Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 09:34

Dus waarschijnlijk voor een krats (slacht prijs) magere paarden opkopen, bedelen om donaties, ze daarvan opknappen en voor veel geld weer verkopen? Oke dan.

DuoPenotti

Berichten: 29802
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 09:43

Axel_Valerie schreef:
DuoPenotti schreef:
Dat vind ik ook. Snap de kritiek in deze niet. Anders wel maar hier niet.


Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd vanwege speculatie


Bij geen paard waardig leven is het uiteraard slecht.

Maar bij enkel verwaarloosd zie ik echt het probleem niet.

Buiten beschouwing gelaten hoe ze het boeken.
Ik heb het dan puur over het opknappen.
Laatst bijgewerkt door Muiz op 10-04-24 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

charootje
Berichten: 404
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 09:53

Dus.. hun kopen paarden op, ze knappen ze op van donaties en vervolgens gaan ze in adoptie voor een flink bedrag weg. Dan ook nog de kans dat ze terugkomen en dan dus weer voor een flink bedrag ergens geplaatst gaan worden.
Hmm , slimme handel dus.

Dat ze paarden 'redden' dat is een mooi iets! Maar op deze manier, dat is toch te zot.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 09:53

Tinkermuts schreef:
Even een gedachten kronkel van mij, is dit niet een beetje hetzelfde idee als de broodfok financieren.....door het kopen van deze dieren van een louche handelaar of mensen die niet goed voor hun paarden zijn , werk je dan niet mee aan het instandhouden hiervan, spekken van de knip van zulk volk.....deze lui kopen van de centjes wel weer andere paarden....

Dat is geen gekke kronkel hoor, ze houden door dit soort acties de handel in deze paarden gewoon in stand :j is ook al eerder genoemd in dit topic.

Paardenfann4
Berichten: 1355
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:08

Ik dacht dat deze paarden in beslag genomen waren omdat ze verwaarloost zijn, maar ze hebben ze gewoon gekocht? Zo komt het niet over op hun Facebook, ze doen voor dat ze deze gered hebben.

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:18

Paardenfann4 schreef:
Ik dacht dat deze paarden in beslag genomen waren omdat ze verwaarloost zijn, maar ze hebben ze gewoon gekocht? Zo komt het niet over op hun Facebook, ze doen voor dat ze deze gered hebben.

Verbaast dat jou nog?

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:26

Paardenfann4 schreef:
Ik dacht dat deze paarden in beslag genomen waren omdat ze verwaarloost zijn, maar ze hebben ze gewoon gekocht? Zo komt het niet over op hun Facebook, ze doen voor dat ze deze gered hebben.


Zeker gekocht.


Afbeelding

Afbeelding

Foto van de advertentie heb ik niet meer maar wel de foto’s van de ponys nog.
De donkere was rond de 12 jaar dacht ik. En de vos was wat ouder 20/21 jaar als ik het goed had.

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:30

Ja dus eigenlijk ook eerst gered via iemand anders en ze gaan er nu mee lopen pronken..

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:32

MarjanB schreef:
Ja dus eigenlijk ook eerst gered via iemand anders en ze gaan er nu mee lopen pronken..


Klopt zo stond het ook in de advertentie.
En dat ze er niet rijk van hoefde te worden maar dat ze wel wat onkosten eraan gehad had maar fijn huisje voor ze zocht waar ze verder opgeknapt konden worden.

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:35

En vervolgens geld binnenharken voor baaltjes hooi..

Ik snap echt totaal niet waarom ze gewoon niet transparanter zijn in hun communicatie. Dit gaat ze een keer zo in de wielen rijden..

Rocamor

Berichten: 10915
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:36

Maar dan is de bv al lekker gespekt en de "anbi" heeft daar toch geen last van.

Femke_Tweety

Berichten: 12008
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:37

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels voldoet.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:43

Misschien moet ik ook maar eens zo'n bussiness gaan beginnen, klinkt best lucratief. :j

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:54

Femke_Tweety schreef:
Je koopt voor bar weinig geld een paar magere paarden.


