Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:15

esje01 schreef:
Ik lees net een stuk over hoeveel paarden in Nederland alleen staan te verpieteren op de wei.
esje01 schreef:
Pipodipo schreef:

Je leest iets, maar hoe weet je of waar is wat er wordt geschreven?


RTL nieuws een stuk van dier en recht
Maar is de bewering van D&R ook waar?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:37


BigOne
Berichten: 38442
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:44


Loretta
Berichten: 8811
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:17

Het gaat volgens Dier&Recht om tienduizenden paarden. Waar is dat aantal op gebaseerd?

BigOne
Berichten: 38442
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:30

Op een steekproef onder 600 paarden, daarvan stond een gedeelte alleen en dat trekken ze door naar de hoeveelheid geregistreerde paarden in ons land.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:16

Volgens mij is alleen staan in dit onderzoek al als paarden in een rij met boxen staan en door de bouw van de boxen geen contact met elkaar kunnen maken.

Dus een stallengang met 20 stallen, waar 20 paarden in staan die elkaar alleen door de tralies en over het gangpad kunnen zien, maar hun buren niet kunnen aanraken, dat zijn 20 paarden die alleen staan.

esje01

Berichten: 4905
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:44

Je kunt het wegwuiven of in twijfel trekken.
Maar als ik hier in de buurt rond kijk weet ik zonder veel moeite al 4 paardjes te noemen die alleen staan.
Tel daar bij op hoeveel paarden er op de wei lopen zonder schuil mogelijkheid.
Dan denk ik echt dat daar aandacht voor moet zijn.
Dat schreeuwt om verbetering.
Contact en deugdelijke huisvesting is toch een basisbehoefte naast fatsoenlijk voer en voldoende water

Loretta
Berichten: 8811
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:35

esje01 schreef:
Je kunt het wegwuiven of in twijfel trekken.
Maar als ik hier in de buurt rond kijk weet ik zonder veel moeite al 4 paardjes te noemen die alleen staan.
Tel daar bij op hoeveel paarden er op de wei lopen zonder schuil mogelijkheid.
Dan denk ik echt dat daar aandacht voor moet zijn.
Dat schreeuwt om verbetering.
Contact en deugdelijke huisvesting is toch een basisbehoefte naast fatsoenlijk voer en voldoende water


Bij paarden die alleen staan heb je tenminste een onderwerp waarmee echt iets te verbeteren valt. Ik wuif het niet weg ik vraag me alleen af hoe groot het probleem is. En ook waarom mensen hun paard alleen zetten. Als je een dier als een paard aan schaft lijkt het me toch dat je dat dier het beste gunt. Toch kiezen er nog steeds mensen voor het alleen plaatsen voor het paard. Is dit nu pure onkunde of onwil vraag ik mij af.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:38

Loretta schreef:
Bij paarden die alleen staan heb je tenminste een onderwerp waarmee echt iets te verbeteren valt. Ik wuif het niet weg ik vraag me alleen af hoe groot het probleem is. En ook waarom mensen hun paard alleen zetten. Als je een dier als een paard aan schaft lijkt het me toch dat je dat dier het beste gunt. Toch kiezen er nog steeds mensen voor het alleen plaatsen voor het paard. Is dit nu pure onkunde of onwil vraag ik mij af.

Misschien mensen die hun eigen paard aan huis willen en kunnen stallen? Sommigen kopen er dan een ouwe shet bij als maatje, maar het is toch weer een extra kostenpost, dus zal niet voor iedereen vanzelfsprekend zijn.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:04

Adelaide71 schreef:
Ze hebben niemand 'aangevallen' en verzonnen verhalen de wereld in helpen, maakt het niet beter.


Hoezo niet?
Is het geen aanval dan, een stal overnemen ( dat ging vast heel vriendelijk en op eigen terrein van een ander), een wedstrijd verstoren om je mening te geven????

En de mening is een mondelinge aanval!!!

Het is wat het is!

Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:13

sneeuwpop schreef:
Is het geen aanval dan, een stal overnemen

Dat is niet relevant voor de paardensport lijkt me. Dat ging over varkens.


sneeuwpop schreef:
En de mening is een mondelinge aanval!!!

Een mening is een mening. En daar kan je het wel of niet mee eens zijn, en als je het er niet mee eens bent, moet je met argumenten komen, niet met laster.

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:43

Avalanche, ik geniet van jouw posts hier. Je verwoord precies wat ik denk/voel maar dan in fatsoenlijke bewoording. _/-\o_

Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:16

Dankjewel :D

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:39

Avalanche81 schreef:
sneeuwpop schreef:
Is het geen aanval dan, een stal overnemen

Dat is niet relevant voor de paardensport lijkt me. Dat ging over varkens.


sneeuwpop schreef:
En de mening is een mondelinge aanval!!!

Een mening is een mening. En daar kan je het wel of niet mee eens zijn, en als je het er niet mee eens bent, moet je met argumenten komen, niet met laster.


Het gaat mede over extremisten en wat deze blijkbaar ook heeft heeft gedaan.


[quote]Laster is het kwaadspreken over een ander. Specifiek wordt er leugenachtige kwaadsprekerij mee bedoeld die als doel heeft om iemand in zijn eer, zijn goede naam of zijn aanzien tegenover anderen te beschadigen. [Quote/]

De mening van de extremist (-en) en het zodanig naar buiten brengen.....
Dat bedoel je??

Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 07:49

Knap om dat uit mijn tekst te halen...... Wauw.....
Lees even terug wat ik eerder schreef

Loretta
Berichten: 8811
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:30

Avalanche81 schreef:
sneeuwpop schreef:
Is het geen aanval dan, een stal overnemen

Dat is niet relevant voor de paardensport lijkt me. Dat ging over varkens.


