Verbod op blokstaart is doodsteek voor trekpaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:00

runningkawa schreef:
Als een echte liefhebber geen liefhebber meer is omdat die nu ineens een lange staart heeft, vraag ik me af diep die liefhebberij zat :?

Mooi die lange staart houden, het is gewoon niet meer van deze tijd omdat er af te halen. En een kwestie van wennen.
Voor keuringen mooi omhoog opvlechten, dan heb je bijna hetzelfde effect.


In de (gecoupeerde) staart. Knipoog

Ik vind die beesten er niet minder om met staart. Een trekpaard met en een trekpaard zonder staart is allebei een trekpaard.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:01

Bij een dorpje verderop staan 2 trekpaarden met 1 ouderwets type haflinger (groot en breed) Alleen de laatste heeft een staart en ik kan je vertellen dat de twee trekpaarden 's zomers altijd erg dicht bij de haflinger staan...

=^.,.^=

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:41

vikki schreef:
Sherwood... heb je het tegen mij? Haha! Ik heb er nl. expres levende ledenmaten bij gezet omdat ik afknippen tot op zeker hoogte niet fout vind hoor. (Overigens doe ik geen knotjes in en trek ik ook de manen niet... Escala's manen vallen al uit als ik er te lang naar kijk... Haha! en niet door vertellen maar ik pak af en toe wel de schaar om een stukje van haar staart af te knippen zodat deze niet op de grond hangt en ook de manen 'fatsoeneer' ik met de schaar... ik heb nog steeds de -ijdele- hoop dat ik door bijhouden met de schaar ooit een mooi bos manen creeer... *lol*)

oeps niet goed gelezen, ik had het stukje "levende ledematen" niet gezien...
Maar goed we snappen elkaar wel, toch?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 18:44

Botervlieg schreef:
Okeej, sherwood, afknippen is ietsje minder fout dan couperen. Haha!

De vliegenmepper van het paard op de foto reikt hooguit tot en met
de bil, een haklange staart tot de schouder. Een beetje (lengte) manen
en maantop houden hoofd en hals vliegvrij.
Ook daar zouden de knip- en trek-vens zich weleens op mogen
bezinnen...

Staarten afvreten door andere weidegenoten voorkom je met
hertshoornolie.

vergeten te vermelden dat de hengsten die bij mij een lange staart hebben ook een probleem hebben... namelijk de staart is zo lang en zo zwaar dat die echt niet op de rug gelegd kan worden. Als ie er mee zwiept, dan raakt ie met een beetje geluk de flanken wel. Maar verder niet hoor, daar is ie veel te zwaar voor.
De gene die de staart op de hak hebben zitten, die staart kan veel harder slaan. Komt tot op de hele kont en de rest moeten ze maar met de huid doen. De manen en de voorpluk zijn wel heel erg lang, dus die helpen ook tegen de vliegen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:20

Als je doordat er een staart aan zo'n beest zit opeens geen trekpaard meer wil.. nou sorry, maar dan ging het blijkbaar zowieso niet om dat dier.

Bovendien, volgens mij zijn veel van die dieren hoe dan ook voor de salami, net als zo veel andere dieren. Komt heus niet door die staart. Ik vind het tamelijk triest om de dierenbeschermers hier van te beschuldigen.

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:36

ik denk dat deze dieren HEEL VEEL last hebben van het niet-hebben van hun staart. Ze kunnen de vliegen/horzels niet meer wegjagen en dat is voor hen denk ik een groot probleem als ik zie hoe vaak mijn paard zijn staart gebruikt

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 18:10

Onderstaande dame-met-staart is minstens 20 jaar en is kennelijk
toen al in deze verschijningsvorm gewenst geweest. Lachen

Wandelende reclame dus.
Zou leuk zijn als dwarsliggende fokkers en stamboek dit ook zo zouden
willen zien! Lachen

Afbeelding

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:21

Wat ik vreemd vind is dat er hier mensen reageren die tegen het blokstaarten zijn maar zelf wel een hond met gecoupeerde staart hebben. Een paard moet dus wél een staart hebben maar een hond toendertijd niet Verward Vreemd hoor...

Overigens VLD-Volksvertegnwoordiger Guido De Padt wil het blokstaarten weer mogelijk maken... Boos! Boos!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:45

schaapjuh schreef:
Wat ik vreemd vind is dat er hier mensen reageren die tegen het blokstaarten zijn maar zelf wel een hond met gecoupeerde staart hebben. Een paard moet dus wél een staart hebben maar een hond toendertijd niet Verward Vreemd hoor...


Hebben ze misschien gecoupeerd uit het asiel gehaald?

Schijnheilig Schijnheilig

Citaat:
Overigens VLD-Volksvertegnwoordiger Guido De Padt wil het blokstaarten weer mogelijk maken... Boos! Boos!


Voor zover het uitsluitend zijn eigen staart betreft heb ik hier
geen enkel bezwaar tegen. Lachen

Heeft die man ook argumenten die in deze tijd nog kunnen,
of verdient ie er leuk an? >;)

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:51

Botervlieg"]
[quote="schaapjuh schreef:
Wat ik vreemd vind is dat er hier mensen reageren die tegen het blokstaarten zijn maar zelf wel een hond met gecoupeerde staart hebben. Een paard moet dus wél een staart hebben maar een hond toendertijd niet Verward Vreemd hoor...


Hebben ze misschien gecoupeerd uit het asiel gehaald?

Schijnheilig Schijnheilig
[/quote]

Zou kunnen. Maar dan nog komt het vreemd over. Een hond met gecoupeerde staart in het bezit hebben maar wel tegen couperen zijn.. naja zal wel.

Iig ik mag hopen dat die Guido het niet voor mekaar krijgt

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:31

Guido z'n staart aan de voorkant maar eens couperen, is veel mooier, en nog hygienisch ook
wel met visdraad, ik meld me aan bij de vrijwilligers