Bedelt om geld, want de paardjes zijn zo zielig.


Met dat bij elkaar gebedelde geld voer je die dieren tot ze geld waard zijn.

En verkoopt met vette winst.


Prima handel, winst aan alle kanten.
De kosten om er spek op te krijgen liggen bij een ander, de winst van dat spek bij jou.

Dat is jezelf spekken op kosten van een ander....

Twaalf zakken bietenpulp en wat hooi per paard en je ziet al een heel ander dier, Kosten 200 euro per paard.

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:22

De meeste paarden die bij PZB binnenkomen zijn gekocht van de opvangadressen waar paarden die in beslag genomen worden naartoe gaan. Dat staat ook gewoon op hun website https://www.paardzoektbaas.nl/de-paarden-van-pzb/
PZB krijgt hun paarden - zoals ze zelf zeggen van "particulieren, dierenpolitie, Landelijke Inspectie Dienst en andere overheidsinstellingen." De paarden die door overheidsdiensten in beslag worden genomen komen NIET bij PZB terecht. Die gaan naar opvangadressen waarmee de Overheid een overeenkomst heeft. Die opvangadressen zijn door de Overheid uitgekozen o.b.v. een aanbesteding. Daar hoort PZB niet bij.
PZB koopt dus o.a. de paarden van die opvangadressen. Soms ook wel gewoon op de paardenmarkt.
Blijft over de paarden die door particulieren worden afgestaan aan PZB bijvoorbeeld omdat (hoe ironisch) "de eigenaar zeker wil weten dat ze niet naar de handel gaan"

Die opvangadressen doen het goede werk en daar hoor je bijna niets van.
De prijs van die paarden zullen de kosten van het opknappen ervan zo'n beetje dekken. Die worden daar niet rijk van. Om aan zo'n aanbesteding mee te mogen doen, moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Die paarden die vanuit zo'n opvang komen zijn ook klinisch nagekeken door een veearts om te kijken of het opknappen nog zin heeft of dat ze beter kunnen inslapen. Wil niet zeggen dat die paarden ook helemaal gezond zijn. Daar is de prijs ook niet naar.
PZB kan deze al opgelapte paarden vrijwel meteen doorzetten in hun adoptiesysteem.

Daar zegt PZB op hun site dit over: "De paarden die via het traject verwaarlozing/inbeslagname bij PZB binnenkomen, kunnen niet meteen ter adoptie gezet worden ook al zien ze er goed gevoed uit. Sommige van de paarden hebben op een bepaalde manier een ‘ geestelijke achterstand’. Dit zal eerst onderzocht moeten worden en de paarden moeten weer paard kunnen zijn".
Dit zal veel mensen aanspreken, maar naar mijn persoonlijke mening onzin. Paarden die ernstig getraumatiseerd zijn blijven dat en daar zal een adoptieadres rekening mee moeten houden.

Het is echt een hele tijd geleden dat ik zulke magere paarden langs heb zien komen zijn. De laatste die ik mij herinner is die Fries die ze vorig jaar op de paardenmarkt hadden gekocht.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 17-04-24 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg speculatie verwijderd.

Bielsje

Berichten: 1400
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:30

Paardenfann4 schreef:
Ik dacht dat deze paarden in beslag genomen waren omdat ze verwaarloost zijn, maar ze hebben ze gewoon gekocht? Zo komt het niet over op hun Facebook, ze doen voor dat ze deze gered hebben.


Voor zover ik heb begrepen worden in beslag genomen paarden ondergebracht bij aangesloten instanties, en daar is PZB geen van. Daar worden die paarden opgeknapt en verkocht, en dan komen ze soms wel bij PZB terecht. Maar dan is "urgente" er dus al af.

Dus het lijkt mij dat als ze paarden die er zo uitzien "willen hebben", ze ze moeten kopen of geschonken krijgen van de eigenaar.

