmaals de baan in, ditmaal om een show in vrijheid te geven met Jauke en Llevado. Maar ook nu wilde Llevado liever rennen dan luisteren. :D
Afbeelding

Afbeelding

Nikki van Olst had voor het eerst haar nieuwe paard Aslan mee voor een demo clickertraining voor het jonge paard.
Afbeelding

Afbeelding

Jaime Keijzer gaf een demo horse & dog trail.
Afbeelding

Afbeelding

Daantje Bos kwam ook nog een tweede keer de ring in met Leote maar dit keer was haar moeder Kristien Rutten er ook bij. Ze gaven uitleg over hoofdstelloos dressuur rijden.
Afbeelding

Afbeelding

De dag vloog weer voorbij. :D Op naar de volgende editie!

Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Re: [FOTO] Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:00

Geweldige foto's! Ik was er ook gisteren en heb ook een stukje van het 2e gedeelte van Siem gezien. Vond alleen wel dat het hoofdstel erg dicht bij de ogen van het paard zat.

Programma was zoals gewoonlijk weer top! En de stands waren geweldig!
Ik kijk nu al uit naar volgend jaar! Hopelijk krijgt Eveline het voor elkaar dat ze Rachael Draaisma langskomt! :D Dan weet ik zeker dat haar boeken na de demo/lezing zijn uitverkocht bij MediaBoekservice :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101778
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 17:05

Ja, dat van de bosal had ik ook gezien. Maar ik heb geen verstand van die dingen en hoe ze correct horen te zitten. :+

Rachael ken ik niet...

Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Re: [FOTO] Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:08

Ik heb er ook geen verstand van hoor, maar gevoelsmatig dacht ik; zit veel te dicht bij de ogen. :o

Rachael Draaisma is schrijfster van de boeken 'Kalmerende signalen' en 'speurwerk met paarden'
https://calmingsignalsofhorses.com/nl/

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101778
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 17:09

Interessant! Ik zie haar wel op Equiday, past ze helemaal tussen!

Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Re: [FOTO] Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 17:12

Nou precies haha! :D
Weet nog wel dat er op Fb een berichtje voorbij kwam met de vraag 'wie wil jij dat er langskomt op Equiday?' en toen suggereerde ik Rachael, en kreeg een aantal likes op mijn reactie, dus was niet de enige die er zo over dacht haha! Dus wie weer voor 2025.. Maar dan zou het top zijn als ze ruim de tijd krijgt, dus niet een half uurtje. :D *\o/*

Escada

Berichten: 3849
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:37

Was erg leuk! Vond het vooral fijn om te zien dat veel demo's zo heerlijk in vrijheid waren, lichaamstaal erg belangrijk was, geen sporen of hulpteugels. Elke combinatie had weer een speciale band met hun paard. Was echt genieten :D

Alleen de enorme rijen voor drinken was bagger :+ volgende keer eigen drinken meenemen :D

Furst
Berichten: 623
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: [FOTO] Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:10

Wat een geweldige foto’s! De demo van Siem en Kenneth heb ik wat gevolgd. De rest niet zo. Ik zie op je foto van Daantje Bos wel een banner van een Belgische Webshop voor verrijking en dat doet me erg goed om te weten! Bestel er namelijk :D

Ania

Berichten: 6104
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: [FOTO] Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:17

Het was weer een geslaagde dag! Ik heb genoten!

Vond het erg jammer dat Llevado er totaal geen zin in had, Danielle geeft normaal echt leuke shows weg

miereneter

Berichten: 2544
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:12

Mooie foto's. Ik kon niet gaan, dus leuk om de dag in beeld te zien.

Dat je dat allemaal zo scherp op de foto krijgt, indoor en met al dat volk overal, hulde _/-\o_ .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101778
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Equiday 13 april 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 18:18

Thanks! Het is ook niet altijd makkelijk.