Poëtin paard van 2,5 miljoen euro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:22

Eindelijk Knipoog
Na zoveel jaren van goede Nederlandse paarden die naar het buitenland verkocht zijn vanwege de centjes, wordt er eindelijk eens eentje gekocht door een Nederlander.

Of het paard z'n geld waard is ?
Geen idee, ik koop nooit iets in deze prijsklasse *LOL*

We zullen het allemaal nog wel zien (of niet Knipoog ).

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:36

Wouter24 schreef:
Edward schoot me als eerste te binnen, maar daar heb ik toch me twijfels bij of het mooie combinatie is...


Ik sluit me hier bij aan! Ik vind Edward Gal een geweldige ruiter! Maar je hebt wel gelijk, misschien is dit niet de passende combinatie. Misschien iets voor Thamar Zweistra? Aanstormend talent, een hele goeie amazone!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:15

2,5 miljoen euro voor een paard is veel geld maar een paar miljoen voor een voetballer vindt niemand vreemd en daar mag je niet eens kleine voetballertjes mee maken Extreme duivel

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:35

Wouter24"]
[quote="DDupont schreef:
WIE ZOUDEN JULLIE GRAAG OP POËTIN ZIEN RIJDEN ?!


Duitse of Nederlandse? als het een Duitse moet zijn Lisa Wilcox, Nederlandse vind ik moeilijk....
[/quote]

Lisa Wilcox is toch Amerikaanse? Bloos!

Ik ga dan toch voor Marlies van Baalen .

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:35

Lielle schreef:
2,5 miljoen euro voor een paard is veel geld maar een paar miljoen voor een voetballer vindt niemand vreemd en daar mag je niet eens kleine voetballertjes mee maken Extreme duivel


Weet je, daar heb je een heel goed punt eigenlijk....

maar vind 2,5 milj toch wel veel..

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:53

Het eerste wat ik dacht toen ik dit in de krant las was: 'Droom lekker verder meid'. Ik bedoel...een paard van 2,5 miljoen betekent echt niet dat je aan de top komt, daarvoor moet je zelf ook wat doen natuurlijk. Nou zal ze vast wel goed kunnen rijden (ken haar verder niet) en ik gun het haar natuurlijk van harte (we kunnen inderdaad wel een fris briesje gebruiken) maar ik ben benieuwd of het echt gaat lukken. Hoop het voor haar. Want een duur paard garandeert natuurlijk niet dat je op de Olympische Spelen terechtkomt.

Vind het wel een errug gaaf paard en als zij het geld hebben en gek zijn van dat paard...waarom niet?

Mambo
Berichten: 167
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 00:58

Lisa Wilcox traint in Duitsland maar haar nationalitiet is (dacht ik) nog steeds Amerikaanse. Ze komt dus ook niet uit voor Duitsland, althans dat wàs zo:)
Ik hoop dat ze een mooie carriere tegemoed gaan maar ik geloof niet echt in deze combi, eerst zien dan geloven. De ambitieuze houding is wel te prijzen, alleen een beetje realisme is wel op zn plek lijkt me. Van zulke voorbarige uitspraken krijg ik kromme tenen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 01:52

Javmo"]
[quote="Lielle schreef:
2,5 miljoen euro voor een paard is veel geld maar een paar miljoen voor een voetballer vindt niemand vreemd en daar mag je niet eens kleine voetballertjes mee maken Extreme duivel


Weet je, daar heb je een heel goed punt eigenlijk....

maar vind 2,5 milj toch wel veel..
[/quote]

Je hebt gelijk hoor!
En paarden zijn iig mooier dan voetballers.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 01:54

Marlies was ik vergeten Haha!

Inderdaad, dat lijkt mij ook een supergoede combi!

Loretta
Berichten: 8760
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 09:30

Wie is eigenlijk die amazone op dat filmpje.

daantjeschot

Berichten: 232
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 09:52

voor 2,5 milioen kan je ook ong.10 andere paarden kopen .

gr daan en missy

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:02

Kayla schreef:
WIE ZOUDEN JULLIE GRAAG OP POËTIN ZIEN RIJDEN ?!


Ik ga voor onze eigen Tyrza!!!! Dan wordt poetin het bekendste en duurste boktpaard aller tijden, hihiii Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 10:03

Lielle schreef:
2,5 miljoen euro voor een paard is veel geld maar een paar miljoen voor een voetballer vindt niemand vreemd en daar mag je niet eens kleine voetballertjes mee maken Extreme duivel


Zulke bedragen voor voetballers vindt ik ook niet normaal eerlijk gezegd Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 12:29

Lielle"]
2,5 miljoen euro voor een paard is veel geld maar een paar miljoen voor een voetballer vindt niemand vreemd en daar mag je niet eens kleine voetballertjes mee maken Extreme duivel
[/quote]
Ja maar als je een voetballer koopt heb je de hele 'combinatie' en als je het paard hebt de halve, die hoeft dan dus nóg niet goed te scoren.
Ik denk trouwens niet echt dat ze gestolen wordt want dan zou je er alleen mee in de achtertuin kunnen rijden zo beroemd als ze is.
[quote="superlenie schreef:
Nou heb het filmpje bekeken, maar sorry.....vind het absoluut geen bijzonder paard...

