Van der Schaft wil goed voor de dag komen in FEI Nations Cup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Van der Schaft wil goed voor de dag komen in FEI Nations Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 17:30

knhs
Dressuur

Afbeelding
Rien van der Schaft Foto Remco Veurink

De Nederlandse dressuurruiters zullen ook in 2017 weer meestrijden in de FEI Nations Cup. Voor bondscoach Rien van der Schaft belangrijke wedstrijden op weg naar het Europees kampioenschap dat van 21 tot en met 27 augustus 2017 in het Zweedse Gothenburg verreden wordt. “Het EK is onze grootste prioriteit, maar daarnaast wil ik dat we absoluut goed voor de dag komen in de FEI Nations Cup”, vertelt de bondscoach.

Voor Rien van der Schaft is het duidelijk. “Een groot internationaal kampioenschap is altijd het hoofddoel in een jaar, maar daarnaast zijn er meer wedstrijden die ik heel belangrijk vind.
Als observatiewedstrijden voor het EK zijn het NK Dressuur in Ermelo en het CHIO Rotterdam aangewezen, daar ligt dus prioriteit. Het CHIO is gelukkig ook weer een van de topwedstrijden waar een Nations Cup wedstrijd wordt verreden, dus dat komt helemaal goed uit. Behalve deze evenementen wil ik ook absoluut goed voor de dag komen met een team op verschillende andere FEI Nations Cups. Bij die wedstrijden gaat het om meer dan alleen meedoen, op een wedstrijd zoals het CHIO van Aken, daar wil je toch goed voor de dag komen! Ik hoop de wedstrijden ook te kunnen gebruiken om jongere ruiters en combinaties ervaring op te laten doen tussen de rotten in het vak. Dat levert die aankomende topruiters weer een ervaring die hun verdere carrière van pas komt.”

Team Compiègne
Het Nederlandse team bij de eerste FEI Nations Cup Dressuur in Compiègne bestaat uit. Adelinde Cornelissen (Nijkerk) met Aqiedo (v. Undigo), Daniëlle Heijkoop (Rotterdam) met Siro (v. Gribaldi), kersvers Olympisch kaderlid Patrick van der Meer (Naaldwijk) met Zippo (v. Rousseau) en Jeannette Haazen (Neeroeteren B.) met Dabanos D´04 (v. Abanos).

In 2016 won het Nederlandse kwartet de landenwedstrijd tijdens het CHIO van Rotterdam en werd vijfde in de eindstand van de FEI Nations Cup. “Dat eerste willen we heel graag herhalen,dat tweede moet dit jaar zeker beter”, zegt Rini van der Schaft vol overtuiging.

Kalender FEI Nations Cup Dressuur 2017:
CDIO5* Compiègne (FRA) 18-21 mei
CDIO4* Uggerhalne (DEN) 01-05 juni
CDIO5* Rotterdam (NED) 22-25 juni
CDIO5* Falsterbo (SWE) 13-16 juli
CDIO5* Aken (GER) 19-23 juli
CDIO3* Hickstead (GBR) 27-30 juli

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Van der Schaft wil goed voor de dag komen in FEI Nations Cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 18:26

Dat zijn pittige doelstellingen met dit team...