Edit: wat Babootje zegt dus :')

@spaansepony, stonden ze in NL of BE te koop aangezien ze op de belgische marktplaats stonden?

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:55

Earth schreef:
Misschien moet ik ook maar eens zo'n bussiness gaan beginnen, klinkt best lucratief. :j


Maar echt he.. ik doe kleinschalig zo goed als hetzelfde maar ik zou me kapot schamen om er geld voor te vragen.

Ik doe naast deze ponytjes ook wel andere handel dus die trekken dit recht maar ik bedel niet en zeg ook gewoon dat ik handel doe. Heb nu nog 1 staan 1.5 jaar in bezit... Die is de winst allang voorbij. Daarom kan ik zo enorm heftig reageren op die Crown fundings van iedereen.

Paardenfann4
Berichten: 1355
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:56

Rizette schreef:
Paardenfann4 schreef:
Ik dacht dat deze paarden in beslag genomen waren omdat ze verwaarloost zijn, maar ze hebben ze gewoon gekocht? Zo komt het niet over op hun Facebook, ze doen voor dat ze deze gered hebben.

Verbaast dat jou nog?


Nee, maar het leek echt of ze deze paarden gered hadden, maar die waren anders waarschijnlijk ook wel ergens goed terecht gekomen. Nu kunnen ze de doneerknop weer aanzetten. Het is wel opvallend dat ze er alles aan doen om aan extra geld te komen. Ik lees ook steeds dat ze wel 80 paarden in de opvang hebben, er staan maar een handjevol op de site ter adoptie en er is nergens terug te vinden welke 80 paarden dat dan zijn. Waarom dan nog weer paarden erbij kopen als je al zo vol zit, dat snap ik niet.

Schuur_

Berichten: 4893
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:44

Horse flipping met sponsoring :+

Niet echt een goed doel en snap niet dat mensen blijven doneren.

Babootje

Berichten: 26372
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 15:41

Rizette schreef:
Paardenfann4 schreef:
Ik dacht dat deze paarden in beslag genomen waren omdat ze verwaarloost zijn, maar ze hebben ze gewoon gekocht? Zo komt het niet over op hun Facebook, ze doen voor dat ze deze gered hebben.

Verbaast dat jou nog?


Paardenfann4 schreef:
Nee, maar het leek echt of ze deze paarden gered hadden, maar die waren anders waarschijnlijk ook wel ergens goed terecht gekomen. Nu kunnen ze de doneerknop weer aanzetten. Het is wel opvallend dat ze er alles aan doen om aan extra geld te komen. Ik lees ook steeds dat ze wel 80 paarden in de opvang hebben, er staan maar een handjevol op de site ter adoptie en er is nergens terug te vinden welke 80 paarden dat dan zijn. Waarom dan nog weer paarden erbij kopen als je al zo vol zit, dat snap ik niet.



Het lijkt erop dat er meer paarden over de "toonbank" bij PZB dan dat er op FB of hun website staan.

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:28

Snap alleen waar ze dan allemaal moeten staan want zo groot is het daar ook niet. Hutje - mutje wordt het dan. En dan nog de pensioenpaarden er nog bij die ze in pension hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:39

Volgens mij hebben ze best veel hectare? Of heb ik dat mis?
Geen idee ook hoeveel paarden ze hebben staan trouwens.

Poosje81
Berichten: 21212
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:07

Cayenne schreef:
Volgens mij hebben ze best veel hectare? Of heb ik dat mis?
Geen idee ook hoeveel paarden ze hebben staan trouwens.


voor iemand die beetje handig is met systemen wel terug te vinden hoor :j

Cantodea11
Berichten: 222
Geregistreerd: 11-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 07:43

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels voldoet.

Rizette
Berichten: 4398
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:12

Poosje81 schreef:
Cayenne schreef:
Volgens mij hebben ze best veel hectare? Of heb ik dat mis?
Geen idee ook hoeveel paarden ze hebben staan trouwens.


voor iemand die beetje handig is met systemen wel terug te vinden hoor :j

Geen idee hoe.