Deze manier van jouw mening verkondigen schuurt anders behoorlijk dicht tegen terrorisme aan.
Vooral dat van die varkensstal ging behoorlijk ver.

Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:47

Je bent uit je argumenten, begrijp ik? :')

Loretta
Berichten: 8811
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:01

Avalanche81 schreef:
Je bent uit je argumenten, begrijp ik? :')


Waaruit concludeer je dat?
Deze manier van actievoeren vind ik gewoon afkeuringswaardig.
Vooral met 100 man een bedrijf bezet houden zoals in Boxtel is gebeurd schuurt tegen terrorisme aan.

Dan kun je je afvragen wat deze actievoerders in Boxtel bereikt hebben? Het had niet veel gescheeld en alle varkens hadden dankzij hun wilde actie geruimd moeten worden. Wat ze in Boxtel ook bereikt hebben dat is dat boeren nu de gelegenheid namen om een tegengeluid in de media te horen. Dat werd ook weleens hoog tijd moet ik zeggen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:08

Loretta schreef:
Deze manier van jouw mening verkondigen schuurt anders behoorlijk dicht tegen terrorisme aan.

Heb je het hier over Avalanches mening? Waar schuurt dat dan tegen terrorisme aan? Of bedoel je dat niet? Zo niet, formuleer dan alsjeblieft wat zorgvuldiger ...

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:13

En sneeuwpop, een mening is een mondelinge aanval?
Nou, dan zijn we blijkbaar in een permanente toestand van oorlog met zijn allen.
Een mening, hoe bot en stellig en naar jouw idee verwerpelijk ook, is een mening. En over meningen kun je discussiëren.
Het zou de discussie ten goede komen als sommigen hun emoties wat beter beheersen en even tot 10 tellen alvorens wat neer te typen.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:24

Een mening die sterk veroordelend is, kan aanvallend bedoeld zijn en zo opgevat worden.

Loretta
Berichten: 8811
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:08

Askja schreef:
Loretta schreef:
Deze manier van jouw mening verkondigen schuurt anders behoorlijk dicht tegen terrorisme aan.

Heb je het hier over Avalanches mening? Waar schuurt dat dan tegen terrorisme aan? Of bedoel je dat niet? Zo niet, formuleer dan alsjeblieft wat zorgvuldiger ...


Ik doel niet op haar mening ik doel op de acties in Boxtel en op het EK.
Dat gaat over de acties niet over die mening.

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:13

esje01 schreef:
Je kunt het wegwuiven of in twijfel trekken.
Maar als ik hier in de buurt rond kijk weet ik zonder veel moeite al 4 paardjes te noemen die alleen staan.
Tel daar bij op hoeveel paarden er op de wei lopen zonder schuil mogelijkheid.
Dan denk ik echt dat daar aandacht voor moet zijn.
Dat schreeuwt om verbetering.
Contact en deugdelijke huisvesting is toch een basisbehoefte naast fatsoenlijk voer en voldoende water


En dan moet je eens kijken hoe moeilijk het is om een schuilgelegendheid in je wei te zetten, want de gemeente doet me toch een partijtje lastig omdat een schuilstal of container het landschap verpest. :(

Overigens ik ben het ermee eens dat er nog veel winst te behalen valt op sociaal contact voor paarden, evenals vrij beweging (met sociaal contact).

Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:23

Ik vind dat er ook best wat meer bewustzijn mag komen rond "het hebben van een mening" en die mening overal verkondigen. Laat ons eerlijk zijn, niet alle meningen zijn evenwaardig. Als ik van mening ben dat iemand een slecht persoon is, maar dat is puur gebaseerd op mijn eigen sentiment, zonder dat ik die persoon ken of ook maar een feit of argument heb om die mening te staven, is mijn mening niet gelijkwaardig aan de mening van iemand die die persoon wél kent of op zijn minst meer informatie heeft over het gedrag/persoonlijkheid van de persoon in kwestie. Het is één of andere obsessie geworden van mensen om hun sentimentele mening overal uit te spuien op sociale media, zonder dat ze inderdaad ook maar een greintje kennis van zaken hebben of zich inlichten over een onderwerp. Zo heb ik in de periode over het afschaffen van de koetsen van Gent veel mensen over me heen gekregen die zeiden "Het is zielig dat die paarden op blote voeten door de stad moeten lopen" ... waarbij ze dus niet eens wisten, of opzochten, of vroegen of dat wel een correct statement was.

Dat is volgens mij ook vaak de moeilijkheid van de discussie, want hoe kan je nu in discussie gaan met iemand die niets kent over het onderwerp waarover je discussieert, wat voor zin heeft dat?
En dat is volgens mij het gevoel dat veel ruiters/paardenmensen hebben over deze vegan strike groep, dat ze zonder enige kennis van zaken iets veroordelen waar ze niets van kennen/begrijpen.
Of dat zo is, laat ik hier even in het midden.

Ik snap in ieder geval de boosheid op de streakers wel, aangezien zo'n actie inderdaad weinig getuigd van bereidheid tot gesprek/discussie. Zo'n actie is inderdaad wel een soort van aanval op de levensstijl van vele paardenmensen, dus is niet verwonderlijk dat er enorm in de verdediging geschoten wordt, zelfs en vooral als je zelf vindt dat je niets verkeerds doet. Ik heb er zelf ook serieus mee in mijn maag gezeten nadat ik het bericht las, dat er effectief een groep mensen bestaat die een verbod op het oog hebben van mijn passie in het leven. Waarbij ik zowieso al probeer na te denken over de manier waarop ik met paarden werk en dat ik dat inderdaad een interessante discussie vind, maar zo'n actie voelt eerder als het in een hoek gedreven worden met weinig zinnige argumenten, dan een poging tot gesprek.