Zege voor Marten Luiten met Movie Star in KNHS Kür

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Zege voor Marten Luiten met Movie Star in KNHS Kür

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 15:13

Bokt / KNHS
KNHS
Afbeelding
Marten Luiten met Movie Star Foto: aniek1985


Marten Luiten won zaterdag 4 maart zijn vijfde KNHS-titel met Movie Star, de pony van Bokker Elfje. Het is de eerste titel in de klasse Z2/DE voor Luiten. Het prachtige percentage van 76.292 voor hun Kür op Muziek zegt genoeg over de kwaliteiten van de combinatie die vorig jaar twee keer reserve-kampioen was in het Z2.

“Dit is mijn laatste jaar bij de pony’s en ik hoop me te plaatsen voor het EK”, aldus de 15-jarige Gymnasium-leerling uit Winschoten. “Ik was heel tevreden hoe het vandaag ging. Movie Star is echt in topvorm. Ik was al tevreden over de eerste proef. De Kür ging misschien nog wel fijner. Er zaten geen fouten in.”

Marten en Movie Star zijn echt op elkaar ingespeeld. “Ik rijd haar vanaf haar vijfde en ze wordt negen dit jaar. Ik denk dat de kracht van Movie Star is dat ze drie hele goede gangen heeft en ze wil altijd werken. Die combinatie is gewoon heel belangrijk. Ze doet het altijd voor me in de ring. Dat is gewoon heel fijn om zo’n pony te rijden.”

Marten en Movie Star werden gevolgd door de tweede top-combinatie in het Z2: Kimberly Pap en Pippin’s Pride A.T. In de Kür op Muziek scoorden de meervoudig kampioenen 74.208 procent. Naast hele goede bewegingen beschikt de hengst over een top-exterieur. Kimberly (16) lest bij Nicolette van Leeuwen en Johan Hamminga en heeft de ambitie later verder te gaan in de paarden. Het brons ging naar Shanna Baas en de bekende pony Don Camillo du Bois, die eerder internationaal is uitgebracht door Daphne van Peperstraten. Pas sinds twee maanden vormt Shanna een combinatie met de valk.

Bekijk hier de prijsuitreiking van de klasse Z2/DE.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:42

Wat gaaf van je pony Elfje ! GEFELICITEERD !! *\o/*

elfje72

Berichten: 1498
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:28

Dank je wel! *\o/*
Afbeelding

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:57

elfje72 schreef:
Dank je wel! *\o/*
[ Afbeelding ]


Gefeliciteerd met dit mooie resultaat!

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Zege voor Marten Luiten met Movie Star in KNHS Kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 02:06

Prachtig resultaat, gefeliciteerd!!