Niet bijzonder (vooral de kleur niet Schijnheilig ) Maar wel bijzonder perfect.. vind ik dan. Beetje iel misschien of lijkt dat? Hoe groot is ze?

micky
Berichten: 389
Geregistreerd: 24-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:26

Allemaal een beetje overdreven..........en dan ook nog Anky verslaan .

ik kom niet meer bij van het lachen erg grappig .

Zou wel es weten wat Anky daarnou van vindt.

trouwens ik ken heeelwat leuke en goede paarden die een stuk goedkopr zijn en ook ver in de sport zijn gekomen

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 14:50

Lenn schreef:
Ik denk trouwens niet echt dat ze gestolen wordt want dan zou je er alleen mee in de achtertuin kunnen rijden zo beroemd als ze is.


Als ze niet heel goed wordt gereden valt het niemand zomaar op. Dan is het gewoon 1 van de vele bruine paarden Clown

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 15:45

Zo... dat is een berg geld Bloos! . Ik heb er geen verstand van, maar als ze zo'n bedrag voor dat paard neertellen zal ze het ook wel waard zijn. Van de foto's vind ik het niet zo'n bijzonder paard eigenlijk.

DDupont

Berichten: 73
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 17:24

Van heel dicht bij heb ik ervaren hoe Johann Hinneman, van een zeer slecht paard (Ferro) een toppaard gemaakt heeft (samen met Coby van Baalen, natuurlijk). Daarom zou voor mij de keuze niet moeilijk zijn. Coby en/of Marlies. Temeer, omdat de familie van der Zwan ook veelvuldig met Poëtin wil gaan fokken (10 embryootjes per jaar), en Coby heeft bewezen (met Ferro) dat ze goed met al deze obstakels om kan gaan.

Diederik

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:18

Loretta schreef:
Wie is eigenlijk die amazone op dat filmpje.


Op dat filmpje zit Tosca Visser op dit geweldig mooie paard.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:08

Een aantal jaren geleden reed er een Duitser (een man, maar weet zijn naam niet) met een voormalig politiepaard, dat hij destijds voor 5000 mark gekocht had mee in de Grand Prix! Om maar even het andere uiterste te noemen.

Ik vind het een schitterende merrie! Bepaald niet gewoon zoals sommige mensen hier vinden.

Prettig voor familie van der Zwan dat zij zich zo'n paard kunnen permiteren. Prima dat ze ambities hebben. Maar ik zou toch iets minder hoog van de toren blazen, anders kan het allemaal nogal een grote teleurstelling worden. Daarbij heb je in het algemeen aan een toppaard niet genoeg om de echte top te bereiken, en anders ben je wel heel erg kwetsbaar.
Ik hoop dat we deze mooie merrie wel regelmatig te bewonderen is in de toekomst. Zou zonde zijn van zo'n paard als die niet verder komt dan de lokale rijvereniging.

piahorse
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Genk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:04

I hoop echt dat ze het paard POETIN echt benaderen als een ''gewoon'' paard en het ook de tijd geven om te groeien en dat de amazone het paard ook echt kan rijden en zeker aanvoelen anders is de "combinatie" verloren en het paard misschien ook. Dus verwacht er de eerste jaren niet te veel van. Het kan alleen maar tegenvallen. Zoniet gaan vele het maar "normaal" vinden dat het een goed paard en een goede combinatie is. Dus geef ze de tijd en verwacht niet te veel anders kan het alleen tegen vallen

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 20:44

Nou dat iemand gaat lopen roepen: ´Ik ga anky verslaan!´ vind ik maar een beetje naief. Roep dan liever: ´We gaan duitsland verslaan!´ of iets dergelijks.
Verder; leuk paard, hopelijk leuke amazone en dan moeten we maar zien wat er van komt. Op zich zal het natuurlijk leuk zijn om een nieuw talent in het NL team te hebben. (Hopelijk is patty ook dat talent en niet alleen het paard)

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:34

Als je nu al roept dat je met dit paard Anky gaat verslaan kan het zometeen alleen nog maar tegen gaan vallen. De prestaties dan want ikdnk dat dit wel een beetje heel hoog is gegrepen.
Ik vind zijn stap erg overhaast in het filmpje, neigt onderhand naar telgang maarja draaft er wel lekker overheen.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 21:45

zoekie schreef:
Ik vind zijn stap erg overhaast in het filmpje, neigt onderhand naar telgang maarja draaft er wel lekker overheen.


Even offf topic:
gistermiddag (tijdens o.a. de kuhr op muziek) viel me tijdens jumping Amsterdam op dat verreweg de meeste paarden erg overhaast stapten.

fransje23

Berichten: 15354
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 22:42

Ik hoop voor haar dat het goed klikt tussen haar en haar paard. Zonder dat zitten er, volgens mij, geen echte topprestaties in. Verder hoop ik dat dit paard nog een beetje een paardwaardig bestaan krijgt. Zij ( het paard) heeft toch geen idee hoeveel zij gekost heeft.
Enne ik vind het wel een heel erg mooi paardje!